Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Black Sugar, Peyote Zkittlez, Lava Freeze en Royal Amnesia Gold

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zo vandaag alleen wat dor blad verwijderd en hier en daar een extreme uitschieter teruggebonden. Tevens de blumats even doorgespoeld, zat toch wel enigszins wat opgehoopte voeding in. Neemt niet weg dat ik nog steeds tevreden ben over deze opstelling. Zoals eerder aangegeven volgende ronde volledig op blumats maar dan SOG. Ik wilde voor airpots gaan maar op Temu zijn de stoffen potten zo goedkoop dat ik dat voor mijn gevoel niet kan rechtvaardigen. Ik heb er dan ook maar gelijk 15 besteld, dan kan ik gewoon zonder overpotten ontkiemen in de kokos of wellicht ontkiemen in 1 liter potjes. De Blumats stel ik de volgende ronde pas in nadat de dames goed boven zijn, scheelt een hoop getwijfel.
    Deze keer foto's van onder het bladerdek... kunnen jullie ook eens zien hoe het licht er door komt en na het verwijderen van dor blad durfde ik dat wel aan.
    Een stam heeft helaas recht onder de uitstroom van de blumat gestaan en vertoont hierdoor een bruine plek. Geen idee hoe lang dat al is maar de takken zien er verder prima uit, wel een puntje van aandacht dus.
    IMG_4451.jpg IMG_4452.jpg IMG_4453.jpg
    Lopend verslagโ€‹

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      mooie fotoโ€™s van zo van onder. komt meer licht door dan ik verwachte. kan je nog wat met zoโ€™n bruine plek? of is daar niks aan te doen en hou je het alleen in de gaten ivm rot?

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik heb m'n laatste potten ook van Temu, wat je zegt ze zijn zo goedkoop. ๐Ÿ‘
      Mooi veldje. ๐Ÿ˜Š

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Wel ff die app weer verwijderen

Nou gaat best soepel allemaal. Vanavond denk ik toch nog een keer binden.. Ik weet inmiddels vrij zeker dat de oorzaak van de stretch zit in een te dicht bladerdek. Maar het is moeilijk om keuzes te maken, je wil natuurlijk zo min mogelijk blad verwijderen en het liefst op plaatsen waar je er ook daadwerkelijk wat mee wint. Mijn strategie is steeds het blad verwijderen waar er een top onder zit.
    Attached Files
    Lopend verslagโ€‹

Comment

Ziet er pico bello uit!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

Nou ik heb gisteren weer even zin kunnen maken om nog wat te binden maar na een uurtje was ik er wel klaar mee dus de rest doe ik vanavond. De reden dat ik na een uurtje geen zin meer heb heeft vooral te maken met de temperatuur. Met 32หšC is nu eenmaal niet lekker werken. Neemt niet weg dat het resultaat wel nog steeds bevredigend is hoewel ik op het punt kom dat het spul een beetje erg vol zit. Lastig om nog een plekje te vinden. Wel erg benieuwd hoe het er over pak hem beet een week of twee uitziet. onder het net kun je nu goed zien dat de zwakste dames de strijd opgegeven hebben en de ruimte geven aan de groteren. Hieruit trek ik dan ook voorzichtig de conclusie dat meerdere zaden per pot alleen nut heeft als de plant van zich zelf klein wil blijven.

Een ander opvallend detail is hoe extreem de LavaFreeze vertakt. Echt een super kandidaat voor scrog, buigt ook makkelijk en hersteld veruit het snelst na flink scrogegn.
        Deze foto's zijn van gisteravond net voordat ik naar bed ging:
        IMG_4470.jpg IMG_4474.jpg
        En deze van nu enekel uren later:

IMG_4475.jpg IMG_4476.jpg IMG_4478.jpg
        Attached Files
        Lopend verslagโ€‹

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          @Rreppelsteeltjam Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar er zijn toch 2 methoden voor SOG? Of vergis ik me nu? 1 zoveel mogelijk planten met zo'n kort mogelijke groei, bijvoorbeeld in 7/11 liter potten en 2 het systeem direct op 12/12 en dan hopen op rijke bossige planten?

