Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dat kan toch niet goed gaan...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dat kan toch niet goed gaan...

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
    Wat ik wilde weten was die 2 a 3 dagen tot bovenkomen. Dat is bij jou dus hetzelfde als bij mij. Ik had er nooit eerder op gelet, maar die week van Mr Yorkshire leek me ontzettend lang, zelfs voor een no-nonsense aanpak.

Verder dan dit wil ik mijn plantjes niet laten opgroeien, dus verder kunnen we niet vergelijken. Ikk heb nu namelijk opeens 8 planten in huis in plaats van 4, zonder een zinnig doel, en dat wil ik voorkomen. We zouden elkaar niet veel ontlopen, omdat we basically hetzelfde kweken - in de groeifase althans.

Ik kwam nog wel een ander begin tegen in mijn oude doos: Van een tweeling. Twee plantjes uit 1 zaadje.

Dag 1: Na een dikke week wachten zag ik een soort rare knoop bovenkomen. Met een loop en een pincet kon ik die knoop ontwarren tot 2 minuscule plantjes die ik zorgvuldig weer gepoot heb. Het zaadje ligt er tussen, voor het formaat.
    [ATTACH=CONFIG]210219[/ATTACH]

Dag 4: Verdomd: Ze bleven in leven. Er zat zelfs wat groei in - als je goed keek.
    [ATTACH=CONFIG]210220[/ATTACH]

Dag 7: Langzaam maar zeker...
    [ATTACH=CONFIG]210221[/ATTACH]

Dag 15: Toch een beetje een groeistoornis misschien:
    [ATTACH=CONFIG]210222[/ATTACH]

...en toen weer de vuilnisbak in. Ik had 5 zaadjes gezet om 4 plantjes over te houden, dus deze 2 waren allebei over. Jammer weer.
    Wel een prettig kiempercentage voor die ronde: 120%.

En ja, hoe die planten kunnen groeien, dat blijft een wonder. Het lijkt wel exponentieel: Alsof ieder blaadje onmiddelijk wordt ingezet om weer 2 nieuwe te maken. Wat ook zo is, in feite. Leven: Het blijft ongelofelijk.
    3-ling van deze zomer
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Ik heb geen idee hoe lang geleden die rot zich genesteld kan/moet/zal hebben. Daar zou ik best wat meer van willen weten, van hoe zich dat precies ontwikkeld in wiet.

Ik heb geleerd dat schimmels eigenlijk overal zijn, behalve in hermetisch hygienische ruimtes. Met die afzuiging van mij moeten per seconde alle schimmelsporen van de wereld door die kast heen gaan. Je kan je dus ook afvragen: Waarom rotten de andere toppen niet?
      Ik ga het ze niet persoonlijk vragen: Ik wil ze niet op ideeen brengen.

Nik: Te gek man! Een drieling, wat mooi! Ze zien er nog blakend gezond uit ook.

Comment

Die dikkertjes zijn anders toch best wel "lekkere wijve"

Lijkt het nou maar zo of zijn de toppen aan de voorkant (bij de deur) wat minder groot dan die meer achterin de kast?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Thx blani, de dame heeft me na 100 dagen 190 gram opgeleverd op een kleine honderd dagen.
          Dat ernog eens iemand zegt dat autoflowers niks opbrengen :-p

Beneden in mijn handtekening staat een link van het verslag moest het je interesseren.

Vraag mij ook af hoe rot zich verspreid, ik heb het nog maar alleen in het droog proces tegen gekomen gellukkig .

Comment

De hoogte van de echte toppen is redelijk gelijk, hoewel het naar alle kanten een beetje afloopt. Wat je aan de voorkant ziet zijn vooral wat sub-topjes onder het echte dek. Ik hoop dat alle wanden volzitten met die subtopjes, of zelfs dat de hele planten volzitten met die subtopjes. Om dat te kunnen zien zou ik met een klewang het oerwoud inmoeten, dus dat komt volgende week pas.

Nik: Was die 190 gram uit 3 plantjes? Daar moeten we toch even formeel over doen: Zelfs voor fundamentele christenen is een tweeling twee individuen en een drieling drie. Anders zou ik nu geen 4 planten in mijn kast hebben maar 1.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Wie zou dit gespot hebben zonder UV-lamp?
            rotvergelijk.jpg

De zaken zijn eigenlijk best ernstig in een klein ghetto van mijn kast:
            uv1.jpguv2.jpg

Oogsttijd nadert dus snel. Ik wil toch wel graag 5 dagen spoelen (cocos is hydro, dus je kunt kort spoelen)... maandag mogen ze eruit!
            Last edited by Blani; 20 December 2013, 01:06.

