Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Crystal White Kush 12/12 vanaf zaad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Crystal White Kush 12/12 vanaf zaad.

    Korting op 420shop
    Goedenavond allen,
    Mijn huidige ronde is bijna ten einde en omdat ik nogal krap zit in tijd heb ik besloten een ronde 12/12 te draaien vanaf zaad. Voordeel is dat ze rustig kunnen ontkiemen in wat kleinere potten in het restlicht van de grote dames. Ik verwacht dat het wederom een dag of tien duurt voordat ze boven zijn, dan kunnen ze 14 dagen meesnoepen van gematigd licht om vervolgens overgepot te worden en vol gas te gaan. Er zijn nog wat kleine aanpassingen die ik moet doen aan mijn kweekruimte maar dat heeft meer te maken met de positionering van de lampen.
    Wat gaan we precies doen:
    • 15 zaden (Crystal White Kush van Super Sativa Seed Club) ter ontkieming gelegd in een glas water (yep, lekker old school) maximaal 12 van deze gaan daadwerkelijk de potten in maar het streven is minimaal 9. Mochten het er 12 worden dan moet ik ook kokos gaan hergebruiken want heb maar 9 zakken besteld. Dit is op zich geen probleem met kokos. Tip! Bij petsplace kan je het allemaal bestellen zonder verzendkosten! Dus ook potgrond/kokos
    • 900W LED (ali)
    • Plagron CalMag Pro (weet ook niet waarom het pro heet)
    • Hy-Pro Coco
    • Hy-Pro Generator
    • Plagron Cocos Premium
    • 9/12 potten a 50l. (Temu stoffen potten)
    • Blumat druppelsysteem
    Aanvankelijk start ik in 5,6 liter potten, dit is met het oog op mogelijk hergebruik kokos. Mocht ik er 12 hebben dan kom ik 150 liter te kort en de hergebruikte kokos mix ik dan liever met de verse.
    IMG_4561.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

    #2
    Direct op 12/12 en dan overpotten in 50L potten?
    Zijn de potten daar niet te groot voor of de plantjes te klein?

    Ben benieuwd hoe het zal gaan, leuk ik volg.

    Veel succes en plezier met je kweek!

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik heb persoonlijk liever teveel dan te weinig ruimte voor de wortels. Stabielere temperatuur, minder kans op overbewateren en minder snel uitgedroogd.. huh?? spreken die laatste 2 elkaar niet tegen... Als het goed is niet in stoffen potten. Overigens duurt direct op 12/12 niet echt veel korter dan voorgroeien, het bespaart vooral veel stroom. Voor mij is het voordeel dat de planten vooral wat lager blijven waardoor ik er later meer licht op kan zetten. De wortels groeien door tot aan de oogst, heb nog nooit meegemaakt dat de wortels niet tegen de buitenzijden van mijn potten zitten, ongeacht de maat. Ofwel, altijd nog ruimte tekort gehad.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Kijk, duidelijke uitleg.
      Leuk, we gaan zien hoe groot of klein de dames zullen worden.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Snel uitdrogen is juist wel wat je wilt op kokos want dan moet je weer wateren waardoor de planten groeien en later de toppen. Met de hand is dat natuurlijk een hoop gedoe. Daar zou ik geen zin in hebben en daarom heb ik een eb en vloedtafel. Ik zet de timer desnoods op 3 x daags.

    #3
    Callmag hoef je niet alleen te geven wanneer ze een tekort hebben
    als ware ben je dan te laat 😉
    De vorige en deze oogst gaf ik in de groei periode weinig voeding
    Maar met op 12/12gaan krijgen ze de eerste keer voeding wat op het schema staat +callmag
    de vorige keer gaf ik in week 3 weer 1 voedingsbeurt met callmag
    gedurende de oogsten die je draaid
    Ga je herkennen welke te korten op welke mimenten op treden
    Zo kun je de volgemde oogst daaop inspelen en het 1.5week van te voren al een keer toe voegen
    Op de verpakking staat
    Kan iedere voedingsbeurt mee gegeven worden
    Dat vind ik dikke onzin
    Maar af en toe om te korten te voorkomen
    Is juist goed
    Eerder had ik geen callmag
    Maar magnesium
    Die gaf je eind week 4 begin 5 mee samen met topbooster (pk13/14) met ijzer
    Om te zorgen dat ze rond week 6 niet geler werden door te kort komingen
    En magnesium herstart je plamt weer
    Na stilstand van overbevoeding
    Dus callmag zal ook wel zo werken neem ik aan

