Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje op Cocco

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste kweekje op Cocco

Korting op 420shop
    Na 2 kweekjes op aarde en het laatste kweekje met ww en ciritical die voor de vuilbak waren
    ga ik eens op cocco proberen mss lukt het mij zo beter
    ik heb ze op maandag avond 20 juni heb ik 6 amesia heisjes in steenkool palets gestoken en in kleine potjes gezet on Plagron Cocco met ph van 5.8 ec van 0.8 omdat ik enkel afgezuurd water geeft
    werk voor de zaadjes met 4x55w grow tl lampen bak tot ik ze onder de 400 wat hps lamp kan zetten
    zie dat het eerste is uitgekomen en het 2 de zijn kopje boven steekt

met de lamp zit ik op 25 graden lamp aan 19 lamp uit

lv van 75% lamp aan 85% lamp uit

heb enkele foto's al maar het is het begin hopelijk werkt voor mij het cocco medium beter dan het aarde medium
    enjoy

tips of opmerkingen zijn altijd welkom
    groetjes

DSC00989.jpg DSC00988.jpg DSC00987.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Re: 1ste kweekje op Cocco

hey ik heb een zwart bladje ontdekt bij mijn dames
    al eens ieand een zwart bladjes gezien na de lob blaadjes
    kheb zo een scherp mogelijke foto proberen te nemen er van maar van dicht bij is iet simpel om het scherp te krijgen
    laat me jullie mening eens weten

mvg

DSC00991.jpgDSC00990.jpg

Comment

Dat is steenkool pallets voor de mensen die het niet kennen

DSC00992.jpgDSC00993.jpg

Comment

updatje

er zijn er maar 2 van de 6 Amnesie dames uitgekomen , na verder onderzoek zijn die steenwollen palets niet goed
        kheb ze open geknipt en de zaadjes zitten er gewoon verdroogd in het neemt geen water op ...dus geen aanrader om je zaadjes er mee te ontkiemen
        kheb nu nog vlug 10 Double gum zaadjes besteld anders ga mijn kastje maar leeg zijn met 2 plantjes er in
        nu hopen dat de zaadjes snel toekomen kzal de heis nen lange voorgroei geven

Vanaf waneer mag eigenlijk voeding beginnen geven met coco ????
        ze krijgen nu al 1 week enkel afgezuir water met een ph van 5.8
        tips of sugesties zijn welkom is 1 ste keer op coco

greets

Comment

Ik denk dat je de zaden beter kunt voorkiemen of gelijk in de cocos doen, maar niet met steenwol aan de gang. Steenwol werkt goed voor stekken, maar als zaaimedium is het wel het laatste materiaal wat ik ervoor zou gebruiken. Bij cocos geef ik voeding na een week of 6, of als het plantje de eerste 5 vingerige bladeren krijgt. Je kan waarschijnlijk al wel iets eerder voeding geven, maar ik ben hier bij jonge planten altijd erg voorzichtig mee.

De zwarte blaadjes die op de foto staan, hoeft niet veel te zeggen over de levensvatbaarheid van je plantje. Het kan door pigment in de bladeren komen, net zoals je ook paarsige stengeltjes blad en toppen kan krijgen. (ook bij niet purple soorten)
          Ik ben wel benieuwd wat de rest van het plantje gaat doen qua kleur. Ik gok op vrij donker groen met een paarsige gloed.

Comment

hey Fender

je zegt voeding geven na 5 of 6 weken ????? ze gaan toch geen 5 of 6 weken overleven enkel op afgezuird water op aarde wel dat weet ik heb er voor gekweekt op light mix van plagron heeft ook niet goed gelukt maar had dan nog geen ph meter is nu de eerste kweek op met ph meter en het medium coco dak probeer mss meer geluk op het coco medium
            in coco zit niets van voedingstoffen in het medium ????
            zo ik denk niet dat de dames enkel kunnen overleven op afgezuird water ????
            de zwarte bladjes zijn al mooi groen aan het trekken jammer dat er maar 2 van de 6 gefiminiseerde zaden zijn uitgekomen
            steenwol gebruik ik nooit meer om te ontkiemen in het vervolg in mijn broedkast en na 2 of 3 dagen hebben ze al wortels van 1 cm

groetjes keep on smoking

Comment

De hoeveelheid voedingstoffen in cocos verschilt per leverancier.
              Ik heb zelf cocos briketten van de action, deze bevatten genoeg voeding voor 5 a 6 weken (staat ook op de verpakking).
              Als je denkt dat het al eerder moet, dan kan je na 3 of 4 weken al beginnen met een lichte dosis. Je moet wel goed opletten op verbranding.
              Aangezien het nog maar jonge plantjes zijn van net iets meer als een week oud, moeten ze wel enigzinds kracht en weerstand op kunnen bouwen
              Als ze echt al eerder voeding nodig hebben, dan gaan ze erom vragen. De blaadjes beginnen dan bleeker te worden en de puntjes van de bladeren kunnen er verbrand uit gaan zien, bij een tekort aan voeding.

