Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Blani, ik wil je even complimenteren met dit prachttopic! Ontzettend veel leerzaams en vooral de niet-te-moeilijk-doen mentaliteit spreekt me aan.
Top!
Ik hoop dat je zo door blijft gaan.
Bedankt LR2. Je bent een van de topkwekers hier, dus zo'n lovende reactie van jou is niet niks.
Ik heb nog wat heel aardige updates in petto, dus maak je geen zorgen. Ik ga proberen het niveau hoog te houden. (Met het enorme voordeel dat ik maar 2 weken te gaan heb. )
Trouwens: Ik ga dat koolstoffilter maar niet laten vallen. Ik heb wat leuke ideeen over nieuwe lampekappen en dat moet eigenlijk onmiddelijk worden uitgeprobeerd, bijna-klare oogst of niet. Als ik mijn planten electrocuteer en vervolgens rooster, dan kan ik ze toch ook wel oogsten?
...want ik moest van Nik een ventilator bijhangen.
Allemaal in koor: DANK JE WEL, NIK!
Nee, serieus, dat ding hangt er dus, en verder was er niks te melden. Behalve de geur dan: De planten zijn enorm veel sterker gaan ruiken sinds gisteren.
Gelukkig heb ik iets anders om de morrende meute te sussen. Een leuk intermezzo-verslagje uit de oude doos. Alleen wil ik niet dat dat wordt samengevoegd met deze post, dus die update komt pas als er iemand anders gepost heeft.
Nee, okee, ik wil er toch wat meer over zeggen. De vraag "wanneer naar 12/12" kun je niet zomaar beantwoorden. Er zijn te veel factoren, waaronder persoonlijke smaak. Het enige wat je kan doen is zelf uitproberen en meekijken met anderen...
...dus zit je als beginner avonden lang onleesbare verslagen door te spitten op zoek naar die 2 fotos: moment 12/12 en moment van oogst. Wil niemand die plaatjes nou eens even naast mekaar zetten!?
Nou, bij deze. Ik had het graag gedaan voor 20 verschillende planten met alle mogelijke voorgroeitijden, scrog-technieken, verlichtingen en mediums, maar ik heb helaas alleen bovenstaande.
Een paar random opmerkingen:
- Op plaatje 1 zijn ze net preventief behandeld tegen meeldauw. Onder normaal licht zag je dat nauwelijks, maar met een flitser levert het hele vieze reflecties.
- Als de barbaarse taferelen in mijn kast "mainlinen" of "scroggen" zijn, dan is Islam een "religion of peace".
- In de reeks van de losse top lijkt het of ik 2 keer van top gewisseld ben. Dat zou kunnen. Weet ik niet meer. Ik zal wel weer stoned geweest zijn.
Da's degene die ik ook gebruik, b'cuzz ata en atami is eenzelfde bedrijf hun lijnen zijn gewoon door die labels gerangschikt b'cuzz hun minerale lijn, ata is hun bio lijn en atami is de bloombastic en rootbastic.
Dat is toch hoe ik het denk, ze maken nog zelf een onderscheid met de professionaliteit van de kweker tussen hun labels.
Sowieso ben ik heel tevreden van hun bloombastic :-p
Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Ha, mooi inderdaad zo'n rij foto's naast elkaar. Altijd goed om elke week een foto te maken zodat je later weer kan terug zien hoe je planten zich ontwikkeld hebben. Als je dat dan zelf "vergeten" bent (ofwel te lui) dan kun je mooi hier spieken
Ik heb namelijk met interesse de kiem-perikelen gevolgd van Pitbull, Wietefras en Anowietje. Ik ben benieuwd of mijn methode opweegt tegen die van W en A.
Mocht mijn methode het afleggen, dan zal ik deze post verwijderen, het bestaan van deze kweek ontkennen, het bestaan van andermans kweken ontkennen en stug volhouden dat langzaam ontkiemen zowiezo beter is dan snel. Zo hoort dat toch?
Mijn methode is wat eenvoudiger dan die van W en A, wat een voordeel zou kunnen zijn. Mijn methode is:
- Cocos prepareren: Uitspoelen en op een EC brengen van 1.5 tot 1.8 (deze keer 1.6) en op pH 5.5-6.5 (deze keer 5.9).
- Ondiepe putjes maken (0.5 cm ofzo), zaadjes erin, net afdekken met cocos.
- Met een pipet de plekken van de zaadjes nadruppelen, zodat de zaadjes eventjes drijfnat zijn.
- Pot afdekken met plastic boterhamzakje
- Spaarlamp erboven, 23 watt. Deze keer op 24/0, omdat ik geen klokjes overhad.
Ik heb 4 zaadjes in de pot gestopt, zelf gekruist (per ongeluk) uit een Peacemaker en een hermafrodiete Maroc. Ik had er toch geen plannen mee, dus deze test is een prima bestemming. Zogauw ze hun eerste blaadjes hebben weet ik genoeg en gaan ze in de afvalbak.
Noemen ze dit winter!? Nee, klopt, ze noemen het herst. Maar toch. 24 graden in mijn schuur, 31.5 in mijn kast. Ik heb haastig mijn warmtewisselaar opengezet en al mijn inlaatpanties schoongemaakt. Ik had misschien mijn vermogen kunnen terugschroeven van 1200 naar 880, maar ze zeggen dat planten gaan strekken als ze te weinig licht krijgen. Dat klinkt helemaal niet goed, gestrekte planten.
En spoelen gaat met grof geweld hier. Ik haal de pomp uit mijn voedingsvat, zet 'em in een kleiner vat, en pomp van daaruit 80 liter liter afgezuurd water met wat enzymen door de potten. Mijn voedingsvat staat dan tot het randje vol; dat pomp ik leeg naar het riool. Dan vul ik het vat met puur afgezuurd water.
Dat betekent dat tot morgen de planten in enzymen staan. Morgen worden die enzymen zwaar verdund vanuit het voedingsvat, maar ze blijven in het systeem tot de oogst.
Ondertussen is in mijn kiemtest de eerste bovengekomen: dec18_2013006.jpg
Dat is na dik twee etmalen. Ik heb even gespiekt en een beetje rondgewoeld. Er is tenminste nog eentje ontkiemt, maar nog niet bovengronds, dus die telt niet mee.
Comment