Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Crystal White Kush 12/12 vanaf zaad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Nou even een paar dagen niet gekeken en ze groeien gelijk weer tegen de lamp aan... pff Gelukkig heb ik nog wel wat hoogte over en was de planning sowieso om te eindigen zo rond de 30cm boven de planten maar goed.. ze gaan verder best aardig. 2 weken echte bloei nu, nog 6 te gaan.. Dat gaan knuppeltjes worden gok ik.

    Waarom die potten nog steeds leeg zijn... de white window zaden zijn geen van allen ontkiemd... toch te oud ben ik bang. Ik probeer het nog een keer met andere zaden maar denk dat ik gewoon dit afvloei en het zo laat.

    IMG_0013.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tja........ dan telt dat niet nee.

      Omdat ze niet getopt zijn valt het op natuurlijk, eerder alle planten wel getopt toch?

      Nog vanonder gesnoeid?

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Ik vind het prachtig!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee echt super basic.. What you see is what you get. Geen enkele vorm van training... Zaadjes in de potten en wachten dus. Maar inderdaad, normaal doe ik minimaal toppen, eventueel scroggen. Was gewoon nieuwsgierig wat er zou gebeuren en eerlijk gezegd bevalt het me wel. Ga nu gerust een paar dagen weg en kom met een heerlijk rustig gevoel terug

    #32
    IMG_0016.jpg Even 3 closeups...

    Ze zijn echt snel deze ronde
    Attached Files
    Lopend verslag

    Comment


      #33
      Ik zie toch weer veel blad in de toppen net als vorige keer. Kweek je niet te nat tijdens de beginfase? Of krijgen ze teveel stikstof?
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oké misschien dat het dan door de co2 komt, daar heb ik geen ervaring mee en kan ik niks over zeggen. Dergelijk blad is uiteraard te verwijderen maar het blijft een vreemd fenomeen. Alsof de planten met een voet in de groeifase blijven.

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Co2 bevorderd bloei en groei
        En ik denk , en ben er eigenlijk zeker van
        Dat je beter iets later kan beginnen met het verhogen van de co2 waardes
        Als de groei bijna op zijn eind is
        En de bloemetjes in zicht komen
        Dan produceert ze al minder blad
        En vaak vanaf week 5 gaat het pas echt beginnen met de bloemvorming
        Dus ik zou pas eind week 4
        begin 5 beginnen met het extreem ophogen van je co2
        Zo voorkom je je extra blad aanmaak
        En gebruik je de co2 enkel voor de bloemvorming

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ben gedurende de verschillende rondes daar al mee wezen experimenteren. De meeste droge opbrengst heb ik met het schema zoals ik die tijds van dimlux vond. Dat wil zeggen vanaf zaailing fase tot aan begin echte bloei rond de 1200 PPM en vanaf daar langzaam afbouwen naar circa 600 PPM tegen het einde van de bloei. Uitgangspunt van dimlux daarbij is dat de toppen ook een vorm van blad zijn (geen echte vruchten zoals tomaten). Op hun website staat een zeer interessant stuk hierover... Zeker de moeite van het lezen waard.. Ik heb ook andere documenten gelezen over dit onderwerp en eigenlijk is het extra blad dus niet zo erg.. nou ja behalve bij het knippen dan.

      #34
      Gaat allemaal best lekker zo... Daarnaast begint de oogst van de vorige ronde nu ook echt goed te smaken. Ik kan dus wel ff een tijdje voorruit. Dacht dat het een goed idee was om ze even een keer 24 uur op gewoon water te zetten maar dat lijken ze niet heel tof te vinden. Toch wel wat vlekjes hier en daar dus het voedingsvat maar gewoon weer bijgevuld met de voedingsstoffen.
      Bij een. van mijn bestellingen kreeg ik een proefpakketje van aptus (tent set pro) voor 330 liter. Daar zit P, K CaMG, en Topbooster in... wat zeggen jullie... gewoon er eens bij mikken? Zien wat het doet?
      Persoonlijk ben ik niet zo van de boosters en hebben ze me meer ellende gebracht dan profijt (denk aan verstopte sproeiers etc.) Aan de andere kant.. Het zijn nog maar een paar weekjes... En het is in totaliteit geschikt voor 330 liter dus het kan dan ook alleen maar de paar laatste weken.

      IMG_0034.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Gaat lekker! Tja boosters of niet blijft een lastige afweging, ik kan je niet adviseren want gebruik ze nooit (meer).

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou ja.. mijn gedachte was.. het is 50ml per flesje.. Ik heb ze er net maar gewoon bij ingegooid.. Vanavond wel even de PH checken (mengen duurt een paar uurtjes) want de PH zakte gelijk van 6.0 naar 4.7. De topbooster dan weer niet want er staat op de verpakking vermeld dat deze irrigatiesystemen verstopt. Wellicht dat ik ze volgende week een keer allemaal met de hand bewater, een van de voordelen dan weer van kokos met blumats. Uiteraard ga ik er nooit achterkomen of het geholpen heeft want ik heb geen optie tot AB-testen. Ik koop dergelijke producten zelf niet maar weggooien is ook zonde.

