Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dat kan toch niet goed gaan...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dat kan toch niet goed gaan...

Rookverslag:

(Dat krijg je ook niet bij de valium bij de apotheek: Een "slikverslag"...)

Desalnietemin: Ik heb een topje wat sneller gedroogd en daar vanmiddag een vette joint van gedraaid. Helaas () heb ik geen pijn vandaag, dus de pijnbestrijding kan ik niet testen. Vandaag rook ik recreatief.

De smaak is fruitig, wat bloemig. Een beetje scherp ook; dat moet er nog afslijten. Daar gaat het op dit moment niet om.
    Het gevoel is een diep welbehagen. Ik voel me alsof ik na een dag hard werken tevreden kan uitrusten - maar zonder een dag gewerkt te hebben, en dat is toch pure winst. Da's een hele dag gewonnen.
    doperider.jpg
    Verder zit ik te genieten van stomweg thuis zitten. Buiten is het nat, koud en winderig, maar hierbinnen droog en warm. Op het tapijt ligt een tevreden hond te snurken, en dat maakt van ieder huis een thuis.

Even mijn geestelijke vermogens langslopen met een vragenlijstje.
    - Denk ik opeens dat de maan van blauwe kaas is? Nee.
    - Denk ik opeens dat de Rolling Stones beter zijn dan de Beatles? Nee.
    - Denk ik opeens dat energie verloren kan gaan? Nee.
    - Heb ik opeens vertrouwen in de Staat? Nee.
    - Denk ik opeens dat de Grateful Dead de beste band ter wereld is? Nee, maar ik ga ze wel opzetten.
    Okee, mijn geestelijke vermogens zijn in orde.

Comment

Misschien een aanrader voor een volgende kweek:
      CBD Skunk Haze is een Sativa-dominante CBD-rijke cannabissoort met een 1:1 CBD:THC verhouding. Ze heeft grote harsrijke toppen en een hoge opbrengst
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Verdomme dit topic leest als een boek. Prachtig! Zo mogen er meer komen!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Zeker handig blani,die beginners les over cocos. Ja ik wil het aan de ene kant wel een keertje proberen omdat er waarschijnlijk dus meer opbrengst krijg dan aarde, maar aan de andere kant zoveel heb ik niet nodig. Maar weer ben ik aan het twijfel, ja om het uit te proberen lijkt wel gewoon leuk en van te leren maar dan begin ik weer te twijfel of die rotte toprot, ja daar ben ik wel weer een beetje bang voor, maar daar zijn natuurlijk ook weer middeltjes tegen die vervelende schimmels.

Ik weet het nog steeds niet, maar misschien ooit wel.
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Ik moest uit mijn stoel komen om een oude backupschijf op te zoeken... maar kijk wat ik tegenkwam! Foto's van:

Blani's Extreme Stress Training (EST)

Ik begin met een plant van ongeveer 30 centimeter hoog. Ze is een aantal malen getopt: Ik heb graag een hoofdtak of 10 om mee te werken. Deze plant zag er prima uit voor dat doel. Ze staat hier in een 2-literpot.
              est_001.jpgest_002.jpg

Om te beginnen gaat ze naar haar definitieve 20-liter pot:
              est_003.jpg

En daarna stamp ik haar plat. Hoe ik dat doe hangt af van de plant. Sommige kun je buigen als ijzerdraad; anderen breken dan. Weet ik dat eenmaal, dan neem ik een veel ruwere methode. Ik druk een stengel plat met mijn vingers of een tang, en knak haar dan om. Dan hou ik zoiets over:

est_005.jpgest_004.jpgest_007.jpg
              Overigens zie je daar geen 10 hoofdtoppen. Geeft niet: Een aantal toppen verdeelt zich later nog een keer, dus daar heb ik alweer twee toppen. Die trek ik wel weer uit elkaar om het vlak te vullen.
              Je zou denken dat er nu alleen toppen langs de randen groeien, maar dat valt erg mee in de praktijk. De minimale sprietjes die onderuit de stammen groeien gaan heel volwassen hoofdtoppen worden.

