Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik kweek ook op cocos in smart/airpots.
    19L potten gooi ik gemakkelijk 3 liter water in om de dag! Ze zouden zelfs meer kunnen verdragen, maar bij een liter of 2-3 zijn ze aardig "vochtig"
    Airpots drogen sws heel snel, dus maak je niet druk.

Zou als ik jou was dus wat natter gaan kweken.
    Is je Cocos te droog dan staat de boel stil..
    Ik gebruik b'CUZZ voeding, ook van Atami.
    Groei EC 0,8-1,4
    Bloei EC 1,4-2,2 (max!)
    PH 5,8-6,0
    Min 2 weken spoelen..

Komt goed! Succes.

Gr TruSpliff

Comment

• TruSpliffman
      TruSpliffman commented
      Editing a comment
      Owja, wel afzuiging aan! Anders gaat je lv torenhoog worden. 80% is al erg hoog.

Oorspronkelijk geplaatst door TruSpliffman View Post
    Ik kweek ook op cocos in smart/airpots.
    19L potten gooi ik gemakkelijk 3 liter water in om de dag! Ze zouden zelfs meer kunnen verdragen, maar bij een liter of 2-3 zijn ze aardig "vochtig"
    Airpots drogen sws heel snel, dus maak je niet druk.

Zou als ik jou was dus wat natter gaan kweken.
    Is je Cocos te droog dan staat de boel stil..
    Ik gebruik b'CUZZ voeding, ook van Atami.
    Groei EC 0,8-1,4
    Bloei EC 1,4-2,2 (max!)
    PH 5,8-6,0
    Min 2 weken spoelen..

Komt goed! Succes.

Gr TruSpliff
    Hallo

Ok, klinkt logisch, maar dacht niet dat ze zoveel mochten hebben, ik dacht dat ik al aan het overdrijven was
    en met men hydrokorrels erboven -.- voel ik het idd niet zo goed of de coco's nog vochtig is.
    Volgende keer zet ik er maar max 4 mss zelfs 3, tent staat veel te vol en die potten zitten in elkaar zoals lego,
    kan ze moeilijk opheffen of heel de boel gaat omhoog -.-
    Wederom rooky mistake...

Hoever zit jij al met je kweek? Gaf je ze vanaf het begin in die Airpots dagelijks al 2-3l. ? vanaf week 3?
    Dus als ze gaan groeien en bloeien kunnen deze 10 l. per plant per dag aan ofzo?

Meng je bij die 2-3 l. ook al voor 2-3 l. voeding?
    Dus in een later stadion ook veel meer voeding? zal dan 2-300 euro aan voeding zijn voor 1 kweek ofzo?

Ga wel overstappen naar Plagron, producten al toegekomen, houdbaar tot 2022
    Veel miserie gehad met houdbaarheidsdatum bij Atami (bij mij toch 2x) zat een setje bij met EXP 2014...
    en die webshop doet er niks aan om het te vergoeden, was zelfs een verkeerde set van 25 euro en had er ene besteld van 45..
    Na veel e-mails zonder reactie, eens een kwade e-mail gestuurd en nu zitten ze me gewoon uit te lachen, toffe shop

De EC waarde meet ik niet.. is dit echt nodig? Wat kan je eraan veranderen bij te hoog , te laag? Water bij kappen?
    Men brut stadswater heeft PH 8.0 - 8.2, met voeding PH 7.0, en dan nog afzuren tot PH 6.0.
    Is er een mogelijkheid dat men EC ver buiten de grenzen ligt?

Die luchtvochtigheid is grotendeels te wijten aan een luchtbevochtiger die ik naast men open tent staan heb,
    met lamp en afzuiging aan kom ik mss aan 30%, dit is te weinig nee?
    Maar moet het nog eens testen met de tent toe, dan wel zonder luchtbevochtiger, die zet ik niet in de tent.
    mss gaat de LV dan wel omhoog door de 1cm water op de bodem in de gesloten tent
    de rest van het water pomp ik weg.

Bedankt voor de reactie!!

