Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Black Sugar, Peyote Zkittlez, Lava Freeze en Royal Amnesia Gold

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Heb het licht niet terug hoeven zetten, met de tips van taken heb ik nog wat andere dingen kunnen doen die voldoende lijken te werken.
    Verder eigenlijk geen bijzonderheden.. IMG_4550.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #77
      Goedemorgen, omkrullen blijft een dingetje maar verder begint alles lekker vorm te krijgen.. Volgende keer toch echt eerder schakelen... Nou ja, ik heb de zaden klaarliggen (Crystal White Kush) en die gaan niet in scrog maar in een soort van tussenliggend iets. 15 zaden ter ontkieming om er hopelijk 9 of 12 over te houden (oorspronkelijk was 15 het plan maar bij nader inzien lijkt 9 me beter). Deze gaan gelijk op 12 uur. Ik hoop vandaag of morgen de Cocos binnen te krijgen en de extra blumats. Qua voeding zit ik nog te twijfelen tussen plagron Cocos en hypro. Mocht iemand anders goede alternatieven weten.. ik hou me aanbevolen maar hou even rekening met de volgende zaken:
      • KOKOS
      • Druppelirrigatie
      • GEEN aparte groei en bloeivoeding
      • Liefst geen toevoegingen (buiten CalMag)
      • Moet 2 weken in vat kunnen blijven (circulerend water)
      Qua verlichting ga ik een tandje lager, ik start op 50% en wil die over een periode van 3 weken naar 100% brengen. CO2 vanaf start tot 3e week 1000PPM tot 1500 in 3e week.
      Waarom ben ik daar nu al mee bezig... omdat ik verwacht dat deze nog circa 21 dagen moeten en eigenlijk de zaden ter ontkieming wil leggen tijdens deze 3 weken, ze profiteren dan van de huidige verlichting (indirect licht) en indien er toch te veel strek optreed kan ik de bijverlichting erboven zetten. Maar eigenlijk wil ik juist iets meer strek creƫren door een opmerking van Hork waar hij aangaf dat 100% licht hem een te compacte start opleverde. Daar heeft hij wel een punt en omdat ik met Chinese stoffen potten ga werken is het wel fijn dat ik er een beetje bijkan. Kans op per ongeluk verstellen van de blumats is dan ook een stuk kleiner twijfel nog even.
      IMG_4558.jpg beetje overvoed denk ik? of toch te veel licht gehad? zit letterlijk tegen de lamp aan dus zal wel combi van beiden zijn
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zo is dat. Een beetje verlies moet je af en toe gewoon nemen

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Voor het eerst mijn roots is italiaans

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je kan een afzuiger naar boven richten en zo de hitte DAAR weg krijgen.

        Heb ik al eerder geadviseerd in een ander kweekje.

      #78
      Ok.. negeer mijn vraag... spullen zijn besteld.. Gaat de volledige lijn van Hy-Pro worden (ok..calmag van Plagron). Met beiden een goed telefoongesprek gevoerd en je merkt dat er bij Plagron iemand aan de telefoon komt die zelf betrokken is in de kwekerij en bij Hy-Pro vooral een verkoper. Beiden hadden goede argumenten voor en tegen maar alles in overweging nemende gaf Hy-Pro mij een net iets beter gevoel (het helpt dat ze kosteloos een fles Generator opsturen).. Plannen zijn door de gesprekken wel wat gewijzigd (levertijd).... dus zaterdag gaan we de zaden in de 5.6 liter potten doen, daar kunnen ze dan hopelijk succesvol ontkiemen en iets voorgroeien onder 12 uur licht. Zodra mijn huidige ronde ten einde is verhuis ik ze naar de 50 liters (geen 12 maar 9 dus). Waarom maar 9? Ik heb deze ronde ervaren dat wat tussenruimte tussen de potten best fijn kan zijn, daarnaast scheelt het flink in de kosten (blumat sensoren, potgrond etc.) en ik verwacht dat het verschil in opbrengst niet heel groot gaat zijn. Scrognet laat ik er weliswaar boven maar zal vooral dienen ter ondersteuning.. Ik zal het nieuwe kweekverslag aanmaken zodra alles binnen is.
      Lopend Verslag

