Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Zoals enkelen van jullie al gezien hebben ben ik nieuw op dit forum. Zie daarvoor mijn topic in het introductieforum.

Zoals vermeld ben ik bezig met het ontwerp van een "hydro-kweekkast"

Allereerst mijn superpaintontwerpjes

De kast itself

"Ontwerp van de pot"

Detail bewatering pot

Nou is dit de eerste keer dat ik ga kweken.. (waarom dan in hemelsnaam zo'n hydrosetup?.. - ik wil zelf exact de voeding kunnen bepalen, vind de technische uitvoering mooi en vind het fijn dat de planten constant bewaterd worden).

Graag jullie mening over mijn setup (wees zeer kritisch hoor, qua maten etc.. praktisch haalbaar e.d.).

Dan zal ik eerst maar even mijn vragen en twijfels opsommen.

- Allereerst wilde ik beginnen met 4/5 planten onder 400W HPS en ze groeien onder enkele TL-buizen/spaarlampen. Zou 400W voldoende zijn?

- In totaal heb ik een breedte aangehouden van 75cm groei, 75cm bloei... Ik weet niet zeker of dit wel breed genoeg is, zou 1 meter praktische zijn? de ruimte heb ik er wel voor De vraag is of ik uberhaupt een afgescheiden geheel wil hebben... maar dit was het wildste idee wat ik kon bedenken.

Dan de belangrijkste punten
    - Ik kan mijn afvoer niet naar buiten leiden.. de kast komt in een ruimte van 5 bij 3,5 meter (+-) en staat achteraan waar nog een schot voorkomt. De ruimte is goed geventileerd maar een pijp van de kast naar de ventilatieopening is onmogelijk i.v.m. bezoek in de desbetreffende ruimte.

- De vraag is hoe krijg ik het best de geur weg, er mag praktisch geen geur meer in de afvoer zitten, is dit mogelijk met 1 of 2 koolstoffilters? Geluid is geen issue, er komen sowieso (i.v.m. instrumenten) een bevochtiger/ontvochtiger in de ruimte. Is dit te beperken d.m.v. slechts 4 planten?

Graag jullie mening, vooral de laatste twee punten pijnigen mij m.b.t. de uitvoering. Het hoge temperatuurniveau (in de zomer..)/ de hoge vochtigheidsgraad en de geur zijn nog wat problematisch.

grow da weed, smoke it's buds

Comment

Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

Oorspronkelijk geplaatst door CelisMan View Post
      Kzal effe je vraagkes beantwoorden:

jot, 4 plantjes moet net lukke

....

Ik snap je zorgen omtrent de temperatuur en de LV niet?

Groeten!
      Dank je CelisMan,

Werkt zo'n koolstoffilter serieus zo goed? Dat zou fantastisch zijn.. Wellicht is een meter dan inderdaad handiger..

In de ruimt waar ook de kast staat staat ook een vleugel (piano/vleugel) hier ligt een houten bodem in welke erg gevoelig is voor vocht, zo'n +- 50% continu vind ie prima.. mag tussen 40 en 60 liggen.. Maar ik weet niet hoeveel vocht er uit zo'n kastje komt met 4/5 planten..

Het betreft dus een ruimte van 5,5 bij 3,5 meter, zo'n 3 meter hoog op hoogste punt. Er komen ook een bevochtiger en ontvochtiger in die ruimte te staan (standaard voorzorgsmaatregel bij de vleugel..). Nah.. kan mij eigenlijk niet voorstellen dan die planten zoveel vocht genereren dat de damp op mijn ruiten komen te staan

Comment

400 watt HPS kan prima.

Om de lucht minder vochtig te maken, zet men normaal gesproken de afzuiging wat harder.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

ja koolstoffilters werken echt prima

Oeioei! die vleugel is wel wat minder practisch...
          Ik heb nog niet geweten dat het is toegepast maar misschien moet je een ontvochtiger in je afvoer installeren, die je water destilleerd ofzo? Dan kan je dat water terugleiden naar je mistmaker... Ik neem aan dat je wel wat technisch inzicht hebt gezien je ontwerpen, ikzelf zou het zeker proberen (ben ik misschien wel van plan, kvin da nu echt n goed plan van mezelf:p)

ciaokes!

