Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Banana

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedenavond allen, de meesten gaan prima maar ik heb toch de indruk dat de hoeveelheid licht nog te veel is voor ze. Ik heb dus 1 lamp uitgeschakeld en de overige gedimd naar 75%. Als ze dan zo op 12 uur gaan kunnen ze alle 4 weer op 100% draaien. De 12e dame gaat misschien toch nog wat doen... Nou ja, ze mag, ze moet niks. Verder geen bijzonderheden, opvallend is dat de dame rechts in het midden flink achterblijft. Of ze is gewoon wat zwakker of de cocos van deze is toch niet helemaal fijn... we gaan het zien.

IMG_0657.jpg
    Attached Files
    12 X Strawberry Banana​ | Autoflowers op 12 uur

Comment

De tweede week van het voorgroeien is nu begonnen, en ik ben erg benieuwd of ze tegen zaterdag groot genoeg zullen zijn om over te schakelen. Tot nu toe zie ik in vergelijking met het 12/12-schema geen duidelijke verschillen in grootte of groei. Het is wel zo dat ik nu het wattage flink lager heb staan, en zelfs één lamp helemaal heb uitgeschakeld.

Als ik echter kijk naar de totale hoeveelheid energie die wordt gebruikt, is deze vrijwel gelijk aan die bij een 12/12-schema. Dat verklaart ook waarom er weinig verschil in groei zichtbaar is. Deze ervaring doet me eigenlijk besluiten om in de toekomst direct met een 12/12-schema te starten. Het lijkt simpelweg efficiënter en biedt hetzelfde resultaat, zonder dat ik extra energie verbruik in een langere voorgroeifase.
      IMG_0672.jpg

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        dan eerder enkel de andere factoren die voor vertraging zorgen bij mij, altijd temperatuur of beestjes. ze hebben zowiezo hun groeiperiode, nog nooit direct op 12/12 begonnen ga ik mss ook es testen!

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou ja, in mij mijn ruimte is het zo dat ik met 18 uur vol licht een veel te hoge temperatuur heb (ik zuig niet af tijdens het voorgroeien ivm co2). Ook de luchtvochtigheid laat te wensen over (18-25%). Op 12 uur licht heb ik een stuk lagere temperatuur en is de LV ook beter te reguleren. Qua omvang van de plant zie ik eigenlijk geen verschillen tussen 18 uur licht op 500W of 12 uur op 1000W. Dan kan je stellen dat ik netto meer verbruik op het 12 uur schema, dat klopt ook als je geen rekening houdt met het feit dat de planten rechtstreeks op 12 uur gemiddeld 2 weken minder tijd vragen.

IMG_0682.jpg
      Het was weer een interessante dag in de kweekruimte. Gisteren besloot ik de dames geen extra water te geven. Bij de eerste dame zag ik namelijk dat de Blumat al begonnen was met doseren, wat me geruststelde dat ze zichzelf goed konden redden. Toch viel er iets bijzonders op: de zaailing die ik eigenlijk al had opgegeven, groeit nog steeds!(2e foto) Al is dat kleine plantje nog altijd niet verder gekomen dan één gekarteld blaadje. Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder gezien.
      IMG_0683.jpg
      Een andere dame, die vlak ervoor staat, lijkt wat problemen te hebben. Haar blad ziet er vreemd vervormd uit. Waarschijnlijk heeft ze iets te nat gestaan. Ik hou haar goed in de gaten, want ik wil niet dat dit zich verder ontwikkelt. (3e foto)
      IMG_0685.jpg
      Ondertussen maak ik plannen voor de komende week. Vrijdag hoop ik een keer te kunnen toppen of misschien zelfs fimmen. Daarna wil ik zondag overschakelen naar een lichtschema van 12 uur. Ja, het is vroeg, dat weet ik, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat 12 uur sowieso een beter schema is. Het scrognet dat ik deze ronde gebruik, heeft trouwens ook een iets andere functie. Het is er vooral om de dames een goede lichtpenetratie te bieden, en niet per se om een klassieke scrog te creëren zoals jullie van me gewend zijn.

