Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Banana

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Strawberry Banana

Korting op 420shop
    Goedemorgen allen,

Ik kreeg zojuist te horen dat ik nog 5 maandjes langer in NL blijf
    Nou ja, zoals sommigen wellicht hebben gelezen geen mijn laatste ronde niet bepaald van een leien dakje dus bij deze heb ik besloten het volgende week nogmaals te proberen.
    Ik heb dus zojuist op hoop van zegen zaden besteld bij wietzadenshop, Strawberry Banana om precies te zijn. Hopelijk morgen of dinsdag binnen.

Ik heb besloten om deze op 18 uur te starten (vanaf ontkieming) en dan na 10 dagen om te schakelen naar 12 uur, ga nog even kijken naar de wijze van ontkiemen maar denk ouderwets in een koffiefilter (werkt meestal goed). Dat is erg snel maar de laatste keer onder 12 uur licht ging fantastisch, ze hadden alleen iets rossiger mogen zijn.
    Specs volgens de website:
    Strawberry banana wietzaden

Gefeminiseerd

Genotype 70% Indica / 30% Sativa

Banana Kush x Bubble Gum

Aanbevolen om binnen en buiten te kweken.

Bloeit binnen 63 dagen

Opbrengst binnen 450-550 g / m2
    Oogst buiten Eind september / begin oktober

Buitenproductie 650-850 g / plant

THC hoog 24%
    Weet nog niet of ik specifieke technieken ga toepassen maar de wijze van voeden blijf ik hanteren, dit beviel zeer goed. Nog wel even de leidingen spoelen met peroxide.

Voeding wederom Plagron Coco en daarnaast Calmag. Ga deze keer wel met een startbooster werken maar dat is meer omdat ik denk dat een klein beetje voeding de zaden niet kan schaden.
    Verder hoop ik op een mooie opbrengst. Ik verwacht dat ik deze ronde niet al te veel updates zal hebben i.v.m. drukte met werk.

Groetjes
    Lopend verslag

Calmag is al voeding, slimpie.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, maar wel startbooster.

Kan je vervangen voor calmag??

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      klopt.. maar ik heb zo'n startsetje gekregen met aptus startbooster erin. Ik gebruik mijn CalMag om mijn water op de juiste basis EC te brengen, dus ja inderdaad geef ik ze altijd wel iets voeding. Maar goed, los daarvan druk ik ze normaal zo in een koffiefilter en nu wil ik eens zien of ze sneller zijn met startbooster.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Volgens LR2 heeft wiet helemaal geen boosters nodig.

subke , succes ! potjes vol met op nederlands gekweekte bodem wiet nog, succes!
    Ganja always does the trick.

Comment

Nou, de zaden zijn in ieder geval netjes op tijd geleverd. Complimenten voor wietzadenshop.nl voor dat gedeelte. Nu moeten ze nog ontkiemen maar dat ga ik deze ronde dus zo doen.
      Water aangelengd met CalMag en Startbooster. EC 1.1 (iets uitgeschoten). PH 6.5, temperatuur tijdens vullen 23˚C.

Mooie zaden overigens maar aan de andere kant.. ik heb ze ook nooit eerder bekeken. Voor de prijs hoef je het niet te laten want heb 20 zaden besteld, 22 gekregen en totaal incl. verzendkosten €54.95. Dat is nog geen €3,00 per zaadje

Ik heb er 15 ter ontkieming gelegd, 12 zullen er daadwerkelijk de potten in gaan. Starten doen we onder 18 uur licht want merkte dat de ruimte nog een beetje aan de koele kant is (19˚C). Licht is voordeliger dan het hele huis verwarmen dus zodoende de 18 uur licht (240W op 60cm boven de kap). Zodra de worteltjes onder de potjes uitkomen of het steeltje meer dan 5 cm boven het "potje" uitkomt gaan ze de grote potten in. Deze zal ik de eerste 10 dagen handmatig bewateren i.v.m. 18 uur licht waarna ik de blumats in werking stel en dus vanuit het voedingsvat ga voeden. SCROG?? Ik weet het nog niet, de ruimte leent zich er wel heel mooi voor maar het is ook altijd erg veel werk. Wil wel 2x toppen want de laatste ronde waren de toppen gewoon een maatje te groot en in zo'n oud huis is schimmel dan zo aanwezig.

Ik hoop dat de dames as dinsdag wel boven zijn, maar goed, we gaan het zien.
      Eerst even de foto's van wat ik binnengekregen en gezaaid heb.

IMG_0610.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik heb meerdere kweekjes gedraaid met zaad van de Wietzadenshop.nl en ook duurder zaad, ik ben tevreden over beide tot nu toe.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou zelfs na al die tekst zijn ze nog steeds niet boven

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        , ik duim mee voor de volle 100% !