Comment

Sorry blani ik was aan het liegen 190 bracht 1 dame op en de drie brachten er 160 op , foutje...

Comment

Er zitten wel wat kleine gele blaadjes, maar het is moeilijk te zien of het geel uit de top komt, of dat het in de top naar groen over gaat.
                Handig, als dit werkt. Je kunt er toch eerder bij zijn.
                Ik ga vandaag de blacklight van zolder pakken en bij m'n toppen kijken.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

op de foto waar blani vroeg wie dit zonder uv had kunnen zien kan ik zeggen dat als je het weet je het ziet ..
                  maar daarmee heb ik het dan ook allemaal gezegd!
                  die UV tip en truk is iets wat standaard zou moeten worden mee gegeven als tip vanuit de growshop ..
                  benieuwd wat voor leerijks ik nog allemaal te weten kom hier

Comment

Is daar nog wat tegen te doen als je het zo vroeg al ziet? Zag laatst iets over waterstofperoxide wat de schimmel zou doden, maar vloeistof op je toppen is wellicht wel het laatste wat je wilt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

GVD, wat een handige tip!!!

Ga ook maar eens de blacklight vanonder het stof halen.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Zou een HEPA filter nog helpen tegen die toprot schimmels?

Comment

HEPA filters claimen dat ze zowel rot als rot-sporen vangen. Je moet daarmee de hoeveelheid sporen in de lucht enorm kunnen verminderen, maar ik heb geen idee of dat in de praktijk helpt, want je krijgt het aantal infecties nooit naar 0. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat zo'n plant eigenlijk altijd van boven tot onder staat te rotten, maar dat het maar op een paar plaatsen een probleem oplevert. (Zo zitten er 300 soorten bacterien op onze handen, die nooit een probleem opleveren. Sterker nog: Vermoord de bacterien en je geeft ruimte aan de schimmels, en dan heb je een probleem.)

Ik heb wat toepassingen bekeken van die filters, en ik weet ook niet hoe praktisch ze zijn met die enorme luchtstromen die wij aanzuigen. Misschien zit dan zo'n filter binnen een dag zo vol zooi dat het zijn eigen besmettingen gaat cultiveren.

Toch: Weer iets om eens diep over na te denken. Of misschien een UV-C lamp in de luchtinlaat? Of diezelfde lamp een kwartier per dag vol op de planten?

Het schijnt dat je lucht keurig steriel kunt krijgen met een beetje gamma-straling. Heeft er niemand een radioactief bronnetje voor me liggen?
                          Last edited by Blani; 21 December 2013, 18:43.

Comment

Lijkt me inderdaad ook lastig om voldoende lucht door zo'n filter te zuigen.

Ik had zo'n UV lamp in het filter van mijn vijver. Dat ding had na een tijdje de behuizing weg gebrand.

Comment

Ik heb zojuist de rotte toppen gerooid. Morgen wil ik in oega-oega-mode met een hakmes mijn oerwoud in, dus een subtiel knipklusje kan ik beter vandaag doen.

Aan mijn kast is niet veel te zien van de kaalslag:
                              kruimels_001.jpg

Terwijl het toch best een paar topjes zijn:
                              kruimels_002.jpg

(Welkom in mijn kniphoekje trouwens)
                              kruimels_003.jpg

Zo'n top ziet er dan van buiten best okee uit:
                              kruimels_005.jpg

Maar knip je de onderste sub-topjes weg, dan barst je toch bijna in tranen uit:
                              kruimels_006.jpgkruimels_007.jpg

Maar graaf je nog dieper, dan valt het eigenlijk nog wel mee. De grootste berg is nog steeds schone wiet:
                              kruimels_008.jpg

En na de hele klus: (Van links naar rechts: Wiet, bladafval, stinkzooi)
                              kruimels_010.jpg

In totaal blijft er 175 gram natte wiet over, en 90 gram nat afval. Dat komt neer op 20 gram wiet en 10 gram verlies. Als dat alle verlies is van deze oogst, dan heb ik niet veel te klagen.

De topjes liggen te drogen:
                              kruimels_012.jpg
                              Attached Files

Comment

Succes met knippen blani, dan is eindelijk de dag aangebroken dat je mag oogsten

Hoop dat je niet meer rot tegenkomt, dat is helaas de tegenhanger van dikke compacte toppen

Comment

Bezig...
                                X