Over het algemeen lijkt alles voorspoedig te gaan, al voelen de dames gevoelsmatig nog wat klein aan. Dat komt waarschijnlijk door de vrij grote potten, die het beeld een beetje vertekenen. Voor de volgende ronde overweeg ik om in plaats van 12 grote potten, 6 grote en 12 kleinere potten te gebruiken. Zo kan ik testen of mijn vermoeden klopt dat planten in kleinere potten sneller in de bloei schieten. Maar goed, dat is iets voor later. Eerst deze ronde maar eens succesvol afronden!
      Attached Files

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik heb zojuist de zaden voor de nieuwe ronde besteld omdat de black friday aanbiedingen toch wel aardig scherp zijn. De volgende ronde wordt dus Chocolate Haze van RQS. Daarbij krijg ik ook nog wat gratis zaden... door het rare aantal heb ik gekozen voor autoflowers (3x Quick One en 3x Do-Si-Dos). Als dit voor komende zaterdag allemaal binnen is zet ik deze autoflowers bij de tent in om te zien wat ze doen onder 12 uur licht.. Kost me geen extra moeite en ruimte is er zat.

Ok... eerst dit.. ik heb mijn foto's eens geüpload naar chatgpt om te zien wat die te melden had... bij deze:
      IMG_0694.jpg Eerste Foto: Een close-up van een jonge cannabisplant in de vroege groeifase. Over het algemeen ziet de plant er gezond en groen uit, al is er bij één bladpunt wat verkleuring te zien. Dit kan wijzen op een lichte voedingsdisbalans of overbewatering. De plant staat in coco met op de achtergrond een Blumat-systeem dat zorgt voor een constante watergift.​
      IMG_0696.jpg Tweede Foto: Een overzicht van de hele kweekruimte, met meerdere planten die netjes in groene stoffen potten staan, gevuld met coco. Boven de planten hangt een SCROG-net, klaar om de toppen te trainen en het licht beter te verdelen. Twee LED-lampen hangen erboven en zorgen voor een goed verlichte en efficiënte omgeving. Alles ziet er schoon en strak uit, met voldoende ruimte voor een gelijkmatige groei van het bladerdek.​
      IMG_0697.jpg
      1. Derde Foto: Een andere close-up van twee planten naast elkaar in hun potten. De plant rechts is groter en duidelijk lekker bezig, terwijl de linker iets kleiner is maar nog steeds groeit. Beide planten zijn aangesloten op het geautomatiseerde Blumat-systeem, dat zorgt voor een constante vochtbalans. De coco-medium ziet er netjes uit, met een goed onderhouden oppervlak dat een zorgvuldige aanpak laat zien.

De foto's laten een strak georganiseerde kweek zien met gezonde planten die mooi op schema liggen. 🌿

Tja wat moet ik er toe voegen? Gek genoeg denk ik dat hij over de eerste foto nog gelijk heeft ook

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        instellingen veranderen van be nice , naar how rude , collega heeft veel moedervlekjes onlangs artikel over melanoom en dokters zeiden ok, ai binnen de seconde twee vlekken die niet goed waren en idd, missen is menselijk, en god creert mens naar eigenbeeld, waardoor mensen goddelijk niveau gaan behalen, alhoewel de menselijkheid gaat r wat uitzijn. in principe zijn we er al half, op naar vrije energie en reisjes naar andromeda

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja Takketoelli dat dacht ik al want 'de cocomedium' zal je een Fries niet zo schnell horen zeggen.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Speciaal voor Wesley pipes. een andere toon "Autos op 12/12: Omdat het Kan"
        Oké, luister, slimmerik. Ik ben bezig met een klein nevenprojectje met Quick One autoflowers van RQS. Wat is het idee? Nou, ik gooi die autos gewoon onder hetzelfde 12-uur lichtschema als de photoperiod planten in mijn tent. Ja, ik hoor je al denken: "Maar autos hebben 18 of 24 uur licht nodig!" Geweldig, Sherlock. Maak je geen zorgen, die lampen branden toch al. Dus doe even rustig en probeer het te snappen.

Hier komt het: autoflowers zouden moeten bloeien op hun eigen ritme, ongeacht hoeveel licht ze krijgen. Ruderalis-genetica, korte dagen, blabla, intense zon, boeiend. Je geeft er toch niks om. Ik trouwens ook niet. Wat ik wel wil weten, is of deze planten een beetje groeien of dat ze net zo hard falen als jouw laatste poging om iets nuttigs te doen met je leven.