Comment

• TruSpliffman
      TruSpliffman commented
      Editing a comment
      Hey Dooby,

Ik kweek alleen met zaden. Als jij ook planten uit zaad hebt, kan de bevochtiger wel uit. Mijn lv is 35-40% zonder problemen.
      Als ik begin, water ik de cocos in met ec 0,8-1,0 ph 5,8.
      Inwateren doe ik dus zoveel water (voeding) in de cocos kieperen, dat er ongeveer 20-25% van de hoeveelheid wat erin gaat, er onder weer uitloopt. Je kunt de drain dan meten met een ec meter, en je zou dan dezelfde waarde moeten hebben als je voedingsoplossing (ec en ph). Dan is het goed. Zo niet, moet je meer erin gooien of je cocos is "slechte kwaliteit en moeten langer spoelen/drainen. Tot je de waarde hebt van voedingswater!!
      Dan maak ik de cocos weer losser/luchtiger en laat het een dagje staan ofzo.
      Dan de plant erin.
      De eerste week of 2 hoef je dan niks te geven.
      In die tijd groeit je plant snel als het goed is.
      Ec kun je rustig aan opvoeren tot 1,4 in groei ongeveer.

In de bloei daarin tegen geef ik veel meer water/ voeding. Afhankelijk van bladkleur en formaat plant op dat moment.
      Als je in de bloei rond ec 1.8-2.0 uitkomt zit je meestal safe. Bij tekort, beetje opvoeren met 0.1-0.2
      Als je zoals jij zonder ec werkt kun je in de groei max ongeveer 1,5ml/L a+b erin doen. Dit geldt voor atami! Plagron weet ik niet! Dus pas op.
      Dus op 10L water, 15ml a+b max dan heb je ec van 1,2-1,3. Dus tel maar uit. Begin met 0,5 ml/L inwateren, daarna 1,0 ml /L geven rond week 2. Daarna opvoeren tot 1,5ml/L

Bloei geef ik 2,0-2,5ml/L dan zit je rond ec 1,8-2,0. Speel met alles ertussen in.
      Ik verdeel die 10L over 4 planten, wacht dan een dag of 3 en kijk of ze weer moeten.
      Anderen doen iedere dag beetjes geven. Is beter zeggen ze maar tijd is ook soms schaars.
      Op het einde geef ik dus ongeveer 2,5L per plant om de dag, soms 3L...

Je moet dus van begin af aan voeden in cocos en er is veel kwaliteit verschil. Als je keihard spoelt werkt iedere cocos wel.. Doe je dat niet of wil je dat niet doen dan gaat het mis. Of je koopt kwaliteit. Ik heb goed ervaringen met canna. Zeer schone cocos!
      Kosten van voeding valt heeeel erg mee.. Ab kost miss 10 euro p liter. Genoeg voor 5 planten hoor!
      Bloeivoeding verbruik je ook minder van, zeker bij atami met hun 3 boosters.. 25-30euro voor een cyclus aan voeding.

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik schrijf haha. Ben een dikke aan het roken namelijk!

Gr TruSpliff

hallo,

ja het is duidelijk, no worries
    het is ook duidelijk dat ik verkeerd ben begonnen, volgende keer start ik op jouw manier
    en nog duidelijker dat ik een EC meter moet aanschaffen

is het nu best om even alleen maar water te geven?
    Ik geef namelijk al iedere dag 1 liter met 4ml A, 4ml B, 1ML rootstimulator per plant,
    zo staat het op het growschema van atami, maar snap de fout al, deze is berekend op een cyclus van 10 weken, na 1 week groei al op 12/12 zetten
    dan kunnen de planten het waarschijnlijk wel gebruiken, maar in mijn geval met enkele weken groei is dit te veel als ik het goed versta

hier krullen de bladeren is dan waarschijnlijk overbemesting? water te kort of teveel niet denk ik

of spoel ik best iedere pot met 5l water PH6.0 om zo de coco's te "resetten" ?

