Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Black Sugar, Peyote Zkittlez, Lava Freeze en Royal Amnesia Gold

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe voelen de toppen aan?
    wel compact?

Ik heb geen verstand van co2 kweken
    Misschien een idee om het co2 wat later op te voeren
    co2 zorgt ook voor een versnelde plantgroei toch?
    In mijn ogen groeien ze hard zat
    en heb ik alleen versnelde bloemvorming nodig
    in mijn gedachte zou ik pas eind week 5 begin 6 met het extreem verhogen van de co2
    om de versnelde groei
    en misschien het doorschieten van de toppen te voorkomen

maar misschien zie ik dat wel niet goed
    Ik heb mij nog steeds niet echt op ingelezen
    maar dit zegt mijn boeren verstand😅

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Met uitzondering van de Lava Freeze zijn ze zeer compact. Dat is de reden dat ik het liefste al zou oogsten maar als je onderstaande foto's bekijkt weet je direct waarom ik nog even wacht... Maar de geur.....mmmmm gewoon nog even geduld proberen op te brengen dus..

Zo.. we hebben vandaag even iets meer tijd genomen om wat foto's te maken daar ik de hoop had dat ik onderhand al wel eens iets zou kunnen oogsten.. Nou dat is een illusie, ze zullen deze week nog wel blijven staan. Nou dient daarbij zich direct het volgende probleem aan.. ik heb zowel de blumats als de kokos nodig voor mijn volgende ronde.. denk vanmiddag toch maar even extra potgrond bestellen.
    De Lava Freeze begint weliswaar wat compacter te worden maar het blijft een vreemde plant. De toppen zijn gigantisch maar gestrekt. De Peyote Zkittlez heeft ook grote toppen maar deze zijn een stuk voller. De Black Sugar toppen zijn ietwat korter maar weer bijzonder dik en extreem compact, de Amnees kan ik in het geheel niet meer bij... valt niet te inspecteren dus. Tussen het blad door heb ik wel getracht enkele toppen op de foto te zetten. Op het overzichtsplaatje is de Lava Freeze de dominante plant in het midden. Ik heb vorige week een aantal toppen wat ingekort omdat ze tegen de lamp groeiden en dat lijkt geholpen te hebben.

Nou ja, ik zou zeggen... kijk zelf maar even.. tssss. nu moet ik 6 foto's verplaatsen naar de volgende post... daar staat dan ook de genoemde overzichtsfoto IMG_0936.jpg

Attached Files
    Lopend verslag

Comment

En hierbij de overige foto's IMG_4704.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Waar droog jij eigenlijk je spul als dat 4 weken lang duurt. Heb toch al veel wiet gedroogd in m’n leven maar dat heeft nog nooit 4 weken geduurd behalve die 1x toen ik ze praktisch buiten had hangen en toen is me ook bijna alles weg gerot omdat het toen idd te lang duurde en het droog klimaat geen droog klimaat was🙃🤷🏼‍♂️

En Qua rot als je nat knipt wil je alles af hebben en kijk je naar een paar uur niet mee zo nauw is mijn ervaring, knip je droog dan speur je het rot op voor dat je ze gaat hangen aangezien dat dan je enige taak is( rot zoeken) en verder alleen grof wat blad weg haalt dan het allemaal net wat relaxter. Plus alle voordelen qua smaak ect natuurlijk niet vergeten. Maar ieder z’n ding😁

Succes iig

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De twee voornaamste redenen droog te knippen zijn voor mij dat het stealth is (woon in een rijtjeshuis) én dat ik knallende koppijn krijg van de geur van verse wiet. Rot heb ik al decennia niet meer gehad. Zolang zich geen vocht ophoopt op de muren van je tent dan kan je zeker een soort die niet rotgevoelig is kweken zonder botritus. Maar wanneer jij alles goed controleert en los van elkaar ophangt, dan is het risico dat het doorrot niet groter dan wanneer je het nat knipt en in een net legt. Ik spreek helaas uit ervaring, want dat had ik bij mijn allereerste kweek. Toen ik de wiet het meest nodig had. 75% verloren aan rot en toch nat geknipt. Nog een voordeel aan droogknippen is dat niet alles in een dag hoeft.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik ontken zeker niet dat droog knippen zijn voordelen heeft... Ik ben bang dat ik per definitie een deel droog zal moeten knippen ivm tijdgebrek. Nou ja.. we zien wel hoe het loopt, ik heb sowieso tot zaterdag.. als ik nog snel even een tentje ergens kan bemachtigen heb ik nog een weekje extra

Buiten wat fotos. niets aan gedaan. Gaat prima zo. Woensdag denk ik een start maken met knippen. Anders zaterdag.
      IMG_1015.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Die mogen nog wel 2 weken

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Helaas.. die gaan ze zeker niet krijgen… dan heb ik geen huis meer

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Dan zou ik wachten tot zaterdag als dat mogelijk is.

