Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Crystal White Kush 12/12 vanaf zaad.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nou even een paar dagen niet gekeken en ze groeien gelijk weer tegen de lamp aan... pff Gelukkig heb ik nog wel wat hoogte over en was de planning sowieso om te eindigen zo rond de 30cm boven de planten maar goed.. ze gaan verder best aardig. 2 weken echte bloei nu, nog 6 te gaan.. Dat gaan knuppeltjes worden gok ik.

Waarom die potten nog steeds leeg zijn... de white window zaden zijn geen van allen ontkiemd... toch te oud ben ik bang. Ik probeer het nog een keer met andere zaden maar denk dat ik gewoon dit afvloei en het zo laat.

IMG_0013.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag​

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tja........ dan telt dat niet nee.

Omdat ze niet getopt zijn valt het op natuurlijk, eerder alle planten wel getopt toch?

Nog vanonder gesnoeid?

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Ik vind het prachtig!

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee echt super basic.. What you see is what you get. Geen enkele vorm van training... Zaadjes in de potten en wachten dus. Maar inderdaad, normaal doe ik minimaal toppen, eventueel scroggen. Was gewoon nieuwsgierig wat er zou gebeuren en eerlijk gezegd bevalt het me wel. Ga nu gerust een paar dagen weg en kom met een heerlijk rustig gevoel terug

IMG_0016.jpg Even 3 closeups...

Ze zijn echt snel deze ronde
    Attached Files
    Lopend verslag​

Comment

Ik zie toch weer veel blad in de toppen net als vorige keer. Kweek je niet te nat tijdens de beginfase? Of krijgen ze teveel stikstof?
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oké misschien dat het dan door de co2 komt, daar heb ik geen ervaring mee en kan ik niks over zeggen. Dergelijk blad is uiteraard te verwijderen maar het blijft een vreemd fenomeen. Alsof de planten met een voet in de groeifase blijven.

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Co2 bevorderd bloei en groei
        En ik denk , en ben er eigenlijk zeker van
        Dat je beter iets later kan beginnen met het verhogen van de co2 waardes
        Als de groei bijna op zijn eind is
        En de bloemetjes in zicht komen
        Dan produceert ze al minder blad
        En vaak vanaf week 5 gaat het pas echt beginnen met de bloemvorming
        Dus ik zou pas eind week 4
        begin 5 beginnen met het extreem ophogen van je co2
        Zo voorkom je je extra blad aanmaak
        En gebruik je de co2 enkel voor de bloemvorming

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ben gedurende de verschillende rondes daar al mee wezen experimenteren. De meeste droge opbrengst heb ik met het schema zoals ik die tijds van dimlux vond. Dat wil zeggen vanaf zaailing fase tot aan begin echte bloei rond de 1200 PPM en vanaf daar langzaam afbouwen naar circa 600 PPM tegen het einde van de bloei. Uitgangspunt van dimlux daarbij is dat de toppen ook een vorm van blad zijn (geen echte vruchten zoals tomaten). Op hun website staat een zeer interessant stuk hierover... Zeker de moeite van het lezen waard.. Ik heb ook andere documenten gelezen over dit onderwerp en eigenlijk is het extra blad dus niet zo erg.. nou ja behalve bij het knippen dan.

Gaat allemaal best lekker zo... Daarnaast begint de oogst van de vorige ronde nu ook echt goed te smaken. Ik kan dus wel ff een tijdje voorruit. Dacht dat het een goed idee was om ze even een keer 24 uur op gewoon water te zetten maar dat lijken ze niet heel tof te vinden. Toch wel wat vlekjes hier en daar dus het voedingsvat maar gewoon weer bijgevuld met de voedingsstoffen.
      Bij een. van mijn bestellingen kreeg ik een proefpakketje van aptus (tent set pro) voor 330 liter. Daar zit P, K CaMG, en Topbooster in... wat zeggen jullie... gewoon er eens bij mikken? Zien wat het doet?
      Persoonlijk ben ik niet zo van de boosters en hebben ze me meer ellende gebracht dan profijt (denk aan verstopte sproeiers etc.) Aan de andere kant.. Het zijn nog maar een paar weekjes... En het is in totaliteit geschikt voor 330 liter dus het kan dan ook alleen maar de paar laatste weken.

