Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Black Sugar, Peyote Zkittlez, Lava Freeze en Royal Amnesia Gold

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Als je toch bezig bent, plak dan ook ff wat zwart-wit folie langs de wanden met uiteraard de witte kant naar buiten. Zo reflecteren de wanden niet en dat kost grammen.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O.

Netje was beter geweest voor jouw?

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Witte folie werkt prima maar is in een bestaande ronde veel werk om aan te brengen met risico op schade aan de planten. Spiegelfolie levert vreemde hotspots met verbranding op plekken die je niet verwacht. Mijn meest positieve ervaring is witte latex. De reden… ik gok de enorm diffuse weerkaatsing van licht. Helaas zijn de wanden van deze kelder dermate slecht dat er een volledige behandeling plaats zou moeten vinden vooral ze ook daadwerkelijk wit worden. Vanuit die gedachte heb ik daar waar mogelijk laminaat aangebracht. Dit geeft ook een behoorlijk diffuse weerkaatsing. Uiteraard is de lichtopbrengst wel een stuk minder dan bij bijvoorbeeld wit. Meest ideaal zou Mylar folie zijn. Dit zit aan de binnenkant van de meeste kweektenten maar is zeer kostbaar op grote oppervlakken. Omdat ik op de huidige locatie maar 1, heel misschien 2 rondes kan draaien ga ik die investering niet doen, dat weegt gewoon niet op tegen de opbrengst. Voor degenen die gewoon in eigen huis kweken… ga ervoor, reken gerust op 20-25% meer opbrengst dan in een open ruimte of grijze/kalksteen wanden. Qua witte latex.. neem een variant voor badkamers. Deze is enigszins glanzend en heeft een zeer hoge reflectie

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok thnx voor je uitleg. nooit gedacht dat het zo’n impact kan hebben zeg. spiegelwand leek me ideaal maar beter dus reflecterend wit.

Tja.. de algen slaan weer lekker toe.. De Lava Freeze is zeer vreemd van vorm maar ik ga er nog steeds vanuit dat het allemaal vanzelf goed komt. Eigenlijk hangen de lampen nu iets te hoog naar mijn zin maar om de gewenste hoogte te bereiken zou ik ze aan de onderkant van het net moeten hangen. Ze moeten er maar naar toe groeien, dan heb ik straks onder het dek in ieder geval voldoende werkruimte. En ja, de verschillen zijn enorm.. Weet wel dat ik een volgende ronde volledig terug ga naar de airpots.. Die stoffen dingen zijn niet mijn ding

IMG_3820.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      tijdelijk de potten ergens opzetten zou misschien kunnen ?

Heel hard gaat het nog niet maar er is nog steeds sprake van groei.. vreemd genoeg is er zelfs nog een bijgekomen. Zoals ze nu staan laat ik ze nog even draaien op 18 uur, net hangt achteraf bezien wel erg hoog. Eind van de week de grootste dames dan maar een keer toppen, wellicht dat ze dan voldoende remmen om straks enigszins gelijkmatig te groeien. EC iets verhoogd, bladkleur is wat licht, wellicht dat dit ook de groei remt. Tevens wat Atazyme gedoseerd, geen idee of het helpt maar het heeft in vorige rondes zeker niet geremd. Qua voeding zit ik nu op een netto EC van 1.5 (totaal 2.1 bij een PH van 5.4) PH zou iets omhoog mogen echter gebeurt dit meestal vanzelf over een dag of 4.
    Erg benieuwd naar de Lava Freeze.. rare bladvorm en erg achterblijven in groei. Twijfel nog steeds of ik de stoffen potten op een verhoging ga zetten. Tevens overweeg ik de ruimte te verwarmen.

IMG_3926.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Cocos houd calmag vast hè, maar kzie geen tekorten.