      Comment


        #79
        Ok terug naar deze ronde.... De voeding heb ik voor de zekerheid even geheel vervangen. iets meer calmag voor de basis EC (0.3 naar 0.8) Daarna tot 1.5 met de voeding. PH is nu 5.9. Is nog wel iets aan het zakken. Je ziet goed verschil in de doorlooptijd.. De zkittlez is duidelijk een stuk verder dan de rest. nou ja, ik zie wel hoe het verloopt. afgezien van de hoogteverschillen wel tevreden.
        IMG_4566.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Zoals eerder schakelen.

          Had ik dat al eens gezegd?


        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ik hoop dat je dit niet allemaal met de hand hoeft te knippenšŸ˜…

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          nee @Rreppellsteeltjam dan zou ik daar zeker naar geluisterd hebben
          En stef273 in principe wel maar voor het kleine spul gebruik ik een tumble trimmer.

        #80
        Bizar... ze staan pas 28 dagen in echte bloei (40 dagen 12/12) mijn ervaring met co2 en veel licht is dat de totale bloeitijd de 63 dagen niet zal overschrijden. In dat geval moet ze nog 23 dagen. Op echte bloei zou ze nog 35 dagen moeten. Ik ga het maar gewoon bepalen aan de hand van de trichomen en zal mijn best doen om niet voor de 23 dagen te checken
        Zitten dus eigenlijk stiekem al een paar heerlijke toppen bij. Beetje bizar om dan toch een licht ontevreden gevoel te houden wat de toppen aangaat. Nou ja, ik ben een stuk lager in de EC gegaan om te zien of dit door overvoeding komt. Iets aanzuren blijkt ook noodzakelijk (wellicht door hoge basis ec met calmag). Nou ja, heb tegenwoordig echte PRO PH- dus dat moet lukken, nog even een net doseerspuitje halen want komt vrij sterk over.
        Nu even foto's maken en morgen de timer vervangen. die vertrouw ik niet meer.
        Lopend Verslag

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Hangt ook af per plant hoelang die moet, ziet er gewoon goed uit zo hoor lekker af laten bloeien

        #81
        Tja wat moet ik er van zeggen... de toppen zwellen flink maar een hoop zijn ook gewoon te hoog. Heb de EC verlaagd naar 1.5 bij ee nPH van 5.5 en nu maar hopen dat ze iets meer water en iets minder voeding opnemen.. Alles wat lager ligt ziet er fantastisch uit maar ik wilde dit toch even laten zien. Om een idee te krijgen van de afmetingen, de driver op de foto is een standaard meanwell driver (240W). Dat zit dus wel goed. Opvallend is de veel diepere lichtpenetratie ten opzichte van voorgaande rondes. Nu heb ik de bijverlichting weggehaald (had ik deels nodig voor de andere ronde) en ik hoop daarmee dat het nu verder een beetje normaal groeit. Met name de Peyote Zkittlez lijkt een extreem snelle dame te zijn, de toppen zien er al erg smakelijk uit, los van dat de pistels nog spierwit zijn zou ik het niet beroerd vinden om zulke toppen aangereikt te krijgen. Lekker compact, extreem sterk geurend (ananas/mango??) met een lichte citrus ondertoon. De Black Sugar lijkt eigenlijk nog nergens op maar zet wel een hele stevige basis voor serieuze toppen dus erg benieuwd. Ik gok dat er dit jaar wel weer een paar toppen van 20 gram droog tussen gaan zitten. Daar heb je niets aan, weet ik, maar het is wel leuk. Meestal komt er echter helaas toprot in dus veel verder dan drogen om het boven de schoorsteen te hangen kom je dan ook weer niet. IMG_4571.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Week 4 geloof ik he? Die gaan nog erg veel zwellen, worden knuppels zo te zien
          Wat is de lv?

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Je zou wat blad kunnen snoeien?
          Om lv te verlagen

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Blad snoeien is echt een dagelijkse bezigheid. Doe ik het niet dan zit ik op een lv van circa 85%, nu rond de 58%. Inderdaad heb ik er nu zoā€™n 25 dagen bloei op zitten. Achteraf bezien had ik er een aantal nog wel een paar keer mogen toppen maar dat blijft moeilijk inschatten.

