Ik ben al een poos niet meer op JD geweest.
Puur vanwege het feit dat de plannen die ik eerder had niet doorgingen.
wel blijft de ruimte die ik had beschikbaar en wilde ik het nu zelf gaan opzetten.
Ik ga nu niet voor 3 x 600 zoals eerder, maar nu gewoon simpel 1 x 600 watt.
Mijn bedoeling is om op mapito te gaan kweken vanaf zaad.
Het meeste is mij wel duidelijk, echter vraag ik mij nog wel 1 ding af.
Je ziet mooie systemen met 1 grote onderbak en daarin weer de kleine bakken gevuld met de mapito.
de onderste bak ongeveer om de 3 dagen vullen met voedingswater, 10 minuten laten staan en dan weer afvoeren.
en juist om dat laatste gaat het mij !
als je een bak gewoon op de grond hebt staan dan kun je met bijvoorbeeld een vlakke dompelpomp bijna alles wel wegkrijgen.
Maar er blijft denk ik een laagje water staan.
Deze kan niet rotten of bederven in die paar dagen ?
een andere optie is om de onderbakken niet geheel waterpas te zetten zodat het water naar 1 zijde stroomt en dan dompelpomp.
de volgende optie is bijvoorbeeld librabakken iets schuin te zetten en dan te drainen.
Zijn er mensen die mij het beste idee kunnen geven van de drie die ik hier boven noem...?
ik maak me dus het meeste zorgen om het restwater wat je niet weg kunt pompen !!
Puur vanwege het feit dat de plannen die ik eerder had niet doorgingen.
wel blijft de ruimte die ik had beschikbaar en wilde ik het nu zelf gaan opzetten.
Ik ga nu niet voor 3 x 600 zoals eerder, maar nu gewoon simpel 1 x 600 watt.
Mijn bedoeling is om op mapito te gaan kweken vanaf zaad.
Het meeste is mij wel duidelijk, echter vraag ik mij nog wel 1 ding af.
Je ziet mooie systemen met 1 grote onderbak en daarin weer de kleine bakken gevuld met de mapito.
de onderste bak ongeveer om de 3 dagen vullen met voedingswater, 10 minuten laten staan en dan weer afvoeren.
en juist om dat laatste gaat het mij !
als je een bak gewoon op de grond hebt staan dan kun je met bijvoorbeeld een vlakke dompelpomp bijna alles wel wegkrijgen.
Maar er blijft denk ik een laagje water staan.
Deze kan niet rotten of bederven in die paar dagen ?
een andere optie is om de onderbakken niet geheel waterpas te zetten zodat het water naar 1 zijde stroomt en dan dompelpomp.
de volgende optie is bijvoorbeeld librabakken iets schuin te zetten en dan te drainen.
Zijn er mensen die mij het beste idee kunnen geven van de drie die ik hier boven noem...?
ik maak me dus het meeste zorgen om het restwater wat je niet weg kunt pompen !!
Comment