    Comment


    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Inderdaad Ik wist niet dat je een waterontharder had
      En wat ik net lees
      Weet ik nog meer niet ivm callmag
      Dus ik zal mij daar ook weer eens wat beter over inlezen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb wel vaker gelezen dat kokos meer calmag nodig zou hebben. Op wietforum was men daar al helemaal stellig over. Tot op het dictatoriale af, want als je het tegendeel beweerde kreeg je van alles naar je harses geslingerd. Het is echter niet waar dat kokos überhaupt iets nodig heeft want het is een inert medium. Het had net zo goed de inhoud van de achterbank van je oude Chevrolet kunnen zijn, want kokos is dood materiaal. Ook heb ik wel gehoord dat kokos niet echt hydro zou zijn, of half om half. Allemaal niet waar. Kokos lijkt op aarde qua uiterlijk maar het is 100% inert en heeft dus helemaal niets nodig. Het neemt niks op, want het leeft niet maar is dood. Kokos wordt nat en droogt weer op. Meer calmag zal dus resulteren in overvoede planten.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      @Hork.. Als je gewoon leest wat CalMag is dan weet je vanzelf wanneer je het nodig hebt. Kokos bevat geen calcium en magnesium dus moet je dit toevoegen. Kraanwater bevat wel calcium en magnesium maar in welke mate is afhankelijk van waar je woont. Komt je water uit de kraan met een EC van 0.7 zal je vrijwel niets hoeven toevoegen. Komt er een EC van 0.2 uit je kraan zoals bij mij dan heb je er vrij veel van nodig. Gebruik je RO water heb je nog meer nodig. Hoe je die calcium en magnesium toevoegt is eigenlijk niet heel interessant, dit kan inderdaad via kant en klare producten zoals calmag maar er zijn ook voldoende voedingslijnen te vinden die al calcium en magnesium van zichzelf bevatten. Maar je hebt op zich gelijk... kokos zelf heeft niets nodig... het is al dood. Maar je plantjes doen het zeker beter met de juiste dosis.

    #4
    Kleine wijziging in de plannen... De potten passen niet bij de rest.. Dus mogen ze even in een tentje voor de komende 3 weken... Hopelijk worden ze niet al te groot
    Ik heb de zaden gesorteerd. Degenen met de langste wortelpuntjes heb ik gekozen echter het verschil is minimaal.. de overige zaden heb ik rechts boven in. 100% ontkieming... thank you SSSC!

    Nu alles voorzichtig in de kokos.. voeding bestaat uit 5ml/L CocosA+B 0.8ml/L Calmag. 600ml voedingsoplossing per 5.6L pot. Geen idee hoe lang ze daarmee doen dus voor de zekerheid totaal 10L aangemaakt. Gemeten PH 5.9, EC 1.4

    Vanavond alleen de lamp er nog bovenhangen en een klein ventilatortje installeren. Tijdens de eerste 3 weken ruik je ze niet dus uitsluitend voor circulatie en warmteafvoer.
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 27 July 2024, 12:26. Reden: foto erbij
    Lopend verslag

    Comment


      #5
      Zo... lampje hangt er ook boven, afzuiger nog niet.. Vanavond controleren hoe dat gaat met de temperatuur, heeft nu nog geen uur aangestaan. ademtemperatuur is in ieder geval goed met 23˚C.
      Ziet er toch een stuk minder droevig uit met licht er boven. Anyway.. nu wachten tot ze boven zijn. IMG_4573.jpg
      Lopend verslag

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ziet er netjes en overzichtelijk uit, en fijn man alle zaad gekiemt!

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nog wel... ik gok dat het over een paar weken een oerwoud is want ga deze ronde niet trainen.. Anderzijds ontvangen ze ook maar 12 uur licht dus ik hoop ergens ook op een beetje compacte groei. In het toffifee doosje liggen nog 3 ontkiemde zaden als reserve..

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Laten hopen idd dat lst niet nodig zal zijn, maar moet in principe wel lukken.

      #6
      Gaat deze ronde sneller dan verwacht.. 11 van de 12 boven.. de 12de heb ik een derde ontkiemde zaad bij in gelegd voor het geval dat. Had eerlijk gezegd verwacht dat de zaden die in het toffifee bakje zaten zouden uitdrogen maar ze stoppen gewoon en gaan dus schijnbaar weer verder zodra er water bij komt.
      Voor mijn eigen referentie.. in de lege pot rechts-voorin.

      Komt ze alsnog op kan ik die verwijderen, komt ze niet op heb ik de hoop dat de andere wel op komt. Komen ze beiden op, verwijder ik de laatste.

      IMG_4586.jpg
      Lopend verslag

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Dat dus, ik neem het ook met een korreltje zout voor de hoog overdreven soorten die stellen vaak erg teleur.