Gaan ze stretchen? Gaan ze bloeien? Gaan ze überhaupt iets interessants doen? Geen idee. Het is een soort wetenschap. En als je denkt dat dit experiment onzin is: goed nieuws, jij hoeft het niet te doen. Ik zoek het wel uit, omdat jouw nieuwsgierigheid waarschijnlijk stopt bij "hoe kweek ik wiet."

Updates volgen binnenkort, als je het tenminste kunt lezen zonder je hersens te laten kraken. 🌱

nabewerking foto1
      IMG_0694 (1).jpg
      Het miniplantje
      IMG_0695.jpg
      IMG_0698 (1).jpg
      IMG_0697 (1).jpg

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Begrijpelijk! Successs

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tot nu toe schakel je altijd te laat.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Precies dat... daarom nu gewoon schakelen. Vannacht laatste nacht op 16 uur.

Leuk, ik volg!

Comment

De zaden van RQS zin netjes binnengekomen volgens planning en ik heb de Quick One geselecteerd om mee te draaien in deze ronde. Vanavond de potjes voorbereiden en zien of deze dan inderdaad ongeveer gelijk klaar zijn. Geen idee wat ik moet verwachten van autoblowers op 12 uur, ik hoop vooral dat ze überhaupt groeien. Waarom wil ik dit weten? Ik las dat de ruderalis in gebieden voorkomt waar korte dagen zijn met een hoge lichtintensiteit. Ik heb aardig wat verslagen gevolgd van autoflowers op 24 uur en 18 uur maar ik heb ze eigenlijk nog niet gezien op 12 uur. Ik snap dat het zonde is om te experimenteren met die dames als je de elektra moet betalen maar in dit geval branden de lampen toch al en is de ruimte aanwezig in de tent. Vanavond zal ik even een update plaatsen over de rest, ik was net iets te laat ivm lichtschema dat net vannacht gewijzigd is.

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik ook wel ja, interessant
          Vooral ook hoe groot of klein ze worden. Handig om een leeg plekje mee te vullen misschien

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Mooi experiment, succes man!

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik ook. Als de theorie klopt dat vooral de Dli belangrijk is zouden ze niet groter of kleiner moeten worden dan in een vergelijkbare opstelling maar dan 300 watt 18 uur. Als ze toch de 18 uur nodig hebben betekend dat voor mij dat autoflowers binnen kweken zinloos is. Tuurlijk heb je qua snelheid wat voordelen maar dan wel tegen relatief hoge kosten en een relatief lage opbrengst. Ik hoop dat het een succes wordt want ik wil een keer een volle ronde autoflowers zetten onder 12 uur.

Yo gasten, luister effe! Ik heb m’n RQS autoflowers (Quick One, ja die snelle) nu in de potten liggen, drie stuks, helemaal chill. Die potten zijn een lekkere 5,7 liter groot, gevuld met dat fancy Cocos Premium spul van Plagron – ja, je weet dat het goed zit. 🌴

Ik ben zo relaxed geweest om die aarde in te wateren met water uit het voedingsvat. Lekker makkelijk, toch? Alleen ja... dat water heeft een beetje een pittige EC voor zaadjes, maar hé, het leven is een avontuur, man! We gaan zien hoe ze dat fixen – trust the process.

Maar oké, ik merkte wel dat die grote potten eigenlijk een beetje droog stonden. Oeps. Dus vanavond even die Blumats handmatig bijles geven en de boel wat vochtiger maken. Denk dat die potten echt wel snakken naar een jungle vibe, weet je? Gewoon lekker sappig en nat.

Deze run gaat lit worden, jongens. Quick One gaat straks als een malle! Hou je vast voor dikke toppen en relaxte vibes. Peace out en laat groeien! 🌱✨
        (Met dank aan ChatGPT voor de tekst)
        IMG_0725.jpg
        Attached Files
        Last edited by Voor het eerst; 1 week geleden.

