Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Banana

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zo'n beetje alle dames gaan nu in meer of mindere mate door het net, het sprongen blijft een lastig verhaal maar ik merk wel dat de nieuwe uitlopers wat eenvoudiger gaan dan de dikke takken uit de hoofdstam. Het extra water van de week heeft ze goed gedaan maar ik kan dat niet dagelijks doen omdat de LV vrij hoog oploopt na de extra watergift. Ik laat ze dus nu weer 2 of 3 dagen met rust (wat bewatering betreft). Scroggen is wel iets wat ik nu dagelijks moet doen want ze zijn flink aan het strekken en de eerste bloedhaartjes zijn ook al zichtbaar. Ervan uitgaande dat ik precies op tijd ben omgeschakeld zou mijn net nagenoeg helemaal vol moeten zitten wat natuurlijk fantastisch is. Qua opbrengst heb ik werkelijk geen idee wat ik realistisch mag verwachten want ik heb een hoop zaken anders gedaan dan voorgaande ronden. Eerste keer hergebruik van kokos, gestart op 16/8 lichtschema, na 2 weken al 12 uur en aanvankelijk geen plannen om te sprongen en nu begint het daar toch wel weer erg op te lijken. Als het zo blijft ontwikkelen moet ik volgende week wellicht wel een keer gaan ontbladeren maar goed, zoals degenen weten die mijn eerdere verslagen gevolgd hebben doe ik dat uitsluitend indien er noodzaak voor is. De moeilijkheid deze ronde is dat er ook 2 AF-jes in de tent staan. Deze groeien veel langzamer dan verwacht dus wellicht dat ik wat ruimte vrij moet houden voor ze. Ik zal ze sowieso op een verhoging moeten plaatsen want de lampen moeten volgende week omhoog. Overigens denk ik dat ik eindelijk de correcte EC-waarde heb gevonden, geen tekenen van overvoeding en geen tekenen van tekorten... heerlijk groen van kleur, zeer snel herstel en momenteel explosieve groei. Zal vanavond kort voordat het licht aangaat een foto maken zonder licht. Dan kunnen jullie de kleur ook zien hoewel de foto's op mijn scherm aardig correct de kleur weergeven (2024 MacBook Pro)

Click image for larger version

Name:	IMG_0876.jpg
Views:	72
Size:	221,4 KB
ID:	1903593
    Attached Files
    12 X Strawberry Banana​ | Autoflowers op 12 uur

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Groeien snel en mooi!

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Sprongen!?

2e x al hè.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Tja… mijn telefoon herkent het woord scroggen na al die jaren nog steeds niet🤣

Gewoon ter illustratie... zoals jullie zien kan ik inderdaad vanaf het weekend bloei gaan tellen.... Tussen de foto's van de vorige post en deze zit slechts 12 uur.
    Ook kan je op de foto goed zien hoe makkelijk de plant ondanks forse schade hersteld.

Name:	IMG_0881.jpg
Views:	73
Size:	85,3 KB
ID:	1903619
    Attached Files

Comment

Zoals beloofd, een foto met de lampen uit. 1e is zonder flits, 2e is met flits. Knoppen beginnen er nu mooi in te komen.. Vandaag een volledige verversing van het vat. Doelwaarden: PH 5.8, EC 2.0 Click image for larger version

Name:	IMG_0889.jpg
Views:	61
Size:	173,1 KB
ID:	1903743 Click image for larger version

Name:	IMG_0890.jpg
Views:	69
Size:	241,0 KB
ID:	1903742

Comment

Gaat mooi. Zelf ook wel eens geprobeerd met een net te werken maar op een gegeven moment verlies ik het overzicht.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat doe ik ook... maar buiten dat bied het mits je er aan alle zijden goed bij kan veel voordelen. Je ziet makkelijker waar het fout gaat en je kan letterlijk kiezen welke toppen je behoud of weggooit.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja interessant, wellicht dat ik het weer probeer bij mijn huidige kweek die ik net heb opgestart. Dat is een soort die altijd allemaal kleine keiharde toppen geeft dus ideaal hiervoor denk ik.