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik dacht 3 literpotjes hoor, dat bossige weet ik niet zo, maar de beperking van kleine potjes zorgt ook voor kleine plantjes.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik vergat even dat niet iedereen op 100% vermogen start. Dan krijg je inderdaad een wat andere start. Mijn excuses voor de verwarringโ€ฆ ga me wel weer gewoon bezig houden met mijn scrog

Nou dat herstellend vermogen van de planten is bizar. Maar ik heb toch ergens een tekorten.. Tijdens het binden 4 toppen gebroken achter elkaar. Dus de flexibiliteit is eruit. Dan maar gewoon verder afbloeien..

Ach het lijkt ook verder wel redelijk. Zometeen even het water verversen (deze is inmiddels al weer 32หšC) en de PH is gedaald naar 5.8. Dat kan ik omhoog halen maar ik merk dat als deze zover zakt er een bepaalde onbalans in de voedingsstoffen is. Kan best door de hoge temperatuur komen, in ieder geval heb ik dan meestal wat zwakkere steeltjes.
        Heb op alieexpress 75 en 200 micron gaas gekocht (zijde) en bij de action een 3 laags trolley. Het idee is om hier de bodem uit te snijden en deze dan te vervangen voor het gaas. Kan ik eindelijk een keer zelf dry-sift maken.
        Ook ben ik op zoek naar een nieuwe dslr (camera) want mijn vorige is spoorloos verdwenen. Verwacht dat ik over een week of 2 wel weer mooie toppen heb dus dan kan ik goed zien hoe de ontwikkeling is. Budget is wel een dingetje sinds ik in loondienst zit... komt nu echt maar 1 keer per maand geld binnen en dat is.... laten we maar zeggen.... wennen.
        Hier even de foto's.. echt niet te zien dat ik hier gisteren een volle vuilniszak blad af heb gehaald

IMG_4484.jpg
        Attached Files
        Lopend verslagโ€‹

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Volgende keer effe op de zak gaan staan, samen geperst valt dat toch tegen.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Zeker waar

Zo na vandaag weet ik zeker dat er meer dan 12 liter per dag uit de ontvochtiger komt.. Ik was gisteren vergeten de 25 liter can te legen en dus stond mijn vloer nu blank
        Nou ja, dat extra vocht trekt die er ook wel weer uit. Verder begint het her en der vorm te krijgen. Strek is niet meer zo extreem. Weet helaas niet zeker of dat dat toeval is of door de hogere EC komt. Ben er wel blij mee in ieder geval. Einde van de week de lampen een tikje hoger hangen voor betere spreiding en dan ook maar de hulpverlichting inschakelen. Begin met 6 uurtjes en kijk even aan hoe dat gaat met LV temp etc..

Zaterdag een dagje marktplaatsen voor een goede camera. Vandaag erg geschrokken van de huidige prijzen in de winkel.. Wat ik wil kost letterlijk duizenden euro's en dat hoofdzakelijk om een paar planten leuk op de foto te zetten. Tuurlijk kan ik de camera ook voor andere doeleinden gebruiken maar mijn huidige werk vereist helaas geen fotografie.

Nou ja.. hier de foto's van vandaag (helaas dus nog steeds met mijn mobieltje genomen)
        IMG_4490.jpg
        Attached Files
        Lopend verslagโ€‹

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Netjes zo hoor! Hoeveel watt hangt er eigenlijk boven?

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          920W aliled (Samsung LM301-H) gedurende 12 uur en 700W allied Epistar gedurende 3 uur. De laatste wordt wekelijks met 30 minuten langer aangezet De epistars hebben beduidend minder lumen per watt

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Sow dat moet wel voor de nodige grammen gaan zorgen!

Keurig veldje.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

Nou dat wordt toch hier en daar knakken ben ik bang.. Maar volgens mij gaat het met de toppen helemaal goed komen.
          IMG_4498.jpg
          Attached Files
          Lopend verslagโ€‹

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            klopt.. moet soms wat minder goed naar de community luisteren

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Mooie diep groene plantjes zeg. ๐Ÿ˜ƒ

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Thanks.. ik probeer ze altijd groen te houden tot de oogst.. ik denk wel dat je moet spoelen maar 2 dagen is meer dan zat. Tenslotte merk ik tekorten ook al na 1 dag op. Zit je een beetje normaal in de voeding geloof ik niet dat het voordelen levert. Wellicht op DWC maar ik heb daar ook nooit problemen gehad met de smaak.