IMG_0034.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag​

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Gaat lekker! Tja boosters of niet blijft een lastige afweging, ik kan je niet adviseren want gebruik ze nooit (meer).

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou ja.. mijn gedachte was.. het is 50ml per flesje.. Ik heb ze er net maar gewoon bij ingegooid.. Vanavond wel even de PH checken (mengen duurt een paar uurtjes) want de PH zakte gelijk van 6.0 naar 4.7. De topbooster dan weer niet want er staat op de verpakking vermeld dat deze irrigatiesystemen verstopt. Wellicht dat ik ze volgende week een keer allemaal met de hand bewater, een van de voordelen dan weer van kokos met blumats. Uiteraard ga ik er nooit achterkomen of het geholpen heeft want ik heb geen optie tot AB-testen. Ik koop dergelijke producten zelf niet maar weggooien is ook zonde.

Morgen eens een meetlintje erbij.. Of mijn inschattingsvermogen gaat ernstig achteruit of dit zijn de grootste toppen die ik ooit gezien heb bij 2 weken echte bloei. Bizar.... Zal wel toprot worden dus als ze echt te groot worden ga ik de luchtvochtigheid verlagen naar een 40%..
      IMG_0044.jpg deze bout steekt 2cm door.
      Attached Files
      Lopend verslag​

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Dat worden flinke toppen!

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Zou de lv sowieso laag houden

Bewogen weekendje.. telefoon binnenkregen, belangrijke wedstrijd gehad dus helaas geen tijd gehad om foto's te vergelijken van de iPhone 13 met de 16.. Maar voldoende foto's geschoten om zeer tevreden te zijn met de nieuwe telefoon.

Toppen dikken zeer snel aan nu. Zal vanavond even foto's maken met licht.. ik ben dik tevreden. IMG_0270.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag​

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Als je een klein beetje een vaste hand hebt kan je met de 13 pro ook al prima macrofoto's maken. Maar als ik sommigen foto's zie maken met hun iPhone vraag ik me af of ze niet al in een vroeg stadium van parkinson zitten.

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Toevallig net de redhotcoockies van sweeds in mijn verzameling gestopt
        Ik ben benieuwd
        Maar ook zeer benieuwd hoe deze ronde gaat aflopen

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou de smaak van die Red Hot is wel een van de betere die ooit geproefd heb. Echt zoet, bijna alsof je bluntvloei met smaakje gebruikt. Nooit zoveel geblowd als in die periode

Netjes maar je strekker heeft duidelijk last gehad van te weinig licht (de afstand ertussen)
      plus co2 dat bevorderd nog eens extra de groei/bloei verhouding,dan is dit het resultaat

Ik zouw eens ff aflezen met een meter hoe het licht daar valt,

je kunt ook even de app Phototone downloaden als 2e optie, op je iPhone dan kun je meten is niet 100% maar +85% correct wel.

Dan kun je gelijk de ppfd umol m/2/s meten.

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        TECHNISCHE SPECIFICATIES

Kalibratie
        onzekerheid
        5% van de afgelezen waarde
        Meetbereik
        0-4000 µmol/m2s
        Meetspectrum
        392-692 nm
        Werkomgeving
        meter
        0 tot 50 °C
        0 tot 90% luchtvochtigheid
        Werkomgeving
        sensor
        -40 tot 70 °C
        tot 30m onderwater
        lineariteit
        maximum afwijking van
        1% van de afgelezen waarde
        tot 4000 µmol/m2s
        Reactietijd
        minder dan 1 ms
        Temperatuurs-
        afhankelijkheid
        -0.11±0.04% per °C (maximaal)
        Gezichtsveld
        180 graden
        Cosinus
        respons
        ±2% bij 45 graden
        ±5% bij 75 graden

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Misschien is ze wel gestrekt maar die top groeit wel dicht als het zo door gaat lijkt mij

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat verwacht ik ook... vorige week was het een enkel sprietje.. Eigenlijk zou ik de lamp moeten verhogen maar ik laat liever de bovenzijde van de top iets verbranden om de andere dames niet minder licht te hoeven geven. Uit ervaring weet ik dat hooguit de eerste 5 cm niet rookbaar is maar dat de rest er niets onder te lijden heeft.

