Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Black Sugar, Peyote Zkittlez, Lava Freeze en Royal Amnesia Gold

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Sorry... kwam even wat tussen wat belangrijker was dan mijn verslag bijwerken.... Maandag begin ik voor een baas te werken... dat is al ruim 20 jaar geleden dus zal wel ff wennen worden.. moest dus ook ineens een auto aanschaffen want fietsen heb ik een hekel aan, autorijden meestal ook maar goed... als er dan maar voldoende power in zit kan ik er mee leven en ik blijf droog.

    Wat de dames aangaat... het probleem met aanblijvende verlichting lijkt inderdaad op een internetstoring, is niet meer voorgevallen. Verder is de amens gewoon bruut groot in vergelijking met de anderen en overwoekert die zometeen het hele net. Maakt me niet uit.. de sterkste heeft altijd mijn voorkeur. Op de foto van 3 dagen geleden is dit nog redelijk goed te zien maar op onderstaande foto's wordt dat al wat lastiger..

    Wordt met oogsten straks ook nog leuk... Zie het spul nog maar uit elkaar te houden per soort. Waterwaarden zijn momenteel lekker stabiel, wel heb de CO2 iets hoger gezet naar een gemiddelde van 1350ppm. Tevens heb ik alvast mijn afbloeilampen opgehangen (niet zichtbaar op de foto). Dit zijn wederom Chinese quantumboards maar dan van 400W per stuk. Deze zullen de laatste 3 weken 4 uur per dag meedraaien. Dan hoeft de ontvochtiger minder hard te werken en hou ik het spul toch rond de 30˚C.

    Eigenlijk wel tevreden.... eerste vloeiverschijnselen lijken zichtbaar maar nog niet overtuigend genoeg om er foto's van te maken...

    IMG_4329.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      dat heb je mooi snel bomvol gekregen. succes met je nieuwe baan!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      dank je. Ik denk allebei een beetje… heb er ook wel zin in. Beetje regelmaat kan geen kwaad

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Succes met je nieuwe baan!

    #47
    Nou laatste keer scroggen onder het net, nu op het net verder want het zit zo goed als vol.. laat de bloei er maar in komen.
    IMG_4334.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja nu een goede week denk ik zo

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Vind dat je weer te laat hebt geschakeld.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Zei ik toch al...

    #48
    Nou zoals al aangegeven begint het nu op werk te lijken.. Kunnen alleen nog op het net gebonden worden maar het begint dan ook langzaam ergens op te lijken

    IMG_4337.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Alzheimer ik denk ook dat dat er mee te maken heeft. daarnaast draait alles op het randje van maximaal.. Veel voeding (af en toe wat verbrand blad), veel licht en veel CO2. Mijn ervaring is dat mede door de CO2 de bloei er wat later inkomt na omschakelen maar dat de totale bloeitijd niet echt anders is (soms zelfs wat korter). Nou zijn dat allemaal soortjes die rond de 8 weken moeten hebben dus ik wacht geduldig af. Het zinktekort wordt veroorzaakt door een te hoge PH maar dat doe ik steeds bewust omdat de voeding de eigenschap heeft de PH enorm omlaag te brengen. Ik start dus vrij hoog (6.5) en laat deze door verbruik zakken naar 5.3 dan ververs ik het voedingsvat. Er gaat nu zo'n 25 liter per dag door heen op het totaal.
      Wat ook helpt is de ontvochtiger.. deze heeft een automatische start na stroomuitval dus aangesloten op de dimlux. Deze houdt de VPD nu op 1.1, over 2 weken zet ik hem op 0.8 Verbruik van water komt prij consequent overeen.. Er wordt dagelijks zo'n 10 liter uit de lucht getrokken. ik vermoed dat de andere helft opgenomen wordt door de dames en de rest wordt dan dus afgevoerd naar buiten.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      mooi man. gruwelijke hoeveelheden, qua licht, voeding en co2. leuk om te volgen hoe jij in alles de maxima opzoekt. en dan ga ik zo mn zoldertje weer op om 2 liter water te geven

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam bijna geen licht... dat is meestal voldoende voor mijn doel.
      Alzheimer ja dat is omdat ik steeds te kort in NL ben om uitgebreid de tijd te nemen en mijn ruimte te klein is om lekker te experimenteren. Het heeft ook nadelen... een kleine fout heeft grote gevolgen.

