Hoi,
70/30perliet
kiemen: 01/06
toppen: 10/06 (4 node blijft staan, onderste fake node is weg)
tot 19/06: 18licht/6 donker
19/06: overschakelen naar 12licht/12donker en verpotten van 1 liter cocos naar 8 liter potten (wortels groeien nog twee weken las ik ergens)
ik was eerst van plan ze te verpotten nog onder 18licht/6donker, maar had geen tijd meer (wat is jullie advies hieromtrent?) een wijs man ( ;-p ) zei me dat ik best verpot nog onder 18 uur licht
na het verpotten:
1) geven jullie direct voeding tot runoff?
2) een beetje voeding
3) laat je de 1liter pot eerst wat uitdrogen en verplant je naar op voorhand gevoede/bevochtigde cocos?
deze insteek vind ik best interessant:
-> dus de wortels uit de droge 1 liter pot gaan op zoek naar water/voeding uit het nieuwe, hen omringende vochtige medium; tijdens het anders water geven wordt de originele "rootball" niet opnieuw bevochtigd, wat wortelgroei zou afremmen....
grtz !!!
70/30perliet
kiemen: 01/06
toppen: 10/06 (4 node blijft staan, onderste fake node is weg)
tot 19/06: 18licht/6 donker
19/06: overschakelen naar 12licht/12donker en verpotten van 1 liter cocos naar 8 liter potten (wortels groeien nog twee weken las ik ergens)
ik was eerst van plan ze te verpotten nog onder 18licht/6donker, maar had geen tijd meer (wat is jullie advies hieromtrent?) een wijs man ( ;-p ) zei me dat ik best verpot nog onder 18 uur licht
na het verpotten:
1) geven jullie direct voeding tot runoff?
2) een beetje voeding
3) laat je de 1liter pot eerst wat uitdrogen en verplant je naar op voorhand gevoede/bevochtigde cocos?
deze insteek vind ik best interessant:
I like to let my transplants get just slightly thirsty and dry before upotting into some nicely conditioned & moist/pre-watered medium (I use a mix of coco/perlite/sphagnum/worm castings as a base mix), and then let that sit a few days till it starts to dry out and stimulate root growth into the new medium in search of moisture. I think if you don't water after upotting, but place the dry-ish rootball/dirt mass into conditioned moist soil, the outward saturation gradient promotes faster root growth into the new moist medium. Just a hunch though...
grtz !!!
Comment