Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij eerste kweek met coco's.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp bij eerste kweek met coco's.

Korting op 420shop
    Hallo, ik heb wat hulp nodig omdat ik niet zeker weet wat ik moet doen om m'n zaailingen te redden.

Nu eerst het begin: Ik heb op 18/05/23 m'n 4 zaden (2x skunk en 2x critical) in m'n coco's gedaan. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van: UGro Basic Koko Blok, deze heb ik in water geweekt en dan uitgewrongen en deze in m'n potjes gedaan. Ik heb altijd de PH waarde van m'n water tussen de 5.6 en 6.5 gehouden. Ik heb zelf een propagator inmekaar gestoken en de temperatuur tussen de 20°C en 27°C gehouden met een luchtvochtigheid van tussen de 50% en 70%. Het ging goed na een paar dagen kwamen de zaadjes uit.

Maar toen... heb ik me 2 weken moet laten opnemen in het ziekenhuis vanwege ziektes, maar ik had iemand gevonden die voor m'n "plantjes" ging zorgen. Wat er toen gebeurt is weet ik niet maar kijk maar naar de foto's (misschien sorry voor de slechte foto's, ik heb geen smarthphone). Ik ben terug thuis gekomen op datum 05/06/23 en ze zagen er zo zielig uit. Dus iemand een idee wat ik moet doen om deze hopelijk toekomstige dames te redden? Ik heb al ettelijke dingen geprobeert en veel opgezocht. Maar nu ben ik nog meer verward. Want normaal na +- 3 weken zouden ze al groter moeten zijn....

Ik gebruik deze lamp: Spider Farmer® SF4000 450W LED Grow Light With Dimmer Knob, ik heb de lamp op 40% gezet en ze hangt ongeveer 55cm van m'n zaailingen.

Dus sinds ik terug ben geef ik minstens 1 keer per dag m'n zaailingen +- 10ml water met een PH van tussen de 5.6 en 6.5 met als voedingsstoffen in het water: Advanced Nutrients pH Perfect Sensi Grow A & B, Advanced Nutrients Voodoo Juice Wortelstimulator en Advanced Nutrients Sensi Cal-Mag Xtra. Ik denk niet dat ik teveel voeding geef, maar je weet nooit. Ik heb ze ook terug in m'n zelfgemaakte propagator gestoken omdat m'n luchtvochtigheid maar rond de 45% was (als ik terug thuis was) en in de propagator is die 50% of meer. M'n temperatuur is nu tussen de 22°C en soms 28°C en snachts is het iets frisser.

Hopelijk kan iemand me helpen of een goede tip geven want ik weet het niet meer. Moest je nog meer info willen dan geef ik deze graag.

Alvast bedankt voor de hulp en met vriendelijke groeten,

SugarLumpken.

Setup.jpg
    Critical 1.1: Critical 1.1.jpg
    Critical 1.2: Critical 1.2.jpg
    Critical 2.1: Critical 2.1.jpg
    Critical 2.2: Critical 2.2.jpg
    Skunk 1.1: Skunk 1.1.jpg
    Skunk 1.2: Skunk 1.2.jpg
    Skunk 2.1: Skunk 2.1.jpg
    Skunk 2.2: Skunk 2.2.jpg

2
    minder water
    50,00%
    1
    meer water
    50,00%
    1
    meer voeding
    0%
    0
    minder voeding
    0%
    0
    Last edited by SugarLumpken; 8 June 2023, 17:39.

Leuk iemand die op coco kweekt.

Die coco blokken die je gecompresseerd koopt moet je eerst goed spoelen.

Zoiezo calmag op voorhand toevoegen voor de planten erin gaan, ik zie dat je calmag gebruikt bij de planten.

( doe je best voor je overplant in de grote blokken)

Meer voeding zou ik niet doen een zaailing heeft niet zoveel nodig. Nu je kan anders de run of meten en vergelijken met wat je erin doet.

Heb je een extra potje? Vul die met coco en zet ze eens op de weegschaal dan weetje of ze nog vochtig zijn. (Nieuwe potje is droog)

Comment

• SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      daknu voor de info. ja normaal op die coco blokken staat erop dat die al 2 keer gespoeld zijn. Ik zal het wel even afwachten. Maar van die potjes afwegen ga ik zeker is proberen want nu voel ik met m'n vinger op de eerste 3cm ofzo droog aanvoelt.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Heeft ie kweekverslagen gelezen?

• SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Ik heb kweekverslagen gelezen maar als ik te veel info zoek enzo raak ik vaak nog meer verward omdat ze vaak zo verschillend zijn.

Naar deze kijk ik vaak die potcast. Die nodigd vaak mensen uit die verschillend kweken ook soms verschillende meningen hebben.

Al gespoeld, ik zou het voor het zekerste zelf eens doen en zoals ze hier aangeven, eens de Ec meten van de runoff vgl met het water dat je erin doet voor je bufferd met calmag. (Je gebruikt een Ec meter toch?). Dan weetje ook wat er in uw bricks zit.

Denk ook iedere keer dat je water geeft heb je een percentage runoff nodig om oude voedingsstoffen weg te spoelen.

Comment

Comment

Hier de sf 4000 SteamBoat.

Comment

Bezig...
        X