Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Banana

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedenavond allen, de meesten gaan prima maar ik heb toch de indruk dat de hoeveelheid licht nog te veel is voor ze. Ik heb dus 1 lamp uitgeschakeld en de overige gedimd naar 75%. Als ze dan zo op 12 uur gaan kunnen ze alle 4 weer op 100% draaien. De 12e dame gaat misschien toch nog wat doen... Nou ja, ze mag, ze moet niks. Verder geen bijzonderheden, opvallend is dat de dame rechts in het midden flink achterblijft. Of ze is gewoon wat zwakker of de cocos van deze is toch niet helemaal fijn... we gaan het zien.

IMG_0657.jpg
    Attached Files
    Lopend verslag

Comment

De tweede week van het voorgroeien is nu begonnen, en ik ben erg benieuwd of ze tegen zaterdag groot genoeg zullen zijn om over te schakelen. Tot nu toe zie ik in vergelijking met het 12/12-schema geen duidelijke verschillen in grootte of groei. Het is wel zo dat ik nu het wattage flink lager heb staan, en zelfs één lamp helemaal heb uitgeschakeld.

Als ik echter kijk naar de totale hoeveelheid energie die wordt gebruikt, is deze vrijwel gelijk aan die bij een 12/12-schema. Dat verklaart ook waarom er weinig verschil in groei zichtbaar is. Deze ervaring doet me eigenlijk besluiten om in de toekomst direct met een 12/12-schema te starten. Het lijkt simpelweg efficiënter en biedt hetzelfde resultaat, zonder dat ik extra energie verbruik in een langere voorgroeifase.
      IMG_0672.jpg
      Lopend verslag

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        dan eerder enkel de andere factoren die voor vertraging zorgen bij mij, altijd temperatuur of beestjes. ze hebben zowiezo hun groeiperiode, nog nooit direct op 12/12 begonnen ga ik mss ook es testen!

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou ja, in mij mijn ruimte is het zo dat ik met 18 uur vol licht een veel te hoge temperatuur heb (ik zuig niet af tijdens het voorgroeien ivm co2). Ook de luchtvochtigheid laat te wensen over (18-25%). Op 12 uur licht heb ik een stuk lagere temperatuur en is de LV ook beter te reguleren. Qua omvang van de plant zie ik eigenlijk geen verschillen tussen 18 uur licht op 500W of 12 uur op 1000W. Dan kan je stellen dat ik netto meer verbruik op het 12 uur schema, dat klopt ook als je geen rekening houdt met het feit dat de planten rechtstreeks op 12 uur gemiddeld 2 weken minder tijd vragen.

IMG_0682.jpg
      Het was weer een interessante dag in de kweekruimte. Gisteren besloot ik de dames geen extra water te geven. Bij de eerste dame zag ik namelijk dat de Blumat al begonnen was met doseren, wat me geruststelde dat ze zichzelf goed konden redden. Toch viel er iets bijzonders op: de zaailing die ik eigenlijk al had opgegeven, groeit nog steeds!(2e foto) Al is dat kleine plantje nog altijd niet verder gekomen dan één gekarteld blaadje. Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder gezien.
      IMG_0683.jpg
      Een andere dame, die vlak ervoor staat, lijkt wat problemen te hebben. Haar blad ziet er vreemd vervormd uit. Waarschijnlijk heeft ze iets te nat gestaan. Ik hou haar goed in de gaten, want ik wil niet dat dit zich verder ontwikkelt. (3e foto)
      IMG_0685.jpg
      Ondertussen maak ik plannen voor de komende week. Vrijdag hoop ik een keer te kunnen toppen of misschien zelfs fimmen. Daarna wil ik zondag overschakelen naar een lichtschema van 12 uur. Ja, het is vroeg, dat weet ik, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat 12 uur sowieso een beter schema is. Het scrognet dat ik deze ronde gebruik, heeft trouwens ook een iets andere functie. Het is er vooral om de dames een goede lichtpenetratie te bieden, en niet per se om een klassieke scrog te creëren zoals jullie van me gewend zijn.

Over het algemeen lijkt alles voorspoedig te gaan, al voelen de dames gevoelsmatig nog wat klein aan. Dat komt waarschijnlijk door de vrij grote potten, die het beeld een beetje vertekenen. Voor de volgende ronde overweeg ik om in plaats van 12 grote potten, 6 grote en 12 kleinere potten te gebruiken. Zo kan ik testen of mijn vermoeden klopt dat planten in kleinere potten sneller in de bloei schieten. Maar goed, dat is iets voor later. Eerst deze ronde maar eens succesvol afronden!
      Attached Files
      Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik heb zojuist de zaden voor de nieuwe ronde besteld omdat de black friday aanbiedingen toch wel aardig scherp zijn. De volgende ronde wordt dus Chocolate Haze van RQS. Daarbij krijg ik ook nog wat gratis zaden... door het rare aantal heb ik gekozen voor autoflowers (3x Quick One en 3x Do-Si-Dos). Als dit voor komende zaterdag allemaal binnen is zet ik deze autoflowers bij de tent in om te zien wat ze doen onder 12 uur licht.. Kost me geen extra moeite en ruimte is er zat.

Ok... eerst dit.. ik heb mijn foto's eens geüpload naar chatgpt om te zien wat die te melden had... bij deze:
      IMG_0694.jpg Eerste Foto: Een close-up van een jonge cannabisplant in de vroege groeifase. Over het algemeen ziet de plant er gezond en groen uit, al is er bij één bladpunt wat verkleuring te zien. Dit kan wijzen op een lichte voedingsdisbalans of overbewatering. De plant staat in coco met op de achtergrond een Blumat-systeem dat zorgt voor een constante watergift.​
      IMG_0696.jpg Tweede Foto: Een overzicht van de hele kweekruimte, met meerdere planten die netjes in groene stoffen potten staan, gevuld met coco. Boven de planten hangt een SCROG-net, klaar om de toppen te trainen en het licht beter te verdelen. Twee LED-lampen hangen erboven en zorgen voor een goed verlichte en efficiënte omgeving. Alles ziet er schoon en strak uit, met voldoende ruimte voor een gelijkmatige groei van het bladerdek.​
      IMG_0697.jpg
      1. Derde Foto: Een andere close-up van twee planten naast elkaar in hun potten. De plant rechts is groter en duidelijk lekker bezig, terwijl de linker iets kleiner is maar nog steeds groeit. Beide planten zijn aangesloten op het geautomatiseerde Blumat-systeem, dat zorgt voor een constante vochtbalans. De coco-medium ziet er netjes uit, met een goed onderhouden oppervlak dat een zorgvuldige aanpak laat zien.

De foto's laten een strak georganiseerde kweek zien met gezonde planten die mooi op schema liggen. 🌿

Tja wat moet ik er toe voegen? Gek genoeg denk ik dat hij over de eerste foto nog gelijk heeft ook

Attached Files
      Lopend verslag

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Nog ff en de vooruitgang gaat mij te snel, en ik moet nog 30 jaar ofzo
        Dat beloofd wat, zeker als ik pap nu zie aankloten met een computer

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Fantastisch! Kennelijk is Chatgpt van buitenlandse komaf!

nabewerking foto1
      IMG_0694 (1).jpg
      Het miniplantje
      IMG_0695.jpg
      IMG_0698 (1).jpg
      IMG_0697 (1).jpg
      Lopend verslag

Comment

Bezig...
      X