Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dat kan toch niet goed gaan...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dat kan toch niet goed gaan...

Je loopt te drammen over dat water geven, MZZ. Ik geef water zoals iedereen ter wereld op hydroponics water geeft. Kijk mee, heb je mening, maar hou op met zeuren over nat kweken. Ik kweek nat, omdat iedereen weet dat hydro 20% meer opbrengt. Einde discussie.

Toevoeging: Nee, okee, als je dan vraagt om die discussie...
    Jij denkt dat een droge ondergrond minder toprot levert. Op welke kweekervaring baseer je die mening? Op welke statistieken? Heb je ergens een verslag dat helemaal zonder toprot werd afgerond? Heb je meer van die verslagen dan van natte verslagen zonder toprot?

Volgens mij lul je een beetje te veel uit je nek, namelijk. Waar had je ook weer vandaan dat een gloeilamp 10% efficiency had?
    Last edited by Blani; 13 December 2013, 23:19.

Comment

Zo kom ik hier even binnen gluren en je voldoet helemaal aan de verwachting.. the nutty proffesor

nu ff serieus die planten zien er erg fijn uit! Jammer van die rot. Maar mooi dat je het zo optijd constateerd!

Die blacklight truuk kende ik nog niet.. gaaf man! Zijn er ook nadelen om je plantjes aan dat licht bloot te stellen? Deze ga ik zeker volgen! Kan ik nog wat opsteken hier.

Succes met de laatste loodjes! GreetZzz Mafferd

Comment

Die blacklight heb ik vorig jaar in totale paniek van zolder gehaald. Ik had namelijk /meeldauw/ in mijn kast, halverwege de bloei. Op internet kwam ik allerlei leuke bestrijdingsmiddelen tegen, maar toch niet echt spul dat ik wilde roken.

...maar wat ik ook tegen kwam, was dat UV-licht werkt tegen schimmels. UV-C dan wel, terwijl zo'n blacklight volgens mij UV-B is. Was ik nou even naar de aquariumshop gegaan voor een fatsoenlijke UV-C lamp, dan had ik misschien de schimmel kunnen bestrijden - maar nu kwam ik er alleen maar achter dat je met een oude hippie-lamp prachtig gedegradeerd blad kan zien.

Die schimmel heb ik dus niet bestreden. Ik heb vrijwel al het grote blad eraf geplukt om tenminste ruimte te hebben in mijn kast, zodat het zich minder kon verspreiden en ik het beter kon bestrijden. De strijd ben ik tot de oogst blijven leveren. (Geen beste oogst, die ronde...)

Maar wel weer wat bijgeleerd, puur toevallig.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nog een extra factor in het oogsttijd-dilemma:
        dilemma.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
          Ik bedoel de oorzaak van de toprot? Hoe komt het. Als je weet kan je het verkomen.

Dat heeft niets met mijn resultaten te maken, waarom doe je dat je zo vijandig?

vind ik een rare reactie, zal wel aan mij liggen?
          door vocht, en het breken van de stamcellen, omdat er meer vocht in de plant is dan eruit kan, en dan krijg je dat de stamcellen breken, en dan begint het gezeik.

toprot komt overinges via een schimmel over, en dan komt het vanbuiten af.

heb je dit geluk dat deze sporen niet je plant raken,

dan moet je het geluk hebben, dat je plant genoeg kan dampen en het vocht goed wegkan, anders krijg je het van binnen uit, en dat is dat de cellen springen.

greetzz

Comment

Hier heb ik echt geen zin in, je lijkt wel een tweede mr Pittbull, ook iemand die gelijk wilt hebben.!!

Als goed had gelezen wat ik daar hebt geschreven dan had je kunnen zien dat ik een link erbij heb gezet, maar voor jouw wil ik het best wel weer die link geven.:

Energieverbruik[bewerken]

De huidige ledlamp geeft zo'n 50% van z'n opgenomen energie af in licht. Bij een fluorescentielamp (spaarlamp of tl-buis) is dit zo'n 35% en bij een gloeilamp 10%. De rest wordt afgegeven in warmte aan de omgeving.

Ik ben hier op het forum om te lezen en te leren en als het kan om een beetje te helpen.