Toch het spul maar verhoogd. Een plantje mogelijk verloren gegaan (of deze moet alsnog naar boven komen).. Kokos in stoffen potten verplaatsen is dus niet handig. Op de foto lijken ze nu iets hoger te staan dan de achtersten, dit is niet het geval, staan circa 5 cm lager.
    IMG_3927.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

De verhoging lijkt ze goed te doen. PH heb ik ook iets bijgestuurd naar 5.8
      Daarnaast een infrarood paneel opgehangen zodat de temperatuur in ieder geval niet onder de 24 graden zakt.IMG_3929.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        PS... heeft iemand al eens gewerkt met een bladtemperatuurcamera? Ik overweeg er 1 aan te schaffen om op DLI te kunnen schakelen. Mijn lampen ondersteunen daisychaining en ik zou dus een zonsopgang en zonsondergang kunnen simuleren. Een van de voordelen zou moeten zijn dat er minder condensvorming optreed door een geleidelijker opwarming. Daarnaast zou je door op DLI te sturen de optimale belichtingstijd kunnen bereiken (Mijn target is dan een DLI van 35 voor groei, DLI 30 voor bloei). Dan kan ik d.m.v. een CO2 sensor ook bepalen hoeveel CO2 ik deze ronde te kort kom.

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Infrarood in je hok?
        Of in de ruimte waar je hok staat?
        Infrarood is licht wat wij niet zien
        Maar een plant zeker wel
        En die zou daar ook op reageren
        Dus ik ben benieuwd hoe jij het hebt
        En hoe jij daar over denkt
        Want van herma’s word niemand gelukkig van
        Al denk ik dat dit niet je eerste keer is
        En ik wou de gok zelf niet wagen
        Daarom dubbel benieuwd

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Infrared warmtepanelen geven op de een of andere manier geen licht af (IR-C). Heel technisch verhaal maar is in het verleden altijd goed gegaan. Niet te verwarren met een warmtelamp! Ik zal zometeen bij de omschakeling naar bloei wel zien of dat dat wederom langer duurt dan normaal aangezien het wel gewoon een 800W paneel is.

Leuk man ik volg!

Comment

De infrarood-heater doet zijn werk maar ik vind het toch wel zonde van de elektra, 3,6 kWh in 1 nacht. Dus besloten om toch maar een kacheltje op gas te installeren, dit levert voor een veel lagere prijs hetzelfde resultaat en zorgt daarnaast voor extra CO2. De heater mag dan de temperatuur boven de 21˚C houden bij licht uit. De aardgaskachel bij licht aan. Wel even snel op zoek naar een co2 sensor want teveel co2 geeft een averechts effect heb ik al gemerkt. ongeveer 1200 PPM bij 32˚C is optimaal zolang ik een DLI van 35 kan handhaven. Mooie techniek is onderweg IMG_3987.jpg
        Attached Files
        Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Die gekke amnezen doe het bij mij eigenlijk altijd wel goed. De lava freeze daarentegen... pffff Hopelijk zometeen met kachel iets beter

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          10 weken is 70 euro extra voor je eigen kilo wiet.

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          als je het zo bekijkt is het idd niet veel reppell. maar voor 70 eur draai ik een compleet rondje. heb een lampie van niks

Tja.. toen bleek de 2.5kW kachel toch een 4 kW te zijn. Dat is een beetje overdreven... Nou ja hij krijgt de ruimte wel snel warm
        22˚C naar 26˚C in 7 minuten. CO2 verklikker gaat nog niet af (waarschuwing bij 1500PPM, helaas geen afleesbare waarde). Dus zolang ik deze steeds 6 minuten laat draaien zit ik dit weekend wel goed. Kan de CO2 sensor helaas pas maandag ophalen. De kachel hangt er nu een paar uur (18.50 ingeschakeld) en ik zie al verschil in blad. Ben benieuwd wat dit gaat doen.
        IMG_3996.jpg

Attached Files
        Lopend verslag

Comment

raar plantje
          IMG_4008.jpg IMG_4006.jpg IMG_4007.jpg
          Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            ja.. denk niet dat het wat wordt. Heeft alle blaadjes etc maar dan minuscuul. Wellicht dat het zaadje naar de bodem is gespoeld en daardoor wel een soort van gegroeid. .Ik heb geen idee, nog niet eerder gezien. Maar goed, wellicht trekt ze nog bij..

