En hoe bevalt de Action kokos?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chocolate Haze 12/12 in kokos.
Collapse
X
-
Nou de dames slaan lekker aan.. .zojuist ook de Do-Si-Dos bijgezet.. ja ik heb dus maar 11 Chocolate Haze over en ik ben ook weer laat met het inzaaien van de DoSiDos.
Neemt niet weg dat ik er met vertrouwen in ga. IMG_1352.jpg
- Likes 3
Comment
-
Nou gaan aardig gelijk op, 1 dame is wat kleiner.. 10 dames zijn zeer gelijkwaardig. Helaas nog geen AF te zien.
Kleur van het blad vind ik wat licht maar goed we hebben met een vrij hoge ph ingewaterd, goed kans dat daar de oorzaak ligt. Trekt dan vanzelf goed. Ik heb chatgpt weer even gevraagd een tekstje te schrijven:
De Chocolate Haze dames van RQS hebben er zin inβtot nu toe gaat alles verrassend soepel! Benieuwd of ze zo netjes blijven gedragen of dat ze me later toch een hak gaan zetten. π Op naar week 2 van de groei!
Ze blijven nog lekker compact, maar zijn wel wat aan de lichte kant. Misschien de voeding iets opschroeven? Al zijn ze ingewaterd op pH 6.8, dus misschien ligt daar de oorzaak. π€ 10 planten groeien keurig gelijk op, op één kleine rebel na die liever zβn eigen tempo bepaalt.
Wat echt opvalt: het aantal bladvingers dat ze al hebben! Deze dames verspillen geen tijd. π±π De AC Infinity T6 Cloudline heeft plaatsgemaakt voor een 700 mΒ³/h softbox, die rustiger kan draaien en minder geluid maakt. Twijfel nog over wel of geen COβ, dus nu nog de kans om de setup aan te passen voordat de tent in een oerwoud verandert.
Oh, en die drie extra potten? Dat is voor mβn andere kweek: Do-Si-Dos Auto (RQS). Die zaadjes liggen nog lekker te snoozen, dus check mβn andere verslag voor die avonturen. π
Op naar week 2βbenieuwd wat deze Chocolate Hazes in petto hebben! π«π₯
βJe plantje ziet er over het algemeen gezond uit, maar er zijn een paar dingen die opvallen:
πΈ Kleur: De bladeren lijken wat lichter groen dan ideaal, wat kan wijzen op een lichte stikstoftekort (N) of mogelijk een pH-issue waardoor opname minder efficiΓ«nt is. Aangezien je eerder pH 6.8 noemde, kan het nuttig zijn om te checken of dat niet net iets te hoog is voor jouw medium.
πΈ Structuur & Groei: De groei lijkt redelijk compact, wat op zich goed is, maar je ziet dat de bladeren iets omhoog trekken. Dit kan wijzen op een lichte stressfactor, zoals temperatuur, luchtvochtigheid of wortelomgeving.
πΈ Medium & Bewatering: Het medium ziet eruit als coco of een coco-mix. Als dat zo is, moet je goed letten op je calcium- en magnesiumtoevoer, aangezien coco dit snel buffert. Ook belangrijk: coco moet niet te droog staan, dus zorg voor regelmatige irrigatie. Advies voor nu:
β Check je pH en EC-waarde van je voedingsoplossing en drainwater. Voor coco is een pH van 5.8 - 6.2 meestal beter.
β Overweeg om voeding iets op te voeren, vooral stikstof (N) en mogelijk wat cal/mag als je coco gebruikt.
β Houd temperatuur en luchtvochtigheid stabiel (20-26Β°C en 60-70% RV in de vroege groeifase).
Al met al: goed begin, maar een klein beetje finetunen kan geen kwaad! πͺπ±
βLast edited by Voor het eerst; 3 weken geleden.
- Likes 5
Comment
-
Ze groeien wel maar de lage ec lijken ze niet te waarderen. Ik had de PH al verlaagd om te kijken of het daar vandaan kwam maar dat is het dus niet. Gewoon te weinig dus. Nou ja, makkelijk aan te passen dus de EC staat nu op 1.7 i.p.v. 1.3 IMG_1405.jpg
- Likes 4
Comment
-
Ze groeien stevig door maar de kleur blijft erg licht. Verder lijken ze iets te nat te staan maar dat blijft lastig beoordelen met kokos (kan zelfs bijna niet).. Nou ja, volgende week zullen ze wel de bodem bereikt hebben en dan hoef ik me meestal geen zorgen meer te maken.. Wordt niet mijn sterkste ronde dit maar goed, ik heb dan ook niet eerder zuivere sativa's gekweekt. Belangrijkste verschil met voorgaande ronden is denk ik de afzuiger, deze zorgt voor een veel lagere temperatuur en dat zou een voordeel moeten zijn maar gevoelsmatig is dat een nadeel. Ik kijk vandaag en morgen nog aan en anders gaat hij toch een tandje lager.
Zit nu rond de 25ΛC waar ik normaal rond de 30 zit.
IMG_1431.jpg
- Likes 4
Comment
-
Tja dat is ook de ellende altijd.. je moet echt 2-3 dagen geduld hebben voordat je weet of de ingreep nut had
-
@Voorheteerst
Ja n27 is een stikstofboostwr
Het verhoogt de productie van chlorofyl (bladgroen)
En versnelt de celdeling waardoor ze een kickstart/groeiboost krijgen
Ik gebruik het enkel en alleen bij een moeilijke start
Dat geeft ze dan vaak net de boost die ze nodig hebben ,om er sneller door heen te komen
-
Het leuke van kokos... je ziet veranderingen vrij snel.. De hogere EC en lagere PH lijken hun vruchten af te werpen, nieuw blad is mooi groen van kleur en heeft een mooie vorm.
