Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nik's Autoflower indoorgarden.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

Oorspronkelijk geplaatst door Ronson View Post
    ..Die tetrixen werken dus een beetje als boeren..
    Denk dat ze gewoon niet werken. Niet voldoende iig, net als bij PSY.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik zeg het qnq het breid zich niet uit of dit nu aan de opgekrikte lv ligt of aan de mijten ik heb er geen idee van...

Zou jij er dan nog roofwants bij uitzetten of eerder een zenuwgas gebruiken?
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Sorry Nik die potten moeten leeg. Ik wacht die foto's wel ff af. Maar ik doelde op je hoge LV tijdens bloei. Das toch een verhoogde kans op toprot. Dacht ik dan. Bestrijd je je spint krijg je er toprot voor terug. Daarom vind ik het wel een beetje tricky. Die tetrixen kan je beter op je gameboy instaleren als ik Q mag geloven dus.

Hahaha Zenuwgas

Comment

Zenuwgassen op insecten hebben weinig zin. Pas nog een docu over bio wiet gezien, waarbij die dude spint behandelde door 48 uur alleen co2 in het hok te blazen. (was een closed-circuit kweek, dus geen lucht van buitenaf) Maar het mocht niet baten. Zelf heb ik ook vanalles geprobeerd, maar die beesten zijn er op gebouwd lijkt wel.

Roofwantsen zijn een goed idee, maar die prikken soms ook mensen. Ieder jaar word ik wel een keer of 30 buiten 'gestoken' door die beestjes, toch geen prettig idee om in je huis te halen. Hoewel, 't is minder dan een muggenbult. Door alleen dit type roofwants trouwens:
          Roofwants_Anthocoris_nemoralis_3069_Koppert_Biological_Systems.jpg

LV rond de 80% heeft bij mij echt alles verholpen, behalve de trips. Daar ga ik nooit meer van af komen. En de kans op toprot is groter ja, lastige keus.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik weet niet wat ik zou doen Nik, maar ik ben wel panisch voor beestjes bij m'n planten.
            Twee jaar geleden kwam ik 1 spintje tegen en heb meteen 4 dagen de zwavelverdamper laten loeien.
            Dus ik heb geen ervaring -gelukkig- met grote plagen.
            Ik zie wel overal dat spint een taaie tegenstander is, en daar helpen geen grootmoeders middeltjes tegen, die moet je hard aanpakken anders kun je er 3-4 rondes later nog last van hebben.
            Welk middeltje ? hmm, ik zou het zo niet weten, da's afwegen hoe lang ze nog moeten bijvoorbeeld, en het aantal plantjes en of je eventueel nog een pot wiet hebt.

Als ik ooit zoiets in m'n kelder zou tegenkomen als jij nu hebt zou ik waarschijnlijk alles meteen eruit trekken en in de tuin gooien, blik olie er overheen en de brand erin.
            Stel dat ik geen halfjaar voorraad wiet zou hebben zou dat wat moeilijker zijn misschien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Da's idd een optie die ik kan overwegen want het is redelijk hopeloos...
              Ze onder controle houden geen probleem maar mijn dames gaan ook geen meter meer vooruit...

Ik heb er met veel geluk al een 100 gram kunnen uithalen en ik heb hier wel nog wat liggen.
              Maar het is zo moeilijk over mijn hart te krijgen een goede 400 gram weg te flikkeren.
              Zou het een optie zijn om met ripen alles nog snel af te bloeien?

Comment

Fotootjes?
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Maak ik vanavond eens werk van gamm, het worden wel hokfoto's want met die klote beestjes haal ik ze de kast niet uit :-s

Comment

Jammer Nik.

ik was bezig eea over roofmijten te lezen toen jij met dit probleem zat.
                    Ik heb het afgelopen weekeinde er op zitten blokken en een artikel/topic er over geschreven.

Blijkt dat je de verkeerde roofmijt uitgezet hebt, de roofmijt die jij uitgezet hebt is een mijt ter voorkoming van spint nml. de Amblyseius californicus (tetrix).

Ik weet het is een beetje boter na de vis, je had de Phytoseiulus persimilis, moeten hebben, deze is veel agressiever naar de spint toe.

Hier is een link naar dit topic.

Ik vind het werkelijk heel jammer, dat ik je dit niet eerder kon vertellen, ik was van dit alles nog niet op de hoogte.

Succes verder.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Hallo Herblovers,

Hier is het een ware strijd, die ik en mijn dames aan het verliezen zijn !
                      Blijkt dat je de verkeerde roofmijt uitgezet hebt, de roofmijt die jij uitgezet hebt is een mijt ter voorkoming van spint nml. de Amblyseius californicus (tetrix).

Ik weet het is een beetje boter na de vis, je had de Phytoseiulus persimilis, moeten hebben, deze is veel agressiever naar de spint toe.
                      Hier heb je niet genoeg op gestudeerd, de terix is namelijk de Phytoseiulus persimilis maar een soort ervan die het tot een luchtvochtigheid van 30% doet....
                      De meeste roofmijten houden van een hoge luchtvochtigheid dus daarom deze variant!

Ja nu over aan de orde van de dag!
                      Gamm ik heb de foto's genomen zoals beloofd maar weliswaar met een dag vertraging en onder de hps...
                      De foto's zijn met de hps aan genomen om mensen niet te shokeren....
                      Dus voor de gevoelige kijkers: Morgen geen foto's kijken bij mij want zonder hps is het een schrijnend tafereel !

Ja qnq ik ga hier ook de zwavel damper boven halen als ik er alles uit heb geflikkerd!
                      Dan nu foto's :
                      DSC02950.jpg

Het tentje vol... Zonder hps is het Horror!

DSC02952.jpg

Deze plant Haar toppen zwellen niks meer, webben kan je niet zien maar de bladeren zijn helemaal af aan het sterven die tering beesten zuigen alles uit haar !

Masai heb ik ondertussen aangeschaft op aanraden van hjm ik ga dit volgende run zeker direct gebruiken als ik maar iets zie en sowieso preventief neemolie en roofmijt uitzetten..
                      Nu ga ik vanaf morgen ripen meegeven zodat ik nog kan redden wat er te redden valt en zo nog wat effect heb van de rookbare delen.
                      Jammer maar een les voor de toekomst!

Beware off spint !
                      DSC02955.jpg

de uitvaartplechtigheid volgt nog...

Comment

Je hebt gelijk,ik zag mijten overal...
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bleh. Balen zeg. Hoopte dat het nu wel weg zou zijn.
                          sigpic

Comment

Idd escar ik ben ondertussen ook gek van de mijten geworden...

Thx voor het medeleven smokingdad! Ik hoopte ook dat het over zou zijn, maar ik moet eerlijk zeggen deze strijd heb ik verloren en is zen overwinnig voor de spint

Comment

Balen Nik. Die foto's zijn idd ff schrikken. Wat een slachtpartij zeg. Dit is een ronde om snel te vergeten. Hoop dat de Masai nog mag gaan baten.

Comment

Damn, wat een zonde.
                                Die NL's zagen er enorm veelbelovend uit...

sigpic
                                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Bezig...
                                X