Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de pot op met je potgrond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: de pot op met je potgrond

De shopeigenaar zal het wel weten dan. Als het echt zoutvrij is zijn die zymen niet nodig.
    Dat rooie sapje moet wel wat ijzer bevatten.... jeetje.

Als het een kalkmengsel is, let dan op je pH in het begin. Die kon in de pot wel eens een stuk hoger uitvallen dan je vermoed.
    Neem monsters, of gebruik de bluelab grond pH meter.

Monster maken:

Vochtige coco's uit pot verder nat maken met demiwater. 22 graden, geen blubber, nog net vast.
    Daarvan 150ml in een maatbeker doen.

100ml demiwater erbij.
    roeren zonder klotsen of bellen vanwege pH
    roeren en rusten 5 minuten
    roeren en rusten 5 minuten
    roeren,
    Meten: pH

Filteren door een ONGEBLEEKT koffiefilter.
    laten bezinken
    Meten: EC

Als je de pH meet in het bekertje na het filteren zal deze vaak hoger uitvallen.
    Dat komt door het druppelen, het neerkomen van de druppel op de bodem en het wateroppervlak.
    De pH meten in het ongefilterde monster is betrouwbaarder.

Als je de EC meet in het ongefilterde monster meet je de coco's vezels mee als die tussen de electroden zitten.
    gebruik je een gebleekt filter dan kan de ec zowel hoger als lager uitvallen, afhankelijk van de bleekmethode denk ik.

Je neemt je monsters altijd bij 22 graden, i.v.m. oplossen zouten en trage pH correctie-meters.
    22 graden is tevens de ideale bodemtemp.
    Roer nooit lucht in je monster, niet overgieten e.d. Je pH veranderd daarvan.

Demiwater koop je bij een tankstation. Dat spul voor in je accu.

123harry
    Last edited by 123harry; 10 November 2011, 22:43.
    No-nonsens kweker

Comment

thanks harry,ik wilde nog monsters gaan nemen,omdat ik niet zeker weet of ik alles goed gedaan heb,en dat van dat gebleekte koffiefilter wist ik nog niet.

Comment

pH 5.8 zou mooi zijn als start,

Ec met een minerale groeivoeding naar 1.5 brengen en verder naar behoefte aangieten met je biobizz groei. Meteen als je gaat bloeien een paar daagjes beetje pk 13/14 geven, daarmee rem je het doorschieten op coco's een beetje. Nog beter als je i.p.v. pk alleen een beetje K geeft.
        No-nonsens kweker

Comment

Fosfor zet de plant in bloei, kali maakt de koppen. (zorgt voor de suiker/zetmeel huishouding)
          Daarom geef ik een week monokalifosfaat (MKF) en ga dan over op SuperFK.

Natuurlijk kan de een niet zonder de ander. De plant is een complex organisme.

Om de kali gift te verhogen en de koppen harder te maken, doe ik wat kalimetasilicaat (1cc / 10 ltr) in het vat, wat de pH verhoogd, waardoor ik extra kaliloog kan gebruiken.
          Dit effect heeft SuperFK ook, omdat het ook basisch werkt.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Eindelijk weer een serieuse coco's kweek....yeah TT.

Succes met je kweekje!!!

GRtz

Comment

nieuwe camera1 482.jpgnieuwe camera1 483.jpgthanks voor de leuke reactiesde voor gegroeide stekken zijn ook al binnen,ze zijn een paar keer getopt,en zijn mooi donker groen,en ze kunnen ook de pot op want ik ga eerst uit eten

Comment

nieuwe camera1 485.jpgnieuwe camera1 486.jpgnieuwe camera1 487.jpgnieuwe camera1 488.jpgnieuwe camera1 489.jpgnieuwe camera1 493.jpgde dames zijn gelijk onder 1200 watt gezet,en er is een cocco,s monster genomen.de lampen hangen op 100 cm boven de dames.naa 5 uur haden de dames geen last meer van het vervoer.maak morgen een foto met de lampen uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123harry View Post
                  Coco's wordt in lagelonen landen geperst en behandeld. Het wordt gewassen nadat het is versnippert. Daar gaat het soms fout. De vezels moeten vrij zijn van zout om een plant lekker te laten aanslaan. De coco's wordt daarom gewassen in rivierwater. Als het goed is zoet water. Maar....helaas.... coco's wordt vaak gewassen in brak (halfzout) water om kosten te besparen.
                  Daar heb je gelijk in harry, besparen op coco's kan net zo fout uitpakken zoals besparen op je aarde.
                  De cocosvezel wordt verkregen door afbraak van de kokosschaal. Om de afbraak te bespoedigen worden ze vaak in zoutwater gelegd. Het nadeel hiervan is dat deze zouten je cocos zwaar gaan belasten (ec-gewijs) en dus nadelig zijn voor je opbrengst.
                  Echter is er maar 1 manier om dit te weten te komen en dat is testen!!! Veel suc6 tumble.

Kun je voor het bepalen van je ph niet een vergelijk maken tussen drain en gegeven voedingsconcentratie?

Grtz $iR
                  Last edited by SirSmokeAllot; 14 November 2011, 12:41.
                  sigpic

Comment

als ik me drain zou gaan meten,dan zou ik ze veel water moeten geven,en dat wil ik in het begin niet omdat ze dan zo gaan strekken,en ook zou ik ze dan, allemaal een eigen lekbak moeten geven.

Comment

was vergeten te zeggen dat de soort Amnesia is.niet de 9 maar de 11 weken verzie

Comment

nieuwe camera1 497.jpgnieuwe camera1 499.jpgnieuwe camera1 501.jpgnieuwe camera1 496.jpgheb de dames voor het eerst een water beurt gegeven,ph 5.9,eerst 5 liter lauw water in de emmer,en toen de a voeding erdoor geroeid,toen nog 5 erbij en de b erdoor geroerd,toen was de ec 1.5. en toen een beetje b.a.c. groei voeding erdoor,en toen af gezuurd.ga ze zo bespuiten met plagron bio protect,dit middel werkt preventief tegen meeldauw.ook ga ik over een dag of 2 alles dieven wat de aarde raakt,omdat meeldauw gek is op zulke blaadjes.maar wat vinden jullie wel groot he voor dag 3 groeide grootste is nu 45 cm.

Comment

kzal je zeker volgen kan er maar meer van leren
                          veel geluk met je kweekje
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                          KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Ikkijk ook met je mee tumble.
                            En verder succes met de dames,
                            Gzz

Comment

nieuwe camera1 525.jpgme eerste amnhees op aarde is vandaag omgegaan,heeft meer dan 11 weken gestaan,hoop dat het op cocco,s wat sneller gaat,is wel een bagger vet wietje

Comment

nieuwe camera1 544.jpgnieuwe camera1 537.jpgnieuwe camera1 538.jpgnieuwe camera1 539.jpgnieuwe camera1 540.jpgnieuwe camera1 541.jpgnieuwe camera1 542.jpgnieuwe camera1 543.jpg

Comment

Bezig...
                                X