Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Lemon Haze onder Fluence LED in AutopotXL met Cocos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Ja meten doe ik sowieso he, heb alleen geen tijd om vandaag een vat aan te maken.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Magnesium zit ook in kraanwater.
      Wordt dat goed opgenomen tussen 5.7 en 6.0?

Cal Mag zit inderdaad in kraanwater, maar de EC hier is maar 0.28 dus vrij zacht water.
    Neem aan dat het goed opgenomen wordt met die PH waardes anders zou iedereen die op Coco kweekt problemen hebben met de opnamen gezien voor Coco standaard rond de 5.8 wordt geadviseerd.

Ik had denk ik eerder met de B'Cuzz Coco Booster moeten beginnen daar zit o.a. magnesium in. Maar omdat ik wat verbrande puntjes had had ik dit nog even uitgesteld, blijkbaar net iets te lang. Vanavond maar even een nieuw vat aanmaken met de Booster en nog wat extra calmag. Hopen dat het niet verder uitbreid na deze toevoegingen.

Comment

Ik durf niet te kijken!
      De spanning!

Comment

Wat bedoel je?

Comment

Ohw ja zal toch wel ze zijn niet op sterven na dood ofzo

Comment

Nou ik ben er denk ik achter wat het probleem is!

Grote PH problemen in de trays van de Autopot.

Het vat constant tussen de 5.5 en 6.0 gehouden maar de trays hebben een PH tussen de 6.5 en 7.0. Ik denk dat het te maken heeft met de clay pebbles op de bodem want iets anders kan ik niet verzinnen. Ik heb de clay pebbles voor op de bodem wel eerst bewerkt voor ik ze ging gebruiken dus eerst goed gespoeld met kraanwater in en daarna in bad een paar uur laten weken in PH water van 5.5. Blijkbaar is dit nog niet genoeg geweest.

Ik vond het al vreemd gezien de twee extra plantjes in 9x9 potjes geen enkele vorm van tekortkomingen vertonen. (zie foto's voor het verschil)

Nu kan ik mezelf een paar opties bedenken:

Optie 1: Het vat afzuren tussen de 4.8 en 5.2 zodat de waardes in de trays rond de 5.8 uitkomt

Optie 2: Medium Spoelen met PH 5.8 en EC 1.4 en deze ronde van boven water geven.

Optie 3: Stekker eruit en helemaal opnieuw beginnen

Optie 4: Gewoon zo door gaan op 12/12 zetten en gewoon zo afmaken

Ik heb eigenlijk in het verleden nooit geen enkel bladprobleem gehad op aarde en canna terra voedingslijn, ik heb dus ook geen verstand van het herstel vermogen van de plant met dit soort problemen.

Ik hoop op wat goed advies wat betreft de PH lockout. Ik zal ook even een apart topic aanmaken gezien niet iedereen deze log bekijkt natuurlijk.

Comment

Deze is van bovenaf gevoed wel met de juiste PH dus

Comment

Comment

Kleine update om het een beetje levendig te houden hier.

De planten zien er natuurlijk nog steeds niet zo uit als ik had gewild maar dat was te verwachten met PH problemen. Volgende ronde gaan de Autopots er gewoon uit denk ik. Buiten de PH problemen lijkt het systeem niet geheel goed te werken. Sommige trays zitten constant vol en sommige zijn constant half vol dus weinig eb/vloed principe. Twee planten van de vier in Autpots zijn erg geel en zien er ziek uit.

Er zijn ook positieve dingen, de top ontwikkeling gaat als een speer ondanks dat sommige planten er niet uit zien lijken de toppen voor te lopen op de HPS kweekjes op aarde. De vergeling lijkt verder geen invloed te hebben op de top ontwikkeling, de meest gele plant heeft de dikste toppen tot nu toe.

De plant linksvoor (die ik had verwijderd) heb ik na een hevige reanimatie in een 30 liter pot gedaan met lightmix en canna terra voeding. Deze plant ziet er nu het beste uit van allemaal. Deze heeft wel een weekje achterstand opgelopen gezien deze een weekje extra 18/6 heeft gehad onder T-Neon. Deze heb ik daarna weer in de tent gezet. Achteraf jammer dat ik zie niet allemaal overgeplant heb in aarde.

Paar foto's van dag 22 op 12/12:

Comment

Comment

Comment

Comment

Lekker druk hier

Dag 32 op 12/12

Comment

Worden mooie kegels, zo te zien doet die lamp het prima !
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Bezig...
                          X