Maar jammer dat je zo tegen mij doen, echt jammer maar verder zal je geen last meer hebben op Jouw Topic.

Gelukkig heb ik nog iets van je geleerd van de BlackLIGHt.

Veel Plezier met je kweek.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Blani, zou je niet een zware zwenkventilator op je dames zetten, dan ga je het toprot ook tegengaan en in het slechtste geval gaan je dames hun blaadjes binnen een dikke week omhoog gaan staan van het transpireren...
              Neen?
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Dan plet je ze toch Nik ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als het een zwenk vetilator is niet, ik heb daar heel goede ervaringen mee, in mijn laatste kweek toppen van +25 gram, ja met de tak er nog in volledig rotloos afgebloeid door de zwenkventilator.
                  Had hem wel mooi op hoogte van de toppen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
                    De huidige ledlamp geeft zo'n 50% van z'n opgenomen energie af in licht. Bij een fluorescentielamp (spaarlamp of tl-buis) is dit zo'n 35% en bij een gloeilamp 10%. De rest wordt afgegeven in warmte aan de omgeving.

Grappig: Da's de wikipedia-entry voor "LEDLAMP" Er is ook een entry voor LED, en die heeft het volgende te zeggen:
                    Er is een belangrijk verschil in het rendementde gloeilamp heeft een totaal rendement van wit licht van zo'n 5 procent, en zelfs daarvan wordt maar een klein deel gebruikt (het grootste deel wordt tegengehouden door het rode glasfilter)[3]
                    Overigens klopt die pagina ook niet: Een gloeilamp haalt 2 of 3 procent. Een halogeenlamp komt bij 4. Om 5 te halen kom je bij projectie- en fotolampen.

Wikipedia wordt betrouwbaar gemaakt door grote hordes schrijvers die elkaar corrigeren. In Nederland is die horde klein, dus bij twijfel ga ik altijd naar de Engelstalige artikelen. Hier wordt in veel meer detail beschreven wat de efficiency is van diverse lampen:

Okee, dat was een eerlijke fout van je, MZZ. Maar ik blijf erbij dat je een hydrokweker niet drie keer gaat vragen of hij zijn medium niet te nat heeft, als je voor het eerst bij een hydro-kweek meekijkt.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@Nik: Een zwenkvertilator op de hoogte van de toppen. Ja, dat zou kunnen - als ik 1 plant zou omhakken. Nou heb ik nog wel een extra clipfan liggen, en die moet er nog bij passen. Daar ga ik vanavond even een plekje voor zoeken.

Overigens ben ik helemaal niet panisch over dat beetje rot. Pfff, dan verlies ik een topje. Er blijven er genoeg over.
                    Last edited by Blani; 14 December 2013, 12:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                      Blani, zou je niet een zware zwenkventilator op je dames zetten
                      Toch zou ik 'm er gewoon voor zetten, of achter, of helemaal niet.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb wel eens gehoord van dames die na de sex veranderen in een tafeltje waar precies een biertje en een asbak op passen - maar dat soort dames heb ik weer niet in mijn kast.

Comment

Nu alleen even een kleine vraag....

Waarom niet????

En omdat er nu wel degelijk andere vragen gaan rijzen houd ik maar wijselijk m'n mond dicht

Ik wens u allen een zeer enerverende dag heren en dames (al dan niet met asbakken en biertjes op hun ehhhh platform)
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Die vraag wil ik best beantwoorden, Escargot.

Als ik een vlees-en-bloed vrouw had die ik 12 uur per dag in de kast moest opsluiten; waarvan ik iedere dag LV, temp, pH en EC moest controleren en die alsnog ging lopen rotten, dan zou ik haar heel snel de deur uit flikkeren.
                            (Hoewel mijn hond daar eigenlijk wel heel dicht bij komt...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Toch zou ik 'm er gewoon voor zetten, of achter, of helemaal niet.
                              is een test om te kijken hoe sterk de dames zijn als ze blijven liggen 2 dagen na De test mag je oogsten !

Comment

Kijk, DAT is een goeie tip. Kan ik eindelijk weer ophouden met dat gepriegel met microscopen en trichomes. Ik geloofde daar toch al niet in.

Bovendien had ik dus eigenlijk 8 weken geleden al kunnen oogsten.

Comment

Bezig...
                                X