nieuwe camera1 454.jpgde kweek ruimte is er nog niet klaar voor,maar binnenkort gaat de aarde eruit ,en begin ik met cocco,s blokken,deze blokken gaan in kuipen van 65 liter,en dat werkt goed,krijg met een blok ook echt een heele kuip vol.nieuwe camera1 466.jpgdit topic is mede mogelijk gemaakt door vale,want wist niet meer hoe je een topic moet starten
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
de pot op met je potgrond
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: de pot op met je potgrond
Merkloos he?
Als ik jou was gelijk spoelen met heet water. Daarna een goed enzym ( Hygrozym / Aptus Enzym) erbij en 24 uur lten stan voor je verder gaat.
Coco's wordt in lagelonen landen geperst en behandeld. Het wordt gewassen nadat het is versnippert. Daar gaat het soms fout. De vezels moeten vrij zijn van zout om een plant lekker te laten aanslaan. De coco's wordt daarom gewassen in rivierwater. Als het goed is zoet water. Maar....helaas.... coco's wordt vaak gewassen in brak (halfzout) water om kosten te besparen.
Dus, was je coco"s altijd voor je start !
grt
HarLast edited by 123harry; 9 November 2011, 14:51.No-nonsens kweker
Comment
-
A + B voeding is voeding waar juist wel mgo, ca en andere metalen zitten. In de 1 compo voeding zit dat niet of te weinig.
Fosfor (p) kan slecht samen met mgo. Dat klontert in de fles. Mgo zit dus in de fles waar de P niet in zit (meestal A)
Ca gaat weer slecht samen met het zurige uit de voeding. De Ca zit dus in de pH neutrale fles (meestal B)
Cocos rot een beetje als je het nat maakt. Dat fermentatie proces gebruikt stikstof. Daarom zit er in coco's voeding meestal een hoger gehalte stikstof als in de grondvoedingen. Dat is ook de reden dat Canna geen aparte groei/bloei heeft voor coco. Niet nodig.
Gebruik je een hydrovoeding op coco's gooi er dan eens per week een beetje liefst biologische stikstofbron bij.No-nonsens kweker
Comment
-
thanks for de info harry,ik heb nog bio groei staan.ik heb kalk gekregen,waarvan je bij elk blok 150 gram moet gooien.de shop eigenaar weigerde om me enzymen te verkopen,omdat hij zeker is van de kwaliteit van deze cocco,s.in dit kalkmengsel zitten ook andere elementen,ijzer in ieder geval kijk maar naar de foto van me emmer.deze emmer met 10 liter mengsel erin heb ik als laatste over de cocco,s gegooid.de rest heb ik gewoon met kraan water gedaan.best wel wat werk,vooral het verplaatsen van de kuipennieuwe camera1 463.jpgnieuwe camera1 468.jpgnieuwe camera1 462.jpgnieuwe camera1 464.jpg
Comment
Comment