        #82
        De helft van het blad wat ik wilde verwijderen heb ik gisteravond verwijderd. maar achterin is niet te doen. even handschoenen zoeken die ook de polsen bedekken, mijn armharen zaten vast aan mijn armen terwijl ik dacht voorzichtig te werken. Anderzijds is het wel bevredigend werk want bij nagenoeg ieder blaadje wat je wegknipt komt er een mooie top te voorschijn. Onderstaand de foto's na even wat geknipt te hebben.
        Nadeel van drastisch blad verwijderen.. je ziet ook de minder mooie kanten van de plant (het gedeelte wat echt geen licht ontvangt).

        IMG_4579.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Tent vol toppen, ziet er goed uit

        #83
        Zo... de planten komen er weer een beetje bovenop, vonden ze toch zwaar al dat snoeiwerk.. Nou ja, een beetje extra stress kan vast geen kwaad. Helaas is achterin knippen erg lastig dus heb ik gedaan wat ik kon doen, blijft altijd een beetje tegen mijn gevoel ingaan om blad te knippen van gezonde planten. Anderzijds is het echt wel noodzakelijk voor een optimale lichtpenetratie.. heb ook bij 1 top een poging gedaan om deze om te liggen, die brak af dus dat is geen optie meer. Heb in eerdere rondes ook wel wat last gehad van hittestress en los van een smakeloos uiteinde van de top zonder kleur bleek de rest van de top gewoon prima dus ik maak me er ook niet zo heel druk om.. Je ziekt ook dat de harsproductie op dat punt iets lager is.
        IMG_4596.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Hoe groot is je ruimte eigenlijk ?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Niet zo groot, 120x240x180cm. Heb gelukkig een tumbletrimmer maar het zal evengoed veel werk zijn omdat ik nou eenmaal het liefst met de hand knip. De trimmer gebruik ik voor alles wat ik normaal weg zou gooien (topjes kleiner dan 2cm in doorsnee)

        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Kunnen de lampen niet hoger hangen?

        #84
        Jammer dat die toppen helemaal uit elkaar groeienšŸ„²
        misschien had je die er beter uit kunnen halen
        En de ruimte aan de goede planten gunnen
        Daar haal je denk ik ,het meeste profijt uit
        Want de planten met de klote wiet neemt toch belangrijk licht weg
        Van de planten waar je wel een prachtig stukje wiet van af kan halen

        De uitelkaar gegroeide toppen?
        door de hitte ?
        of te veel N?

        Of ik zie het niet helemaal goed
        Wat ik trouwens hoop
        Last edited by Bobledsgrow; 1 August 2024, 15:44.

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          dat is de lava freeze.. ik weet niet waar die last van heeft, gelukkig is het er maar 1. Ik moet zeggen dat het nu 1 dag later al weer beter oogt, alsof ze van buiten naar binnen groeit.. Nou ja, ik zou haar er tussenuit kunnen knippen maar dan weet ik nog niet of ze nou zo lekker smaakt als ze hier beweren. Daarnaast hangen de lampen er zo kort op dat ik niet denk dat het heel veel winst voor de andere dames oplevert. Weet je ook waarom ik de volgende ronde met 1 soort werk... stuk makkelijker sturen op voeding, vooropgesteld dat het enigszins gelijke pheno's zijn.

        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Ah dat is mooi
          dat het er maar 1 is
          En misschien is dit haar genetische groei
          Of een genetisch foutje

          En inderdaad er zijn meerdere dingen waar je je planten op af moet stemmen
          Als je meer soortjes kweekt
          Of ze +/-de zelfde hoogte krijgen
          De where's my bike houd van hoge dosering
          De citrus sour moet een lage n krijgen in de bloeiperiode tevens als de silverpearl
          Alleen niet altijd word alles goed beschreven

          En wat beschrijven ze
          Die ene pheno op de 1000?
          Of de gemiddelde plant ?

