Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dat kan toch niet goed gaan...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dat kan toch niet goed gaan...

Kijk, da's weer minder:
    schimmel2.jpg

Schimmel dus. Middenin de toppen ging het drogen blijkbaar te langzaam. Misschien krijg je schimmel als je zulke grote toppen kweekt; misschien krijg je schimmel als je je luchtontvochtiger sloopt. Het zij zo. Volgende keer beter.

Alle grote toppen dus maar weggehaald. Dan blijft er nog steeds een respectabele oogst over:
    halveplanten.jpg

En toch ook maar een kacheltje bijgezet. Ik heb er nou zoveel stroom ingestoken dat deze 400 watt er ook nog wel een nachtje bijkan.
    Attached Files

Comment

ai ja shit happens zeg maar,maar blijf het een horror gezicht vinden ik zou er toch flink van balen, moet er niet aan denken dat mijn eerste oogst zo zou eindigen al is het maar een klein topje,dus bij deze gecondoleerd en strekte met het verlies

maar toch weer wat geleerd thx daarvoor

Comment

Misschien als je de hele planten ophangt dat je toch iets meer moet ventileren en de temperatuur iets hoger moet houden ?
        Drogen gaat op deze manier een stuk langzamer, en als je voor de oogst al wat rot hebt moet je misschien juist iets sneller drogen ?
        't Zijn maar gedachten heh...

Ik knip altijd meteen hapklare topjes die ik droog op een net. Heb tijdens drogen nooit schimmel gezien.
        Wel toen ik het iets te snel in de weckpot had gedaan. Drie dagen 'vergeten' en een pot vol witte pluis.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hele planten doe ik ook niet aan, loos blad gaat er ook direct af.
          Compacte en/of vollere toppen aan grotere takken of grote delen van de plant geeft meer kans op dergelijke problemen naar mijn menig.
          Ook ik knip alles aan stukken tot kleine takjes en hang het op zolder. Nooit geen rot of schimmel gezien.

Comment

Oh jee, was ik de tweede foto vergeten?
            droogrekken.jpg

Eigenlijk zat het zo: Ik zag kleine schimmelplekken in een paar van de grote toppen. Ik heb dus onmiddelijk alle grote toppen aan stukken geknipt, een paar gram schimmel weggegooid, en de rest op rekken met gaas te drogen gelegd - met een kachel en een ventilator eronder. Volgende keer zal ik dat iets eerder doen. Maar er is dus heel weinig verloren. Gelukkig.

Probleem is: Ik heb niet genoeg rekken om de hele zaak te drogen te leggen. Nog steeds niet, terwijl het spul al bijna droog is. Mijn rekken liggen bomvol, en nog steeds moet de helft hangen.
            Ik hoop nu eerst de wiet op de rekken te kunnen drogen en opbergen, en dan de wiet aan takken verder schoonmaken en nadrogen op de rekken. Een mens moet wat... Het is niet makkelijk hoor, zo'n monsteroogst!

Ik zou natuurlijk ook even langs de growshop kunnen gaan voor zo'n hangrek. Waarom niet, eigenlijk.

Comment

Of de Ikea, die heeft ook zoiets in cilindervorm voor een scheet en 2 knikkers.

Comment

Dat noemen ze een sokken rek bij ikea

Comment

Dat "vangnet" van Ikea had ik laatst ook gekocht:

Misschien wel wat te klein voor Blani.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wat een moeilijke keuze weer:
                    - Een gezellig middagje rondschuifelen bij Ikea, uurtje wachten in de rij, thuiskomen met een roze sokkennet;
                    - Sigaretje roken bij het Groeipaleis, even opscheppen over mijn oogst, binnen 10 minuten weer buiten en dan maar weer het bos in met mijn hond.

Dat wordt toch Groeipaleis, ben ik bang.

Overigens is vrijwel al mijn meubilair van Ikea. Ik vindt veel van hun ontwerpen technisch goed en zelf elegant. Hun bouw-handleidingen zijn perfect. Ik zet bijna voor mijn plezier Ikea-stoelen in elkaar.
                    Maar die winkel van ze, en vooral het publiek dat daar als klodders snot door de looppaden druipt...

Comment

Hahaha, zal wel een mannenkwaal zijn. Ik mijd die winkel ook als de pest..............maar een "roze sokkennet" is wel stukken goedkoper .

Comment

Ja mijn vriendin wil ook zo nu en dan door dat zweedse meubeldoolhof heen slenteren, maar ze hebben nog best wat handige dingen voor de wietkweker

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Mijn vriend is er gek op Ikea.....

Hij vind het heerlijk om daar rond te struinen, ik ga dan maar moederziel alleen in de restauratie zitten, ontbijtje 1,50 Croissant, jus d'Orange en ongelimiteerd koffie....
                          Tezamen met ongelimiteerd WiFi, maakt dit toch ook mijn dag weer een beetje goed.....

Betreffende een sokkenrek....die heb ik nog nooit nodig gehad....
                          Mijn kweken zijn nooit zo overvloedig en sokken ach...sokken, ik geloof dat ik ergens wel een paar heb liggen....
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

...wat mij er weer aan herinnert dat AL mijn wintersokken in de wasmand liggen. En al mijn onderbroeken, en truien, en handdoeken. Heeft er iemand een vriend(in) te leen? Als ze mijn was wil doen, en mijn afwas, en mijn wietschoonmaak, dan ben ik bereid om eind van de middag een halfuurtje met haar bij Ikea rond te hangen.

Wil ze mijn was niet doen, dan is dat ook best, maar dan gaan we ook niet naar Ikea. Dan gaan we een hele avond Ketama roken en oude afleveringen "Doctor Who" kijken. Dat zal haar leren.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Voordeel van de growshop is de sfeer, de rust en het uitgekiende assortiment.
                            Voordeel van Ikea is dat ze open zijn tussen kerst en oud-en-nieuw.

Met lege handen thuisgekomen, dus. Gelukkig heb ik nog wel een oude vitrage om even een hangmat van te knutselen.

Comment

De cijfers komen eraan.
                              wietkeuring.jpg

Comment

Ha, ha, mooie weegschaal

Comment

Bezig...
                                X