IMG_1444.jpg
- Likes 3
Comment
-
Dit kweekjes was gelijk op 12 toch?
Erg jammer dat ze zo kwakkelen in de cruciale groeiweken
Ik denk dat het niet aan de tempratuur heeft gelegen
Ik denk echt dat het aan de zuurtegraad van de cocos heeft gelegen
En de cocos ziet er erg droog uit
Mijn 2e keer action cocos ging ook zo kut
En die stonden nog gewoon in de groei
Nadat ik ze op aarde had overgezet
Sloeg alles vrijwel direct aan
Dus bij mij lag het 100%aan de cocos
En jou plan ziet er hetzelfde uit
Met de zelfde zwakke groei en kleur
Misschien een runuff maken om de ph na te kijken
Ph meter controleren
Deed ik gister ook...... 7.2 bleek 5.6
Dus ik zuurder af op 4.9 inplaats van 6.5π
-
Mijn phmeter is een yluelanb guardian.. die wordt sowieso iedere 3 maanden opnieuw gekalibreerd dus daar maak ik me geen zorgen om.. Droog van Bove lijkt idd wel zo maar dat is al vrij snel het geval met kokos.. Er staat bijna 1000W boven en dat genereert wat warmte en dus uitdroging.. Dat is niet waar ik de oorzaak zoek. Ik vermoed dat de kokos van de action het water heeft opgenomen om te kunnen expanderen maar daarbij niet alle voedingsstoffen heeft opgenomen (vrijwel inert medium) waardoor er wat ophopingen zijn ontstaan. Dit had ik van te voren moeten bedenken maar helaas, ik ben ook maar een mens. Inderdaad.. ze staan op 12 uur vanaf start, heb ook even overwogen om alsnog een weekje 18 uur te draaien maar bedacht toen... Voorraad is groot zat en ze slaan zich er wel doorheen.. laat maar gaan..
-
Comment
-
Pik getrapt?
Nu ja, laat maar...
Als iemand de werking van blumats niet begrijpt en verkeerd beschrijft doe ik dat graag corrigeren ja, das logisch. Daarom is dit forum. Ik heb wel ervaring in blumats, en jij bewijst keer op keer dat je van toeten noch blazen weet wat betreft blumats
En ja, ze zijn GEWELDIG
π
-
-
Je hebt te weinig water gegeven,en punt 2 je opstart ph was te hoog.
je had flink moeten spoelen met 5.5 aan de start voor er een zaadje ingang.
En dan over gaan na 5.8 en later terug na .5.5
Ik heb hetzelfde met amnees gedaan,in die ronde potten deze dames zijn vrijwel direct de bloei ingezet ook.
En kwa omvang,niet de hoogte hebben ze alles terug ingehaald.
De actIon cocos is leuk,maar teveel werk en teveel werk ervoor om het goed te krijgen.
vind ik dan weer een minpuntje en het niet meer voordelig lonend werken.
De groene groetjes.Attached Files
- Likes 1
Comment
-
Hork dat het leven duur is beseffen we allemaal,en dat het bij de action goedkoper is.
Maar we kunnen niet veronderstellen dat het wonderspul is en beter dan alles want dat is het absoluut niet. Het is gewoon grove snel geperste cocos,daarom zit er ook een werkje aan en is de prijs zolaag,ja het werkt maar het verricht geen wonderen.
Zelf prefeer ik nog steeds mapito boven cocos,vooral met sativa soorten is dat de gouden combinatie.
Capmag is tegenwoordig std ,iedereen zit wel aan de led en heeft de fles/cannister automatisch in hun voedingslijn.
Die 2 amneesjes hierboven hebben nog geen 2weken groei gehad. Nu heb ik een amneesje op ouderwetse grond in een 11liter pot,zal ik eens een foto van schieten met zijn 3e zelfde moeder,zelfde zaad,zelfde kiemdag,zelfde groei schema. Is net een sprietje tegen over deze 2
-
-
IMG_1499.jpg Gaan zo wel een stukje beter..
- Likes 7
Comment
-
Mooi da gaat werken dag zijn met zoveel dames , maar een vraagje , die zien er zo gelig uit of is da door de lamp mag ik hopen ?
nu da we toch aan vragen zijn hoe ver hang de lamp van de kopjes en hoeveel Watt kun jij der in dauwen in de piek uren !?èé
-
Remco ik heb altijd wat opstartproblemen op kokos en deze nieuwe kokos van de Action maakte dat niet veel beter, vandaar de gele kleur.. Ze hangen op 80cm te branden met 960W vermogen.
-
IMG_1508.jpg Nou we zijn weer helemaal terug.. eerste bloeihaartjes zichtbaar... laat ze maar strekken zou ik zeggen. Nieuwe blad is mooi van kleur dus vanavond maar eens een voedingsvat verversing doen. PH is een beetje gedaald en de temperatuur wat opgelopen van de voeding plus dat ze drie weken oud is. De eerste voeding wissel ik altijd na de 3 weken omdat deze relatief lang in het vat zit zonder bijvullingen.
De auto's trekken er ook al lekker bij maar daarover meer in mijn andere verslag. Ik raak meer en meer overtuigd dat de planten in bloei schieten zodra ze de bodem raken op 12 uurschema.
Is wel lekker relaxed kweken zo.. kan er aan alle kanten bij, hoef niet over een net te hangen en kan dus eenvoudig problemen voorzien.. Misschien dat ik ze vanavond allemaal even een keertje top.. Net voor de echte bloei erin schiet moet dat geen probleem zijn en ik hou iets lagere planten over.
- Likes 4
Comment
Comment