Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dat kan toch niet goed gaan...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dat kan toch niet goed gaan...

Explosie van toppen! Heel mooi
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Ha, binnenkort ze zien er idd flink uit die toppen.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Zien er zeker goed uit en sommige trichomen beginnen al amber te worden

Comment

Hopla, dat zijn flinke toppen!

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Mooie trich's, word een lekker oogst denk ik.
            Veel knipplezier.
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

In mijn kiemtest zijn alle 4 de zaadjes uitgekomen:
              zerizzlive.jpg

Ze waren ingezet op de avond van de 15'e om 22:00 uur. Het is nu de 18'e 20:00 uur, dus binnen 3 etmalen zijn ze allemaal boven.

Nou wilde ik dat vergelijken met de resultaten van dat kweekverslag van Mr Keffer, maar dat hele topic is verdwenen. Mr Keffer zelf is verbannen. Volkomen terecht, en opgeruimd staat netjes, maar nou kan ik niet meer vinden wat de kiemresultaten waren van Wietefras en Anowietje. Hun eigen kweekverslagen beginnen pas na de kiem.

En nou zit ik weer met 4 bastaardkinderen. Geen idee wie de vader is, maak ik ben het niet. Vroeger kon je kinderen te vondeling leggen bij de kerk, dan werden ze liefdevol opgevangen. Geldt dat ook voor wietplantjes?

Of toch maar netjes overpotten in de plantenbakken van het lokale overdekte winkelcentrum?

Het politiebureau heeft mooie plantenbakken volgens mij. Misschien morgen weer eens gaan opgeven dat mijn fiets gestolen is ofzo. Je moet altijd lang wachten, dan mag je toch best even de planten bewonderen?

Het zijn dan onduidelijke zaden en waarschijnlijk herma, maar het blijft gewoon zonde om ze te vermoorden.

Comment

Lijkt me een leuke actie...

Ik geniet nu al, alleen de gedachte al...;

Comment

Haha idd , wil die petten hun gezichten wel 'ns zien . Mooie bloemen hebt u daar meneer de agent ^^!
                  Volgens mij hadden wietje en fras het over kiemtijden van 1 a 2 dagen.
                  Zelf had ik de zaadjes tussen wat vochtig keukenpapier, na 24 uur een kiempje eraan en de aarde in. Weer 24 uur later waren ze boven. 2 achterblijvertjes een aantal uurtjes later.

GZ

PS: Overigens niet rouwig dat die straathond het asiel in moest .

Comment

Ik reken 2 tot 3 dagen dat ze boven de grond staan met de koppies. Ik stop ze namelijk meteen in de grond dus hoe lang het dan duurt met ontkiemen zie ik normaal gesproken niet.

Had een foto geplaatst van een plantje van 12 dagen oud (1-oktober 19:00 gezaaid, 3-oktober boven en foto op 13-oktober 10:21, pot is een 22cm brede smartpot #2):
                    2013-10-13 10.21.jpg

Die 12 dagen was van dezelfde leeftijd als die zaailing van onze Mr. Canis (met net 2 echte bladparen). Klopt ook wel, want hij had een week verloren met ontkiemen en wachten tot ze boven kwamen. Die van mij zien er na 5 dagen zo uit als die van hem na 12.

Bizar hoe snel die dingen groeien trouwens. De eerste foto uit mijn verslag is van de 18e (5 dagen later) en dan is het al een knappe plant (vooral de BB).

Of was je nog op zoek naar een andere leeftijd? Heb ook wel foto's van dezelfde plant 1, 2 en 5 dagen oud.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wat ik wilde weten was die 2 a 3 dagen tot bovenkomen. Dat is bij jou dus hetzelfde als bij mij. Ik had er nooit eerder op gelet, maar die week van Mr Yorkshire leek me ontzettend lang, zelfs voor een no-nonsense aanpak.

Verder dan dit wil ik mijn plantjes niet laten opgroeien, dus verder kunnen we niet vergelijken. Ikk heb nu namelijk opeens 8 planten in huis in plaats van 4, zonder een zinnig doel, en dat wil ik voorkomen. We zouden elkaar niet veel ontlopen, omdat we basically hetzelfde kweken - in de groeifase althans.

Ik kwam nog wel een ander begin tegen in mijn oude doos: Van een tweeling. Twee plantjes uit 1 zaadje.

Dag 1: Na een dikke week wachten zag ik een soort rare knoop bovenkomen. Met een loop en een pincet kon ik die knoop ontwarren tot 2 minuscule plantjes die ik zorgvuldig weer gepoot heb. Het zaadje ligt er tussen, voor het formaat.
                      tweeling001.jpg

Dag 4: Verdomd: Ze bleven in leven. Er zat zelfs wat groei in - als je goed keek.
                      tweeling002.jpg

Dag 7: Langzaam maar zeker...
                      tweeling003.jpg

Dag 15: Toch een beetje een groeistoornis misschien:
                      tweeling004.jpg

...en toen weer de vuilnisbak in. Ik had 5 zaadjes gezet om 4 plantjes over te houden, dus deze 2 waren allebei over. Jammer weer.
                      Wel een prettig kiempercentage voor die ronde: 120%.

En ja, hoe die planten kunnen groeien, dat blijft een wonder. Het lijkt wel exponentieel: Alsof ieder blaadje onmiddelijk wordt ingezet om weer 2 nieuwe te maken. Wat ook zo is, in feite. Leven: Het blijft ongelofelijk.

Comment

Ik denk inderdaad dat mijn ontkiem en zaailing resultaat niet afwijkend was. Dat van Herr Dachshund daarentegen was duidelijk wel afwijkend van de norm.

En oh ja, dat is waar ook, dat hele veld toppen in je hok komt maar van 4 planten.

Comment

Yep, 4 planten. Zesenveertig serieuze toppen. Ik heb ze net even geteld.

Ik wil eigenlijk ook nog eens proberen wat ik met 1 plant kan doen. Die Ketama ging die kant op, maar dat was alleen omdat het kreng niet wilde afbloeien.
                          Last edited by Blani; 19 December 2013, 02:46.

Comment

Comment

Meer toprot!

meerrot.jpg
                              Niet dat ikzelf het kan zien in die top, maar de UV-lamp kon het wel. Ik laat het gewoon zitten in dit stadium. Als ik ga proberen het te verwijderen ga ik het alleen maar verspreiden. Knip ik de hele top af, dan is de hele top verloren. Laat ik haar staan, dan rot ze verder en verlies ik wat wiet, maar niet veel. Ze heeft nog maar een week te gaan. Van dat hoofdtopje ga ik nog zeker 50% redden, en met de tak eronder is natuurlijk niks aan de hand. Deze rotte plek kost me minder dan 5 gram.

Het is ook maar een klein topje. Kijk: Dit is een top:
                              dertigcm.jpg

En die is niet eens speciaal. Ik heb haar even een pijltje gegeven in het toppenveld:
                              daaristie.jpg

Kortom: Dat komt wel goed.

Ik heb het veld moeten volzetten met bamboe, omdat de arme schatjes hun eigen gewicht niet meer kunnen dragen. Het is niet mijn gewoonte om vetgemeste wijven te ondersteunen, maar ik maak uitzonderingen.

Comment

Dat had ik niet meer verwacht toprot.
                                Ik heb geen idee hoe snel dat om zich heen vreet, dus ik sluit me aan bij jouw beslissing.

5 Gram op een oogst is mee te leven, denk ik

Comment

Bezig...
                                X