Mocht je toch nog twijfelen over de voeding, dan is het misschien handig om een foto van de dames te posten. Dan kan er wel een inschatting gemaakt worden voor hoe lang ze het op deze grond volhoud.
              Als ik twijfel over voeding geven, ja of nee.. Dan voeg ik meestal wat grond toe, waarvan ik zeker weet dat er meer voedingstoffen in zitten dan in de huidige grond.
              Op deze manier krijgt de plant toch wat voeding wat met het gietwater meespoelt naar de wortels, en kan je overbemesting met geconcentreerde meststoffen voorkomen.

Het is inderdaad jammer dat er maar 2 van de 6 boven zijn komen kijken. Misschien is stekken wel een optie om het verlies weer een beetje aan te vullen

Gr Fender

Comment

Hey Fender

ik gebruik plagron cocco en heb gekeeken op de zakken en staat er niet op voor hoe lang er voeding in zit enkel de ph en de ec staan er op
                ik geef de dames nog steeds afgezuurd water met ph van 5.8 en ec van 0.7
                hier zijn de foto"s van de dames dat je gevraagd hebt Fender

Gr Smoker

DSC00999.jpgDSC01000.jpgDSC00997.jpgDSC00998.jpg

Comment

Wat een mooie dames
                  Ik moet eerlijk toegeven dat ik totaal geen ervaring heb met cocos van plagron, dus heb ik google even geraadpleegt
                  De cocos van plagron bevat totaal geen voedingstoffen. Het gaat ook eigenlijk samen met een speciale voedingslijn van plagron (Altijd die marketing he)
                  Ik heb ook een voedingsschema gevonden.

Dit is de product info over de cocos:

Dit is het voedingsschema:

Het beste is waarschijnlijk om die voedingslijn aan te schaffen.
                  Als je hier geen zin in hebt, kan je zelf een beetje gaan rommelen met voeding.
                  Dan kan je bijvoorbeeld iedere dag, of om de andere dag in het voedingwater een gedeelte van de normale hoeveelheid voeding die je hebt toevoegen.
                  Dit kan je met de groei van de plant mee opvoeren tot je op volledige dosis zit.

Gr Fender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smoker2002 View Post
                    Dat is steenkool pallets voor de mensen die het niet kennen
                    Stekpluggen voor de Hollanders (van behandeld steenwol dus)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

qnq die stekpluggen voor de (hollanders) dan lol zijn niets waard het neemt geen water op en je zaadjes verdogen er in en ze zijn kapot
                      ga terug mijn broedkast gebruiken om zaadjes te ontkiemen veel makelijker en zeker dat ze uitkomen

Thx Fender voor het opzoekwerk maar ik heb geheel de lijn van plagron zowel voor aarde als voor cocco tes omdat je kan zien op de foto's dat de lob blaadjes beginnen te verkleuren ik weet dat ze moeten afsterven maar samen met hun eerst blaadjes vin ik het vroeg meestal blijven de lob blaadjes staan tot de 3de blad dek voor zo ver ik me kan herinneren
                      de schema's voor aarde en voor cocco heb ik ook al hangen in mijn kweek ruimte
                      kheb plagron roots voor wortels en heb canna rhizotonic ook voor wortyels das bio voeding van (canna) heb enzyms van plagrin heb coco a en b van plagron heb terra grow en terra bloei van plagron heb green sensation van plagron staan en heb ph ajuster staan van Canna en fish mix van canna zo denk dat ik alle produkten heb

zo Fender met dat er dus zoals ik dacht niets in zit van voeding in de cocco van plagron waneer denk je best dat ik mag beginnen voeding mee te geven in het afgezuirde water ????????

