Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PH uptake schema voor coco gezocht: overal iets anders
Collapse
X
-
Ja die kan je gebruiken, elk kweekschema is een richtlijn en geen wet van Meden en Perzen.
Tijdens de groei houd je de pH bij voorkeur tussen de 5.0 en 5.5 waarbij je er rekening mee houdt dat die in het medium oploopt. Tijdens de bloei (vanaf de derde week 12/12) mag de pH tussen de 5.5 en 6.0. De drain hoef je overigens niet te meten, belangrijk is meten wat er ingaat.
De Ec luistert wat minder nauw, maar mijn persoonlijke visie is less is more. Zelf kom ik nagenoeg nooit boven de Ec 1.3. Doch kun je om te beginnen wel eens aanhouden: de basis Ec van je kraanwater (bijvoorbeeld Ec 0.6) + 0.7 = Ec 1.3.
Deze waarden houd ik gewoon de hele kweek aan.
Comment
-
Op zich dan weer raar , dat er calmag bij de cocos a en b zit , je een ph van 5.5 moet aanhouden , en ze niet opgenomen word dan . Ik zou geen vaste ph aanhouden en es naar de 6 gaan ook, om de calmag beter op te nemen zoals je zegt. Dacht ook dat 5.5 perfect was voor cocos vroeger..
het kweekschema van plagron niet goed dan ?Ganja always does the trick.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View PostOp zich dan weer raar , dat er calmag bij de cocos a en b zit , je een ph van 5.5 moet aanhouden , en ze niet opgenomen word dan . Ik zou geen vaste ph aanhouden en es naar de 6 gaan ook, om de calmag beter op te nemen zoals je zegt. Dacht ook dat 5.5 perfect was voor cocos vroeger..
het kweekschema van plagron niet goed dan ?
2022-04-29 13_48_58-cannabis ph uptake chart hydro - Google Zoeken.png
Op plagron schema staat wel dat ph tussen 5.5 en 6.5 mag zijn hoor...
- Likes 1
Comment
-
Ja dat klopt die ph waardes, ik heb bv Bio-green voeding gebruikt en daar zijn de waardes ook tussen de 5.5 & 6.5, en het klopt ook dat calcium niet onder de 6.0 wordt opgenomen, heb daarom toen afgezuurd naar ph 6.2 a ph 6.3.
Ik zie dat de schema die ik geplaatst had niet meer zichtbaar is, daarin kon je zien dat je tijdens de zaailing en groei, bloei fase de ph wat aanpast
-
Ik zou plagron volgen en es 5,5 geven , ook es 6 of wat erboven. In de natuur schommelt het ook he , natuurlijk cocos en hydro is mss anders en mag het niet schommelen, maar tss 6,5 en 5,5 mag het denkelijk.
-
Cocos houd calmag vast en geeft dat slecht af aan de wortels, en met led heb je ook meer calmag nodig.
Ik hou 6.3/6.5 aan in de groei.
Comment