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          dat was ongeveer het idee ja

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Chill man, als een malle
          Vrede

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ja best grappig die output.. Maar waar ik versteld van sta is hoe goed het de planten en dergelijke herkend en zelfs aangeeft wat er mis kan zijn.. Zou er persoonlijk niet blind op vertrouwen maar het lijkt erop dat ze op dit moment aardig on point is.

Nou ik gaf ze dus ondanks de blumats toch te weinig water.... nou ja, zo gaat het ook. Erg wisselende groei. Merk wel dat een vochtiger omgeving beter is. Een aantal dames beginnen al serieuze dames te worden voor de leeftijd... ik ben erg benieuwd wat deze ronde gaat doen. Miniatuur doet het ook nog steeds
        IMG_0745.jpg
        Nog weer een paar dames getopt... 3 zijn er nog ongetopt. Kan ik ook dat verschil straks goed zien.
        IMG_0746.jpg IMG_0747.jpg
        Attached Files

Comment

Gaat allemaal erg voorspoedig.. de eerste dames komen door het net en ik vermoed dat ik de sweetspot voor omschakelen heb bereikt. Moet wel leren om hoger te doseren met de blumats want er gaat nu een liter per 2 dagen bij per plant.. Weet nu ook zeker dat de voedingsoplossing prima is want ik schep het letterlijk uit het vat. Huidige waarden... Temp. 21˚C, EC 2.0, PH 6.0. Uiteraard is dat de bruto EC waarde dus ik zit netto op circa 1.2, kan nog wat hoger vanaf eind volgende week, zit nu op 3 ml/L Cocos A en B, 1 ml CalMag Pro. Zuur niet aan. Door de hogere EC zal de PH dus nog iets dalen vermoed ik. Max aanbevolen dosering is 4ml/L (Cocos A/B).

Wordt denk ik toch nog een beetje een soort van scrog, planten zijn erg breed, duidelijk overwegend indica genen.
          IMG_0758.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dus je zit op 2.0.

Dus.

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Tja... dat is maar hoe je het wil zien.. EC 0.2 tot 0.8 is CalMag. Ook belangrijk voor de plant en zeer zeker een voedingsstof maar helaas moet ik het kopen en krijg je het er in sommige delen van het land gratis bij... Puur beoordeeld op nieuwe bladkleur is het nog aan de lage kant helaas. Beoordeeld aan oud blad is droogte ook een probleem. Dit is met name goed zichtbaar aan de grote plant in het midden... deze stond (dacht ik) veel te nat maar doet het het best van allemaal. Gelukkig zijn het zeer flexibele plantjes

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Te nat staan ze niet zo gauw, veel eerder te droog. Gaat mooi zo, kan prima zonder calmag. Die troep hoef je echt niet los te kopen.

Vandaag toch maar wat takken onder het net teruggebogen, ondanks dat ik eigenlijk niet van plan was om een SCROG-opstelling te doen. De takken zijn vrij stijf en breken snel, dus ik moest heel voorzichtig te werk gaan. Aan de andere kant, ze staan nog niet zo lang op 12/12, dus misschien werkt dit zelfs in mijn voordeel. Het blijft wiet—altijd iets om je over te verbazen!

Ik heb de planten ook allemaal een litertje extra voedingswater gegeven. Het lijkt ze geen kwaad te doen zo nu en dan, dus daar ben ik vooralsnog erg tevreden over.

Het voedingsvat is ook weer aangevuld. De pH is nog iets aan de hoge kant met 6.1, maar ik wacht altijd 24 uur met aanzuren.

Tot slot heb ik de foto’s van vandaag een keer niet raw geüpload, maar netjes bewerkt. Hopelijk bevalt dit meer.

IMG_0774.jpg
          Attached Files

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Goed bezig!

Weinig tot geen bijzonderheden te melden, opvallend is dat de onderlinge verschillen zo groot zijn. Kan er verder niet echt een reden voor bedenken dus gisteren alle dames wat extra water gegeven (lijken ze te waarderen als ik dit om de paar dagen doe) en 2 dames bewust van een overdreven hoeveelheid water voorzien om te vergelijken.
          IMG_0800.jpg
          Attached Files

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Zelfs met stekken heb ik vaak onderlinge verschillen omdat de ene net wat eerder wortelt als de andere en net wat sneller aanslaat etc.

Ziet er goed uit!
        Bezig...
        X