Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Crystal White Kush 12/12 vanaf zaad.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Updates gaan hier nog niet zo hard maar ze doen het prima dus ik heb ook geen reden om me zorgen te maken. De kleinste blijft in verhouding nog erg klein, op de foto's zie je ook goed dat ze beduidend minder water verbruikt, heb haar vandaag dus niets gegeven, de rest wederom 200ML. Ik hoop dat ze nog tot volgende week woensdag in deze potten kunnen blijven staan maar ik vrees dat ik zaterdag aan het werk moet. Eigenlijk heb ik daar niet echt tijd voor. Bijkomend probleem... de juiste lampen hangen nog boven mijn andere dametjes... had verwacht dat die nu al ruimschoots klaar zouden zijn. Nou ja, het is ook niet zo dat deze lamp niet voldoende power heeft en ik kan er een bij hangen maar dat is niet wat mijn oorspronkelijke planning was.
    Ik kan nog niet beoordelen of de hogere ec zoden aan de dijk zet maar ze staan er lekker fris bij dus ik denk dat het voor nu een goede verhouding is.. Wel leuk een keer een en dezelfde soort in de tent.. gaat zo gelijkmatig dat ik me afvraag of ik het kleintje er niet beter uithaal. Maar ja, dan denk ik bij mezelf.. de lamp brand toch wel, water kost niets en een lege plek levert niets extra's op want ben deze ronde niet van plan te scroggen.
    Ze lijken op de foto's wat droog te staan... dat klopt.. ik controleer nu 's avond en 's morgens en wil ze gedurende de gehele ronde zo droog mogelijk kweken. Het idee is om de LV beheersbaar te houden en het de planten iets minder comfortabel te maken.. de laatste ronde heeft veel blad en ik hoop dat dat zo iets minder is.
    IMG_4708.jpg
    Lopend verslag

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik laat ze in zulke potten rustig 2-3 weken staan en de wortels die er uitkomen knip ik er wel af. Als ik het goed zie is dit kokos en ik las ergens op overgrow (een Amerikaans forum waar veel kennis zit) dat kokos het best tot zijn recht komt als je het vaak watert dus in kleine potten. Met een automatisch bewateringssysteem zou ik de rond wel aandurven in deze kleine potjes.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Hork het is meer dat mijn ervaring is dat grotere potten leid tot zwaardere toppen. Mijn huidige ronde toont dat wel redelijk aan denk ik. 50 liters en toppen van ruim 40cm lang en 8cm in doorsnede.. Tuurlijk .. ik besef ook wel dat als ze droog zijn wat kleiner in doorsnee zijn maar goed, ik heb dat nog niet gered in 11 liters.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wat voor jou het meeste oplevert is voor jou de beste opstelling.

Weinig bijzonderheden... de achterblijver schiet nog niet echt op....
    IMG_4720.jpg ​​​​​​​
    Lopend verslag

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ze staan er mooi bij Voor het eerst ben zelf ook bezig op kokos met zaailingen en dat gaat vooralsnog als een trein. De opstartproblematiek die gepaard kan gaan met stekken op kokos is hier geen sprake van. Ik heb het reguliere zaad gewoon direct in de kokos geplant en dat ging prima.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja natuurlijk voegen we allemaal NPK toe.. dat zijn de basiselementen van voeding, maar los van de basisvoeding gebruik ik zelden toevoegingen. Ja CalMag.. maar goed, ik geef Hydro voeding waar die niet in zit en heb hier erg zacht water. Zeg niet dat ik er tegenstander van ben maar ik heb diverse vergelijkende rondes gehouden en de planten op alleen basisvoeding deden het altijd het beste.. Heb Sugar Royal geprobeerd, Green Sensation (ok die gaf een beetje meer) Epic Boost en wat al niet meer... Nou heb ik wel de indruk dat het in biologische rondes meer doet dan op kokos of hydro. Wellicht dat bij de laatste twee de planten al zodanig verwend worden dat ze gewoon niet meer behoefte hebben... ik weet het niet.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik gebruik ook nooit toevoegingen en heb niet de indruk dat ik er minder door oogst. Wel bespaar ik enorm op voeding.

Zojuist even snel gecheckt... Geen bijzonderheden.. Het kleintje groeit mee maar zit nog steeds geen snelheid in. De overige planten overweeg ik te toppen.. Dan stel ik de groei nog een beetje uit en dat geeft me iets meer tijd voor het knippen straks.. Daarnaast zie ik ook liever 2 toppen per plant dan 1. Doel deze ronde is om zo droog mogelijk te kweken op een zo laag mogelijke EC.. Dat wil zeggen dat ik de potten straks niet op 10% inwater maar op 8% en de blumats zet ik niet 1,5 maar 2,5 streepjes terug. Mocht het te droog zijn is het tenslotte makkelijker om ze wat meer te geven dan andersom.
    Lopend verslag

Comment

Tussentijdse update.. Ik heb inmiddels een tentje kunnen bemachtigen voor deze dames, dan kan ik fijn de kleine tent gebruiken voor het drogen. Moet hem nog in elkaar zetten maar ik wil eerst de andere oogst klaar hebben. Wortels komen er inmiddels wel aan de onderzijde uit dus sowieso dit weekend.
    Het kleintje trekt eindelijk bij.. Kan ik ze dit weekend na het overpotten mooi een keer toppen. Verder nog steeds lekker gelijkmatig..
    IMG_4745.jpg
    Lopend verslag

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Staan er mooi bij, ik moet er niet aan denken 50 literpotten.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Scheelt heel veel werk... Ok bij aanvang en aan het einde iets meer

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb er nagenoeg geen werk van en werk met 15 liter medium in kratten.