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Plantje met een identiteitscrisis, het weet nog niet of het wel een wietplantje wil zijn.
            Gewoon ff heel bemoedigende woordjes toe fluisteren.. 😉

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Babz ik denk dat die gewoon even flink gekieteld moet worden.. Dan leert ze wel groeien..

Nou ja, veel nieuws is er niet.. de groei gaat wat vlotter maar dat was wel enigszins te verwachten. In de ruimte staan met de kachel aan is geen doen door het lage plafond. Heet en vochtig.. Nog even iets verzinnen om het vocht eruit te blazen. Ja ik kan de afzuiger een tandje hoger zetten maar dan moet ik eerst een CO2 sensor hebben, dan kan ik het sturen. Meer CO2 is meer vocht door meer verdamping.. Dat kan ik ook goed zien in mijn reservoir. Waterverbruik is bijna verdubbeld over 24 uur.

Nou ja, als alles meezit heb ik morgenavond de apparatuur in huis en kan ik dus zondag weer even knutselen. Voordeel van lange wachten... alle aansluitingen liggen al op de plek.
          Wat ik hopelijk binnenkrijg.. Bladcamera, CO2 sensor en controller. Als ik de handleiding goed gelezen heb kan ik met de controller de CO2 sturen op VPD. Dat lijkt me wel ok want ik wil niets dimmen wat licht aangaat, dan liever wat meer CO2 en voeding in het vat.

Wat de voeding aangaat.. ik zit nu op Ata Leaves.. volgens schema moet ik vanaf 3e week groei ook Awa MAX toevoegen om vanaf week 4 volledig over te gaan naar Awa MAX. Dus zometeen water bijvullen en EC corrigeren met Awa max. Ik zou normaal op 2 tienden lager mikken omdat ik wat verbrande bladpuntjes zie maar nu met de CO2 erop kijk ik het eerst even een paar dagen aan op het nieuwe blad.

IMG_4041.jpg

Attached Files
          Lopend verslag

Comment

Nou dat was me het dagje wel.. Maar goed, ik ben dus naar het zuiden des lands gereden om volgens afspraak mijn spullen op te halen. Allemaal geheel volgens afspraak verlopen en de apparatuur lijkt op het eerste oog in orde. Wat ik gekocht heb?
            • Dimlux Maxi Controller 1.2
            • Dimlux CO2 sensor
            • Dimlux Plant Temperature (PT) Camera
            • Dimlux Temperature sensor
            • Dimlux RH sensor
            Ik wil nog even zien dat ik de output converteer naar 1-10v signaal voor de verlichting, daarvoor heb ik een mailtje naar de fabrikant gestuurd. Dan kan alles aan elkaar gekoppeld worden. Zoals het nu aangesloten is werkt het ook maar geen bediening van verlichting via de dimlux. Waarom ik dit dan toch gekocht heb? Omdat ik altijd al een PT camera wilde en sowieso een nieuwe CO2 sensor nodig had. Bovenstaande kon ik als set kopen voor €275,00 dus dat zie ik als een koopje. Op moment van schrijven ben ik de PT camera aan het kalibreren, dit houd niet veel meer in dan de camera 20 minuten op een wit blaadje papier te richten (deze zou in die tijd de temperatuur van de ruimte aan moeten nemen.).
            Mijn doel... ik wil ergens op een VPD van 1 uitkomen tijdens de groeifase (nog maar een weekje) en dan naar 1.5 gedurende de bloeifase. Nu heb ik daar niet heel veel aan te sturen buiten mijn verlichting om maar ik wil zien of ik dit kan sturen met de CO2 kachel en de afzuiger. Voorgenomen me deze ronde niet druk te maken om gasverbruik...

IMG_4110.jpg
            Attached Files
            Last edited by Voor het eerst; 26 May 2024, 01:46.
            Lopend verslag

Comment

• Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Hmmz interessant.👍

• Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Heel interessant, maar indien nieuw aangeschaft ook heel kostbaar...

• Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Dat geloof ik graag.
              Mooi dat je het voor een schappelijke prijs hebt kunnen vinden.

