Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@QnQ: 1 op 1 draaien, met 1200 watt op 1 vierkante meter? Voor zover ik weet is dat nog niemand ter wereld gelukt. Met 600 watt op 1 vierkante meter kan het wel, maar als je meer licht gaat gebruiken moet je toch rekening houden met een verminderde meeropbrengst.
@B2N: Ik heb 1 maal een ronde gedraaid met witgekalkte muren, maar dat was meteen mijn slechtste ronde ooit. Mijzelf verbaasde dat niks: Witte muren reflecteren mijn licht alle kanten op, terwijl spiegel-folie het licht naar beneden weerkaatst, naar de planten, waar ik het hebben wil.
Er wordt wel gewaarschuwd voor hotspots, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt, ondanks mijn belachelijke overdosis aan licht.
@De Witte: Ik buig/knak alle takken zodat ze plat blijven liggen. Na een paar dagen beginnen ze zich dan weer op te richten, en dan bind ik ze alsnog naar beneden vast.
Hoi, LR2. Sorry dat ik zo lang ben weggeweest. Heb wel nu en dan de experimenten van jou en Wietefras bijgehouden, maar was te lui om te posten.
Anyway: Ze heeft zowat 9 weken voorgegroeid, onder 100 watt spaarlampen, 24/0. Dat heb ik speciaal in een kleinere kast gedaan, zodat ik haar efficient de hoogte in kon kweken. Na die 9 weken verpot van 5 naar 45 liter, platgegooid en meteen op 12/12 gezet.
Ik heb vernomen dat bij de veerboot naar Terschelling 5 gram wiet dan wel "gedoogd" wordt, maar het wordt je nog steeds afgepakt. Fijne vorm van gedogen, jongens! Je laat eerst brave burgers wiet kopen in de shop, en daar vet belasting over betalen, en daarna pak je het alsnog af.
Hoe dan ook: Mijn plantje gaat NIET mee op de veerboot naar Terschelling. Ik steek wel even over per kayak.
Als je die anti-psychotronische muts op zet, dan laten ze je vast gewoon doorvaren!
Geen probleem dat je zo lang weg bent joh. Ik heb je wel gemist, maar het is niet zo stoer om dat te zeggen natuurlijk
De laatste keer dat vrienden naar Terschelling zijn geweest (2010 ofzo?), heb ik ze een zak wiet meegegeven. Toen ze terug kwamen bleken ze niet opgepakt/aangehouden/doorzocht te zijn, ook zagen ze lijkbleek en het leek alsof ze non-stop geslapen hadden. Blijkbaar waren ze hun tent niet uit geweest, en hadden ze de volle 7 dagen genomen om die zak weg te roken.
Maareh, met zulke oogst, dan zou ik 5 afgepakte grammetjes niet missen. Als er geen boete tegenover staat, dan zou ik het gewoon proberen. Word je gepakt, dan is het weg. Word je doorgelaten, dan kun je er alsnog van genieten.
Misschien zelfs twee zakjes op zak steken met ieder 2 gram: een zakje in mijn broekzak, en een ander zakje precies daaronder in mijn onderbroek. De kans dat een hasjhond het eerste zakje vind is groot, maar met het tweede zakje heb je tenminste nog iets te roken.
Overigens wil ik helemaal niet naar Terschelling. Ik vind het alleen zo vreselijk flauw van de politie om mensen hun jointje daar niet te gunnen, terwijl de 16-jarigen zich lam zuipen op de campings. Ik zou bijna (maar dus niet helemaal) met mijn hele oogst overkayaken om daar op de campings humanistische hulp te gaan uitdelen, in zakjes van een gram.
Niks mis met Terschelling hoor - maar ik woon onder de rook van Schiermonnikoog. Niet alleen is daar geen controle bij de boot; de overtocht is een uur korter en ze hebben op Schier geen auto's, brommers en zuipcampings. Schier heeft voor mij alle voordelen voor een middagje strand. Dan nog zal ik mijn wiet in 2 zakjes meenemen.
Comment