Comment

Mooi plannetje van je, mooie kerstboompjes lol
            Ziet er goed uit.

Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Complimenten op je Paint-Skills
              Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

jowjow, ik heb mn condensateur-idee uitgewerkt

Ik heb mij gebaseerd op een destillatie-apparaat, wat ze gebruiken bij chemische processen zoals olie-zuivering. Het is een hele lange glazen buis met kleien ijzeren ringetjes erin, hoe meer oppervlak hoe liever (Hier condenseert het water op).
                Dus: de eerste tekening is niet juist, daar zijn buizen eigenlijk 'uitgespreid'. In de tekening eronder zie je het boven aanzicht, en daar zie je dat de buizen opgerold zijn tot een cilinder.
                De rode plaatjes zijn voor wramtegeleiding, aangezien we willen dat het afkoelt moet dus veel frisse lucht aangevoerd worden. in het midden zit een fannetje.
                De laatste tekening is een realistische weergave van hoe het eruit zou zien, met de buitenschil er ook aan. Vanboven gaat de dus de koelingslucht erin, vanonderen eruit, en rechts gaat de kweekkamer-lucht erin, en links eruit. het water dat gecondenseerd wordt gaat dan terug naar de mistmaker.
                Ja als je wat vragen hebt stel ze maar

Comment

Enorm bedankt voor de tekening Celisman!

Het idee is volgens mij helemaal juist, iig klinkt allemaal heel logisch Maar loopt de lucht nou via allemaal bochten of zie ik dat nou verkeerd? Door de ringetjes heen e.d. welke zijn gekoeld met water zodat uiteindelijk het water in de lucht condenseert??

Kost natuurlijk wel weer een hoop kracht om doorheen te blazen... misschien.. Maar zou moeten werken

Moet op een manier wel toepasbaar zijn, mocht het idd echt nodig zijn.. Ik wilde eerst maar eens proberen zonder een condensator wat er gebeurd, er staan bij mij niet zoveel planten in en wellicht gaat het precies goed..

In de winter is het iig positief om wat water in de lucht te krijgen, want dan is de lv-graad altijd te laag, alleen in de zomer vaak te hoog..

Mocht het in de zomer te vochtig worden dan schiet in de ruimte waar de kast in komt mijn ontvochtiger aan.. en die moet dit makkelijk aankunnen.

Comment

khoop dat ze met kerst klaar zijn hihi goed gerederneerd en getekend nu nog uitvoeren

grtz keep on the good work

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dufkop View Post
                      Maar loopt de lucht nou via allemaal bochten of zie ik dat nou verkeerd? Door de ringetjes heen e.d. welke zijn gekoeld met water zodat uiteindelijk het water in de lucht condenseert??
                      Nee het systeem is luchtgekoeld, niet watergekoeld... Al zou je gecondenseerde water wel kunnen gebruiken om het systeem beter af te koelen, alvorens het te laten doorvloeien naar je vernevelaar... Water heeft niet zo'n geweldige geleidingsindex maar toch al stukken beter dan lucht...

Laat me er even over nadenken, misschien kom ik wel met een tweede ontwerp op de proppen

Ciaokes!

Comment

Mooi project.......er zijn momenteel helemaal geen hydro kweken in het forum. Als je begint maak je dan ook een kweekverslag ben erg benieuwd
                        NLX outdoor kweek 2011
                        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

Als ik begin maak ik zeker een kweekverslag, echter begin ik pas met de bouw van dit project over enkele weken.. Druk druk druk he.. moet nog een en ander verbouwen etc.

Comment

Aha oke nou hou ons op de hoogte
                            NLX outdoor kweek 2011
                            Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                            De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

is een zuurstoftoevoer verplicht?
                              hou ons op de hoogte van de werken.

Comment

Bezig...