    #49
    Vandaag een leuk cadeautje in de brievenbus

    15x Crystal White Kush Fem van Super Sativa Seed Club... De reden... ze hadden een wedstrijdje op GrowDiaries en ik wilde daaraan meedoen met deze strain.. Was tijdelijk niet leverbaar en zou niet op tijd binnen zijn om nog mee te dingen. Met de belofte dat ik wederom een verslag maak mag ik deze dus geheel gratis proberen... Zat er ook nog een (overigens onhandige maat) pakje vloei/tip bij.

    IMG_4355.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Attent van ze! Ziet er chique uit. Ben nu Strawberry cookies van super sativa seed club aan het kweken. Ben benieuwd, sssc schijnt wel goeie genetica te hebben.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik heb er nu een lava freeze tussen staan (midden voor) en die doet het tot nog toe ook prima.. verder geen ervaring met ze.

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Lava freeze ff opgezocht en ziet er goed uit👌👌

    #50
    Zoals beloofd... foto's van onder...
    IMG_4358.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Mooi vol zo hoor!

    #51
    Gisteren niet gebonden.. alleen een foto gemaakt. Dit doe ik vaker omdat ze dan ff een extra dag kunnen herstellen van de stress.
    IMG_4361.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mooi vol veldje, ziet er goed uit, op naar de toppen.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Iets zegt me dat dat nog wel een week of 2 gaat duren... Maar dat is niet erg.. we hebben geduld

    #52
    Is het zo ver? gaan we eindelijk beginnen?
    IMG_4377.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #53
      Het is inderdaad zo ver, we gaan beginnen. Heerlijk...
      IMG_4397.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ziet er netjes uit zo! Laat die dikke opbrengst maar komen

      #54
      vanavond toch maar weer even hier en daar wat binden. Wellicht ook even wat blad snoeien.

      IMG_4418.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Wow mooie dames! Mooi veld. 😍

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Vooral onder het gaas.

      #55
      Zoals op de voorgaande foto al te zien was groeit het spul flink. Helaas heb ik geen tijd meer gehad gisteravond dus ik ben vanmorgen nog even een half uurtje wezen binden tot het licht uitging. Ook wat dood blad onderin verwijderd en het scheelt toch wel flink in de penetratie van het licht. Vanavond dus verder, vanmiddag even nieuwe tiewraps halen maar eerst met mijn ballen op het strand liggen.

      Strek is nu gigantisch, ik ga dus vanavond wat rigoreuzer te werk. Reden.. ik hoop dat de stress de groei iets remt, anders zal ik van de week echt selectief moeten gaan snoeien. Het past gewoon niet en ik wil ook niet zometeen alleen maar amnees hebben. Deze gaat dus vooral flink teruggesnoeid worden.

      De Lava Freeze ruikt echt bizar lekker. Ik hoop dat deze geur blijft. Ik heb in een eerdere ronde ook last gehad van enorme strek en dit bleek toen veroorzaakt door een toch wat te compact bladerdek. Nou ja, we zien wel weer.

      Onder het bladerdek is het net als bij voorgaande rondes een waar kleurenschouwspel van licht. De bladeren breken het licht allemaal op hun eigen manier en dat zorgt echt voor een geinig regenboog effect. Heb hier in voorgaande rondes al wel eens een foto van gemaakt. Wellicht dat ik dat deze ronde na het snoeien nog een keer doe, zal vooral afhankelijk zijn van hoe stoned ik ben

      Helaas voor nu geen foto's. Los van dat het nog zo'n 10-15 cm hoger is dan gisteren is er weinig veranderd. Over twee weken ga ik de bijverlichting inschakelen voor 2 uurtjes per nacht en dan iedere week een uurtje erbij. Kijken of ik uiteindelijk op de 1600W kan komen Heeft dat nut? wellicht niet, ik denk dat ik al op het randje van de max zit qua instellingen maar we gaan zien hoe ver we kunnen pushen. Dit zal niet per se de opbrengst vergroten maar hopelijk maar voor zo compact mogelijke toppen zorgen. Mijn VPD schommelt rond de 1.1-1.5, dat is dus nog wat aan de hoge kant maar de ontvochtiger trekt al ruim 12 liter per dag uit de lucht en dat komt overeen met zijn maximale capaciteit. Wil eigenlijk rond de 0.8 afbloeien en ik denk dat dat alleen lukt met nog meer licht (hogere temp., lagere RH). En aangezien extra licht net zoveel energie kost als nog een ontvochtiger besteed ik het liever aan licht.

      Tevens even de waterwaarden gecheckt. Temperatuur blijft natuurlijk vrij hoog maar PH is 5.9, totale EC 1.9 en dat betekend dus 1.5-1.6 aan voeding. Wellicht dat ik deze ronde ook eens ga experimenteren met een topbooster maar eerlijk is eerlijk, lastig verkrijgbaar hier en heb eigenlijk nu niet zo'n zin om online te bestellen.