en hier ook zaden femenized

bedank voor de reactie
    grtz pete

Comment

Hey Pete,
      4ml/L in de groei is bij mijn voeding veeeel te veel! Mijn schema zegt max 3ml in bloei.. De fles zegt idd 4ml max, maar dat is vol in de bloei. Echt niet in de groeifase.
      Je zou idd kunnen spoelen met water ph6,0, maar ik denk dat je beter een voedingsoplossing van 1,5ml/L AB en 1,0ml/L rootstim.
      Je moet eigenlijk je "oude ec" eruit spoelen met je "nieuwe". De drain verteld je uiteindelijk weer of je genoeg gespoeld hebt. Daarom is een ec meter wel wenselijk, zeker bij cocos.
      Meten is weten bij cocos.

Gekruld blad:
      Krullen omhoog of omlaag?
      Krul omlaag (klauw) teveel water
      Blad voelt dan wel stevig aan, niet slap.
      Is het blad slap dan staan ze te droog!
      Maar dit lijkt me sterk op cocos in airpots.

Krullen omhoog:
      Lamp tijdelijk wat hoger hangen of ventilator niet direct op de plant.

Gr TruSpliff

Comment

Hello!

Heb ze gisteren geen water meer gegeven, had ze dinsdag 1.5l en eergisteren 2l elk gegeven.
        Ook beetje door tijdsgebrek...
        Heb net nog eens weest kijken en wat foto's getrokken,
        kmoet zeggen dat de potten nog redelijk zwaar aanvoelen en de coco's nog beetje vochtig is 2-3 cm onder men laag hydrokorrels

Kijk eens op de foto's en zeg wat je denkt aub, twijfel aan mezelf...
        ik zie bij 2-3 vd 5 krul omlaag klauw
        die andere 2 zien er niet slecht uit denk ik...
        en die ene bloemkool, weet niet of die goed staat :p

EC meter is besteld , max leverdatum vrijdag 18/11

wanneer start je nog eens op?....

thx & grtz!
        Attached Files

Comment

foto 2 en 3 zien er niet slecht uit denk ik, foto 4 is die bloemkool
          foto 5,6 cheese zit met die klauw
          foto 7,8 candy kush express ook

Comment

Hey Pete,

Als ik de fotos bekijk zie ik een goede bladkleur, niet extreem donker en niet verbrand.
            Ik denk alleen dat je van begin af aan te vaak water hebt gegeven, hierdoor is je cocos denk ik zijn "luchtigheid" een beetje kwijt.
            Als je blad met klauw stevig aanvoelt en niet slap/verwelkt, dan staan ze te nat..
            Met jouw potmaat kun je gemakkelijk eens 5-7dagen niks geven. Geen water geen voeding niks. Je potten mogen nu wel ff droog trekken.
            Als het TE droog word dan gaat je blad vanzelf een beetje hangen (slap).
            En als je bladgroen lichter van kleur word dan kun weer eens aan voeden denken. Dus wel iedere dag blijven kijken.

LV moet trouwens ook echt omlaag. Meer ventileren! Ook daar kan je blad zo van uitzien.
            Zorg dat je geen schimmel krijgt. De bladeren wat in/over de pot hangen moeten ook goed "luchten", voordat het weet heb je haartjes op je cocos..

En geloof me als je potten nog zwaar aanvoelen, zijn ze vochtig tot nat. Dan kun je in de groei best een aantal dagen zonder.

Ik zou dus wachten tot dat de plant lichter van kleur word en dan eens de helft geven van wat je normaal gaf. Is de cocos droog geef je max 2L. Dan wacht je weer totdat de pot lichter voelt of je voelt dat het droger is. In de bloei geef je straks gewoon een liter of 3-4, hoe vaak moet ff bekijken.