      #35
      Morgen eens een meetlintje erbij.. Of mijn inschattingsvermogen gaat ernstig achteruit of dit zijn de grootste toppen die ik ooit gezien heb bij 2 weken echte bloei. Bizar.... Zal wel toprot worden dus als ze echt te groot worden ga ik de luchtvochtigheid verlagen naar een 40%..
      IMG_0044.jpg deze bout steekt 2cm door.
      Attached Files
      Lopend verslag

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Dat worden flinke toppen!

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Zou de lv sowieso laag houden

      #36
      Bewogen weekendje.. telefoon binnenkregen, belangrijke wedstrijd gehad dus helaas geen tijd gehad om foto's te vergelijken van de iPhone 13 met de 16.. Maar voldoende foto's geschoten om zeer tevreden te zijn met de nieuwe telefoon.

      Toppen dikken zeer snel aan nu. Zal vanavond even foto's maken met licht.. ik ben dik tevreden. IMG_0270.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik vermoed dat ik mijn persoonlijke record voor grootste top straks denk te gaan verbreken. Die staat nu op 51cm (geknipt en gedroogd met een doorsnee van 9 cm (dikste stuk) en was als ik me niet vergis van de red hot cookies... ook een heerlijke strain overigens

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ziet er zeer goed uit!
        Ben nu ook overgestapt van iphone 13 pro naar 16 pro. Macro fotografie zou beter moeten gaan. Vroeg me af of trichomen fotograferen nu beter gaat? Zou wel handig zijn met bepalen oogst moment.
        Last edited by stef273; 11 uur geleden.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Als je een klein beetje een vaste hand hebt kan je met de 13 pro ook al prima macrofoto's maken. Maar als ik sommigen foto's zie maken met hun iPhone vraag ik me af of ze niet al in een vroeg stadium van parkinson zitten.

      #38
      Netjes maar je strekker heeft duidelijk last gehad van te weinig licht (de afstand ertussen)
      plus co2 dat bevorderd nog eens extra de groei/bloei verhouding,dan is dit het resultaat

      Ik zouw eens ff aflezen met een meter hoe het licht daar valt,

      je kunt ook even de app Phototone downloaden als 2e optie, op je iPhone dan kun je meten is niet 100% maar +85% correct wel.

      Dan kun je gelijk de ppfd umol m/2/s meten.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Op basis van de foto's zou ik hetzelfde denken... echter als je het hele verslag zou lezen kwam je tot de conclusie dat dat niet de oorzaak is. En photone is leuk maar niet iets om zomaar aan te raden aan mensen die niet weten hoe de app te gebruiken. De gratis versie is niet geschikt voor LED, op android zeer onbetrouwbaar (als die versie nog bestaat). Ik gebruik zelf een Apogee MQ501 par-meter voor delichtmeting en die schijnt aardig nauwkeurig te zijn (gemeten waarden zijn nagenoeg gelijk aan de fabriekswaarden van de lampen) naast een PT camera op een dimlux maxicontroller om de VPD te monitoren en controleren. De enige variabele die niet computergestuurd werkt is de watergift en de plaats waar verse lucht de tent in komt, en laat dat laatste nou net die hoek zijn waar die plant staat. Ofwel de kans is groot (ik kan niet zo nauwkeurig meten) dat het CO2 gehalte daar lager/hoger is dan de rest van de tent. Ik heb ook de indruk dat de afstelling van de blumats er iets mee te maken heeft, voordat ik deze gebruikte was alles nagenoeg gelijk. Maar heel eerlijk... ik maak me er niet zo druk om, iets strek is voor mij altijd nog een voordeel geweest, de toppen zijn daardoor wat minder compact en dat voorkomt toprot. Uiteindelijk vind ik de smaak en het effect van de wiet het belangrijkst.. Zou iemand mij zeggen... hee dat ziet er niet uit, dan antwoord ik ... mooi blijf er dan vooral van af

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        TECHNISCHE SPECIFICATIES

        Kalibratie
        onzekerheid
        5% van de afgelezen waarde
        Meetbereik
        0-4000 µmol/m2s
        Meetspectrum
        392-692 nm
        Werkomgeving
        meter
        0 tot 50 °C
        0 tot 90% luchtvochtigheid
        Werkomgeving
        sensor
        -40 tot 70 °C
        tot 30m onderwater
        lineariteit
        maximum afwijking van
        1% van de afgelezen waarde
        tot 4000 µmol/m2s
        Reactietijd
        minder dan 1 ms
        Temperatuurs-
        afhankelijkheid
        -0.11±0.04% per °C (maximaal)
        Gezichtsveld
        180 graden
        Cosinus
        respons
        ±2% bij 45 graden
        ±5% bij 75 graden

      #39
      detail... tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt ze allemaal een halve liter met de hand te geven met daarin Aptus topbooster... niet dat ik er in geloof maar goed, ik kreeg het en weggooien is ook zonde, zal vast wel iets doen. Mijn ervaring is dat zo'n halve liter na een dag zeker opgebruikt is dus de blumats komen niet heel lang stil te staan. Spul blijft 3 dagen goed in het vat en verstopt druppelsystemen, beiden factoren waarom ik het niet bij mijn aangemaakte voeding gooi.
      IMG_0324.jpg IMG_0326.jpg IMG_0325.jpg IMG_0326-2.jpg
      Last edited by Voor het eerst; 2 uur geleden.
      Lopend verslag

      Comment

      Bezig...
      X