Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro - eb en vloed - voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hydro - eb en vloed - voeding

Korting op 420shop
    Hallo,

ik zou graag starten met en eb en vloed systeem.
    Heb al een pomp, orca 1000 18W. Zou 1000 L/h pompen.
    Is deze pomp sterk genoeg? Voedingsvat ongeveer 50L.
    Bak met mapito in is ongeveer 30L.

Mijn vraag:
    ik heb al verschillende voedingsschema's bekeken.
    Er staat dan altijd:
    -Week1: zoveel ml van dit en zoveel ml van dat.
    -Week2: zoveel ml van dit en zoveel ml van dat.
    VRAAG: Moet dit gewoon bij in het voedingsvat. Of moet het voedingsvat leeg gemaakt worden. En dan opnieuw met de nieuwe concentraties van de voeding?

Vraag2:
    moet dit voedingsvat afgesloten zijn?
    Ik lees op sommige websites dat er geen licht aan het voedingswater mag komen, klopt dit?

Mvg
    Last edited by fre024; 10 December 2012, 15:26.

Re: Hydro - eb en vloed - voeding

in je voedings vat doe je water, kraanwater liefst
    daarin doe je enzymes etc voor je voedings vat
    daarna top je het af tot je gewenste EC waardes, hoe kleiner hoe lager EC.

dat wat je meet IS je EC, soms lees je wel eens dat je het erbij of eraf moet trekken van je standaard kraanwater EC maar dat klopt niet

Comment

elke week je vat leeg maken en opnieuw vullen met schoonwater en voeding toevoegen tot je de juiste ec heb bereik. vervolgens je voedingswater afzuren naar een ph waarde van 5.5-6.3(afhankelijk wat gewenst) dit is noodzaakelijk bij hydrokweek.
      de EC waarde is wel degelijk belangrijk om te weten. sommige kweekschemas geven een totale ec waarde, andere juist exclusiefe ec waarde.
      een totale ec waarde houd in dat de ec waarde van je leidingswater word opgeteld bij de ec waarde van toegevoegde voeding.
      een exclusieve ec waarde houd dan natuurlijk in dat de ec waarde van je water niet is meegerekent in het schema en je dit dus zelf moet doen. meet de ec waarde van je leidingswater en tel dit op bij de gewenste ec in het schema.
      bij hydro kweken is het zeer belangrijk dat je beschikt over een ec en ph meter. zonder deze is het bijna onmogelijk om een goed voedingsvat aan te maken.
      dat de voedings vaten vaak worden (gedeeltelijk)afgesloten, heeft te maken met algvorming wanner deze in het licht staat.
      succes
      sigpic
      Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

Comment

Lekker moeilijk allemaal

Er zijn een aantal voedingen te koop voor recirculatie en dat is canna, Atami de ATAT AWA lijn, en dan heb je nog de advanced nutrients maar dat is erg duur.

Je vat vullen met de juiste hoeveelhied water, voor jouw dus 50l, niet bijvullen das allemaal extra werk en onnodig en is alleen maar een teken dat je aan het kloten bent en niet weet wat je doet. D En je kan makkelijk 2 weken met een vat doen in de groei en dan vanaf week 3 bloei elke week je vat verversen.

Dan de eerste 2 a 3 weken een EC aanhouden tussen de 0.8 en de 1.0 (ik heb zelf de atami lijn gehad en dat was de eerste 3 weken +/- 75ml A en B op 50lwater) na die 3 weken langzaam opvoeren naar behoefte dus eerst naar 100ml A en B op die 50L en dan kan je altijd nog iets bijvoegen om de EC wat omhoog te krijgen (das meestal rond de 1.4 a 1.5) je kan ook meer geven maar dat geeft totaal geen meer waarde aan het eind en het kost alleen maar extra voeding. Je vat moet idd licht dicht zijn want licht breek sommige voeding delen af. Ik zou wel ff kijken voor een andere pomp want die 1000/pu is wel erg veel, tenzij je er 100 planten op zet maar dan heb je niet genoeg aan die 50L

Succes met de kweek!

Comment

Bedankt voor de reacties en nuttige informatie.
          De pomp die ik vermelde is een circulatie pomp en laat de bak gevuld met hydrokorrels vollopen in 9 minuten. Dan loopt het leeg in ongeveer 20 minuten.