Gr TruSpliff
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

Comment

• TruSpliffman
              TruSpliffman commented
              Editing a comment
              Owja,probeer je potten van de grond af te zetten... Kun je vanalles voor gebruiken.. Ik doe dat met pvc afdichting doppen. 4-5 doppen op de vloer en pot erop. Zo drain je makkelijk en je vangt makkelijker op voor je ec meter straks.
              Ik laat pc fans blazen tussen de potten, mijn potten zijn van stof daardoor droogt de cocos ook sneller (indien nodig).
              Bij jouw airpots zal het zeker ook helpen..

gr TruSpliff

hallo,

ZEER goede tips maatje, ga dit zeker nauw navolgen.
            Nu dag 3 zonder water en ze staan inderdaad nog kaarsrecht ( zie foto's)
            potten voelen nog zwaar aan, maar al beetje lichter geworden, coco's nog vochtig

Hebben nu ook al 5 nodes, zou ik deze toppen of beter zo laten?
            Door het al kleine planten zijn en ik er 1 teveel staan heb in de ruimte,
            dus kunnen niet echt heel breed worden..

straks zet ik ze van de grond, ga eens kijken wat ik hier nog liggen heb

laat ik de afzuiging aan de 6 uur dat de lamp niet brandt?

denk je dat ik er best 1 liquideer? en met 4 verder ga?

en die foto van je: WWAAAAUUUUWWW ziet er pro uit, en heel erg lekker

grtz pete
            Attached Files
            Last edited by doobypete; 13 January 2019, 13:02.

Comment

Comment

yo truspliff

ik stel je expertise ten zeerste op prijs!

dag 5 zonder water te geven

heb daarjuist ook een scrogg net besteld
                ga mijn kweekboeken nog eens doorbladeren naar het "techniques" gedeelte
                en mezelf even voorbereiden
                Attached Files

Comment

Attached Files

Comment

Ey Pete,
                    En hoe staan ze er nu bij?
                    Gr TruSpliff

Comment

hey truspliff

Week 5 dag 5 nu
                      heb net gedaan met water geven na 9 dagen zonder, paar hangende bladeren bij sommige en potten al superlicht
                      had 18 liter ( PH 5.9, EC 1.75 ) voorzien voor de 5 planten, maar heb niet genoeg drainagewater, had meer moeten maken
                      drain was +- PH 5.7 en EC 2.20
                      was nu laatste keer water in groei, volgende dinsdag schakel ik over naar 12/12
                      en als de potten licht zijn maak ik 40l water, heb ik wel genoeg mee denk ik ( hoop ik )

toppen doe ik nu niet meer, heb gelezen dat je best een maand voor in bloei steken topt, krijg plaatsgebrek dus ga dinsdag zeker in bloei steken
                      volgende keer doe ik er 4 ipv 5, plan is om nog een 2e tent bij te kopen en in elke tent 1 plant ( de wettelijke hoeveelheid hier voor 2 personen )
                      en deze +- 5/6 maand laten staan
                      kan ik na de 12/12 verandering nog bladeren verwijderen? of kan dit nu?

grtz pete
                      Attached Files
                      Last edited by doobypete; 19 January 2019, 22:45.

Comment

hallo!

week 5 Dag 7( alle plantjes foto 1 )

heb serieuze begroeiing aan men stam vanboven bij 3vd5 planten ( zie foto 2,3 )
                        is dit goed, niet goed? niet niet goed wat er mee te beginnen
                        groeit hier ook wiet aan? :p

zou ik aan 100 gram droog geraken met deze 5?

grtz pete
                        Attached Files

Comment

Ja daar gaan ook zeker toppen komen zelfs tot halverwege de stam kan je mooie toppen vanaf halen(mits je zorgt ze genoeg licht krijgen)

ze staan vol en op elkaar:persoonlijk zou ik zowizo nog gaan dieven/onderste bladeren plus groei wat geen licht bereikt weghalen.
                          kan tot 3e week bloei dit vanwege je dan perfect kan zien wat wel groei/bloei potentie heeft en wat niet

ik zie ook je nog iets of wat ruimte hebt ik zou zoveel mogenlijk de takken binden nu het nog kan
                          Binden ri de pot of iets dergelijke zodat de takken meer uit elkaar vallen,heb je automatisch meer lichtinval

die groei aan de bovenkant maakt niet zoveel uit
                          je gaat di je lampen omgooien daarna gaan ze flink strekken dan word het al minder dat alles op elkaar zit
                          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

Bezig...
                          X