      #7
      Crystal white kush blijft een mooie oldschool strain,jammer dan ook om vaak terug te zien hoe ze haar als een nieuwe soort neerzetten terwijl ze dat niet is.

      Ik heb haar in het verleden ook nog 2 rondes gehad op coco's zeer makkelijke plant waar je bijna geen om kijken na toe hebt.

      De strek is minimaal wanneer ze omschakeld na de bloei.

      Door hier weer op het forum terug te komen,heb ik het virus weer in volle glorie te pakken ook😅

      Inmiddels een Guerilla tent aangeschaft en de setup 😅

      Staff

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Maar een oude strain kan een nieuwe zijn toch? Voor mij is die sowieso nieuw.. heb het nooit gerookt, gezien of geroken.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Het is maar hoe je het bekijkt, je ziet vaker oude strains terug op duiken die dan opeens zogenaamd nieuw zijn, of een sjieke naam dragen maar gewoon oude gouden soorten zijn van toen😀
        Marketing stunt zullen we maar zeggen.

        Ik zal je ook eerlijk zeggen,dat de gouden piek allang vervlogen is kwa soorten en de sterkte de top zat in de jaren 2000 tegenwoordig is heel erg overdreven,en soorten met 30%+
        Als je deze soorten laat testen in het lab zul je geschokeerd zijn wat de echte nummers zijn
        Last edited by stafford; 30 July 2024, 18:18.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik heb er zo een geprobeerd van anesia. Viel tegen. Heb er laatst 1 gehad met “slechts” 18%. Helemaal fantastisch. Dus nee, dat is voor mij geen reden meer om wel of niet voor een soort te gaan

      #8
      Succes!! Hopelijk groeit de kush een beetje vaak blijven ze klein toch?

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat is waar ik een beetje op hoop eigenlijk

      #9
      Best wel wat strek, had ik niet helemaal op gerekend staat toch een kleine 400W op. Nou ja er zit ook 160cm tussen dus wellicht heb ik de lamp wat overschat
      Anderzijds heb ik nog nooit zo'n gelijkmatige start gehad dus we laten het gewoon even voor wat het is en kijken of ze stoppen met strekken of dat de lamp toch wat omlaag moet, heb er geen verstelbare hangers aan zitten dus dat is wel weer een dingetje, idee was eigenlijk om ze hier gewoon 3 weken te laten staan tot ik geoogst heb en ze kunnen verhuizen.
      IMG_4588.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dacht dat je bij eentje in zat.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Zat ik ook... maar schijnbaar is het niet makkelijk om met mij een huishouden te delen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Joh.

      #10
      Kleine update... De ontbrekende dame is ook min of meer boven, dus ik heb het zaadje in de hoek verwijderd.. Ben benieuwd of het verder zo gelijkmatig blijft gaan. Lamp hangt er nu zo'n 80cm boven, zijn niet verder gaan strekken maar ook zeker niet verder gegroeid lijkt het. Nou ja, de kokos voelt nog enigszins vochtig (blijft erg lastig met kokos als er geen druppelsysteem op zit). Dus nog even een tijdje alles met de hand controleren. Vandaag ook een fles generator ontvangen van Hy-Pro zoals vorige week toegezegd. Erg tof, ze sturen gelijk een halve liter op (en ik vind het verre van goedkoop). Dus ik ga lekker het weekend in, denk dat ze zondag hun eerste ml krijgen. Moet 1 ml op 6 liter gemengd worden dus dat wordt nog lastig doseren.. Heb hopelijk nog wel ergens een doseerspuit liggen van 1ml, anders maar even langs de kruidvat.
      IMG_4604.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Peoficiat met de geboortes🥳🥳🥳

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Thanks!

