Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

coco's en calcium/kalium-natrium effect

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

coco's en calcium/kalium-natrium effect

Korting op 420shop
    Hoi,

ik heb gelezen dat coco's vezels erg goed natrium en kalium vasthouden en deze inert houden, tot het moment dat men calcium gaat toevoegen.
    deze calcium gaat de plaats van de natrium en kalium innemen waardoor deze losweken van de vezel en vrij komen in het medium.

nu vraag ik mij af of hierdoor geen problemen onstaan bij watergift met kraanwater (wat redelijk veel kalk bevat op de meeste plaatsen) op coco.
    Hierdoor kan men dan eerst een boost van kalium/natrium krijgen waardoor planten eerst goed lijken te gaan maar daarna uitdrogingsproblemen krijgen door het hoge zoutgehalte en (verbruikte?) kalium. kben geen plantdeskundige, mischien kan iemand hier meer licht in brengen.
    aan de andere kant is dit gegeven bruikbaar om de coco's van alle zouten te bevrijden als je na een calciumgift de coco's goed uitspoeld waarna er zogoed als niets aan natrium / kalium overblijft. Daar dien je dan weer rekening mee te houden als je hergebruikt : er is extra kalium nodig die in de meeste voedingen in zulk geval te laag in gehalte zou zijn.

iemand een idee hierover?

Re: coco's en calcium/kalium-natrium effect

Atazyme enzymen en u probleem is van de baan 1 maal per week

Comment

Bezig...
    X