Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek bubble gum op cocos

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweek bubble gum op cocos

had 2a3 weken in gedachte maar de manier waarop het nu verloopt zal het iets langer duren of mss is het al te laat om ze goed te krijgen ;ikhoop het niet natuurlijk.Ik heb ook van die spreaders liggen zou ik die bevestigen aan de lampen dan kan ik mss minder afzuigen en het toch minder warm houden ;ik kan geen temperatuur instellen op die van controller ;gewoon draaiknop van min tot max en op max is mijn temp nog rond de 28 graden dus ja .Tent is 2m10 hooog

Comment

te laat is het nog niet...wat die spreaders betreft: je kunt het proberen eh!!!

al doende leert men...

Comment

ooh ja mss ook even Mod vragen of deze topic niet kan herzet worden naar kokos want staat hier niet echt op zijn plaats eh...

Comment

Comment

neen je moet zoveel water niet geven bij kokos, enkel bij het spoelen van de grond zodat te veel aan zouten en andere worden weggespoeld...

Comment

ja zal ik doen ;heb gisteren gespoeld ;kga ze nu laten uitdrogen volledig goed idee denk je.greets

Comment

de lampen hangen op 70cm anders stijgt de temp nog .kheb ook aanvoer frisselucht maar die 600watters geven veel warmte af ;kheb ze gisteren gespoeld zal ze nu paar dagen laten drogen wat den je goed idee

Comment

neen niet laten uitdrogen, als de kokos bovenaan terug lichter van kleur is mag je terug vocht en voeding geven...
                  en kan je de ruimte waar de tent instaat niet wat koeler krijgen? (raam openen of iets dergelijk)
                  Of wanneer de ruimte waar de tent instaat lichtdicht is kan je ook de ventilatie van je tent opzwieren, indien je ruimte niet lichtdicht is kan je dit enkel tijdens de lichturen doen...
                  Dit geeft wel weer tot gevolg dat de LV gaat dalen dus let hier wel op!
                  LV is, volgens mijn bescheiden mening, belangrijker dan een te hoge temp...

Comment

Ja idd ;de ruimte is redelijk koel hoor want tijdens de donkere uurtjes moet ik soms beetje verwarmen om detemps boven de 20 te houden;ook weerten koste van de rlv natuurlijk.Tijdens de lichturen moet ik de afzuiger op zijn max zetten om onder de 30te blijven ;dit is toch niet normaal ;msswerkt mijn afzuiger niet goed of slecht geplaatst hij staat namelijk op de grond naast de tent zie foto vanwege het zware gewicht;maaar dacht dat dit geen probleem ging vormen omdat hij 1000kube kan afzuigen normaal.Enig idee .Die vd growshop had gezegd van ze even te laten drogen nu de plantjes ;maar jij denkt gewoon even en dan terug voeden ;vind ik ook want ja kheb gisteren gespoeld en dus zit er weinig voeding tot geeen voeding meer in de cocos dus ja weer twijfelen ;alvast bedankt greets

Comment

Welkom Smokey!

De volgende keer kan je beter je vragen betreft kweken stellen in de juiste sectie: Vragen cocos kweken
                      Dan heb je meer kans op antwoord op je vragen.

Mocht je willen dat het topic verplaatst word stuur me dan een prive berichtje.

Succes en veel plezier op het forum!
                      Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

ja idd ben nog niet echt vertrouwd met de manier dit forum werkt;zou jij mijn post juist kunnen plaatsen dan .Alvast bedankt

Comment

Succes met je kweek op cocos.

ps:Verplaatst naar Cocos kweekverslagen.

Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

ja dat er nu geen voeding meer in de kokos zit is niet volledig waar, daarvoor moet je echt een week lang elke dag spoelen maar ik zou ze gewoon niet laten uitdrogen want de voeding word wel opgenomen met behulp van water, zodus de plantjes gaan volgens mij geen voeding meer opnemen als het medium kurkdroog is...
                            heb je de afzuiging al eens rechtstreeks aangesloten (zonder controller tss)?
                            en ik zou ook de filter horizontaal hangen (leggen)...

Comment

Hallo,........
                              wat ik zie:
                              een zooitje..........sorry hoor maar zal effe wat uitleggen en opmerkingen geven want van fouten leer je tenslotte.

-afzuiging: waarom hangt dat NIET in je tent? waarom erbuiten.
                              -sommige zeggen ene "fancontroller"wel nee......... gewoon een dimmer voor een stekker en je bent klaar een fancontroller kan altijd nog.
                              -met je potten en coco's is niets mis hoor..........
                              -watergeven: waarom zooooooo veeeeeeellllll terwijl de eerste 2 weken ene maximum van 50ml per plantje genoeg is en dat OM de 3 dagen.
                              ik doe meestal 2 dagen niets en dan een beetje water.
                              -waarom nu al voeden?
                              -op coco's moet je uiteraard wel meten en zeker je ph waarde deze moet op ongveree 5,8 staan en liefst NIET afwijken he.......

- temperatuursverschil is eigenlijk te groot , heb je geen verwarming in je ruimte staan zodat de lamp uit is je een beetje temperatuur kunt creeeren?
                              -je dag (lamp aan) temeperatuur kun je dus minderen door gebruik te maken van zo'n eenvoudige gamma stekkerdimmer.........

-je buis richting je afzuiger en koolstoffilter is te lang.....effe inkorten he.......
                              - en tot slot: waar blaas je vieze lucht DOOR de filter en niet door de filter trekken....is het zelfde effect als een afzuigkap he..........

mijn advies:
                              - hang die softbox in je tent en sluit rechtstreeks zonder buizen je filter erop aan......
                              -ook de slang die buiten je tent komt niet te lang maken hoor.
                              - geef ze eens 3 dagen schoon water zonder toevoegingen uitgezonderd een halve dosering wortelstimulator.
                              - ook bij het water geven:
                              de eerste 2a 3 weken geef je maximaal 100 ml per plant.
                              voor dit geleidelijk op per 50 ml per week tot een maximum aan het einde van zo'n 300 a 350 per plant (goed volwassenplant)
                              indien je besluit te spoelen moet je normaal 3x het anatal liter nemen van de groote van je pot. maar met een halve liter schoonwater spoel je ook wel...........

greets kweker...........
                              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

je hebt daar een goed soortje gezet.

maar ik wil je wel ook nog op wat attederen, zoals kweker ook al zij.

-die temp is veels te veel verschil 9graden in totaal.
                                -probeer eens met lampen aan tussen de 23 en 24 graden te blijven, en met de lampen uit op 22graden a 22,5 graden.
                                -Ph op 5.8 5,7 houden, nooit boven de 5.8 gaan met cocos. ,lees je plant af, en zorg dat je ph meter juist werkt.
                                -stop met voeding.
                                -de rest exact zoals KWEKER hierboven vermeldde

Comment

Bezig...
                                X