Nou ik heb toch (letterlijk) een gaatje gevonden om mijn afzuiging rechtstreeks naar buiten te krijgen. Net aangepast, benieuwd of vanavond mijn RH iets gezakt is. Krijg hem nu niet onder de 74%. Zo ja, doe ik de aanname dat de lucht ook vaker ververst wordt dus zal de CO2 iets meer gedoseerd moeten worden wat dan weer gunstig is voor de temperatuur. Het idee... lucht verversen indien RH te hoog, lucht circuleren indien RH te laag.
            Te hoge CO2 waarde is in principe niet mogelijk, het nut ervan is weer een ander verhaal.
            Laat de dosering voor nu even op 1200 staan, vanavond zien wat dat doet met temp en RH. Tevens de ventilator maar eens ingeschakeld, doel is gelijkmatiger verdeling CO2 en minder klevend blad door vocht. IMG_4127.jpg
            Attached Files
            Lopend verslag

Comment

Getopt.. IMG_4149.jpg
              Attached Files
              Lopend verslag

Comment

Afgelopen 18 uur even met 400W extra gedraaid om de vocht een beetje uit de ruimte te krijgen.. Werkt fantastisch maar heb toch maar even een ontvochtiger besteld. Morgenavond wil ik eigenlijk over naar 12/12 maar ik vind enkele dames nog wat aan de kleine kant. Denk toch maar even wachten tot na het weekend. Verder loopt alles eigenlijk aardig soepel. Hier en daar zijn er wel wat lelijke bladeren maar nieuw blad ziet er steeds lekker fris uit. Dit weekend dan ook maar even het voedingsvat goed schoonmaken en dan opnieuw aanmaken voor de komende 4 weken. Vers water zal ze ook wel weer even goed doen.. PS ik kreeg een berichtje van Super Sativa Seed Club dat ze ondanks dat de fotowedstrijd al voorbij is toch een paar zaden opsturen (Crystal White Kush). Dat wordt dus de volgende ronde.. Wordt dan volgens mij ook mijn eerst ronde met 1 soort. Al wel besloten dat ik voor de volgende ronde ga ontkiemen in 7 liter potten.. dan heb ik niet meer dat geouwehoer met die verschillende hoogtes of anders in ieder geval een stuk minder.
              Attached Files
              Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                nou express.... deze heb ik gekocht als 50 liters maar er past denk ik wel 100 in

• Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                ah vandaar. ja de grootte is moelijk in te schatten op een foto, maar vroeg me af of er een reden was. makkelijker verplaatsen of water geven etc. maar ze zijn al enorm dus

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Nee helaas niet, volgende ronde de stoffen potten vervangen door airpots en alles gaat bijna vanzelf

Zo water ververst, de extra lamp blijft er nog even in want ontvochtiger is op nalevering. Ach achteraf bezien is licht gewicht toch... en of ik er dan een 230W ontuchtiger in zet of een 300W lamp, ik denk niet dat het ten nadele komt, de luchtvochtigheid gaat tenslotte wel omlaag en de temperatuur omhoog. VPD is nu precies 0.8, ben benieuwd of ik die zometeen naar 1.0-1.3 kan krijgen.
              Groei is overigens verder helemaal prima. Nieuwe voedingssamenstelling is als volgt:
              • 200 liter water
              • 200ml CalMag
              • 30ml SilicBoost
              • 200ml AtaZyme
              • 300ml Ata Max A
              • 300ml Ata Max B
              Totale EC: 1.65, PH 6.1 bij 23˚C.
              CO2: gemiddeld 1150PPM
              VPD: 0.8
              AT: 26.7 ˚C
              PT: 26.1 ˚C
              RH 74%
              DLI 69.2 (beetje overkill maar toch) gaat zo in de bloei naar beneden door de kortere belichtingsduur.

Lichtschema na het plaatsen post aangepast naar 14-10 schema. Na het weekend 12/12. Doel.. ze niet te lang in het donker zetten.
              IMG_4154.jpg
              Attached Files
              Last edited by Voor het eerst; 31 May 2024, 10:02. Reden: Toevoeging Data
              Lopend verslag

Comment

Bezig...
              X