Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dat kan toch niet goed gaan...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dat kan toch niet goed gaan...

Ik knip mijn planten graag of helemaal vers, of helemaal droog. Tussenin vind ik niet leuk. Helemaal vers is geen optie, omdat ik dan een marathon-knip-sessie van 24 uur had moeten doen. Vandaar dat ik ze eerst droog, en dan over een paar dagen rustig het knipwerk kan doen.
    Ik heb wel alle fanbladen eruit geplukt (NA de weging), zodat de lucht er makkelijker in kan komen. Dat was ongeveer 10 minuten werk per plant. Ik heb dat afval niet gewogen, maar ik denk dat meteen al een kleine kilo kwijt was.

Die 20% kan ik me goed voorstellen bij schone wiet.

Comment

Met 't risico dat ik in m'n eigen topic kom met zo'n foto :

Blacklight 23121956.jpg

Er is niks te zien dus.
      Da's een goed teken in dit geval.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Keurig stofvrij ook zo te zien! Bij mij eerste foto, met die losse blaadjes, heb ik op de computer handenvol helderwitte stofjes zitten wegpoetsen.

En nee, deze hoort niet in je eigen topic. Het is een keurig feitelijke foto van dat er niets te zien is. Dan mag er ook niets te zien zijn op de foto. Toch?

Comment

Top vlak na oogst naast top 2 dagen later:
          rooi_006.jpgtweedagendrogen.jpg

Het gewicht is geslonken van 355 naar 170 gram. Meer dan de helft is dus al wegverdampt.
          Dat heb ik graag in de eerste dagen: De toppen openen zich, de oppervlakten drogen, en daarmee verdwijnt de kans op verdere rot en schimmel.
          Beginnen ze droog aan te voelen, dan gaat de ventilator uit en mogen ze wat rustiger verder uitdampen.

--------------------------------------------

Ik vond die foto zelf zooooo mooi... Ik heb de top maar wat verder schoongemaakt om haar nog beter te kunnen zien:
          tweedagendrogen2.jpg
          En toen was er nog 150 gram.
          Last edited by Blani; 26 December 2013, 01:28.

Comment

Ziet er allemaal lekker uit daar kerel, ik zou zeggen hang er wat mooie lampjes in en je hebt een dikke kerstboom

Comment

Ja, DonGreen, cocos is zo gek nog niet. Daar ga je nog plezier van krijgen, van die vergissing in de shop.

Comment

top verslag zeer leerzaam mooie fotos kan zo rechtstreeks in de highlife shappo kerel hoop snel op eeen vervolg kweekverslag monsterkast heb je in die schuur zitten alles erop en eraan prachtig!

Comment

Is Q zijn voorbereidingen aan het treffen voor een nieuw kelderkweekje?
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Prachtig! Heb je geen last dat de geur ook buiten de schuur nog te ruiken is?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Vette toppen blani, maar dat mag ook wel voor die 1200w aan licht.

Laten we hopen op een kilo

Comment

dat is idd heel goed dat alles rap verdampt
                        ziet er goed uit.
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Een drogende top onder UV:
                          droogrot.jpg

Daar is niets aan de hand, overigens. Alleen de grotere bladen zijn aan het wegrotten; de feitelijke toppen zijn onbeschadigd. En al waren ze die niet: We zijn niet bang voor schimmels in onze kaas, yoghurt en gefermenteerde tabak, dus waarom wel in onze wiet?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Mocht je cocos overwegen:

Er gaan op dit forum wilde verhalen over dat cocos "hydro" is, en dat hydro moeilijk is, of dat je er extra apparatuur voor nodig hebt. Welnee!

Wat je nodig hebt is dit:
                          cocoskweekset.jpg
                          Twee emmers (of liever teiltjes); een pot met een bak; een gieter; een halve schoenveter.

In de bak onder de pot heb ik een gat geboord, onderaan in de zijkant. Daardoorheen hangt een veter naar buiten, om te zorgen dat het water netjes naar beneden loopt en niet langs de bodem van de bak. De veter eindigt in een emmer die het overtollige water opvangt. De eerste emmer is alleen maar om de pot op te hogen.

