Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is Dit Hydro?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Is Dit Hydro?

Korting op 420shop
    Ik snap na al het lezen van topics hydro teelt nog niet?

1. Is dat water omhoog pompen naar de plant en terug laten zakken naar de reservoir?

Naamloos.jpg

2. Of is da water aan de voet van de plant laten stromen zodat de hydro korrels opneemt en naar de wortels zend?

Re: Is Dit Hydro?

het is zoals je het in 1 vermelde alleen gebruik je bij 1 een ander medium als aarde je gebruikt dan mapito of kleikorrels pf hydrokorrels of cocos of slabs ik ben nu stoned en ....... ik zal je morgen meer uitleg geven

Comment

in het bovenstaand draadje is beschreven hoe ik een hydroponisch systeem heb gemaakt is niet moeilijk gewoon ff kijken

in bovenstaande link zie je hoe ik het systeem uit het eerste draadje in gebruik neem ook staat erbij wat voor voeding ik gebruik met wat voor waardes en tempraturen
      gewoon eens kijken en als je dan nog vragen hebt dan hoor ik het wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eem-t7552.html
        in het bovenstaand draadje is beschreven hoe ik een hydroponisch systeem heb gemaakt is niet moeilijk gewoon ff kijken

in bovenstaande link zie je hoe ik het systeem uit het eerste draadje in gebruik neem ook staat erbij wat voor voeding ik gebruik met wat voor waardes en tempraturen
        gewoon eens kijken en als je dan nog vragen hebt dan hoor ik het wel
        Dus het draadje dat verbonden is met het pompje laten eindigen in je pot met hydrokorrels?

Comment

Zoek es enkele hydro systemen op op google..

hydro wil gewoon zeggen dat je geen aarde als medium gebruikt, maar er zijn verschillende hydrosystemen
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

ik heb het 1ste gedaan alex en dan op steenwol en das best moeilijk je hebt geen buffer dood medium noem ik het en niet interesant voor n hobby naar mijn mening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door east View Post
              ik heb het 1ste gedaan alex en dan op steenwol en das best moeilijk je hebt geen buffer dood medium noem ik het en niet interesant voor n hobby naar mijn mening
              Heb je er voedingsstoffen bij gedaan?

Comment

@east
                wat je zegt is niet helemaal waar he
                dat het een inert medium is ben ik met je eens
                maar dat het onintressant is voor een hobby kweker dat is grote bullshit

kijk de bubbleponics systeem wat ik heb gemaakt
                is optimaal voor een hobby kweker en als je hier 9 stuks van hebt is je tentje van 120x120 vol
                maar daar gaat het nu ff niet om
                slabs is dan misschien minder geschikt als hobby kweker omdat slabs gebruik worden in commerciele kwekerijen omdat je daar veel planten op een kleine ruimte kan zetten
                licht van gewicht is dus handiger in transploft
                maar hydro is wel degelijk geschikt voor hobby kwekers en maakt het werk ook nog intensiever
                jij bepaald wanneer je plantje wat krijgt
                wel wat duurder in aanschaf van apparatuur bijvoorbeeld meters

Comment

t was n antwoord op de vraag alex tuurlijk heb ik er voeding bij gedaan.eh devils is mijn antwoord nou zo verkeerd naar de vraag toe?het systeem wat jij zo loopt te promoten is ook goed ik typ alleen maar hoe ik het ooit gedaan heb

Comment

1 en 2 zijn beide hydro alhoewel je de eerste meer aero mag noemen...

bij de eerste is het volgens mij alleen niet de bedoeling dat de wortels tot in het voedings water kunnen groeien

de 2e is hydro met eb en vloed systeem, hier pomp je 3x per dag water in een bak wat door een overflow pijpje weer naar je reservoir stroomt,

of je zet de druppelaars bij de planten in bijv mapito en laat het in een drainage bak terug lopen naar je reservoir..

zelf ben ik nu bezig met een hydro systeem van 2 dichte curver boxen op elkaar, in de onderste bak komt het voedings water wat ik dan omhoog pomp naar de druppelaars in de bovenste bak waar mapito of hydrokorrels inkomt.
                    en dat lekt er dan doorheen en komt op de bodem van de bovenste bak waar het door een gat weer in de onderste bak (reservoir) kan lopen.. kost je net zoveel als potgrond en potten

groet
                    Last edited by king canna; 24 November 2009, 15:28.

Comment

Comment

Bezig...
                      X