Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn allereerste kweek (critical, royal queen seeds)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn allereerste kweek (critical, royal queen seeds)

Korting op 420shop
    Hallo iedereen

Mijn maat en ik hadden onlangs het geweldige idee om toch maar eens een plantje te zetten. We zitten beide in leuven op kot dus onze ruimte is relatief beperkt, maar toch gaan we elk onze installatie voorzien
    zodat we een beetje tegen elkaar op kunnen wat altijd leuk is en hopelijk positief voor de resultaten.
    Heel lang hebben we het internet afgesurft om die perfecte growguide te vinden die overeenkwam met onze plannen, tot we op www.growweedeasy.com kwamen. Hier werd uitgelegd hoe we met een beperkte ruimte en een studentenbudget ons toch ruim konden voorzien van onze noden
    Met behulp van een kweekruimte niet groter dan 65x40x80 (bxdxh) en 3 cfl's van 30w per plant kan relatief goede resultaten behaald worden, alleszins dat word daar beweerd Nu aan ons om het te testen.

We gaan beginnen met 2 planten per ruimte dus 4 totaal en we hebben gekozen voor een gefeminiseerde indoor, namelijk "Critical" van royal queen seeds. Iemand ervaring met deze zaadbank of soort?
    Wij hebben deze gekozen omdat het een plant is die redelijk klein blijft maar toch een goede oogst en leuke smoke geeft.

Dat is het voorlopig, verdere concrete plannen zijn in de maak

Stay Tuned !!

Re: Mijn allereerste kweek (critical, royal queen seeds)

ik ben blij te horen dat er nog mensen op coco willen gaan want,aan de info hier te vinden zou een mens er zijn handen afhouden,maar ik vind dit voledig onterecht,ik heb altijd op aarde gekweekt en ik wou het eens proberen en het bevalt me HEEEL ERG GOED
    ik werk gewoon met canna a en b plus op regelmatige basis canna enzymen tijdens de groei en voor de bloei eigenlijk ongeveer hetzelfde maar ik bloei het af met bloombastic, ph meten is zo goed als genoodzaakt! ec meten is ook wel aan te raden maar niet verplicht altans wel gemakkelijk, en wat je keuze betreft daar ben je vrij in he ( ik zou iets anders kiezen maar jullie moeten het oproken he (ik ga dit zeker volgen veel succes

Comment

ziet er mooi uit jongens keep up the good work!!
      heb nu zelf ook 1 critical staan van rqs,
      mooi plantje heb m maar 4 dagen voor groei gegeven en klok op 12 12 gezet
      kijken wat er uit komt
      groetjes ik ga je volgen!!

Comment

hoi allemaal

Ik heb mijn kweekverslag hier een beetje verwaarloosd maar ik zal het effe updaten nu.
        Mijn plantjes leven nog steeds, ze zien er goed uit. Ik heb wel de nodige 'problemen' gehad: plantjes kregen te warm, te weinig water gegeven, plaatsgebrek,...
        Maar ze zijn nooit in levensgevaar geweest.

Ze gaan nu aan hun 6de bloeiweek beginnen dus je oordeeld zelf maar wat je er van vind. alle tips en commentaar welkom
        Attached Files

Comment

mooie plaatjes

succes!

Comment

keep up the good work...

leuk kastje trouwens

grt
            sigpic

Comment

Scherp geschoten, gaat goed voor eerste kweek

Comment

Sterk bezig voor eerste kweekje .
                succes verder!

grtz

Comment

Ik heb voor het weekend de planten nog eens goed gesnoeid zodat het licht goed bij de toppen kan.
                  Het lijkt mij goed te gaan de topjes zwellen mooi op en je ziet vooruitgang.

DSC_0243.jpgDSC_0244.jpgDSC_0245.jpgDSC_0246.jpgDSC_0247.jpgDSC_0248.jpgDSC_0249.jpgDSC_0250.jpgDSC_0251.jpgDSC_0252.jpgDSC_0253.jpgDSC_0254.jpg

Tips of commentaar? laat maar horen !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik vroeg me wel af, hoeveel denken jullie dat van zo een plantje afkomt?
                  ze zijn ongeveer 70 cm hoog.

grtn
                  Attached Files

Comment

Tip: je moet je planten niet "snoeien". Ze hebben hun bladeren nl. nodig om te ontwikkelen... Fotosynthese en zo, weetjewel?

Comment

Ja zeker roll, ik ben op de hoogte van fotosynthese en zo

Maar mijn gedacht was, en ik heb het ook op veel fora en growguides gelezen dat je je plant beter in de hand hebt als je ze snoeit.
                      Door te toppen word de plant meer struikvormig en dat had ik juist nodig omdat ze zeker niet te hoog mochten worden, dit heb ik gedaan ergens in het begin van de bloei.
                      en dan uitdunnen van bladeren doe ik regelmatig. Gewoon om een nette plant te hebben en de toppen die blootgesteld zijn aan licht zouden veel groter worden.

In het begin snoeide ik dan omdat ik overal las dat dat goed zou zijn. maar zelf ontdek ik nu ook dat wanneer de plantjes iets kaler zijn (met kaal bedoel ik zoals op de laatste foto's) de temperatuur in de kast niet te hoog word. En ook de vochtigheid blijft beter (lager) omdat de planten niet zoveel verdampen en ik dus ook zoveel water niet moet geven. Luchtcirculatie is beter omdat de kast niet zo vol zit en daardoor kan er ook overal beter CO2 bij denk ik dan. En nog een belangrijk punt, als ik niet uitdun komt het zo vol dat mijn planten vanonder niet genoeg licht krijgen en de bladeren geel worden.

Ik ben dus zeker voorstander van mijn plant wat bij te houden, het lijkt mij goed te werken en ik probeer er toch genoeg blaadjes op te laten staan zodat ze hun volle potentieel kunnen bereiken.

Comment

"Nette" planten ???,haartjes netjes geknipt en gekamd,coupe du soleil.
                        Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Ik snoei mijn planten ook, dit is een k-train van mijn eerste kweek ImageUploadedByTapatalk1368296873.364838.jpg ImageUploadedByTapatalk1368296902.548231.jpg
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Mooie vuurpijlen!

Comment

Yep, en zo krijg je toppen vol blad.
                              Leuk als je graag blad rookt, maar ik ben daar niet zo van.
                              Ze gaan ook een stuk langzamer als je zoveel snoeit.

Tips haal je blijkbaar niet van JD, want hier wordt zoiets niet aangeraden.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X