      #11
      Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
      Goedenavond allen,
      Mijn huidige ronde is bijna ten einde en omdat ik nogal krap zit in tijd heb ik besloten een ronde 12/12 te draaien vanaf zaad. Voordeel is dat ze rustig kunnen ontkiemen in wat kleinere potten in het restlicht van de grote dames. Ik verwacht dat het wederom een dag of tien duurt voordat ze boven zijn, dan kunnen ze 14 dagen meesnoepen van gematigd licht om vervolgens overgepot te worden en vol gas te gaan. Er zijn nog wat kleine aanpassingen die ik moet doen aan mijn kweekruimte maar dat heeft meer te maken met de positionering van de lampen.
      Wat gaan we precies doen:
      • 15 zaden (Crystal White Kush van Super Sativa Seed Club) ter ontkieming gelegd in een glas water (yep, lekker old school) maximaal 12 van deze gaan daadwerkelijk de potten in maar het streven is minimaal 9. Mochten het er 12 worden dan moet ik ook kokos gaan hergebruiken want heb maar 9 zakken besteld. Dit is op zich geen probleem met kokos. Tip! Bij petsplace kan je het allemaal bestellen zonder verzendkosten! Dus ook potgrond/kokos
      • 900W LED (ali)
      • Plagron CalMag Pro (weet ook niet waarom het pro heet)
      • Hy-Pro Coco
      • Hy-Pro Generator
      • Plagron Cocos Premium
      • 9/12 potten a 50l. (Temu stoffen potten)
      • Blumat druppelsysteem
      Aanvankelijk start ik in 5,6 liter potten, dit is met het oog op mogelijk hergebruik kokos. Mocht ik er 12 hebben dan kom ik 150 liter te kort en de hergebruikte kokos mix ik dan liever met de verse.
      IMG_4561.jpg
      Ziet er zo fancy uit doos. Hoe duur zijn die zaden? Succes😉
      Last edited by NewNoobie; 3 August 2024, 06:18.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Om heel eerlijk te zijn, ik kreeg ze gratis maar als je ze rechtstreeks bij SSSC besteld zijn ze €74 voor 5 zaden. Is eigenlijk ook zat.

      #12
      Zo... daar zijn we dan... Vandaag tellen we als dag 1 dus als het goed is kunnen we over max 99 dagen weer feesten.. (als het goed is iets eerder). Alle dames zijn boven en hebben de eerste gekartelde blaadjes.
      Ben benieuwd hoe lang ze het redden in de 5.6l potjes.
      Ze waren allemaal omgevallen door de enorme strek maar komen nu ook al weer overeind dus ze zullen geen perfect rechte stammetjes hebben helaas, ogen verder gezond dus we gaan het gewoon meemakenIMG_4665.jpg
      Ja die verstekeling gaat er nog uit maar wilde even zeker zijn van het achterblijvertje..
      Lopend verslag

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        De stammetjes zullen misschien juist wel extra sterk worden door het omvallen, stukje gezonde stress zeg maar. 😊

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        😂 lul t maar goed babz, volgende keer gewoon de lamp een stuk lager of je potten een stuk hoger. Met overpotten dieper ingraven.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        idd. komt wel weer goed met overpotten.. of ik ze dan ingraaf is afhankelijk van hoe hoog ze eindigen. Ik hou wel van kale stammetjes, geeft makkelijker water..

      #13
      Zoals verwacht komt het idd goed... alleen zullen ze iets eerder naar nieuwe potten moeten dan gehoopt denk ik...
      IMG_4677.jpg
      Lopend verslag

      Comment


        #14
        Persoonlijk vind ik ontkiemen onder 12/12 contra productief omdat er 24 uur in een dag zitten. Waarom niet 1 of 2 weken op 24/0 en dan op 12/12? Dan ben je sowieso een week eerder klaar. En dan ben je dus qua stroomkosten gelijk uit maar je wint tijd, wat ook geld is.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Geen speld tussen te krijgen!

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Zonnepanelen?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          zonnepanelen zat hier.. ruimte is eerder een ding. zou wel willen uitleggen waarom maar dat moet dan over een paar weekjes.. yes I know, soms ben ik wat paranoïde en dit is zo'n moment

        #15
        Dames gaan lekker, wel wat licht van kleur. Ze waren vandaag toe aan wat extra water dus ik heb die gelegenheid aangegrepen om de voedingswaarde iets te verhogen. Ze hebben nu ieders 200ml water gekregen met 3ml/L Coco A/B, 1ml/L CalMag, 0.1ml/L Generator. Een zien of nieuw blad iets donkerder is. Wil deze ronde zo lang mogelijk zo laag mogelijk in de EC blijven en ook wat droger kweken i.v.m. een ervaring uit mijn huidige verslag. IMG_4685.jpg
        Attached Files
        Lopend verslag

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Kleurt wel weer bij toch👌

        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Die is zo weer groen en klaar om te knallen👌🏽

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik maak me ook zeker geen zorgen, de eerste watergift was met een EC van 1.1 en dat is natuurlijk niet bijster hoog, daarna heb ik nog een keer 200ml aan elke pot gegeven (kraanwater, EC 0.2) en nu dus wederom EC 1.1. Komende week (waarschijnlijk woensdag) even de grote potten voorbereiden. Doordat ik 7 september een inspectie van mijn kelder krijg worden deze dus 2 keer verhuisd helaas. Maar goed, de huidige potten gaan zeker niet nog 4 weken voldoende ruimte bieden dus het is even niet anders.. betekend wel dat ik dus een andere ruimte moet gaan vinden waar ze die 4 weken kunnen staan. Blij dat ik al besloten had niet te gaan scroggen
      Bezig...
      X