Ok... dit gaat veel sneller dan verwacht... Ik heb de eerste tekenen van bloei al gespot. Aangezien ik er geen ervaring mee heb.. kan ik ze nu nog overpotten?? Of levert dat teveel stress op?
    IMG_4771.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Tot eind week 2 kun je ze nog goed stressen zonder echte gevolgen
      Dus ik zeg overpotten en een klein waterbeurtke met n27 stikstof voor een kleine groeiboost en snel herstel

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ze komen in 50 liters.. dan gaan we dat dus maar vanavond of morgenavond doen, stop ik er gewoon 40 liter in ipv 50. Jammer dat ik dan 1 blu-mat nog niet aan kan sluiten ivm missend dopje

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe ducktapen of kauwgompie er in douwen.

Ok.. complete wijziging van plannen.. ik bloei ze af in deze tent. Ik wil er wel iets meer licht op dan er nu opzit dus vanavond even zien wat ik nog heb liggen. 120x60 is natuurlijk een zeer minimaal oppervlak voor 12 dames dus dat wordt dan iets meer trainen, hoewel ze er nu uitzien alsof dat niet per se nodig is. Ik heb ze ook wat te droog laten worden, daar hebben ze wel een tikje van gehad. Kutzooi altijd met die online growshops en hun levertijden.. Tip.. bestel je wat bij eugardencenter... begin dan pas met je ronde als je het spul binnen hebt, schijnbaar is zelfs een paar blumats leveren daar al hogere wiskunde.

Baal er goed van, heb speciaal een 120x240 tent aangeschaft etc..

Nou ja, gelukkig heb ik wel voldoende voor het komende jaar.

IMG_4777.jpg
    Lopend verslag

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Er is niks dat de Action niet verkoopt dat je nodig hebt om te kweken. Alleen een kweektent ontbreekt (voor zover mij bekend).

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Tja met die denkwijze zou je ook kunnen stellen dat de action niks verkoopt wat je echt nodig hebt om te kweken.. een beetje aarde, zand en een zaadje zijn genoeg, de rest doet de natuur. Ik wil graag spullen waar ik ook goed mee kan werken en er bestaat zover mij bekend geen winkel die alles wat ik gebruik in zijn collectie heeft. (ok alieexpress komt aardig ver).

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik vind mijn planten er anders prima bijstaan en het enige niet van de action zijn de tent en de lamp.

Gaan best lekker, moet wel omhoog in voeding. Zijn erg licht van kleur. Heb de lamp omgewisseld voor 2 kleinere. Geeft een iets betere spreiding en is makkelijker qua afzuiging.
    Ben aan het experimenteren met CO2 in de tent maar dat werkt nog niet zoals ik wil.
    IMG_4799.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Als je bij de andere 1.7gr/watt haalt moet je bij deze dat wel kunnen halen lijkt mij. Wat voor lamp hangt er boven

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Probleem is dat het oppervlak heel klein is (0,72M2), om 1 gram per watt te halen moet ik een opbrengst hebben van 480 gram. Dat is 666 gram per M2. Dat is al best heel fors. Nou ja, eerst zaterdag maar even afwachten… dan zien we wel verder

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Moet kunnen, aangezien er normaal 300w in zon oppervlakte hangt

IMG_4805.jpg Ok…. en dit is dus 22 uur later met 900ppm co2 en een iets hogere ec….
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Groeit als kool😅

Verhuurder is zojuist geweest en vond dat ik alles netjes voor elkaar heb.. Denk dat ik dan toch maar even die 240 x 120 in elkaar zet want voorlopig hoef ik hem niet te verwachten en dan kan ik waarschijnlijk net iets makkelijker de warmte afvoeren dan in een 120x60.. Ga de 50 liters niet meer helemaal volgooien want verwacht dat dat niet veel winst op gaat leveren.

Weer een flinke klus dus..... ik hoop dat ik vanavond foto's heb van het resultaat.
    Lopend verslag

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Als je stoffen potten hebt kan je ze omvouwen als je ze kleiner wilt hebben en je toch dezelfde diameter behoud.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      en gelukkig heb ik die.. wil ze reduceren naar circa 30 liter. Anderzijds hebben ze al genoeg hoogte dat het niet echt meer uitmaakt dat ze iets onder de rand staan.. Licht zal er zijn

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Gas erop!