Zojuist grondige inspectie gedaan.. 1 plant blijkt uitgevallen (Peyote Zkittlez).. .deze is helemaal verdord.. er zaten wel wat topjes aan maar die zijn ook verdort. Lijkt op wortelrot. Vreemd genoeg is de andere plant in dezelfde pot in prima staat. Deze toont wel wat verkleuring in de stam maar niets waarvan ik denk dat ze het niet tot woensdag red. De andere Peyote ziet er smakelijk uit maar kan zat tot zaterdag staan. Oorzaak is wel duidelijk.. de druppelaar liep uit op de stam zelf. Waarschijnlijk een keer losgetrokken tijdens wat snoeiwerk.
      Verder oogt de amnees (achterste rij midden) redelijk rijp. Onderin nog wat witte pistels maar trichomen zin allemaal milky. De Black Sugar is wel echt rijp.. Het is dat ik er niet bij kan zonder de Lava Freeze te beschadigen anders was ik nu aan het knippen. En dan tot slot de Lava Freeze... Tja... deze had een beetje een vreemde start van de bloei. Ik heb eerlijk geen idee hoe ver of ze is.. Ik laat haar dus ook tot zaterdag staan.
      Ofwel.. woensdag begin ik met het knippen van de zichtbaar rijpe toppen.. dit geeft dan ook wat meer licht voor de onderliggende toppen die ik in de 14 dagen erna gewoon kalm aan ga knippen. Ik heb een droogtent geregeld dus dat scheelt weer een beetje stress.. Kan ik laag voor laag volleggen en labellen. Mijn ervaring is dat het in een droogtent met een dag of 4 droog is (22˚C 52%LV). Alleen de grotere toppen hebben dan meestal nog een dag of 2-3 extra nodig. Het laatste vocht trekt eruit in de Cvaults... daar ben ik uitsluitend positief over.
      Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        De Boveda packs nemen het overtollige vocht op. Ik vervang ze iedere 2 maanden dus je zou ook kunnen stellen dat ik ze eens in de 2 maanden laat burpen..

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Je moet die zakken pas verwisselen als ze hard worden anders zijn ze gewoon nog goed en bende geld uit t raam aan t gooien. Als je dat toch doet zeg effe welk raam dan zet ik daar een opvang bakkie neer

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Als ze hard worden ben je eigenlijk te laat. Ik heb er indicators bij die aangeven wanneer ze vervangen moeten worden en gemiddeld is dat na ongeveer 2 maanden (in het begin). Na een maand of 7-8 in de potten gezeten te hebben hoef je ze hooguit nog eens in het half jaar te vervangen (ligt ook een beetje aan de hoeveelheid wiet). Ik heb altijd 2 packs van 67 gram en die gaan in het begin echt niet veel langer mee dan 2 maanden. Overigens gebruik ik ze niet van het merk boveda maar Integra Boost maar dat is puur een financiële keuze.

Ik ben toch nog maar eens gaan lezen over wanneer een plant oogstrijp is. Niet omdat ik jullie niet vertrouw maar omdat ik zelf begon te twijfelen. De dames staan 73 dagen op 12 uur (6 juni). Ik ben echte bloei gaan tellen op 18 juni (61 dagen geleden). De planten zouden allemaal 49-63 dagen moeten. Dus ik ben gaan zoeken waarom ik nog vrijwel geen amber op de planten zie.. Dat is eenvoudig... amber is degeneratie van de trichomen. Bruin is overrijp. Een simpele manier om dat voor jezelf te bevestigen is enkele toppen met de hand aan te raken.. ze zullen binnen 1-2 dagen verkleuren naar amber/bruin.
      Nu is het advies volgens diverse bronnen om te oogsten zodra er sprake is van 15% amber, 15% helder en 70% milky.. Leuk advies maar als ik dat gewoon even betrek op mijn eigen dames... dan heb ik geen idee hoever die nu zijn. De vraag die dan bij mij opkomt... gelden die percentages per top? Of gelden ze voor de hele plant (ja dat is in mijn geval een groot verschil). Wat ik daarmee bedoel is.. Mijn toppen bovenin (dus kort onder de lamp) zijn al helemaal amber met bruin.. De toppen onderin kort op het gaas) zijn nog vrijwel geheel transparant. Beoordeel ik het per top... dan had ik bovenin dus vorige week al moeten oogsten en kunnen de onderste toppen nog wel een week of 3 staan (en dan hebben we het al helemaal niet over de toppen onder het net die nog steeds in dikte toenemen ondanks vrijwel geen licht.
      Nou had ik al min of meer het idee om in 2 batches te knippen maar ik twijfel nu of ik daar niet al vanavond mee moet beginnen. De bovenste toppen worden dan in ieder geval niet nog meer amber/bruin en de onderste toppen pakken dan ook direct extra licht. Een nadeel.. het is wat lastig met drogen en opslaan. Goed labelen dus... Ander nadeel.. ik heb eigenlijk tot woensdag hier helemaal geen tijd voor. Nou ja.. om 20.00u gaat het licht aan.. dan werp ik er nog wel eens een extra goed oog op en knip ik alleen de toppen die meer dan 70% milky zijn. Dat zijn er niet zo heel veel maar ze nemen wel veel licht weg van het ondergelegen spul. En ja... als dat te vroeg is merk ik dat over een week of 3 wel.. dan zou de latere batch dus beter moeten zijn. Aan de andere kant... ik rook nu al een week of 3 shopwiet... beroerder dan dat zal het niet zijn. Enige ding.. ik zit nog niet geheel op kraanwater... EC nu is 0.8. Die ga ik vanavond aanlengen met kraanwater en dan zal die rond de 0.6 uitkomen maar dat is nog steeds geen kraanwater (EC 0.2)
      Lopend verslag