Gedemorgen allen... Nou het lijkt erop dat het goede zaden zijn, de eersten zijn inmiddels ontkiemd en tonen de kopjes. Ben benieuwd of morgenochtend dan de rest ook toont. Betekend wel dat ik vanmiddag even de blumat gereed moet maken, geen zin om straks tussen de planten door te moeten kruipen.

Persoonlijk is dit voor mij de snelste ontkieming tot nog toe, dus het toevoegen van een startbooster en een continu temperatuur van 23˚C geeft voor mij het beste resultaat. Zaterdagavond in de potten, maandagmorgen de eerste 4 boven. Nu hopen dat dit geen maandagmorgen planten worden
      IMG_0615.jpg
      Last edited by Voor het eerst; 3 dagen geleden.
      Lopend verslag

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        De temperatuur heeft het gedaan, niet de booster, want dat gebruiken ze nog niet.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Maar die temperatuur heb ik altijd al. Dan blijft over… snel zaad

Goed plan om nog even een ronde te doen, ik zou je adviseren in de groei karig te wateren. Succes!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        eerder passief/ actief stelsel ? altijd nat passief en traag. actief droog wat stress zorgt voor snellere groei en bloei . alles voorhanden hebben maakt ons ook zwakker soms als mens ook he

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Voor het eerst nu je het zegt herinner ik me jouw verslag nog wel.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Dus water en zuurstof en zwaartekracht in de juiste verhouding.

Als je het in je hoofd haalt om nou met de zwaartekracht te gaan klooien dan doe ik je wat!!

Nou, dat gaat best vlot zo. Eerste lobblaadjes zijn zichtbaar en de helmpjes lijken er mooi van af te vallen. Inmiddels dus ongeveer 7 boven, als je het anders telt vind ik het ook goed. Zodra er 12 boven zijn gaan ze naar de grote potten. Net de vernieuwde website van Blumat bekeken, helaas moet ik de Blumats dus al wel installeren want ze gaan mogelijk anders niet goed afgesteld worden. Ofwel, zometeen alle potten inwateren (de Blumats liggen inmiddels onder water) en vat deels vullen met een peroxide oplossing. Dan stel ik de Blumats af (eventuele biofilm wordt verwijderd door de H2O2) en eind van de week haal ik het vat leeg en vul deze met een relatief lichte voedingsoplossing. Is gelijk de eerste keer dat ik kokos hergebruik (heb gewoon de oude wortels zo uit de potten getrokken) en ben erg benieuwd wat dit gaat doen.

Ik heb ook wat aanpassingen gedaan omdat ik in de vorige ronde wat last had van een warme voedingsoplossing (27-30 ˚C). Ik heb het voedingsvat naar een hoger gelegen kamer verhuisd. Bijkomend voordeel, meer zwaartekracht en ik hoor ook de circulatiepomp niet meer beneden. Deze ruimte is slechts 18 ˚C dus ik verwacht dat de voedingsoplossing daar ook rond die temperatuur blijft maar water verwarmen is eenvoudiger dan koelen en levert daarmee ook meer circulatie op in het vat.

Deze ronde ga ik de groei en de eerste 2 weken bloei met CO2 doen. Ik start vrij hoog met 1200 PPM, gesloten circulatie, CO2 uit fles om warmte te voorkomen. Dan zal ik deze geleidelijk aan afbouwen tot dat ik omschakel naar 12 uur om dan nog 2 weken op 1500 PPM te boosten. Tegen die tijd zullen de dames gaan stinken dus dan moet ik ook de afzuiger inschakelen. Ik hoop dan de CO2 uit te kunnen schakelen en met dit plan op ongeveer 10KG CO2 uit te komen. Is er dan nog CO2 over van de 10KG zal ik dit langzaam opmaken tot max einde week 3 bloei.

Waarom dit CO2 plan? Omdat de meningen niet consistent zijn over wanneer de planten het meest profiteren van toegevoegde CO2 voor ons doel. Hele ronde CO2 heb ik al geprobeerd.. werkt prima, alleen tijdens de bloei heb ik ook geprobeerd, iets minder opbrengst dan volledig en meer tekenen van hittestress. Dus nu vooral tijdens de groei en dan eens zien wat de planten daarna gaan doen. Uiteraard zal ik mijn plannen wijzigen als het erg tegenvalt, maar dat is niet het uitgangspunt.