Lampen wat hoger gehangen (kunnen deze ronde niet hoger want kan geen extra gaten boren boven het bladerdek). Goede les voor de volgende ronde

Lichtspreiding nu een stuk beter. Straks wel even checken of het goed gaat i.c.m. de bijverlichting (warmte). IMG_4504.jpg
          Lopend verslagโ€‹

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            heb je die muren gezien?? die houden geen 80KG gok ik zo

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            PS ik waardeer het meedenken wel hoor

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            ZUCHT!!

Zojuist maar even bij wijze van proef een paar uitschieters geknakt.. Even kijken wat er gebeurd. Extra licht hebben ze wel een beetje last van, wat gekruld blad hier en daar en ook wat verkleuring in sommig blad. Half uurtje minder dus vannacht. Verder eigenlijk niets te klagen, water gaat wel heel hard nu, dus opletten geblazen en CalMag bestellen (gaat ook erg hard).
          IMG_4506.jpg
          Attached Files
          Lopend verslagโ€‹

Comment

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Wat een bos joh! ๐Ÿ˜

Geen bijzonderheden. De geknakte dames komen al weer overeind dus ik heb er nog maar een paar omgeklapt.. Wel taaie dames.. moest ze flink masseren.
          IMG_4521.jpg IMG_4522.jpg
          Lopend verslagโ€‹

Comment

Dames lijken er goed zin in te hebben. Heb nog even wat oud blad onder het net vandaan gehaald (grappig hoe dat opschuift naar boven) en zo wordt het vanzelf steeds kaler onder het dek. Hier en daar begint zich nu ook flink wat hars te ontwikkelen dus nu beter opletten als ik met de dames gewerkt heb dat ik niet zomaar naar mijn werk ga. Toch ook wel wat onregelmatigheden maar dat is het nadeel als je alles uit 1 vat voed. Sommige wat tekorten, sommige wat overschotten, overigens lijkt de fors hogere EC ze wel goed te doen, bladeren glimmen, zijn diep groen van kleur en ook de toppen beginnen vorm te krijgen. Ben benieuwd wat dit gaat worden. Moet ik niet heel veel langer duren want ben ook echt geheel door mijn voorraad heen en nu dus verplicht op rantsoen. โ‚ฌ17 per gram is niet grappig. Burgemeester heeft onlangs 2 van de 5 shops gesloten en dat merken we goed aan de prijzen.. Ik denk niet dat lulletje door heeft wat dat voor gevolgen op straat gaat hebben.
            IMG_4523.jpg
            Lopend verslagโ€‹

Comment

17 euro de gram is bizar, gewoon diefstal.

Zou wat lager in de Ec gaan.
              Horks Fototopic 2.0

Comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Nee.. ik wilde gewoon een onsje hebben maar hij kon niet meer leveren dan 25 gram...

• Rreppellsteeltjam
                Editing a comment
                Had ie een week gehad om wat anders te zoeken voor je, effe strakke afspraak maken over de prijs.

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Dat was in de periode dat ik een beetje rondzwierf. Ik heb maar een gram per dag nodig gelukkig. Nu alleen ff uitzingen tot mijn oogst๐Ÿคจ

Tja.. ze doen het prima..
              IMG_4540.jpg IMG_4541.jpg
              Lopend verslagโ€‹

Comment

• Babz
                Babz commented
                Editing a comment
                Al een prachtige laag van trichoompjes....mooi man. ๐Ÿ˜

Toch nog wat minder licht er op vannacht. Bovenste blad krult flink.
              Helaas geen foto van, die was te wazig... morgen nieuwe kans.
              โ€‹
              Attached Files
              Lopend verslagโ€‹

Comment

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Kanoblad?
                Door de hitte vaan de lamp samen met de propeller wind zorgt voor een te snelle verdamping. De plant gaat dit tegen door het blad op te krullen als een kano zeg maar. Propeller anders richten kan ook helpen.

Laatste wat je wilt is het licht dimmen, alleen als al het andere faalt

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ik wil niet dimmen.. Ik heb er extra verlichting op voor het afbloeien en deze lijkt wat te veel van het goede. Maar goed, vanavond moet er weer water bij, wellicht dat een wat lagere EC het kan verhelpen. Ik zal straks even wat foto's maken dan snap je wat ik bedoel
            Bezig...
            X