Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chocolate Haze 12/12 in kokos.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Chocolate Haze 12/12 in kokos.

Korting op 420shop
    chrqs.jpg
    Tijd voor een nieuwe ronde! 🌱💨 Dit keer ga ik aan de slag met Chocolate Haze van Royal Queen Seeds, direct op een 12/12 schema in coco bricks. Geen geduld voor lange groeifases, dus we gaan meteen knallen! 🚀

Net een mooie deal gescoord: 48 coco bricks bij Action voor iets meer dan €50 – wie zegt dat kweken duur moet zijn? 😎 Vanavond gaan de zaden de coco in, en dan is het wachten op de eerste tekenen van leven.

Daarnaast een leuk DIY-projectje gestart: ik ga mijn eigen hash tumbler bouwen! 🛠️ Heb alvast 120 micron zeefdoek, een 125mm PVC-buis met afneembare dop en een draadeind gehaald. Benieuwd of ik er wat mooie dry sift uit kan krijgen!

Leuke projecten elke keer weer Ik volg weer.
    Heb vroeger ook n hasjthumbler gehad toen de motor stuk ging n ruitenwissermotor van n auto op de sloop gehaald dat draaide super
    en 2 snelheden

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Het idee is nu zelfs nog eenvoudiger… de as gaat in de schroefmachine en zodoende heb ik een traploos instelbare snelheid.. of het gaat werken? Geen idee maar ik was nu voor een tientje klaar en een tumbler kost toch gauw €185

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Een ruitenwissermotor van de sloop zal ook niet veel meer kosten
      Maar t belangrijkste is een zeeftrommel hoe je die laat draaien maakt niet uit inderdaad desnoods laat je m in n doos draaien met iets van hard plaat materiaal op de bodem waar je pollen opvangt.

zo.... ze staan: wel hele kleine zaadjes, hoop dat dit goed gaat. Chocolate Haze van RQS.. 14 exemplaren, hoop op 12 maar neem genoegen met 9. In de kokos van de action dus.. Overigens wel grappig spul die bricks, je gooit er een zooitje water op, wacht een paar uurtjes en je hebt ogenschijnlijk een emmer potgrond
    IMG_1230.jpg

Comment

Leuk projectje
      1x machtig mooi gedraaid op de cocos van de action
      De 2e keer wouden ze niet op gang komen
      Na ik ze weer in de aarde had gezet
      Sloegen ze gelijk aan na 2weken stilstand en achteruitgang
      Beide keren de blokken ingeweekt op 5.8

Ik heb een setje van secret jardin cosmorrow led 2x20w setje kost rond de 40 dacht ik
      zaailingen ruiken niet
      Dus die kunnen net als bij mij
      In een klein potje in een kast met 40w erboven 24uur
      En zo kun je je hele ontkiem fase tot ze een topbaarplantje is met 3a4weken al inlopen
      iets meer ontwikkelde plantjes geven toch mooiere oogsten
      En zo kun je met minimaal verbruik en ruimte
      50x20cm
      toch een stuk tijd inlopen
      Succes deze ronde
      Ik volg😊
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

Hier zijn die cocos blokken dus
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Heb inderdaad alles meegenomen

480 liter kokos voor iets meer dan 50 euro is geen slechte deal.

Succes!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ze keken wel een beetje raar bij de zelfscan

Oehh la la lekkere chocolade kweken.. 👀

En ook nog eens je eigen tumbler bouwen, nice.

Veel plezier met je kweek. 😊

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Tja.. ik vind de kant en klare producten erg mooi maar niet altijd het geld waard. Zo’n pollenzeef is gewoon te duur voor de materialen en arbeid.

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ben ik het volledig mee eens.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          + 1.

Sorry dat het nog niet opgeruimd is maar dat doe ik meestal na het oogsten... de eerste 5 dames zijn boven de grond. Komende week wordt de strawberry Banana geoogst en dan kunnen deze ook naar hun potten. Blijf wel hopen op minimaal 9.
        IMG_1282.jpg

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Goed bezig man, en dat ene geoogste plantje(in je andere verslag) zag er ook top uit.

Nou dat ging snel... hebben 1 nacht onder 12 uur gestaan nu en zijn direct allemaal boven.. Kan dus eind van de week besluiten of ik er 9 of 12 zet. Denk toch 9 want zoals gezegd wil ik de autoflowers erbij en die krijgen deze keer dezelfde potten voor een eerlijker vergelijk. De vraag is dan wel... wat doe k met de rest

Deze keer geen foto gemaakt, maar zal morgen weer een nieuwe foto update plaatsen.. Nu even de focus op mijn andere project, daarvan moet ik er een oogsten voordat deze verdroogt.

Comment

Ik had gehoopt dat het plaatsen van de zaailingen onder de volwassen dames een goede manier was om er niet al te veel licht op te krijgen maar dat kan ik dus niet aanraden. Extreem gestrekt dus ik ga zometeen de tent netjes schoonmaken en dan de potten van nieuwe kokos voorzien met daarin de zaailingen, dan kunnen de lampen weer omlaag en kan deze ronde beginnen. Ik zal zometeen een paar fotos maken en plaatsen.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Een eh......fim?

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            In principe wel ja.. maar ze gaan het wel redden denk ik

Ze ogen gortdroog maar de foto kan bedriegen.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            klopt, de foto bedriegt, de potjes vallen bijna uit elkaar van het water... wil ze dit weekend in de grote potten zetten want dit droogt wel snel uit

Nou die kokosblokken mogen qua vervoer ideaal zijn... 500 liter klaarmaken is geen lolletje kan ik je zeggen. Waar ik niet bij stil had gestaan is dat ik ze steeds per 30 liter klaar moet maken en dat het best lang duurt voordat de blokken alles hebben opgenomen. Ik heb dus al wel een begin gemaakt maar ben er nog lang niet... pfff

Maar ja.. kan natuurlijk ook nooit helemaal vanzelf gaan...

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nee speciekuip heb ik.. badkuip is ook niet handig want dan moet ik weer afmeten hoeveel waarin gaat

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ja.

Maar dat had je dan waarschijnlijk al wel geweten, net zoals de speciekuip.

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Ik pak ook een speciekuip..flikker er wat water in en als het te veel blijkt, gewoon een extra blokkie erbij

Nou ja, zoiets moet het dus worden..... morgen totaalfoto na opruimen... welterusten allen.
          IMG_1318.jpg
          Attached Files

Comment

Zo... up en running... alles staat er weer netjes bij, morgenavond de do-si-dos zaaien.. dan zijn ze in theorie ongeveer gelijk klaar. Moet nog wel ff extra kokos halen, kom 30 liter te kort.. Twijfel eerlijk gezegd of ik er niet gewoon maar 2 zal zetten... dan hoef ik niets bij te halen en ik heb ook maar 3 zaden... als er 1 niet ontkiemt heb ik geen backup.

IMG_1338.jpg
            Attached Files

Comment

• hunnebed
              hunnebed commented
              Editing a comment
              Mooie ruimte heb je, wat zijn de afmetingen van je ruimte.

• Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              240x120

Nou de keuze is voor mij gemaakt 1 dame heb ik gesloopt…. Nou ja dat wordt dus toch 3 do-si-dos inzaaien…. Oeps

Comment

Bezig...