Nu had ik nog een vraag over de volgende stap.
          Ik ben begonnen met het groeien van een moederplant op aarde. (onder 128Watt TL - kleur 833)
          Ik heb al veel informatie gelezen over stekken en klimaar voor de stekken.
          Maar hoe kan ik de stekken (nadat ze geworteld zijn 10-14 dagen) vanuit de plug nog verder laten voorgroeien (onder TL) tot als ze de gewenste grootte hebben
          om in het bloei hok te gaan.
          Ze komen uiteindelijk in een eb en vloed systeem.
          Last edited by fre024; 13 January 2013, 21:21.

Comment

Ben je "beginnen" met groeien??? Je heb zeker nederlands gehebt en dat heeft zeker veel gehielpt of nie??

En als jij met een 1000/pu pomp je bak pas vol heb na 9min dan zit je denk ik verkeerd hier, dit is een hobby forum en geen broodkweek forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CannaRebel View Post
              En als jij met een 1000/pu pomp je bak pas vol heb na 9min dan zit je denk ik verkeerd hier, dit is een hobby forum en geen broodkweek forum.
              Verklaar u nader
              Ik heb 2 plantjes in de bak staan.
              Er past 25L in deze bak die is gevuld met hydro korrels.
              Hoe is dit een broodkweek dan?
              Last edited by fre024; 13 January 2013, 22:10.

Comment

ik heb zelf een bak gehad die maar 70x70cm was en met een 650L/pu pompje in minder dan 1 min. vol en in 2 minuten leeg en daar zat het dubbele aan korrels in.......

Of je pomp is stuk of je lult gewoon uit je nek....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CannaRebel View Post
                  ik heb zelf een bak gehad die maar 70x70cm was en met een 650L/pu pompje in minder dan 1 min. vol en in 2 minuten leeg en daar zat het dubbele aan korrels in.......

Of je pomp is stuk of je lult gewoon uit je nek....
                  Is het nodig om een groter debiet te krijgen?

Is 30 minuten water geven om de 3 uur te veel?
                  Last edited by fre024; 14 January 2013, 02:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre024 View Post
                    Is 30 minuten water geven om de 3 uur te veel?
                    Als ik je goed begrijp wil je op mapito gaan kweken met een onderbak die je vol laat lopen met je voedingswater.
                    na een tijdje weer laag laten lopen, of leeg laten pompen....
                    Volgens mij is ongeveer 1 x per 3 dagen eerst voldoende toch...

of begrijp ik de term eb en vloed verkeerd...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flupje View Post
                      Als ik je goed begrijp wil je op mapito gaan kweken met een onderbak die je vol laat lopen met je voedingswater.
                      na een tijdje weer laag laten lopen, of leeg laten pompen....
                      Volgens mij is ongeveer 1 x per 3 dagen eerst voldoende toch...

of begrijp ik de term eb en vloed verkeerd...?
                      dan snap je de term eb en vloed systeem niet zo, nee
                      sigpic
                      Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

Comment

Wat betekend dan een eb en vloed systeem mr. hennep???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hennep View Post
                          dan snap je de term eb en vloed systeem niet zo, nee
                          als je nu heel vaak de bak laat vol lopen of maar 1 x per 3 dagen, het blijft eb en vloed toch...?

Comment

Dat is ook Eb&vloed Mr.hennep probeert een beetje intressant te doen denk....

Alle systemen die van onderaf water erin krijgen/laten om vervolgens via een drain of pomp weg/terug gepompt te worden noemt men EB EN VLOED.

Comment

wat is dan het voordeel van een flink aantal keren per dag vloeden...?
                              als de mapito verzadigt is dan neemt hij toch niets meer op, scheelt je toch weer een aantal keren vaker de waardes na meten....

daarnaast betekent vaker ( en dan doen ze het ook nog vaak zonder zelf aanwezig te zijn, automatisch dus) water geven met telkens weer kans dat er iets verkeerd gaat.

verder zal ik de topicstarter niet in de weg gaan zitten met mijn vragen/meningen......

Zelf zal ik binnenkort mijn plannen wereldkundig maken en ook de wijze van opzetten.
                              (meer om van jullie te leren dan jullie van mij denk ik...)

Comment

Bezig...
                              X