Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dat kan toch niet goed gaan...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dat kan toch niet goed gaan...

@El: Dat heb ik ook geprobeerd (minder water geven), maar dat heeft ook weer nadelen:
    -Als de verdamping omlaag gaat, dan gaat meteen weer de temperatuur omhoog, moet je harder afzuigen (dat moet je afzuiger maar aankunnen...)
    - Planten produceren slechter op weinig water. Vandaar dat hydro en cocos makkelijk een meeropbrengst geven van 20% boven aarde.
    - Als je planten in volle bloei opeens minder water geeft, dan zijn de stengels dat niet gewend, en dondert de hele zaak onderuit. Dat gebeurt normaal ook wel, maar dan top voor top, zodat je het kunt bijhouden met bamboestokken. Ik zag als schrikbeeld mijn hele kast plat voor pampus liggen, en durfde dus niet al te weinig water te geven.

@Wietefras: De marokkanen hebben andere doelen dan wij. Het lijkt ze weinig uit te maken hoeveel hasj er nou eigenlijk aan de planten zit; hoeveel rot er in zit; of ze te lang gestaan hebben... dondert niks, planten zat. Pas als er hasj van gemaakt is krijgt het waarde, dus dan pas gaan ze er voorzichtig mee worden - denk ik. Lijkt me. Weet ik niet. Ik roep maar wat.
    Zo las ik ook (van SpeesCees) dat van 1 kilo wiet 10 gram hasj wordt gemaakt. Een factor 1 op 100. Volgens mij wordt hier door hobbykwekers 1 op 20 gehaald in shakers en ijsemmers, en die hasj is zeker niet minder potent dan maroc.

Comment

Heb nog maar 1 afgeronde buitenkweek en misschien te vroeg om te oordelen, maar ik heb in week 5 geoogst ivm rot met alleen maar milky trychomen. En ik word er echt belachelijk stoned van, nog sterker na 3/4 joints heb ik wel eens op het randje van paranoia gezeten. Ik heb dit niet vaak zelfs niet van shopwiet. Duidelijk "te sterk" voor mij. Tijdens het drogen van deze wiet ben ik de trychomen weer gaan bekijken en tot mijn grote verbazing waren ze allemaal ineens weer helder... Heel bizar ik balen dat ik mijn wiet had verneukt... Maar nee hoor als ik nu deze zelfde wiet onder de microscoop leg zie ik 50/50 clear en amber... Ik ben er van overtuigd dat ik het goed heb gezien. Iemand die dit dan kan verklaren? Het spreekt alles tegen wat ik lees en wat gezegd word, en toch is dit echt zo gegaan met de trychs...
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Geen flauw idee, Chemiel. Maar ach, zolang die goed rookt is er toch niks aan de hand?

Ikzelf oogst gedeeltelijk op trichomen, maar ik hou ook de ouderwetse criteria in de gaten: 70% bruine pistels; duidelijk verval van de plant; en toprot/schimmel/beestjes natuurlijk. Vervolgens pak ik het eerste excuus om maar te kunnen oogsten. Oogstkoorts blijft een vervelende ziekte...

Comment

Van testen kan je leren en daar hou ik van!! Mooie toppen hoor.

Ik kan alleen niet op maken uit je verslag wanneer (welke week) je de planten onder 1200 watt heb gezet?

Ik denk dat jij veel water kan geven aan je planten omdat je juist zo veel aan stralingwarmte van je lampen hebt. Normaal krijg je toch echt gele bladeren als je te veel water geeft.

IK hoop dat je een grote op oogst krijgt dus meer dan 800 gram. Maar ik zelf denk niet dat die 1200 watt de niet meer opbrengt dan de kosten(stroomkosten). Eigenlijk zou je het hierna nog een ronde moeten zetten en dan met 600 watt en dan uitrekenen wat de verschil aan opbrengst(wiet) en kosten(stroom) wat dan de uitkomst is. Ik ben daar wel naar benieuwd.

Succes man. Ik ga je zeker volgen!!
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
            Ik kan alleen niet op maken uit je verslag wanneer (welke week) je de planten onder 1200 watt heb gezet?
            Ongeveer na 1 week bloei. Na die week vult het bladerdek het oppervlak van de kast, wat (voor mij) betekent dat er geen licht meer verspild wordt. Dan is ook de verdamping op orde (tegen de 5 liter per dag) wat betekent dat mijn ventilatie het trekt. Zonder die verdamping wordt het te heet.

Ik denk dat jij veel water kan geven aan je planten omdat je juist zo veel aan stralingwarmte van je lampen hebt. Normaal krijg je toch echt gele bladeren als je te veel water geeft.
            Ik heb op dezelfde manier gekweekt, op dezelfde vierkante meter, onder 600 watt. Geen gele bladeren (behalve een paar onderaan).
            Overigens heb ik wel eens een plant (op aarde) overbewaterd, maar die kreeg geen gele bladeren. Die ging gewoon helemaal slap hangen.

Maar ik zelf denk niet dat die 1200 watt de niet meer opbrengt dan de kosten(stroomkosten). Eigenlijk zou je het hierna nog een ronde moeten zetten en dan met 600 watt en dan uitrekenen wat de verschil aan opbrengst(wiet) en kosten(stroom) wat dan de uitkomst is. Ik ben daar wel naar benieuwd.
            Is gedaan, en niet alleen in de onderzoeken die ik aanhaal. Ikzelf heb ik diezelfde kast 550 gram onder 600 watt gedraaid en 800 gram onder 1000 watt. De extra is dan 250 gram voor 400 watt, en ja, dat vindt ik lonend.