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Als je baas slim is zegt hij natuurlijk joh! Hup snel naar huis knippen jij!
        Want uiteindelijk is een tevreden cannabis kweker een tevreden mensch en dus een tevreden werknemer. 😉

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Scheelt toch weer een stukkie labelen.
        Grote takken hang ik met een knijper aan de buitenkant per verdieping bij ruimte te kort.

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Als ik knip
        Dan knip ik de hele plant
        Ik beoordeel de bovenkant
        Aan de hand daarvan bepaal ik of ze er af gaat
        Het is niet zo dat je van de bovenste toppen veel vager word
        Dan van de lager gelegen toppen
        die iets minder afgerijpt lijken

Ook heb ik nooit naar trichomen gekeken
        Maar naar de pistols
        Is 70%min bruin
        Vanaf dan kan ze er vanaf
        Of laat ik haar nog max een week staan
        En altijd heb ik zeer effectief werkende wiet

Ik vind juist
        Als ik ze langer laat staan
        Word ik er veel minder stoned
        Soms heb ik er 1 die eerder klaar is
        Laat ik die 2weken langer staan
        Zodat de rest ook rijp is
        Dan is die vaak mijn minst vage wietje

Ik ben van de knetter neerslaande stone
        Dat tempert en vlakt mijn adhd en gedachtes wat af

Nou ja.. geen van alle opties zijn perfect.. alles toont minimaal 60% milky... dus ik heb een plan van aanpak gemaakt. Ik knip vandaag black sugar.... woensdag lava freeze en amnees en vrijdag peyote zkittlez. wellicht dat ik woensdag en vrijdag nog omruil maar dat zie ik dan wel...
      ik knip alleen de bovenlaag. De rest mag nog even een paar dagen licht pakken. Als allerlaatste knip ik dan zaterdag of zondag de onderlaag. Die sorteer ik dan ook niet maar gooi ik zo in de trimmer.. het afval droog ik deze keer en zeef ik. dan heb ik straks hash van een combinatie van amnesia, peyote zkittlez, black sugar en lava freeze Gok dat daar zomaar nog wat bruikbare toppen tussen kunnen zitten, die schep ik dan wel samen in 1 pot en wordt mijn "huismix"

IMG_4730.jpg eerste black sugar is om
      IMG_4731.jpg tweede ook
      IMG_4732.jpg nu valt het hoogteverschil pas echt op
      Attached Files
      Lopend verslag

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nacht werk.. heb een hekel aan nacht werk.. sterkte

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Takketoelli dank je en jij natuurlijk ook.. Bo$wachter ook bedankt.. ik ook maar overdag vraagt om problemen in mijn geval. Geluk is dat het maar 2 plantjes zijn... per keer

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Success!

IMG_4733.jpg De grotere toppen... telefoon in het is midden is voor referentie (iPhone 11)
      Lopend verslag

Comment

IMG_4734.jpg Hier de 2 grootste toppen samen
        IMG_4735.jpg mooi genoeg voor nu. Na het drogen netjes maken. Zeer tevreden met de score (hou ik nog even voor me)
        Lopend verslag

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Je moet ook pas wegen als het droog is. Alleen die score is interessant.. iig voor mij en denk ik de meeste hier.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Klopt helemaal, ik weeg het altijd nat om vast een indicatie te hebben hoeveel cvaults ik moet voorbereiden

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nat wegen kan prima, meestal blijft er 1/4 tot 1/5 droog over. Behalve bij de extreem compacte soort S.O.G. waar minstens 1/4 van overblijft.

