Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cocos hergebruiken, maar hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

cocos hergebruiken, maar hoe?

Korting op 420shop
    Helloooo growertjes
    Klein vraagje: Nu de 1ste ronde zit erop en zou graag de gebruikte cocos terug hergebruiken (1ste x ).
    Ik heb de cocos in een plastice bak gekapt en de woterls die ik er zo kon uitnemen heb ik eruitgenomen.
    Alles goed doorelkaar gehaald (35L cocos). en dan afgezuurd water 10L. en PH van 5.8 eropgakapt .
    Ben ik nu goed bezig? En zo niet kan er mij dan iemand wat goede hint en tips geven i.v.m? Hoe kan ik mijn cocos spoelen en hergebruiken?
    Alvast bedankt gaste grtzzzzzzzz

Re: cocos hergebruiken, maar hoe?

Volgens mij moet het water waarmee je de cocos spoelt ph stabiel zijn.
    Dus eerst afzuren, dagje laten staan, weer afzuren, nog een dagje laten staan en weer afzuren.
    Dan zou je de cocos ermee moeten kunnen spoelen. Maar aangezien dit van een week geleden is
    zul je er niet zoveel meer aan hebben. Alsnog succes!

Comment

heb ondertussen al wa gegoogled en wat info gevonden . moet nog wel wat fleesen enzymen gaan kopen en ik denk dat dit dan wel in orde zal komen.
      toch tof dat er ene reageerd alvast bedankt man grtzz

Comment

kom op voor dat ene zakie gaa je toch niet spoelen?

Comment

Daar staat toch alle info.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey tumble150 kg coco is toch de moeite om te hergebruiken of nie? ik dacht dat dit ook de bedoeling was bij cocos en juist 1 van de vele voordelen hiervan.
            En QnQ had het idd iets te laat gevonden maar heb het ondertussen al gelezen in ieder geval bedankt man.

Comment

je bent goed bezig alleen had je je cocos beter in potten kunnen laten zitten
              hergebruikte mijn cocos zo wel 5x ofzo tot er beestjes inkwamen van rottende worteloverschotten
              dus bv je cocos zit in potten, maak een vat ph 5.5-5.8 ertussen of erop eventueel enzymen erbij en overvloedig doorspoelen.
              klaar.
              niks moeilijk aan
              grtz

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Cocos is een inert medium. Het neemt geen vocht op, het vocht zit tussen de vezels. Dat vocht behandel je dus, en de zouten die an de coco's zijn blijven kleven.

zout lost erg goed op in warm water. Spoel je coco's met overvloedig warm/heet wter en het is vrijwel schoon.

Enzym werkt prima, zorg wel dat de temp van de coco's rond de 20 graden is. Bij kouder weinig succes.

De beste enzymen: Aptus premium enzym of nog beter Hygrozym. Na 24 uur weer bruikbaar.
                  De Cannazym en H&G enzym zijn slappe hap, wel bruikbaar voor onderhoud, niet voor schoonmaken.

De pH doet er niet zoveel toe met spoelen, voor je je planten zet even inwateren met pH 5.5 volstaat.

grt
                  Har
                  No-nonsens kweker

Comment

Of pure cellulase/pectinase bij de bierbrouw shop.
                    Daar betaal je niet voor water.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bezig...
                    X