Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dat kan toch niet goed gaan...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dat kan toch niet goed gaan...

joun laatste post blani ivm met oogstijd, dat klopt helemaal!
    congratz, jij bent de 1e die ik dit hier zie zeggen,

de wiet oogt mooier met de tijd, en de geur komt beter ten uitting, dat hij sterker is is nonsens!
    je ziet wel dat de wiet steeds,mooier word en lichter.

dat process is niet moeilijk, na de oogst en droogtijd, gebeurt er nog genoeg in de toppen zelf.

wat dus de oorzaker van het positieve is zoals ik net hierboven al vernoemde,

verder ziet je kweek er keurig uit, het blijft me kriebelen,
    en die binnenkweek van mij gaat echt nog 1x weer realitijd worden.

keep it up,
    hoop je in de toekomst op een uitdagendere manier te werk te zien gaan,
    dan dit eerlijk gezegd.
    zoals ik vernam heb je opzich aardig wat kennis, en verstand in the pocket.

gr staff

Comment

Dat kan toch niet goed gaan...

@staff: Volgens mij had Krasi dit eerder dit jaar al aangehaald, met wat linkjes naar amerikaanse fora .

@ Blani: ziet er allemaal overheerlijk uit man! Ik kijk mee tot het eind, als er nog plaats is.
      Kan ik ondertussen nog wat bijleren

Gz en tot later

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Krasi kwam idd. direct in mijn gedachten op.

Hij vertelde het zelfde, dat THC naar CBN omgezet werd.
        Zijn stelling ging niet zover in, dat ook de CBD degradeerde.
        Wel haalde hij aan dat CBD en amber trich's bij sommige planten beter was.

Leuk dat je dit weer aanhaalt, past een beetje bij jouw topic titel.

Of heeft dit een beetje te maken met de oogstkoorts
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
            Krasi kwam idd. direct in mijn gedachten op.

Hij vertelde het zelfde, dat THC naar CBN omgezet werd.
            Zijn stelling ging niet zover in, dat ook de CBD degradeerde.
            Was dat niet een discussie die je met mij had?

Ik had ook al eerder links gepost naar die Amerikaanse forum artikelen:

Paar maanden later was er ook een leuke discussie over de "Amber Mythe" op WF. Op basis daarvan is Krasi toen volgens mij ook om gegaan.

Zag trouwens vandaag toevallig een clipje met het verhaal dat CBD zou kunnen degraderen naar THC (en dan weer naar CBN). Ging er vooral over hoe CBN en goed slaapmiddel is. Als je daar voor gaat kun je ze dus wellicht beter wel wat langer laten staan?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Staff, Bongool, Escargot en Wietefras: De spijker op zijn kop. Jullie hebben die discussies blijkbaar beter gevolgd dan ik. De naam "Krasi" laat een belletje rinkelen en de "Amber Myth" ook, dus we hebben het over hetzelfde.
              Zo te zien hebben jullie gelijk dat CBD niet degradeert tot CBN, en dat CBN zijn eigen medische kwaliteiten heeft. Daar deed ik te min over.
              WF heeft soms heel interessante links naar dit soort dingen, maar de discussies erover zijn meestal beneden peil. Ik lees eigenlijk alleen opening posts daar.

Q heeft ook een punt: Potentie is niet alles. Daarom ben ik ook eigenlijk zelf begonnen met kweken: Om lekker lichte, ouderwetse hippiewietjes te kunnen kweken waar je lekkere dikke toeters van kunt draaien. Mijn dagelijkse kost is een landrace"maroc" die volgens mij de 5% THC niet haalt.

Ik denk dat we veel kunnen leren van de amerikanen, omdat ze daar met hun medische wiet veel meer gelegenheid hebben om te testen dan wij. Je ziet in de dispenseries dat op iedere wiet is aangegeven wat THC, CBD en CBN percentages zijn. Dat wordt dus gemeten, en dat geeft zowel de gebruikers als de kwekers heel veel inzicht in wat ze nou eigenlijk leveren. Dat inzicht hebben wij totaal niet, dus we moeten het hebben van kennis van overzees. Hoe we die kennis vervolgens toepassen is een ander verhaal, want wij kweken niet voor apotheken. Wij kweken voor onze eigen smaak.

... en natuurlijk speelt de oogstkoorts altijd mee...

En of ik het kweken mis in de zomer? Absoluut. Vreselijk. Aan de andere kant: Afgelopen zomer had ik dus een achterbuurvrouw die doordraaide over mijn bureaulamp, en moest ik de politie uitnodigen in mijn huis en tuin. Toen was ik toch weer blij dat ik geen kweek had draaien, toen ik op 1 meter van mijn uitlaat met de agenten stond te babbelen.

Ik ben nog steeds behoorlijk paranoia over mijn kweek. Daarom kweek ik liever nu en dan grof, dan voortdurend half. Daarom heb ik ook zo lang geaarzeld om weer een verslagje bij te houden, en daarom kies ik ook deze periode om een kort verslagje te geven. De politie heeft het nu druk met vuurwerk (hoop ik?) en als ze daar mee klaar zijn, dan ik mijn oogst al lang droog en gestashed en staat mijn kweekkast weer vol met tuinstoelen.

Comment

PP heeft weer een hele andere uitwerking dan een super sticky indica. Van PP ga je altijd lullen (ben ik de enige?) en die indica kan wel potenter zijn maar de uitwerking is minder leuk, heel loom.
                Een medisch roker kiest natuurlijk de indica.

Dat verhaal van die bureaulamp, leuk stukje lezen vond ik dat
                In de zomer kweken is simpelweg te heet, bedoel je dat?
                Daar heb ik ook last van (kweek op zolder).

Comment

Huh..... vreemd volk hier....