thx voor je tijd en je tips en antwoorden

gr Smoker

Comment

Yep, die steenkoolpallets heten stekpluggen hier zo te zien.
                        Voor zaadjes heb je bijvoorbeeld sproutpads.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

updatje

Na 10 dagen onder de tl 4x55 watt voorgroei lampen
                          heb ik ze nu onder de 400 watt lamp gezet
                          kzie wel dat ze beginnen nu te groeien wel raar heb gisteren voor de 1 ste keer voeding gegeven op de coco en er is 1 tje van de 2 dat bruine puntjes krijgt en heb maar 1/10 van het voedingsshema gegeven omdat ik traag met voeding wil beginnnen en niet terug verbranden zaols mijn vorige kweek dat kapot is heb die 6 plantjes nog buiten staan maar ze zien er rampzalig uit

Comment

updatje +problemen

ik heb ze gisteren verpot naar de 11 liter potten
                            en kzie dat de blaadjes bruin komen denk dat het van te veel water is ???
                            wat denken jullie ??????
                            is moeilijk te doseeren met cocco omdat het bovenste altijd kurk droog sta en je ziet niet in de poten en
                            en aan het gewicht voel je het ook altijd niet

lv rond de 45% 30 graden in de kast werk met plagron voedingslijn

mvg enjoy the pictures
                            DSC01019.jpgDSC01020.jpgDSC01021.jpg

Comment

qnq die stekpluggen voor de (hollanders) dan lol zijn niets waard het neemt geen water op en je zaadjes verdogen er in en ze zijn kapot
                              ga terug mijn broedkast gebruiken om zaadjes te ontkiemen veel makelijker en zeker dat ze uitkomen je zou natuurlijk ook eerst eens kunnen kijken hoe je die dingen MOET gebruiken he?? heb ze jarenlang gebruikt om te ontkiemen.....misschien de volgende x het plastic eraan laten en eens goed in water doen (met voeding en juiste ph).......voor je de boel loopt af te kraken.....

Thx Fender voor het opzoekwerk maar ik heb geheel de lijn van plagron zowel voor aarde als voor cocco tes omdat je kan zien op de foto's dat de lob blaadjes beginnen te verkleuren ik weet dat ze moeten afsterven maar samen met hun eerst blaadjes vin ik het vroeg meestal blijven de lob blaadjes staan tot de 3de blad dek voor zo ver ik me kan herinneren
                              de schema's voor aarde en voor cocco heb ik ook al hangen in mijn kweek ruimte
                              kheb plagron roots voor wortels en heb canna rhizotonic ook voor wortyels das bio voeding van (canna) heb enzyms van plagrin heb coco a en b van plagron heb terra grow en terra bloei van plagron heb green sensation van plagron staan en heb ph ajuster staan van Canna en fish mix van canna zo denk dat ik alle produkten heb

zo Fender met dat er dus zoals ik dacht niets in zit van voeding in de cocco van plagron waneer denk je best dat ik mag beginnen voeding mee te geven in het afgezuirde water ????????

thx voor je tijd en je tips en antwoorden

heb zelf op aarde en p cocos gewerkt met deze complete voedingslijn....voeding vanaf begin meegeven.....trouwens heb ook dezelfde plagron coco's gehad.
                              Voeding hebben ze nodig en coco's is maar houvast zeg maar!!!!!!!!dus gewoon meegeven he.............

gr Smoker
                              verder veel succes gewenst met Uw cocos kweek!! lol..........

updatje +problemen

ik heb ze gisteren verpot naar de 11 liter potten
                              en kzie dat de blaadjes bruin komen denk dat het van te veel water is ???
                              zou er toch door komen denk ik dus teveel kan NIET!!! hoeveel geef je trouwens?wat denken jullie ??????
                              is moeilijk te doseeren met cocco omdat het bovenste altijd kurk droog sta en je ziet niet in de poten en
                              en aan het gewicht voel je het ook altijd niet
                              (staan te droog dan)

lv rond de 45% 30 graden in de kast werk met plagron voedingslijn

mvg enjoy the pictures
                              [ATTACH=CONFIG]80408[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80409[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80407[/ATTACH]
                              afzuiger uit? blazer erin? lv omhoog schroeven, temperatuur naar beneden gooien.
                              Mag ik Uw NACHTtemperatuur weten?? greets kweker
                              Last edited by ceBep; 16 July 2011, 10:37. Reden: dubbel post, denk ook ff aan het quoten....
                              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Bezig...
                              X