detail... tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt ze allemaal een halve liter met de hand te geven met daarin Aptus topbooster... niet dat ik er in geloof maar goed, ik kreeg het en weggooien is ook zonde, zal vast wel iets doen. Mijn ervaring is dat zo'n halve liter na een dag zeker opgebruikt is dus de blumats komen niet heel lang stil te staan. Spul blijft 3 dagen goed in het vat en verstopt druppelsystemen, beiden factoren waarom ik het niet bij mijn aangemaakte voeding gooi.
      IMG_0324.jpg IMG_0326.jpg IMG_0325.jpg IMG_0326-2.jpg
      Last edited by Voor het eerst; 22 September 2024, 22:22.
      Lopend verslag​

Comment

stef273 iPhone 16 Pro, 2x zoom, automatische macrovoorkeuze. Geen nabewerking, gewoon zoals geschoten.... Beantwoord dat je vraag?
        IMG_0327.jpg IMG_0329.jpg

En verder gewoon de dagelijkse foto's
        Attached Files
        Lopend verslag​

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ja daarom, foto's met iPhone zijn de kleur van de trich lastig te bepalen. Had gehoopt dat het beter zou gaan met de 16 pro, gezien die 5x optische zoom ondersteunt. Ik zal zelf tzt eens experimenteren met verder in zoemen. Bij mij in de mgb is het ook lastig ivm licht inval.

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Effe vragen hoe Jack Spliff dat doet, aan zijn foto’s te zien leeft hij in 2030 met de iPhone 21

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ah zal eens checken, thanks!

Ziet er goed uit!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

Dag 63 vanaf zaad, einde week 3 echte bloei. De dames ontwikkelen zich goed, de gestrekte toppen trekken al lekker dicht. De hars begint nu wel echt zichtbaar te worden en ik geniet echt van de geur.. Merk wel dat het allemaal wat langer gaat zonder CO2 dus besloten om die fles dan toch nog waar eens te vullen, hopelijk kan de afzuiger nog een tandje lager (het blijft een vrij grote tent). Aan de andere kant, als ik in de kamer uitblaas heb ik tevens weer een stukje warmte recycling en dat kan ook geen kwaad met de huidige temperaturen. We gaan het zien.. De Pen K booster maken geen zichtbaar verschil maar wellicht dat als ik de CO2 naar 1000PPM zet dat het iets gaat doen.. Ach het lijkt ook geen schade toe te brengen dus we gaan gewoon door. PH meter moet even gekalibreerd worden, geeft (hopelijk) de verkeerde waarde aan maar goed, is ook al weer een paar maanden geleden. Anders zorgt de P booster voor een flinke verzuring.. Water wordt nog wel goed opgenomen (17 liter per dag ongeveer over 12 planten) dus eigenlijk geloof ik gezien de kleur van de planten niet dat de PH daadwerkelijk op 4.6 ligt, dat zou problemen moeten geven.
          En ja, die ene top heeft last van lightburn, dat was te voorzien. Heb al zitten denken om de planten te herschikken maar ben bang dat dat meer ellende dan voordeel op gaat leveren. IMG_0349.jpg
          Attached Files
          Lopend verslag​

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Mooie toppen in wording, ziet er prima uit.

