Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry Banana

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ze lijken het erg zwaar te hebben door het spoelen.. Blad verkleurd razendsnel naar geel en ook valt op dat er een aantal planten daardoor zoveel water verbruiken dat de blumats het niet kunnen bijbenen.. Ik heb deze dames dus maar even 2 liter aangezuurd water extra gegeven... ze moeten niet verdrogen natuurlijk. Maar goed, volgend weekend gaat ook hier de schaar in.

IMG_1277.jpg
    Attached Files

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb soms tgevoel dat spoelen nieuwe bloeiharen kan triggeren , al kan het heel andere redenen hebben ook he

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Op de een of andere manier verkleuren die mij altijd erg laat of soms helemaal niet. Weet niet zeker wat daar de oorzaak van is maar heeft me al bijna een keer een oogst gekost doordat ik de trichomen nog niet checkte

IMG_1289.jpg De eerste 3,5/4 dame zijn geoogst. Qua oppervlak ongeveer 1 derde. Relatief veel blad (ook dat went) maar opvallend compacte toppen waardoor ik erg benieuwd ben naar het eindgewicht. Tot nu to zit ik op ruim 1300 gram nat maar uiteraard zijn dit de al wat grotere toppen van de rijpste planten. Erg plakkerig spul... kan niet wachten tot ik kan proeven Geur is bizar sterk, heb dit nog niet zo geroken in mijn herinnering
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 15 February 2025, 01:28.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Dat belooft al veel goeds. 👀😃

IMG_1307.jpg Nog een dan.
    Attached Files

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      da gaat wèér genieten worden !!

up nu de laatste nog om 🪓🪓🪓

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Lekker potente toppen zo te zien😁

en weer 2 klaar.... totaal nu 7 planten geoogst, ruim 1600 gram totaal nat. Dit is de opbrengst van gisteravond, 1 cvault van 8 liter tot de rand toe vol.. nee ik droog ze hierin niet, neemt gewoon wat makkelijker mee naar mijn droognet. Op basis van volume denk ik dat ik richting de 3000-3500 totaal ga. Maar de grootste en de kleinste plant zijn nog niet geoogst dus de waarden kunnen nog enorm fluctueren. IMG_1310.jpg
    Attached Files

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      +- 20% droog gewicht schiet er over , ge gaat een mooie voorraad hebben !! goe bezig geweest man !!

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Dat is te zien, ik vind het ook een prachtig groen, mooi man.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      20% heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.. Ik denk ook dat 20% is als je knipafval meeweegt.. Ik weeg altijd na knippen de natte bruikbare voorraad, droog vervolgens 7-14 dagen en weeg dan zodra de toppen circa 13% vocht bevatten (dat komt overeen in een pot met 53% lv)

En deze vanmiddag netje maken... dit is de plant die ik ergens in de laatste weken bloei getopt hebt omdat ze zo strekte..

Als alles meezit vanavond de laatste en dan schoonmaken..pff IMG_1315.jpg
    Attached Files

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      dag job man , werken op zondag voor het goede doel 😀😀

Nou tot nog toe geen rot tegen gekomen.... dat is ook wel een keer lekker. Op 1 dame na (zie foto) is nu alles om... nog niet allemaal geknipt, daar begin ik nu aan. Hopelijk die laatste vanavond ook nog, dan heb ik morgen alle tijd voor de schoonmaak..
    IMG_1316.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Grof knippen.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Grof knippen doe ik sowieso altijd al… ben van mening dat de suikerblaadjes goed zijn voor van alles

Nou alles is eindelijk geknipt.. pfff wat een werk. Totaal net geen 4,5KG nat. Daar ben ik tevreden mee.
    Veel onderlinge verschillen en een aantal witte toppen (duidelijk gebrek aan licht). Nou ja we gaan ze toch proberen. Heb 8 netten helemaal armvol liggen.. geweldig dit.

IMG_1331.jpg
    Attached Files

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ahh fijn het zware werk zit erop, nu nog even geduld en dan genieten van je noeste arbeid. 😃

Rookverslag: Strawberry Banana – Een Zware Klapper met Wisselende Looks Kweekomstandigheden & Opbrengst

Deze Strawberry Banana heeft er in totaal 102 dagen over gedaan van zaad tot oogst. De eerste twee weken groeide ze onder een 16/8-lichtregime, waarna direct werd overgeschakeld naar 12/12 om de bloei in te zetten. Dit resulteerde in een droge opbrengst van 1127 gram, een flinke oogst!

De toppen waren voornamelijk compact, maar er zaten hier en daar ook wat luchtigere, fluffy exemplaren tussen. Opvallend was de wisselende trichomenproductie: sommige toppen waren volledig onder de kristallen, alsof ze door een laag poedersuiker waren gehaald, terwijl andere verrassend weinig zichtbare THC-kristallen lieten zien. Uiterlijk & Aroma

Visueel was het dus een gemengd plaatje – van extreem glinsterende buds tot iets minder indrukwekkende toppen. Qua geur is deze batch nog vers en ruikt hij vooral grasachtig, een teken dat de cure nog wat tijd nodig heeft. De rook is gelukkig al redelijk zacht, wat wijst op een goed droogproces. Smaak & Effect

Op smaakgebied is het nog geen topper. De rook heeft nu een duidelijk groene, plantaardige smaak, zonder de zoete, fruitige tonen waar Strawberry Banana bekend om staat. Dit zou met een paar weken curen flink kunnen verbeteren.

Wat betreft het effect? Bruut. Dit is er eentje die hard aankomt – een zware, fysieke stone die je direct in de bank laat zakken. Zeker geen lichte of subtiele high; dit is knock-out materiaal. Perfect voor de avond of wanneer je gewoon even helemaal wilt chillen. Conclusie

Na 102 dagen groei, waarvan 14 dagen onder 16/8 en de rest onder 12/12, leverde deze Strawberry Banana een flinke oogst op met een stevige impact. De smaak is er nog niet, maar het effect is onmiskenbaar sterk. Met een goede cure zou deze strain uit kunnen groeien tot een echte topper.

Eindscore (voor nu): 7/10 – Dikke opbrengst, keiharde klap, maar nog even wachten tot de smaak écht tot zijn recht komt.

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Het is gelukkig niet zo dat hij smerig is maar je proeft gewoon de versheid nog behoorlijk.. heb er eerder 1 gehad (Critical) die ik in de eerste maanden zelfs smerig vond en uiteindelijk baalde ik dat het op was

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hier lednov

• lednov
      lednov commented
      Editing a comment
      @Rreppelsteeltjam Ik ga het eens doornemen!
Bezig...