Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, eerste keer Cocos

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek, eerste keer Cocos

Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by wiedewietje; 9 September 2010, 10:27.

Re: Eerste kweek, eerste keer Cocos

zet je bakken op een verhoging.en gooi een boel koud water in je kast.wat er verdampd vul je om de dag aan tot ze in week 2 van de bloei zijn.dan niet meer bijvullen en het water gaat vanzelf weg.de volgende keer gewoon 10 stekken kopen,in kleine potjes voorgroeien onder tl,en de beste 4 in je kast zetten.wel een mooie opzet voor 600 watt

Comment

dankje voor je reply, heb nu je advies opgevolgd , eens kijken wat dat gaat doen. Temperatuur schijnt ook te stijgen , zo rond de 30 . Pc fannetje in de aanvoerslang gehangen vanaf buiten
      Last edited by wiedewietje; 9 September 2010, 16:01.

Comment

kokos gaat jou bevallen let maar op

Comment

Gisteren zijn de de bloei ingegaan. Zal straks even wat foto's plaatsen

Comment

en zien ze er nu beter uit nu je ze 4 dagen geen water hebt gegeven?
            draai zelf ook op cocos en heb ook beetje het probleem van geeligheid

Comment

De verkleuring (geel) van de stekken, is inderdaad na 5 dagen geen water geven geheel verdwenen. Oorzaak was dus duidelijk een overmaat aan water. Vanaf maandag zijn ze op 12/12 gegaan. Verder ben ik begonnen met het toedienen van B'Cuzz cocos bloeistimulator en B'Cuzz Cocos Booster. Om de 2 dagen geef ik elk plantje ongeveer 250 Ml water. De temperatuur is een constante 27 graden. Verder een fannetje geplaatst voor een licht briesje. Afstand lampen naar planten is nog steeds 60 cm. Het enige wat me opvalt is dat de LV wat aan de hoge kant blijft 80% (soms 70). Daarom heb ik een vochtvreter geplaatst. Weet het effect nog niet maar las het elders op het internet. Indien iemand andere tips heeft hoor ik dat graag.
              Onder in de kast staat momenteel overigens geen water meer. Dat zou dus de hoge lv niet kunnen verklaren. Misschien wel dat ik iedere dag op het moment dat de lichten uitgaan, ik de planten even lichtjes sproei met een sproeiertje.

Hieronder volgen nog enkele foto's

DSCN0265.jpgDSCN0266.jpgDSCN0267.jpgDSCN0268.jpg

DSCN0269.jpg
              Last edited by wiedewietje; 17 September 2010, 16:15.

Comment

Update:

De dames zijn nu precies 2 weken in de bloei. Ze gaan behoorlijk in de hoogte. Morgen maar even een netje spannen. Water wordt nu een maal in de 3 dagen gegeven. circa 500 ml per plant.
                Mischien dat iemand nog tips heeft om ze wat lager te houden?. Maar vrees dat toppen in dit stadium geen optie meer is.

Nog ff wat pics:

P1040033.jpgP1040037.jpgP1040030.jpgP1040036.jpgP1040032.jpgP1040034.jpgP1040031.jpg
                Attached Files

Comment

je zou de stam van de hoofdtop effe kenne inknijpen .met duim en wijsvinger effe goed knijpen.hierdoor loopt de hoofdtop wat schade op wat ie eerst moet repareren voordat ie weer de lucht inschiet.

Comment

P1040187.jpgP1040191.jpgP1040190.jpgP1040192.jpgP1040194.jpgP1040189.jpgP1040186.jpgEven een update,

Eindelijk ben ik aangeland in week 7 van de bloei.

Zie het resultaat, hierboven en hieronder.

P1040188.jpg

Ben nu alleen even aan het bekijken wat ik doe:

Ze moeten dus nog 2 weken.

Wat is wijsheid, nu nog 1 week voeding, dan 1 week spoelen met alleen water??

Al bij al gaat het voor mijn eerste kweekje wel goed. FF afkloppen.

Tips mbt het spoelen hoor ik graag van jullie
                    Last edited by wiedewietje; 25 October 2010, 20:06.

Comment

Zijn al een mooi stel toppen, ga zo door
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Ben inmiddels begonnen met spoelen. Geen voeding meer, nog een dag of 10 en ik haal ze om

Comment

P1040215.jpgP1040222.jpgfoto2.jpg
                          foto1.jpg Bovenstaand de foto's van de "meiden" . Vanmiddag keek ik even in de kast en bespeurde wat wit poeder op de bladeren. Ik kan het gewoon wegvegen. Iemand een idee wat dit kan zijn??. Is het meeldauw???. Wat is wijsheid nu omhalen??. Ze moeten eigenlijk nog een dag of 5. Ik hoor graag jullie advies. Het zit vooralsnog enkel en alleen op de bladeren.

Comment

Ze staan een dag of 5 op alleen water nu ? Dan zouden ze omkunnen, maar zo te zien mogen ze nog wel even. Ik zie nog erg veel witte haren.
                            Dat witte ziet er inderdaad uit als meeldauw. Een schimmel, en kan je beter niet roken.
                            Proberen zo veel mogelijk weg te vegen m.b.v. een sapje (1:10) van melk en water zou je kunnen overwegen. Moet je wel elke dag even bijhouden.
                            Last edited by QnQ; 1 November 2010, 15:43.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

P1040240.jpgP1040241.jpgP1040239.jpg

Gisteren dus de dames omgehaald. Welliswaar, 5 dagen te vroeg, maar ja. Zat flink wat knipwerk aan . Momenteel hangen ze te drogen bij een temperatuur van 25 graden. Afzuiger heb ik afgezet. Zal me benieuwen wat het eindresultaat is na het drogen.

De lv in de kast is nog wat hoog dus ik plaats wat vochtvreters.

Comment

Bezig...
                              X