Natuurlijk heb ik ook bijgeleerd tussen die twee oogsten in - maar ik heb niet voor 250 gram bijgeleerd. Dat maak je me niet wijs.

Of de stap van 1000 naar 1200 nog iets oplevert, dat weet ik niet. Ik denk niet dat mijn opbrengst zal verminderen ten opzichte van 1000 watt. Daar zien de plantjes niet naar uit, in ieder geval.
            Last edited by Blani; 13 December 2013, 20:19.

Comment

blani ik begrijp je volkomen,
              dat met dat gezeik door anderen en de politie, dat is wat mij ook tegenhoudt....

het komt nog wel een 1x weer dat beloof ik iedereen hier.
              maar het kan wel duren even nog gaan voordat dit ook realitijd word,

ja blani we kunnen ons beter, dan je denkt, int verleden hebben wij wel eens een leuk babbeltje gehad.

maar ik kan me volledig in je plaatsen, en vinden en begrijp je tekst hierboven beter als geen ander.

gr staff

Comment

Het is allemaal erg, Stafford, maar het tij is aan het keren. Er komt een tijd dat wiet gedecriminaliseert wordt en dat wiet kweken in je schuur net zo legaal is als bier brouwen in je schuur.

Ik droom wel eens dat 5 plantjes weer mogen, binnenshuis, en hoeveel wiet je van 5 plantjes kan produceren als je je best doet. (600-1000 gram per maand, in mijn ideeen) - ALS 5 plantjes weer mogen. Maar ach, dromen... Ik droom er ook van rijk te worden, Corsica te kopen en mezelf als dictator te installeren. Ik heb de grondwet al klaarliggen.

Comment

Ik vind het wel interessant, ik ga het meenemen in mijn gedachte. Ik vind het leuk dat je ook de info geeft van de vorige rondes.

Alleen snap ik echt niet van het vele water, behalve dat het gewoon veel verdampt.

Wat ik al zei, als je normaal te veel water gaat het gewoon niet goed met je plantje en dat is juist de grootse beginners fout.

Als je een zaailing te veel water geeft dan krijgt echt minder wortels, dan gaat de plant( wortels) niet zoeken naar water maar wordt ie zeg maar lui.

Gr. MMZ

Comment

Ik vraag me ook altijd af of dat niet gewoon onzin is. Heb je de wortels wel eens gezien in een diep water hydro? Die staan vol in het water en groeien als een dolle.

Kokos is ook haast een soort hydro medium. In potgrond moet je dat overwateren niet flikken, want dan pers je alle zuurstof eruit en gaan de wortels dood.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ja okay, voor de duidelijkheid in bedoel dat natuurlijk wel in aarde. Maar je hebt gelijk in hydro kan het wel, maar dat is wel natuurlijk heel iets anders. Maar het zet me wel aan het denken.

Ik ga trouwens nog iets uit testen met betrekking met wortels(groei) maar dat laat zich nog ff opzicht wachten maar daar ga ik zeker nog een verslag van maken.

Comment

TOPROT!

Ik hield voor het eerst deze oogst mijn blacklight even boven planten. (Dat doet toch iedere kweker, even de discolamp erbij halen!?) en zag een heel eng blaadje. Ik heb het eruit gehaald om even te fotograferen, met 3 gezonde blaadjes. Normaal is er weinig te zien:
                        rot1.jpg

Maar als je de lampen even uitdoet en de discoverlichting aan:
                        rot2.jpg

...dan schrik ik dus, als ik dat zie in mijn kast. Even voorzichtig trekken... en ja, het blaadje zat al los. Meteen de top ingedoken:
                        rot3.jpg
                        (Ongeveer midden in beeld zit een heel klein bruin vlekje.)
                        Dat heb ik dus maar chirurgisch verwijderd, en de top een beetje opengezet om door te waaien. Gelukkig was ik er vroeg bij (eerlijk gezegd: Nog nooit zo vroeg een rottende top gespot!), anders had ik 'em meteen geknipt en weggegooid.

Dit betekent wel dat de oogstkoort stijgt en dus de oogstdag dichterbij komt. Dat mag duidelijk zijn.

Comment

Dat is kut man. Trouwens wel gaaf dat je dat kan zien onder blacklight, weer wat bij geleerd. Ga ik ook doen, ik heb nog z'n blacklight liggen.

Ik wil niet rot doen maar komt dat toprot zal dat niet door al dat vele water, verdamping/ lv.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Sterkte man.

Comment

Het is mogelijk dat ik minder rot zou hebben op droge aarde. Het is heel waarschijnlijk dat ik ondanks de rot, meer overhoud op natte cocos.

@MZZ: Je laatste opmerking erover was geen open vraag meer. Je probeert me iets aan te praten. Dat mag, maar dan wil ik eerst jouw resultaten zien. Waar zijn die?

Comment

Idd weer wat bijgeleerd. Jammer dat het tenkoste gaat van een mooie top. Hopelijk breidt het niet verder uit makker!

Die oogstkoorts kan ik goed begrijpen, khoop dat je een mooi resultaat boekt.

Gz

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Ik bedoel de oorzaak van de toprot? Hoe komt het. Als je weet kan je het verkomen.

Dat heeft niets met mijn resultaten te maken, waarom doe je dat je zo vijandig?

vind ik een rare reactie, zal wel aan mij liggen?

Comment

Bezig...
                                X