Gisteravond stond het er weer zo bij.. Ofwel.. veel binden nu maar goed, gelukkig heb ik deze week een soort van vakantie.. Verwacht dat ik volgende week klaar bent met binden en kan gaan denken aan ontbladeren onder het net.. Ben erg tevreden over de ze ronde qua voeding. Mooie egale kleur over het hele veld, grote onderlinge verschillen dat wel maar al met al een gezond veldje.. Toppen springen ook her en der naar boven. Click image for larger version

Name:	IMG_0895.jpg
Views:	55
Size:	215,3 KB
ID:	1903997
        Attached Files

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Vol vigor mooi hoor!

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Sow lekker vol aan het worden!

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Heel mooi!

giinnoo

Snap je nou waarom ik zo snel omschakel

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Ik snap m haha

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Goh, heb je op tijd geschakeld dit keer.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ach voor alles is een eerste keer toch

Ok.. ik was dus druk met mijn mini kastje en heb 2 dagen niet gekeken....

Name:	IMG_0927.jpg
Views:	40
Size:	100,3 KB
ID:	1904541
        Attached Files

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Toppie!

Nou duidelijk... met rust laten is geen optie... Als deze zo doorlopen teken ik ervoor. Komend weekend even flink snoeien. Heb er nu een aantal geknakt en een aantal gebonden. Kijken wat een mooier resultaat geeft. Heb zojuist de helft gedaan maar moet naar bed ivm werk. Morgenavond andere helft. Ook even wat subtielere tiewraps zoeken.

Name:	IMG_0951.jpg
Views:	31
Size:	220,7 KB
ID:	1904770

Name:	IMG_0955.jpg
Views:	32
Size:	214,9 KB
ID:	1904769

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Even snel gerekend na 10 dagen op 16 uur, kunnen er ook 12 zijn

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          16 november gingen de zaden in de grond, 21 november was het eerste gekartelde blaadje zichtbaar, 8 december gingen ze op 12 uur @giinoo. Dus ja, vrij korte voorgroei. Merk wel dat het gewoon extra tijd kost (circa 2 weken) maar dat de andere kant is dat ze veel meer strekken. Heb je fors minder last/gemak van dan op bij direct 12 uur.

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Heel slim!

Nou die groei blijft me echt verbazen.... ze hebben maar liefst 45 liter water in 24 uur gebruikt.... nou ja, de strek zal er wel bijna uit zijn.. ik blijf nog even binden en zodra de strek eruit is ga ik her en der snoeien. Ongelooflijk veel uitlopers dus ben erg benieuwd wat dit gaat worden... moet eerlijk zeggen dat ik dit nog niet eerder heb gehad. Erg vermoeiend en nu alweer zonder tiewraps. dus morgen even nieuwe halen.
        Ik zie wel enkele verkleurde bladpuntjes maar zeer minimaal. Dat is ook mijn doel, net geen overvoeding. Ik realiseerde me net dat ik al meer dan een week geen co2 toevoeg dus wellicht dat dat er mee te maken heeft.

Name:	IMG_0964.jpg
Views:	14
Size:	181,3 KB
ID:	1905100
        Attached Files

Comment

Gisteren vergeten de foto's te plaatsen dus bij deze.. Ik denk dat ik nog 1 keer alles kan binden en dat ik dan verder moet gaan door te snoeien. Planten hebben zich wederom fantastisch hersteld. Inmiddels ook nieuwe tiewraps gehaald dus vanavond en morgen laatste sessie snoeien. Dan kunnen ze wat mij betreft nu een weekje of 7 hun ding doen. Ik overweeg om de plant rechtsachter te verwijderen.. Ze groeit nog steeds goed maar geen enkel teken van bloei. De AF-jes raken ook een beetje verdrongen maar dan kom je bij het grootste nadeel van een scrognet, verplaatsen is geen optie.. Helaas, maar het is niet anders. Click image for larger version

Name:	IMG_0978.jpg
Views:	2
Size:	130,9 KB
ID:	1905303
          Attached Files

Comment

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            De tering he wat een veld
        Bezig...