Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AeroGarden - Benieuwd hoe dit zou werken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

AeroGarden - Benieuwd hoe dit zou werken

Korting op 420shop
    Hey iedereen,

Ik heb reeds een heel mooi uitziend aeroponisch systeem gevonden, de AeroGarden. (gevonden op hydroponics.eu)

Normaal voor de typische huis-tuin-keuken plantjes (ook leuk natuurlijk), maar ik ben benieuwd hoe goed dit systeem kan werken voor cannabis.

Het komt met van alles erop en eraan. Sponsjes, houders, verstelbare lampen met automatische tijdinstelling en een heel systeempje dat laat merken wanneer je water en nutritie moet aanvullen.

Het eerste 'probleem' dat ik zie is de tijdinstelling, die normaal voor 16 uur is. Ik kan waarschijnlijk handmatig het licht een uurtje of twee extra aan doen voor het begin, en daarna eerder uit doen voor de latere tijden. Of in het ergste geval het lampen systeem eraf en zelf een andere erin zetten met een goede tijdschakelaar.

Daarnaast wil ik de mening van DIY aeroponics kwekers. Zou dit een goed systeem zijn voor de beginnende/niet-zo-goed-met-DIY aeroponic kweker? Ik weet in ieder geval dat ik niet met soil wil gaan werken. (Niet als het zo zou kunnen.)
    Last edited by Urban Elf; 2 December 2009, 17:37. Reden: ff de link van de EU retailer erbij, wel zo handig.

Re: AeroGarden - Benieuwd hoe dit zou werken

Ziet er wel specie uit dat ding. Verder zelf geen ervaring mee, lijkt me wel een redelijk prijskaartje aan te zitten.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      Ziet er wel specie uit dat ding. Verder zelf geen ervaring mee, lijkt me wel een redelijk prijskaartje aan te zitten.

Grtz
      Zit inderdaad wel een prijskaartje aan, en dan nog niet eens kijkend naar de stroom die het verbruikt. (ligt ongeveer op 120 euro per jaar extra)

Heb het ding wel gekocht, maar nog niet voor wiet gebruikt. De kruiden die ik er momenteel in heb groeien redelijk snel, en als ik het plaatje moet geloven gaan ze ook groot en vol worden.

Ik denk niet dat het perfect is voor wiet, al is het maar vanwege de 16u tijdschakelaar op het licht.

Comment

ik zou hier nix in zetten.
        dee heeft (als ik t zo zie) te weinig ruimte voor de wortel.
        ik zou gewoon het systeem gebruiken voor potten
        GOD MADE WEED
        MAN MADE BEER
        IN GOD WETRUST

Comment

'Tis nu een maand geleden dat ik begon met dit misbaksel en dit is het resultaat.

De meest linkse is leeg. De muntplant die erin hoorde overleefde het niet. Ik heb ook al regelmatig wat bruine bladeren van de planten af moeten halen.
          Ik ben er niet tevreden over, om eerlijk te zijn. Voor de extra kosten qua electriciteit is dit systeem gewoon onbenullig.
          De lampen zijn specifiek gemaakt voor het systeem, wat betekent dat je dus ook bij de mensen van AeroGarden moet zijn om nieuwe te halen.

Alles wat ik met did systeem zou horen te kunnen lukt me even goed met een potje aarde. (Soms zelfs beter)

Ik laat het ding voorlopig staan omdat het dient als sierlamp, maar zodra ik een goed moment vind gooi ik het eruit. Ik ga maar eens kijken voor een simpel doe-het-zelf constructie.

Comment

Het systeem op zich is ideaal, ik weet wel niet hoe het zit kwa verlichting, maar die 16u timer moet je toch zeker kunnen overbruggen.

Het idee achter aeroponic ligt er voornamelijk in dat je geen medium meer nodig hebt en door de constante aanvoer van lucht water en voeding aan de wortels heb je niet zoveel wortels nodig.

Dit lijkt me een lekker systeempje voor 12/12 te draaien of met Lowryders.
            PS de bladverkleuringen liggen wss te wijten aan teveel of geen correcte voeding.

This time lapse displays the lettuce growing in the AeroGarden kitchen garden system vs high grade potting soil. The AeroGarden Delicious Herbs and Vegetable...
            Last edited by Smoking Fifi; 10 January 2010, 12:12.
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Bezig...
            X