Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste coco kweek - vragen..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste coco kweek - vragen..

Korting op 420shop
    Hallo, ik ben begonnen met mijn eerste coco-kweek.

The story (belangrijk):
    Ik heb gisteren Bubbles stekjes gekregen (hele kleintjes). Ik heb grote kartonnen Cup-A-Soup bekers gevuld met coco en gatjes geprikt aan de onderkanten.
    Ik heb alle stekjes helemaal "kopje onder" gedoopt in "Plant vitality original" preventief tegen spint enzo. Vervolgens alle stekjes overgepot in de Cup-A-Soup bekers.
    De coco was nog nat omdat ik de coco-brick net had laten oplossen, ik heb de coco goed uitgeknepen voordat ik het in de bekers deed, dus hij was wel vochtig maar niet druipend nat.

Vervolgens heb ik elk stekje water gegeven tot er net een beetje drain onder de bekers kwam. De water was met Hesi Wortelcomplex en Hesi TNT (gelezen op de Hesi Coco voedingschema), PH 5.9 en de EC kwam op 0.7
    Ze staan nu op 18/6 licht met een gemiddelde LV van 75%.

Mijn vragen:
    1. Met de juiste verhoudingen voeding (volgens de flesjes zelf) kwam mijn EC op 0.7 is dat OK voor stekjes? Moet ik de EC met voeding opwaarderen tot 1.2, hoewel de verhouding dan te hoog is aangezien de beschrijving op de fles?
    2. Ik heb een luchtbevochtiger in de tent aan om de LV hoog te houden, moet ik de water die ik in de luchtbevochtiger doe afzuren of niet? (heb niks op 't internet kunnen vinden betreft deze vraag)
    3. Mijn LV is rond de 75%, ik lees vaak dat een LV bij stekjes liefst boven de 90% moet zijn maar dat is voor mij niet te halen ook al zet ik de luchtbevochtiger op max. Kan ik hier nog verder iets aan doen?
    4. Kan ik ze overpotten in 11L potten op de dag dat ze naar 12/12 gaan?

Alvast bedankt !

gr
    Roco

Re: Eerste coco kweek - vragen..

hey , ben zelf een beginnerkweker mr zal je vragen zo goed mogelijk proberen te anwoorden.
    Ik denk dat je je stekken nog geen voedsel moet geven juist wortelsim en mss iets tegen stress Hesi superVit of iets anders , opsproeien met een bestuiver gaat beter vr stekken.
    het water in je bevochtiger word niet afgezuurd volgens mij ,ik doe het toch niet en alles gaat goed. En een oplossing om je LV omhoog te krijgen is wat natte (vochtige) handoeken in je tent
    leggen en van die plastic zakjes om in de vriezer te steken ofzo die kan je over je stek zetten ,help ook goed. Ikzelf heb mn stekken rechtsreeks in 11L gezet en eerlijk gezegd ,ik ben fier op mn Jorges.
    veel succes

Comment

Bezig...
    X