En dat gaat de kast in. (In deze foto's vier marocjes, eind 2012.)
              est_008.jpg

De eerste twee dagen ziet het er wat triest uit, maar op dag 3 begint ze duidelijk haar toppen weer omhoog te steken. Zo bij dag 5 kan ik de potten en vloer niet meer zien door mijn bladerdek heen, en dat is wat ik wil. Als de plant het licht eenmaal heeft, dan doet ze er wel wat mee.

Ze gaan bij mij direct op 12/12.

De eerste week doe ik er weinig aan, behalve een beetje schuiven om beter te verdelen. Daarna gaan de takken langzaam weer omhoog komen. Bij die CBD hoefde ik daar niks meer aan te doen, maar bij de Maroc begon de plant echt weer samen te trekken tot en compacte bos riet, dus daar moest ik de takken naar buiten en omlaag trekken - met dun ijzerdraad naar de rand van de pot. Toppen die te hard omhoog gaan worden ook omlaag gebonden of nogmaals getopt. Ik top rustig tot in week 3 bloei, als dat nodig is om mijn toppendek een beetje vlak te houden.
              Dan wacht ik 6 weken... en dan zit je op het punt waar dit kweekverslag begint: Bij een waanzinnig veld belachelijk vette toppen.

Overigens is deze methode een combinatie van Supercropping, SCROG en mainlinen. (Ik heb achteraf bedacht dat ik mainlinen heb opgepikt in de olieindustrie. Waar anders? )
              Attached Files
              Last edited by Blani; 28 December 2013, 00:15.

Comment

*zucht* wat ben jij goed.....

Ik geloof mijn ogen niet, kan dat zo simpel....

En ik maar voorzichtig en langzaam de scheuten uit elkaar buigen...

Ik geef toe, Blani, jij wint......
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

En als een plant toch te hoog wordt? Dan kun je er altijd nog zoiets mee doen:
                  mishandeling.jpg

@Escargot: Zelfs DIE extreme mishandeling levert geen herma's op.

Oja: Die foto komt van Wietforum, maar is daar geplaats door mij. Ik heet daar ook Blani. Ik heb daar een tijdje gepost, maar vind het hier gezelliger. Ik kon de foto daar makkelijker terugvinden dan op mijn eigen computer.

Comment

Dat is een mooie handleiding!

Ben zelf altijd een beetje huiverig voor dat knakken. Als ik dat probeer heb ik een losse tak in mijn handen Beter dus iets meer de tak pletten voordat die geknakt wordt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Van 80 gram:
                      tachtig.jpg
                      Naar 60 gram:
                      zestig.jpg

Nou is dat nog niet helemaal droog, maar er zou wel eens 55 gram kunnen overblijven.
                      Nat en ongeplukt was het 355 gram, naar 55 gram, is 15.5% over. De complete natte oogst was 7200, zou kunnen overblijven 7200*0.155... Nee, dat zal wel niet.

Comment

dat zou mooi zijn moest het dat worden
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                          Dat is een mooie handleiding!

Ben zelf altijd een beetje huiverig voor dat knakken. Als ik dat probeer heb ik een losse tak in mijn handen Beter dus iets meer de tak pletten voordat die geknakt wordt.
                          Je moet eerst de stengel op de plaats waar je hem wil ombuigen/knakken zachtjes indrukken(masseren),rondom, dan wordt de stengel iets slapper en kun je hem zo ombuigen zonder te breken

Comment

Ja, dat begin ik te begrijpen, maar soms moet het met iets meer geweld. Blani gebruikt dus zelfs een knijptang

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

ik denk omdat hij een stiekum een liefhebber is van sm……..wat een geweld gr.

Comment

SM is toch meer als je zelf in de tang genomen wilt worden?

Zou ik mijn plantjes graag pijn doen, dan zou ik een sadist zijn. Maar het kan me helemaal niks schelen, dus ik ben een doodnormale psychopaat, zoals 10% van de mensheid, 80% van het bedrijfsmanagement en 99% van de politici.

Maar serieus: Ik knijp nooit harder dan nodig is. Precies hard genoeg om de stam een beetje te verzwakken.

Comment

Bezig...
                                X