Te gebruiken apparatuur deze ronde:
      Dimlux Maxicontroller met CO2 sensor, RH/LV meter en PT camera, 10KG CO2 fles met JBL reduceerventiel (dual stage).
      Ontkieming: 1X Meijiu Led Samsung LM301H 240W (100% 18/6u)
      Groei: 4X Meijiu Led Samsung LM301H 240W (100% 18/6u)
      Bloei: 4X Meijiu Led Samsung LM301H 240W (100% 12/12u)
      Zwenkventilator (merk onbekend)
      Infinity Cloudline T6 Pro afzuiger met CanLite 600 koolstoffilter
      Tropf Blumat 12x met 24 druppelverdelers, 270 liter vat, Eden 3500 L/h circulatiepomp
      Dit alles staat in een Secret Jardin DR240W

Voeding:
      Plagron Cocos A&B
      HyPro Generator
      Plagron CalMag
      Substraat: Plagron Cocos Premium (hergebruik)

IMG_0620.jpg
      Attached Files
      Lopend verslag

Comment

Aangaande de vraag te nat of niet lees ik net een heel interessant artikel. Want waarom bestaat er DWC (Deep Water Culture) waar de wortels in het water groeien, terwijl de planten op aarde soms wortelrot krijgen van teveel water? Wel, planten op DWC kampen ook wel eens met wortelrot, wat uiteraard niet te wijten is aan de veelheid van het water, want anders zou er nooit succesvol op gegroeid kunnen worden.

Waarom rotten de wortels in DWC de ene keer wel en de andere keer niet? En geldt dat dan ook voor kweken op aarde?

This never used to make sense to me. Why do roots rot in soil when over-watered yet they don’t rot when grown in water? Firstly, turns out roots DO rot in water too, and for the same reason as they do in soil, BUT (as it often is with plants), it's not quite that simple. Here's what's going on under the surface...
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Bij een systeem waar de pomp de zwakste schakel is kan je daar op wachten.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          rdwc is wel leuk, maar het levert ook stress op. Te hoge ec, te lage ec, te hoge ph, te lage ph... Vrijwel geen buffer. Fouten snel gemakt maar gelukkig ook vrij snel weer verholpen..

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          iets onuitgesproken hier nog, in water zit zuurstof, maar die zuurstof kan pas werken zondr zwaartekracht die op je aarde duwt, of zonder luchtcontact denk ik. zuurstof zelf verzadigd en dient vernieuwd te worden.

Gelukkig, de Blumats zijn geïnstalleerd, vat is gevuld (EC 1.0, PH 6.0 Temp 14˚C LV 100%) Voorlopig zal dit nog niet doseren want ik heb de potten ingewaterd met deze samenstelling, PH is daarbij iets aan de hoge kant maar zo hoefde ik geen PH- toe te voegen. Ik verwacht dat vrijdag de dames allemaal boven zijn en dat vanaf dan dus ook de dames in de potten gaan. Nu kijken wat de temperatuur morgen is van het voedingsvat, deze liep normaal vrij snel op. Ben ook benieuwd hoe stabiel de PH en EC zijn bij een lagere temperatuur. CO2 regelaar hangt ook op zijn plek, fles is afgetopt op 10.1KG.
        Uiteraard heb ik de CO2 nog niet aangezet aangezien ik denk dat het voor zaailingen niet al te veel zal doen en het nogal kostbaar is om een hele tent van CO2 te voorzien terwijl alle dames in een heel klein propagatortje staan.
        Ofwel.. sit back and relaxxxx
        Lopend verslag

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          ?? Wat is te warm? 28 ˚C in de tent? Als ik de temperatuur lagerzet kom in in LV waarden rond de 70%.. Heb nu een verschil van zo'n 6 graden tussen dag en nacht en heb daar eigenlijk weinig issues mee gehad tot nog toe.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Voor water is 20/22°c hoog zat.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat klopt idd. 28 is mijn temp in de tent, mijn reservoir is inmiddels 18 en loopt op naar 19

Gisteravond 23.00u (9/15 is boven) nog 3 te gaan...
        IMG_0623.jpg
        Zojuist... 11/15.. Denk dat ze vanavond wel in de potten kunnen, nummer 12 toont nu het kopje. Denk ook dat 12 de eindscore word. De overige 3 nog geen teken van leven.. Al met al een redelijke score. IMG_0623.jpg
        Lopend verslag

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          idd, mooie opkomst al !

Zo gisteravond de dames verplaatst naar hun potten, volle bak licht erop, zometeen even checken of ze dat overleefd hebben. Tevens de CO2 fles even inschakelen indien de temperatuur in orde is, anders nog even een dag of 3 wachten daarmee IMG_0625 (1).jpg
        Attached Files
        Lopend verslag

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het lijkt wel een pop up kweek, gaat lekker!
      Bezig...
      X