Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dat kan toch niet goed gaan...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dat kan toch niet goed gaan...

Oh jee! QnQ heeft me ontmaskerd - bijna. Nou nog uitzoeken welke van de 100.000 Utrechtse kwekers ik ben.

@DonGreen: Ik gebruik Canna Coco A&B, zowel in groei als bloei. In de groei voeg ik wat Rhizotonic toe; in begin bloei wat PK13/14. Verder gebruik ik wat enzymen van Canna om mijn cocos in conditie te houden. Ik gebruik geen boosters, hormonen of ripers.

Comment

over het knippen ik zie nog weinig amber alleen aan de linkerkant zie ik er een paar op de toppen vind ik ze nog vrij helder eigenlijk,maar ja wie ben ik .suc6

Comment

@Hobby: Je moet even teruglezen in dit verslag. Er is een aantal posts over het moment van oogsten. Volgens de wetenschappelijke data ben je te laat als je wacht op amber bij een binnenkweek.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

apetrots.jpg

Best wel een beetje trots hoor. Wel meer dan een beetje, eigenlijk.

Comment

Sodeju! Zo zien ze er nog cooler uit

Pas op dat je dak niet verzakt

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

blani hoeveel weken bloei heb je er dan uiteindelijk opzitten?
            mooi resultaat alleszins
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Dik negen weken 12/12. Ze waren vrijwel onmiddelijk in bloei, dus zeg 8.5 of 9 weken bloei. (Ik geloof dat op de zaadjes 6 tot 8 werd aangeraden.)

Comment

Mooie oogst!

Gun het je van harte toe.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Als ik deze foto zie besef ik pas wat voor en dikke toppe dat je hebt.. respect!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
                  -

Comment

oh kan wel iets terugvinden over medicinale wiet misschien dat je ze daarom liever wat high houdt ikzelf hou van zwaar stoned heb hier op het forum gelezen dat je dan beter voor 60 70% milky 30 40% amber kan gaan,of was ik weer eenst te stoned,lol mooie oogst btw en zwaar jaloers natuurlijk ben benieuwd naar je rookverslag
                    gr.

Comment

Milky = Meer kans op high
                      Amber = Meer kans op stoned

Hangt verder ook af van het soortje.
                      Indica= overwegend stoned
                      Sativa= overwegend high

Sativa milky = High, euforisch
                      Indica amber = Stoned, couch locker
                      sigpic

Comment

Zag laatst ergens dat CBD degradeert naar THC. Dus wellicht verlies je ook CBD als je de planten te lang laat staan. Net zoals je in amber trichomen THC verliest en CBN terug krijgt.

CBN schijnt trouwens ook weer medicinale eigenschappen te hebben. Dus voor bepaalde toepassingen laten ze juist expres de THC degraderen naar CBN. CBN is goed als slaapmiddel zonder (al teveel) psychoactieve effecten.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Last edited by Gamm; 24 December 2013, 14:20.
                          sigpic

Comment

THC degradeert naar CBN. Niet naar CBD. Wel andersom dus blijkbaar, want CBD wordt soms omgezet naar THC.

Het is dus CBD -> THC -> CBN.

Eigenlijk moet je het dan bij CBD en THC over de zuren hebben (CBDA en THCA) en de echte voorganger van die twee is CBGA, maar ach.

Je concentratie CBD zou wel oplopen als je minder THC hebt natuurlijk.

27ymp91.jpg

Bron: thread over wanneer te oogsten op rollitup

Comment

@Wietefras: Bedankt voor je geduld om die vragen nog eens te beantwoorden.

Die verhalen over "high" en "stoned" in verschillende oogstfasen, dat zijn hippie-mythes. Niks tegen hippies, maar je moet ze niet op hun woord geloven.
                              Bovendien gaan die verhalen over wiet met een CBD-gehalte van hooguit 1%. Ik kweek hier een soortje met 5% CBD, dus over de stonedheid daarvan hoef ik me geen zorgen te maken. Sterker nog: Dit wietje is niet of nauwelijks psychoactief.

------------------------------------------------------------
                              Verder met het kweekverslag. Een paar plaatjes van de rooi gisteren. De sporen van mijn EST (Extreme Stress Training) zijn nog duidelijk zichtbaar. Je ziet ook mijn variant van Mainlinen erin terug.
                              rooi_001.jpgrooi_002.jpgrooi_003.jpg

Niet alle toppen worden beter van EST:

rooi_004.jpg
                              Je zou haast zeggen dat dat topje onder een ander soort lamp gekweekt is...

De wortelstelsels zien er redelijk uit. Er zijn weinig wortels onder in de pot, en de echte kluit was zo groot als de 2-liter pot waarin ze waren voorgegroeid. Geen mooi wortelstelsel: Wat dat betreft moet ik deze oogst als mislukt beschouwen.
                              rooi_005.jpg

Dat takje dat ik al eerder had gefotografeerd, dat ga ik even apart houden en volgen door het droogproces. Zo woog ze gistermiddag 355 gram, en vandaag nog maar 265. Die heeft dus al 90 gram water verdampt in 24 uur tijd. Dat zie ik graag: Hoe sneller ze hun eerste water kwijt zijn, hoe kleiner de kans op schimmel. Later in het droogproces gaat de verdamping veel langzamer.
                              rooi_006.jpg

De hele natte oogst woog 7200 gram. Bij een eerdere oogst had ik 6000 gram en hield daar 800 gram droog en schoon aan over - wat betekent dat ik precies on-target ben voor een oogst van een kilo. We zullen zien. Weddenschappen mogen gesloten worden. Niet met mij, want ik ben strikt onbetrouwbaar, en vergeet niet dat ik de weegschaal bedien.

Comment

@wietefras

THC naar CBN, zo bedoelde ik het ook...
                                Heb post aangepast.

Bedankt voor de opmerking!

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                                De hele natte oogst woog 7200 gram. Bij een eerdere oogst had ik 6000 gram en hield daar 800 gram droog en schoon aan over - wat betekent dat ik precies on-target ben voor een oogst van een kilo.
                                Ik zie dat je droogt met bladeren.
                                Vandaar het grote verschil. Meestal hou ik zo'n 20% van mijn nat gewicht over. Ik knip ze wel steeds volledig direct na de oogst.
                                Last edited by Gamm; 24 December 2013, 14:25.
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X