Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje blumat met voeding

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje blumat met voeding

    Korting op 420shop
    hey medekwekers,

    kan je met een Tropf blumat nou ook voeding meegeven vanuit het watervat? (het lijkt me wel)

    maar is er dan bepaalde voeding die je niet moet nemen in verband met verstoppingen? zoals wel bio en geen hydro voeding of andersom?

    greetz soos

    #2
    Re: vraagje blumat met voeding

    wel hydro geen bio

    Comment


      #3
      Re: vraagje blumat met voeding

      of de normale voedingen zoals , terra vega , terra flores, maar alle biologische voedingen niet , daar is zit een kans bij dat het zichzelf gaat verstoppen

      Comment


        #4
        Re: vraagje blumat met voeding

        inderdaad, biovoeding heeft grotere vaste delen, en zal dus verstopping kunnen geven. dit is overigens bij sommige merken wel mogelijk voor de bloei voeding op biologische basis.

        Comment


          #5
          Re: vraagje blumat met voeding

          ik gebruik het ook

          idd geen bio voeding gebruiken

          de canna lijn terra wil erg goed met dit systeem

          en een soort drip cleaner is ook een optie die houd je systeem schoon
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: vraagje blumat met voeding

            enne, hoe zit dat met vlakke blumat? daar meot ik ook een vat bij hebben. weet iemand de afmetingen van de bewateringsschaal?

            daar wel alle voeding bij mogelijk?

            Comment


              #7
              Re: vraagje blumat met voeding

              alvast bedankt voor de tips btw

              soosje

              Comment


                #8
                Re: vraagje blumat met voeding

                he? kunnen blumats dan op hydro??? ook op steenwol slaps of blokken 15x15?

                wat ik er bij terra van weet is dat vlakke blumats iig niet geschikt zijn voor vloeibare voeding, en de normale eigenlijk ook niet (af en toe met de hand is beter, druppelaar stop dan toch vanzelf)... maar je kunt natuurlijk na elke ronde even doorspoelen om zeker te zjin dat er geen residu achterblijft.

                en vat moet verhoogd staan he .. voor je constante druk .. formaat hangt dan dus af van je oppervlak en frequentie van navulling.

                maar blumats op hydro? da's dan op semi met korrels?
                Last edited by weiman; 29 November 2009, 19:11.

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje blumat met voeding

                  ik geloof dat je die vlakke wel kan gebruiken in een hydro-opstelling met steenwolblokken.

                  wel is het dan handig dat je de verdeler aansluit op een pompje zodat het vat laag kan staan voor afvoer

                  op de bewateringsbak sluit je een afvoer aan

                  je kan dan bijvoorbeeld met een tijdklok aangeven dat het pompje gedurende 15 min 3x per dag gaat pompen en dan je blokken bewaterd.

                  het water wat niet wordt opgenomen vloei af via de afvoer naar het lager gelegen vat.

                  dat d8 ik in ieder geval.

                  grtz soos

                  Comment


                    #10
                    Re: vraagje blumat met voeding

                    Oorspronkelijk geplaatst door soossa View Post
                    enne, hoe zit dat met vlakke blumat? daar meot ik ook een vat bij hebben. weet iemand de afmetingen van de bewateringsschaal?

                    daar wel alle voeding bij mogelijk?

                    is er iemand die die afmetingen weet van die bewateringsschaal?

                    Comment


                      #11
                      Re: vraagje blumat met voeding

                      he? kunnen blumats dan op hydro??? ook op steenwol slaps of blokken 15x15?

                      Het medium waarin blumats moeten worden geplaatst moet capillaire werking hebben. Grond heeft dus capillaire (zuigende) werking.Of blumats op steenwol of cocos werken weet ik niet. Wellicht iemand anders?

                      Comment

                      Bezig...
                      X