Altijd fijn dat het geknipt is, veel plezier er mee toegewenst!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

IMG_4741.jpg De Lava Freeze is inmiddels ook om, groter dan ik dacht, vermoed tegenvallende opbrengst. Ga zo beginnen met knippen. Wel fijn beetje overzicht
          Attached Files
          Last edited by Voor het eerst; 21 August 2024, 08:48.
          Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik noem het fluf omdat het niet is wat ik gewend ben... het doet mij een beetje denken aan een sativa (nee heb nog nooit een zuivere sativa gekweekt). Als ik kijk naar het plaatje op de site van sssc dan is er niet veel mis mee en heb ik met bestellen gewoon niet goed opgelet. Het is een indica dominante strain... wellicht dat de sativa genen toch wat sterker waren.. Gewicht is hoog.. was maar 1 pot maar net zoveel nat als de black sugar (2 potten). Als de rest net zoveel brengt kom ik straks zeker aan een kilo droog.. Vanavond wederom een update na het knippen (Amnesia)

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Zojuist even gekeken op de site van SSSC.. De weed ziet eruit zoals op hun site dus zal wel zo horen...

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Gelukkig maar! Op naar de kilo

Nou vanavond gaat de Peyote Zkittlez om.. Ik denk dat de opbrengst een klein beetje tegenvalt van deze want 1 plant blijkt geheel dood... geen idee waarom... lijkt uitgedroogd.. de andere plant in dezelfde pot heeft nergens last van
          Lopend verslag

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Geen foto's?
            Lijkt mij toch een worteldingetje als je verder niks ziet.

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            eerlijk gezegd moet ik de achterste 3 potten nog opruimen... ben door omstandigheden een beetje gedemotiveerd. Komt wel weer goed, gewoon even rustig over nadenken hoe we dat gaan aanpakken.

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Effe stap op de plaats
            Dingen weer op een rijtje zetten
            Verstand op nul, en nadenken

Hier de foto's.. sorry.. wilde eerst het knippen klaar hebben...

IMG_4761.jpg IMG_4760.jpg
          Attached Files
          Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Hoe zoiets ontstaat... geen idee...ik denk zelf (maar dat kan ik pas zien tijdens het opruimen dat er toch iets van wortelrot is ofzo... ik heb even teruggelezen en zag dat ik een aantal weken terug wel genoteerd heb dat er een bruine streep in de stam zat.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Jammer maat, volgende keer beter!

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            inderdaad jammer maar haar zusje verbaast me met de maat van de toppen.. die heeft denk ik aan overcompensatie gedaan.

De Lava Freeze zit inmiddels in haar potje.. De Black Sugar ook... Black Sugar toont wat fluffy, maar goed, ze heeft aardig gewicht en ruikt niet verkeerd... over een paar weekjes beoordeel ik of we die nog eens zetten. De Lava Freeze gaan we zeker nog eens zetten ondanks haar vreemde uiterlijk of ze moet echt niet smaken maar goed.. .vanavond vast een voorproefje.... Blijft altijd vreemd... klagen over de prijzen van de shop en een week later niet weten welke als eerste te proberen.. De Black sugar vult precies 2 cvaults van 4 liter, de Lava Freeze past eigenlijk net niet in 1 cvault van 8 liter.. Als ik Cvaults over houd dan zal ik die dus nog even herverdelen maar ik denk dat ik er een paar bij moet bestellen.

IMG_4763.jpg Lava Freeze
          IMG_4765.jpg Black Sugar
          Attached Files
          Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            stef273 die ga ik vanavond testen Smaak zal nog niet super zijn maar het is wel lekker droog.

• stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Laat het je smaken!😊

• Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            jij kan weer een paar weken vooruit.
            benieuwd hoe ze je smaken

Lava Freeze is al erg prima. Black Sugar is in ieder geval nog niet mijn ding, Amnesia heb ik gisteren uit het net gehaald en ik verwacht de Peyote Zkittlez vanavond.
          Dan zal ik ook alles even netjes wegen.. Ik gok zo ergens rond de 1300.
          Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Tja.. het blijft LM301H... Die bepalen toch wel het licht voor het grote deel. Heatsink etc hebben eerder invloed op de levensduur. Ze maken best serieuze producten hoor.. alleen ik mag ze niet nog eens voor dezelfde prijs bestellen https://www.meijiuled.com/collection...grow-light-bar

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Mee eens, maar schijnbaar zijn er ook fake lm301h🤣 maar zo te zien is dat bij jou zeker niet het geval

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Bij Alibaba kan je altijd eerst om een sample vragen. Doe dat bij een bedrijf die een goede Alibaba score heeft en je bent zeker dat je hetzelfde product als de sample ontvangt. ( Ik vroeg om een losse diode). Heb dan ook maar 49 dollar per lamp van 240W betaald
        Bezig...
        X