          The bird word beschreven als een compacte plant
          Er is er hier 1 die heeft nu voor de 2e keer een slankere langere plant

        #85
        Ok.. vandaag weinig te vertellen... De Lava Freeze lijkt toch nog iets voller te worden maar ik geloof niet meer dat het een mooi weetje gaat worden. De rest toont fantastisch dus eigenlijk is het jammer dat ze vooraan staat. Heb wel aardig wat foto's gemaakt, de temperatuur is best aangenaam als je net van buiten komt
        Wordt eigenlijk onderhand wel weer eens tijd voor een goede lens.. Ik heb mijn oude (zeer fijne) lens verkocht omdat het toen even zo liep... mis hem nu toch echt wel. IMG_0422.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Zoals kelderkastje altijd zegt, wiet zal er zijn šŸ˜‹ komt wel goed denk ik toch?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          denk het ook wel.. heb voorlopig denk ik in ieder geval weer iets te roken

        #87
        Nou zijn we weer. Ik vind dat ze nu wel een keer aan hun einde mogen komen. Maar goed, dat lijkt er totaal niet op. Wordt maar dikker en groter en er zijn wel bruine haartjes hier en daar te bekennen maar echt nog geen gekleurde trichomen.
        IMG_4674.jpg .
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Eerste foto, midden links zie ik Ć©Ć©n gele top
          Die moet je ff op rot tjekken, kan ik slapen vannacht

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Die stond bij mij ook als verdacht gemarkeerd maar bleek dat de stam geknakt was. Dus dat blad verkleurd wat sneller. Lijkt verder ok

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Tjek!

        #88
        Slechts voor de voortgang van de Lava Freeze IMG_4679.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Mwah dat lijkt me een beetje overdreven. Het is maar 1 plant van de zesā€¦ kan haar er tussenuit halen maar dat levert geen stroombesparing op.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Doorgaan. Er is al teveel geĆÆnvesteerd

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ow een van de zes valt mee, dan was ik ook doorgegaan.

        #89
        Heb dit ooit ook gehad met een Ammie kweek en helemaal zeker weten wat het was weet ik niet. Maar destijds heb ik tot in de late uurtjes het er met Googel over gehad en kwam tot de conclusie dat ik mogelijk te nat heb gekweekt tijdens de groei. Volgens een wetenschappelijk artikel over tomatenteelt weigeren planten die het te goed hebben (i.e. te nat staan) uit de vegatieve fase te raken en produceren veel blad en minder vrucht.

        Maar of het dat ook werkelijk was weet ik niet. Het enige dat ik weet is dat het sinds ik vrij droog kweek tijdens de groei het nog niet weer is gebeurd.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          het afstellen doe ik als volgt.. ik geef de potten 10% van het volume aan water (dus 50 liter pot, 5 liter water). Dit laat ik 24 uur staan. Dan plaats ik de voorgeweekte blumats erin, deze draai ik dicht totdat er een druppel aanhangt, dan gaat deze nog een extra streepje dicht.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat is goed zo ja, ik draai alleen iets verder dicht. Meer rond de anderhalf

          Ik knijp de grond samen tussen drie vingers en kijk of ik een druppeltje zie

          Je dames hebben verder totaal geen tekenen van 'te nat', ik denk niet dat dat de hoofdoorzaak is van de afwijking. Bij mij zo goed als zeker niet, ik twijfel

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Te nat tijdens de groei zou dit teweeg kunnen brengen, in de volle bloei kunnen ze niet nat genoeg staan.

        #90
        Einde komt in zicht... eind van de week zal ik een aantal toppen vast knippen.. met name peyote zkittlez heeft al wat toppen die erg rijp tonen. Trichomen inspectie nog niet gedaan.. Maar ik moet opletten ivm rot...
        Nog niets gezien... wel een paar toppen die alle omstandigheden hebben om te gaan rotten... Komende dagen dus vooral veel blad verwijderen (het moet er toch af) en hopen dat ik niets spot.

        IMG_4700.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Ik zie geen een rijpe top hoor

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          daar kan ik dus niet bij.. dat is ook deel van het probleem

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ik zou ze nog lekker laten staan voorlopig.
      Bezig...
      X