Nou dat valt allemaal nog niet mee... even pauze hoor....
    Checklist voor mezelf:
    • Tent staat en is gecontroleerd op lekken (lelijk ding maar voor 5 tientjes niet zeuren)
    • Verlichting hangt erin op de juiste hoogte
    • CO2 hangt erin, nog naar de juiste plaats brengen
    • Afzuiging hangt erin (overgangen nog tapen)
    • Blumat nog doen (eerst planten overpotten ivm positie
    • Waterleiding leggen (ja dat had ik eerst moeten doen......)
    • Mwah.. nog een uurtje of twee. Hopelijk vinden ze het niet te erg een uurtje of 3 zonder licht
    Lopend verslag

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Effe ergens een hang dinges maken zodat je overal goed bij kan!!!

En doe toch maar eerst de leiding!!!!

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik bedoelde dat ik wellicht eerst even had moeten kijken of er überhaupt water beschikbaar was, was helaas niet het geval dus ik moest eerst nog een watertappunt aanleggen. Dat was net ff iets meer werk dan gedacht maar gelukkig is dat gelukt. Zometeen de blumats in een emmer water en ze er dan vanavond insteken. Ik wil de potten sowieso altijd 24 uur hebben staan voordat ik de blumats erin steek dus achteraf geluk bij een ongeluk..

Nou dat was weer werk zat... maar god het is allemaal gelukt (alleen de blumats moeten er nog in, die leg ik zo te weken). Verder heb ik nu een water aan en afvoer beschikbaar en dat maakt een aantal zaken toch wat prettiger werken. Met de hand watergolven was best leuk (planten deden het tot nog toe goed) maar wel erg veel werk voor 12 potjes en dan met name iedere dag met de injectiespuit aan de slag voor de dosering is gewoon niet mijn ding.
    Plantjes zijn nu wel ineens weer erg mini
    Maar goed.. nu kunnen ze letterlijk alle kanten op.. zometeen nog snel even checken hoe ze de nacht doorgekomen zijn en dan gaat het licht ook al weer bijna uit..

IMG_4810.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Is het niet beter dat je alle planten tegen elkaar aanzet en dan 2 lampen er boven hangt ofzo? Nu is het zonde van het licht omdat er te weinig planten in staan..

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Heb je mijn vorige ronde gezien..... Heel veel blad doordat alles zo compact stond, de reden dat ik gelijk op 12 uur gestart ben.. Mijn idee erachter is dat ze nu mooi rondom belicht worden. Komende week onderzijde een keer blad verwijderen (datgene wat binnen de pot valt) en dan lekker laten gaan. Tevens geen last van een te hoog vochtgehalte op deze manier en ik heb de afzuiger nu zo laag staan dat de tent nog net vacuum trekt. Heerlijk, totaal geen geluid, veel werkruimte en dat extra licht schaadt ze echt niet. De situatie die jij beschrijft was letterlijk de oude situatie. (Ik heb ze verhuisd van 120x60x180 naar 240x120x220)

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd of je dan 1 op 1 draait maar ik snap je gedachte

En dan gelijk even de foto's van net voordat het licht uit gaat... Dames lijken het prima naar de zin te hebben, blaadjes staan vrolijk omhoog alsof ze vrolijk aan het zwaaien zijn. CO2 is wel erg hard gegaan, fles was leeg wat natuurlijk op een grote tent niet heel gek is. Zometeen de fles even bijvullen en dan zien hoe lang die deze keer mee gaat. Denk dat knippen deze ronde wel een stukje beter te doen is.. Vanavond de lampen nog iets laten zakken tot zo'n 30 cm en dan hopen dat ze de verdubbeling van het licht een beetje kunnen verwerken. Vannacht deden ze het in ieder geval prima, temperatuur is redelijk aan de hoge kant (33˚) maar dat is niet gek met de huidige buitentemperaturen. Verwacht als we weer normale temperaturen hebben dat de temperatuur rond de 29˚C uit gaat komen.

IMG_4813.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Geen airco staan?

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Meerdere airco's daarom was hij denk ik tevreden.. hij zei letterlijk.... ah.. vandaar dat je zoveel stroom gebruikt

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      !!

IMG_1071.jpg Nou eigenlijk gaan ze wel erg lekker zo.. Komt uiteraard niet veel nieuw blad bij maar goed, de blumats lijken goed te staan, komende week een oogje in het zeil houden is natuurlijk wel belangrijk. Topontwikkeling gaat weer zoals ik het fijn vind. Toch wel verschil tov een tochtige kelder. Nou ja, ben even wat foto's wezen maken en ben dus erg tevreden. 27 juli ontkiemd..... ik klaag niet

Attached Files
    Lopend verslag

Comment

Lekker bezig weer, dergelijke arbeid zul je nog profijt van hebben voor je vertrekt. Slim bekeken!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

Bezig...
      X