      Volgende week mag de (totale) EC naar 2.2. Even goed monitoren wat de komende week gebeurd. Gaan de planten minder hard groeien door de hogere EC? Gaat het blad verbranden? Ik denk dat we daar over een dag of 3 wel uitsluitsel over hebben.
      Ben over het algemeen genomen zeer tevreden over Ata, zou iets minder zuur mogen naar mijn mening want ik kan de gewenste EC/PH niet bereiken zonder de karbonaathardheid te verhogen. Nu doe ik dat met Kalium en het nadeel daarvan is dat je er vrij snel een overschot mee creëert. Op dit moment zie ik eerder tekenen van een Kalium tekort dan van een overschot dus ik durf nog een beetje toe te voegen.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Lekker genieten op het strand vandaag, heerlijk! 🌞🍸🌞

      #56
      Nou strand was heerlijk.. Mijn afwezigheid vonden de planten zo te zien ook heerlijk.....
      Ik ben nu in 3 etappes aan het binden met als doel over een uurtje of 2 weer een enigszins gelijkmatig veldje te hebben. Ik zal de verdere details toelichten als ik klaar ben. Nu even wat tussendoor foto's. Tussen de foto's zit circa 40 minuten

      IMG_4423.jpg IMG_4424.jpg IMG_4425.jpg
      Lopend Verslag

      Comment


        #57
        IMG_4429.jpg IMG_4431.jpg Bijna klaar
        Nu zijn de tiewraps op Moet er nog wel ergens een paar hebben dus ben ff op zoek.
        Tussenstand:
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


          #58
          Nou dat was het dan voor vandaag. Even wat extra licht erop voor 4 uurtjes, zien wat ze morgen doen. Slaap lekker allemaal..
          IMG_4431.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            wat een jungle is dit geworden in een paar weken. ongelofelijk

          #59
          Herstellend vermogen van dieplanden blijf ik iets apart vinden... zoals het er gisteren nog uitzag als een slagveld begin ik nu langzaam aan daar te komen waar ik zijn wil.. Ook alles wat geknapt was tijdens het vinden staat vier overeind, op sommige stelen wel met een extra "knietje". Als mensen toch eens net zo veerkrachtig zouden zijn.... nou ja, dan werd het ook wel heel druk op deze aardkloot.

          In ieder geval beginnen de pruikjes lekker zichtbaar te worden, ik hoop dat de meeste strek er nu wel uit is. Heb de EC nu op 2.1 en heb na een discussie die ik hier ergens gelezen had i.p.v. vloeivoeding groeivoeding toegevoegd tijdens het bijvullen. Ik denk dat ik dus nu ongeveer 1/3 groeivoeding heb en 2/3 bloeivoeiding.

          Ter info de NPK waarden:
          • Ata Awa Max A 4-0-7 (w/v)
            Ata Awa Max B 1-4-3 (w/v)​
          • Awa Leaves A 5-0-3 (w/w)
            Awa Leaves B 0-3-3 (w/w)
          Overigens heb ik besloten de volgende ronde eens te testen met een voeding speciaal voor op kokos. Die ronde zal een SOG worden ipv SCROG omdat ik vermoed dat ik tussentijds een keer moet verhuizen. Dat heb ik 1 keer geprobeerd met een scrog en dat is domweg niet te doen. De zaden voor die ronde stop ik 3 weken voor de oogst van deze ronde in potten van 40x40cm met het idee om dan (max) 15x Crystal White Kush te zetten. Het aantal wordt bepaald door de ontkiemingsratio.
          Dit moet dan ook een low-maintenance rondje worden, dwz voedingsvat bijvullen en af en toe een beetje blad verwijderen. Geen training (misschien een keer toppen als ze heel hard gaan want nog steeds beperkte hoogte. Waarschijnlijk zet ik ze ook direct op 12 uur. Moet er nog een beetje over nadenken. Als die ronde klaar is moet ik ook weer terug zo'n beetje (paar weekjes speling) en dan heb ik weer ruim een jaar geen tijd om een ronde te zetten.

          IMG_4435.jpg IMG_4436.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Is wortelstimulator en bladvoeding.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ah.. nee nooit gebruikt. Net wel even opgezocht. Is op basis van alg? Logisch dat het niet kan met peroxide dan. Dat gebruik ik om alg te verwijderen

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Yep.

          #60
          Nou hoefde vandaag niet veel te doen
          IMG_4450.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment

          Bezig...
          X