Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen op cocos?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ontkiemen op cocos?

Korting op 420shop
    Aight ik ben op de rand van kweken met cocos... Alleen enkele vragen:Normaal gesproken vul ik met potten met aarde, bewateren, zaadje erin, en met plastic afdekken... Zodat t goed vochtig blijft...3 dagen later zijn ze meestal ontkiemd, haal ik t plastic eraf, en gaan ze onder de lamp...no problem...Nu dacht ik tzelfde te kunnen doen met cocos, is ook alwel een keer gelukt... Maar ook een aantal keren dat t stengeltje met lobblaadjes niet ontwikkelde en zo omviel... En ze ontkiemen ook lang niet na 3 dagen, kep er nu 8, 1 ervan gaat wel goed al paar weken in de groei, 2 baby's waarvan ik me afvraag of ze wel ontwikkelen, en 4 potten die ik maar van plastic heb ontdaan, en maar onder de lamp heb gedaan... (nog) Niet ontkiemd...Wat doe ik fout??Ik gebruik cocos blokken van de action...
    Ik zelf denk dat ik de cocos blokken te snel en met te veel water heb behandeld, dus vandaar dat ik ze nu onder de lamp heb gezet, in de hoop dat dat verbetering brengt...
    Pz
    Last edited by Pariaz; 9 July 2011, 00:35.

Re: Ontkiemen op cocos?

heb je die blokken gespoeld van te voren P ?

ik ontkiem op stekgrond of steenwolblokje, dat laatste is misschien 'n idee ? kost geen drol
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

True ik heb wel stekblokjes van steenwol... Maar moet toch ook wel in een keer, op cocos kunnen?Pz

Comment

Die cocos van de Action heb ik ook gebruikt dit jaar, maar ik heb liever stekgrond dan cocos....

Comment

ik ook vale, is me dit jaar een rondje zaad naar de grote medicijnman gegaan wat op cocos stond

Cocos is fijn spul hoor voor de (buiten)kweek, maar met zaailingen neem ik inmiddels liever het zekere voor het onzekere (ergo : zaad op zaai/stekgrond, stekken op blokjes steenwol of bv die pluggen die HJM gebruikt in zijn "perikelen". Mooi bio-spul zijn die aardepluggen van hem!
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Nou lekker dan...het werkt toch ook gewoon op aarde???moet ik weer plugjes en shit aanschaffen..Dan heb ik een verzoek, zet die info in de afdeling informatie kweken op kokos...Met aarde heb ik daar nog nooit een probleem mee gehad...dus ik heb nu 6 zaden verneukt? Daar komt t op neer??

Comment

Zaaien en stekken doe je op arme grond, vandaar ons gezeur

Vroeger namen we gezeefde grond (Standaart) gemengd met 1/3 fijn zand.
              Je zou ook de cocos kunnen spoelen (liefst met regen water) in een vergiet. Dit om de vrije voeding uit te spoelen.

Of je koop gewoon Jiffy7 natuurlijk
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ik heb wel stekwol dingetjes...en ook nog wel een paar jiffy's....Maar ik vind jullie niet zeuren hoor, ben blij met al het advies...Maar nogmaals als ik aarde gebruik, doe ik dat ook niet op arme aarde....zit zeker voor 6 weken voeding in de aarde, Maar goed bedankt...Er zijn er trouwens nog een paar ontkiemd, dus dat laten uitdrogen van de kokos was wel een goed plan, maar voortaan gebruik ik stekwolblokjes...Nah goed... Aldoende leert men..Thanx... Pz

Comment

Bezig...
                X