Gergroet medekweker,
Ik ben op zoek naar een betrouwbare Ph meter en een bertouwnare EC meter
een jaar geleden heb ik deze bijde aangeschaft en aangezien ik wist dat dit belangerijk is ben ik niet gierig geweest in de aankoop
Ph meter van hanna 61.03€
Ec meter 63,24€
van het begin af aan kon ik eigenlijk weten dat deze niet betrouwbaar waren, ik had 1 ijkvloeistof voor elk en deze waardes kon ik net instellen indien ik de calibratieschroef tot het einde draaide
nu een jaar later, (ter aanleiding van mijn Ph meter die het pots begaf) heb ik eens gemeten met 2 ijkvloeistoffen
resultaat Ph4.0 ->buiten bereik Ph7.0 -> buiten breik
ec meter EC1.4 -> 1.9 EC2.0 -> 2.4 met de callibratieschroef op zijn max positie , ik corrigeer momenteel met een factor -30% (iemand enig idee of dit een bertouwbare methode zou zijn)
anyways
omdat ik dringend een nieuwe PH meter nodig had, ben ik er een gaan kopen in aveve , een analoog instrument van 6.25€
bij de ijkvloeistoffen gaf deze bij pH 7.0 ook 7.0 aan
bij Ph 4.0 gaf deze 5.0 aan
deze dus ook al niet betrouwbaar
beste mensen , ik heb raad nodig
ik wil wel investern in iets duurdere meettoestellen maar dan moeten ze ook wel betrouwbaar zijn en geen weggemeten geld
kunnen jullie me aub wat advies even en indien het niet teveel moeite is vertel me dan waarom deze meter en hoelang je deze al gebruikt graag
dank bij voorbaat
even replyen op mijn eigen post voor degene die hetzelfde proleem hebben
na wat opzoekwerk denk ik een goeie oplossing gevonden te hebben
Ph strips -> goedkoop 3.95 €/20stuks , betrouwbaar en duurzaam
lang leve de detox winkel
voor de ec meter ben ik even op een boerenforum gaan spieken
een ec meter met temperatuurscompensatie lijkt me noodzakelijk
volgens een tip van een boer deze ec-meter besteld
big up all farmer man
Ik ben op zoek naar een betrouwbare Ph meter en een bertouwnare EC meter
een jaar geleden heb ik deze bijde aangeschaft en aangezien ik wist dat dit belangerijk is ben ik niet gierig geweest in de aankoop
Ph meter van hanna 61.03€
Ec meter 63,24€
van het begin af aan kon ik eigenlijk weten dat deze niet betrouwbaar waren, ik had 1 ijkvloeistof voor elk en deze waardes kon ik net instellen indien ik de calibratieschroef tot het einde draaide
nu een jaar later, (ter aanleiding van mijn Ph meter die het pots begaf) heb ik eens gemeten met 2 ijkvloeistoffen
resultaat Ph4.0 ->buiten bereik Ph7.0 -> buiten breik
ec meter EC1.4 -> 1.9 EC2.0 -> 2.4 met de callibratieschroef op zijn max positie , ik corrigeer momenteel met een factor -30% (iemand enig idee of dit een bertouwbare methode zou zijn)
anyways
omdat ik dringend een nieuwe PH meter nodig had, ben ik er een gaan kopen in aveve , een analoog instrument van 6.25€
bij de ijkvloeistoffen gaf deze bij pH 7.0 ook 7.0 aan
bij Ph 4.0 gaf deze 5.0 aan
deze dus ook al niet betrouwbaar
beste mensen , ik heb raad nodig
ik wil wel investern in iets duurdere meettoestellen maar dan moeten ze ook wel betrouwbaar zijn en geen weggemeten geld
kunnen jullie me aub wat advies even en indien het niet teveel moeite is vertel me dan waarom deze meter en hoelang je deze al gebruikt graag
dank bij voorbaat
even replyen op mijn eigen post voor degene die hetzelfde proleem hebben
na wat opzoekwerk denk ik een goeie oplossing gevonden te hebben
Ph strips -> goedkoop 3.95 €/20stuks , betrouwbaar en duurzaam
lang leve de detox winkel
voor de ec meter ben ik even op een boerenforum gaan spieken
een ec meter met temperatuurscompensatie lijkt me noodzakelijk
volgens een tip van een boer deze ec-meter besteld
big up all farmer man
Comment