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Keimooi

Goedemorgen allen... afgelopen nacht de planten wat droger laten trekken (deze keer niet opzettelijk) en tot de conclusie gekomen dat mijn vat eigenlijk iets hoger moet komen te staan. Nou ja, zoals het er nu naar uitziet is dit sowieso mijn laatste ronde voorlopig dus ik verander er niets meer aan, betekend wel dat ik dus eerder het voedingsvat bij moet vullen (zat nu nog zo'n 80 liter in). Verder moet ik nog steeds mijn PH meter kalibreren (ga ik zo gelijk even doen) en zien de dames er met de dag smakelijker uit. Voor het oppervlak wordt het natuurlijk een zeer mager oogstje maar goed, dat is zo kort voor mijn verhuizing ook niet per se erg. We zitten nu in de 4e week echte bloei en zoals het er nu uitziet kunnen ze ook nog zeker wel een week of 3-4 staan (ik baal er altijd een beetje van als breeders geen afbloeitijd opgeven). Nu hebben ze het over 8/9 weken bloei maar als dat gerekend is vanaf het moment van omschakelen 12/12 is dat een beetje lastig om te bepalen daar ik gelijk op 12 uur start. Zou deze ronde wel willen herhalen maar dan gelijk in de grote tent en grote potten.. Ik hou van de zeer regelmatige groei, denk niet dat ze perse heel geschikt zijn voor een scrog opstelling. Maar een SOG.... lijkt me fantastisch (doe ik niet, ik herhaal eigenlijk nooit een ronde omdat er voldoende keuze is). Volgende ronde wordt denk ik wel weer van dezelfde breeder maar goed.. je weet nooit wat je tegenkomt. Wat de dames aangaat.. ik merk toch wat verkleuring op het blad, ik wijt dit aan een te lage PH (maar zoals eerder vermeld moet ik de PHmeter even kalibreren) dus die zal ik zometeen zonodig even corrigeren (nu een prima 5.5 maar dat is net na het aanmaken van voedingswater). Mijn ervaring met de Plagron voeding is dat deze gedurende de week zakt naar 4.9, dat is erg laag. Dit kan komen door het extreem zachte water hier, er is niet echt een buffer aanwezig, dit los ik deels op door CalMag te gebruiken maar schijnbaar lusten de dames deze CalMag ook erg graag.
          IMG_0408.jpg
          Attached Files
          Lopend verslag​

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Wat een toppen al!

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ja ik denk zelf dat ze er qua lengte nu wel zijn maar ze kunnen nog een heel stuk dikker worden voordat ik me zorgen maak over toprot. Daarbij blijft de LV vrij constant op 52% en dat valt me niet tegen... Soms is groter gewoon beter (in ieder geval voor een tent dan).

Goed deze kan ook wel bij de ergernissen van de dag.... IMG_0411.jpg
          Attached Files
          Lopend verslag​

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            ja het was een hele mooie plant.. Vermoed toch temperatuurverschil te hoog hoewel dat niet uit mijn gegevens blijkt. Ik heb de ontuchtiger maar in de tent geplaatst, deze staat nu ingesteld op 30%. Hoop dat die dat kan bijbenen. Voordeel is dan wel weer dat daardoor de temperatuur wat omlaag gaat bij licht uit.

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Kut zeg, en ze staan nog wel zo mooi ruim uit elkaar. Ik leef met je mee..

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Misschien lucht bij het plafond weg blazen!?

Dat het beter mengt?

Ik zeg maar wat hè.

Nou ja, de luchtdroger red het prima echter zie ik veel tekenen van hittestress nu (kanoblad). Ik zal eens kijken of ik daar nog iets op kan verzinnen, de dames zijn te mooi om nu al allemaal om te halen. Uiteraard ben ik nader gaan inspecteren en tot nog toe niets gevonden wat op verdere verspreiding lijkt. Grappig is dat ik nu wel kan testen hoe 3 weken te vroeg geoogste wiet gaat smaken

Wat mij overigens opvalt is dat er ondanks dat ze nog zeker 3 weken moeten al veel verkleuring optreed in de trichomen en pistels.. Dit heb ik nog niet eerder gezien bij mijn kweekjes. Ik weet dat CO2 het rijpingsproces versneld maar de concentratie is zeer laag (900PPM) en dat slechts 2 dagen per week (er gaat 1KG CO2 per dag!! doorheen). En ze zijn 28 juli pas ontkiemd. Nou ja, ik heb voorraad zat dus gelukkig geen reden om vroeg te oogsten maar ben wel benieuwd waar dit heen gaat.. Overigens is de geoogste plant maar 561 gram nat dus een flinke opbrengst verwacht ik niet.
          IMG_0418.jpg
          Attached Files
          Lopend verslag​

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Ik zou ze afbloeien, je hebt genoeg voorraad. Anders is het zonde!

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            dat is uiteraard ook mijn intentie... maar ik heb een keer eerder een oogst weg moeten doen ivm schimmel, dat gebeurd me niet nog een keer. dus dagelijkse inspectie en bij verdenking het mes in de betreffende plant

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Kloten schimmel heeft me ook al eens een oogst gekost.
        Bezig...
        X