Plaatje van de bak, het gat en de veter:
                          veter.jpg

Je gooit de pot vol met cocos en zet de plant daarin. Vervolgens geef je met de gieter water, een maal per dag. Een dag overslaan is niet erg; twee dagen gaat ook nog wel.
                          Je geeft zoveel water dat de cocos drijfnat is. Je kunt het zo mikken dat er net geen water uitkomt, als je maar eens per week ofzo een half emmertje laat doorspoelen. Dat water loopt in de tweede emmer, die je nu en dan leeggooit.
                          Da's alles! Da's mijn eerste cocos-kweekset, voor 1 plant met 3 anderen in een tent. Gemiddelde opbrengst lightmix-planten: 50 gram. Opbrengst cocos-plant: 80 gram. (onder een 400 watt lamp).

Dat ik nu een voedingssysteem heb, dat is omdat ik nu en dan zoveel last van mijn rug heb dat ik eigenlijk alleen kan kruipen. Dan wil ik liever niet met volle emmers naar de schuur hoeven kruipen. (Gebeurt niet vaak gelukkig. Hee, ik wil niet zielig doen, ik geef gewoon een logische reden, okee?).

Dat ik een luchtdroger nodig heb, dat is (denk ik) omdat ik een belachelijke hoeveelheid wiet in zo'n kleine ruimte heb. Die droger heb ik nog maar net; ik heb eerder wel wat toppen verloren aan rot, maar nooit meer dan 10% ofzo. De uiteindelijke opbrengst is altijd tussen 0.8 en 0.85 blijven zweven - behalve een meeldauw-ronde.

Ik zou niet gauw teruggaan naar grond. Cocos heeft alle voordelen van zowel aarde als hydro, en nadelen ben ik nog niet tegengekomen.
                          Last edited by Blani; 27 December 2013, 00:37.

Comment

Dat kan toch niet goed gaan...

Die kokoskweektip werd opgeslagen. Zowiso eentje voor op de to do lijst. Zeker als ik jouw oogst zie! Mooi werk blani, ik wist wel dat ik hier wat zou opsteken .

Succes nog met het drogen en laat het je smaken! Prettige feestdagen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Grappig, die "laat het je smaken". Dat zeggen ze bij de apotheek nou nooit als je pijnstillers komt ophalen. Zou toch eigenlijk best mogen.

Over deze speciale CBD-wiet:

Deze wiet bevat 5% CBD. Dat is veel: Zelfs hasj uit Afghanistan of Marocco bevat hooguit 2%. Een Indica-nederwiet haalt rond 0.5%. Skunk bevat 0% CBD.
                              CBD werkt beter dan THC tegen pijn, angst, kramp, epilepsie en misselijkheid - maar je wordt er minder stoned van. CBD-wiet is dus een uitkomst voor de medicinale gebruiker die graag zonder klachten maar met een helder hoofd door het leven gaat.

Scientific and clinical studies indicate that CBD could be effective in easing symptoms of a wide range of difficult-to-control conditions, including: rheumatoid arthritis, diabetes, alcoholism, PTSD, epilepsy, antibiotic-resistant infections and neurological disorders. CBD has demonstrated neuroprotective effects, and its anti-cancer potential is currently being explored at several academic research centers in the U.S. and other countries.

Een paar (ruwe) percentages:
                              Soort % CBD % THC
                              Skunk 0 20
                              Amnesia 0.5 18
                              White Widow 0.5 15
                              Maroc 1 15
                              Afghaan 2 20
                              CBD-wiet 5 5
                              CeeBeeWattuh!?
                              CBD = cannabidiol
                              THC = tetrahydrocannabinol

En als je nou gewoon lekker stoned wil worden?

n-op-drie met Amnesia of White Widow en wordt weer eens ouderwets stoned,

(Bronnen: Voornamelijk Jellinek en Trimbos)

Comment

Dat geeft wel even een andere kijk op "cocos" kweken.
                                Bedankt voor de tip, staat op mijn to do lijstje

Comment

Bezig...
                                X