De mensen zetten hun tuinstoelen buiten gedurende de winter terwijl ze in de zomer in de kast gaan.
                  Er worden zilveren hoedjes en wietbroeken genaaid.
                  Vreemde sigaretten en andere apparatuur waar geen standaarden gehanteerd worden...

Whats next....

(Niet dat ik dit alles echt vreemd vind hoor, ik ben gewoon reuze nieuwsgierig)
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

@Cookaap: Ik begin er ook achter te komen dat alleen de concentraties THC en CBD lang niet alles zeggen. Zo heb ik een Ketama die "puur indica" zou moeten zijn, maar waarvan ik een sativa-klap-op-mijn-kop krijg, belachelijk actief wordt, maar niet paranoide. Dat zou niet mogen kunnen.

Met hitte heb ik niet veel problemen in mijn kweekruimte: Die staat in een schuur onder een grote boom. Ik heb daar ook wel gekweekt in de zomer, maar dat leverde intense LV-problemen, waarschijnlijk door die boom.
                    Bovendien: Toen ik begon mijn hokkie te bouwen (drie jaar geleden alweer) stond die schuur min of meer vrij - maar ik was nog niet begonnen of de buren begonnen een verhoogd terras te bouwen, tegen die schuur aan, vlak boven en 2 meter naast mijn uitlaat. In de winter zitten ze daar niet, en bovendien stinkt mijn kast dan niet. Maar als de LV de mist in gaat dan stoppen de filters met werken en komt de volle stank naar buiten.
                    Daar zit je dan. Eerst maar een dikke joint gaan roken naast de uitlaat, zodat de buren denken dat de stank daarvan komt - maar dat kun je ook niet eindeloos volhouden. Aanzuiger voluit, om de LV te drukken? Dan komt er meer stank. Aanzuiger uit? Dan gaat de zaak staan schimmelen, en komt een half uur later de stank door alle kieren naar buiten. Kachel aan? Dat drukt de LV, maar de temperatuur is al 32 graden is de kast. Wat dan? Nou ja, dan maar lekker gaan zwemmen met de hond... Maar toch niet helemaal lekker.

@Escargot: Er lopen heeeele rare mensen rond onder die blowers. Dat wil je niet in je straat hebben: Mafkezen in wietbroeken en tinfoilhats. Kunnen ze die vieze hashspuiters niet verbieden ofzo!?
                    Last edited by Blani; 13 December 2013, 13:25.

Comment

Mijn Ketama's zien er ook meer uit als een sativa. Of althans, die smalle bladeren zou ik verwachten als teken van een sativa.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

In de groei is het verschil tussen Indica en Sativa vaak niet zo duidelijk - voor mij althans.

Bij mijn Ketama had ik ook 3 marocjes staan. Tijdens de groei kon ik ze niet uit elkaar houden (vervelend toen ik bij het verpotten de labels vergat) maar in de bloei werd dat vlot duidelijk. Gek genoeg had de Maroc echt sativa-kenmerken, met hoge, lossen toppen en hele smalle bladeren, terwijl de Ketama heel brede bladeren maakte, eerst zelfs met een soort zwemvliezen ertussen.
                        Maar vervolgens waren de Marocs in 8 weken klaar, terwijl de Ketama nog volop stond te strekken en nog 4 weken nodig had.

Een eerdere Ketama was gewoon helemaal Indica en in 8 weken klaar.

Blijkbaar niet helemaal stabiel, die Ketama... Vreemd wel. Je zou toch juist van een landrace stabiele genetica verwachten.

Om je even lekker te maken: Een plaatje van de ketama, vorige winter, vlak voor de oogst. Ze staat in dezelfde kast als mijn huidige kweek, onder 1000 watt. Ze dronk 10 liter water per dag in haar eentje; ze kreeg 2 maal daags water. (Drijfnat natuurlijk, want dat kan op cocos.) Opbrengst uiteindelijk 560 gram.
                        ketama.jpg
                        Last edited by Blani; 13 December 2013, 13:50.

Comment

Ik zag een Marokko expeditie filmpje van Strain Hunters (greenhouse). Die liepen daar rond tussen die planten en zagen overal Afghani planten. Wellicht zijn die zaden inderdaad niet stabiel omdat de soorten daar in het Riff gebergte ook al lang niet meer zuiver zijn?

Die foto is gewoon gemeen. Ik had 5 gram oogst van mijn 2 Ketama strekkers

Comment

Sorry, Wietefras. Ik zal het niet meer doen. Aan de andere kant: Wees blij dat ik 'em niet in jouw verslag heb gepost.

Die strainhunters-films zijn fantastisch. Die afghani herinner ik me niet meer, maar dat zou inderdaad heel goed de oorzaak kunnen zijn. Het zou me ook niks verbazen als Marocco ondertussen Nederlandse skunk verbouwd.

Ik ben ook nog steeds verbaasd over het verschil in zaden tussen "maroc" en "ketama". Dat is in principe dezelfde streek, want alle maroc wordt in het rif-gebergte verbouwd. Dus hoe kunnen die soortjes dan zou verschillend zijn? Maar ze zijn het wel.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                                Sorry, Wietefras. Ik zal het niet meer doen. Aan de andere kant: Wees blij dat ik 'em niet in jouw verslag heb gepost.
                                Ha, ha

Vond het ook wel grappig dat marokkaanse kwekers dachten dat als ze die velden met verschillende soorten maar een paar meter uit elkaar zouden zetten dat het dan elkaar niet zou bestuiven. Sowieso ook bizar dat ze de mannetjes gewoon lieten staan. Maar goed, ze doen het al tig jaar zo en het gaat blijkbaar goed. Al zat die man wel te mopperen dat zijn planten overwoekert werden door die Afghani soorten.

Comment

Bezig...
                                X